Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • robyzyr

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2013

  • Mesaj Privat
masina este astra g 1.6 16v an 1999.
problema sta asa: ma intorceam de la
ploiesti la gorj. eram 5 persoane in
masina. pe autostrada am mers constant
cu 150 km/h. (intre 4300-4500 r/min).
dupa ce ies de pe autostrada, trec de
pitesti, mai merg putin si hop masina imi
merge in 3 pistoane. am ajuns cu ea
acasa si m-am dus la service. am verificat
bujiile, merg. am verificat
injectoarele,merg. bobina da curent in
toate bujiile (le-am verificat dand la
automat cu ele afara. ) treaba e ca bujia
nr 2 o uda mereu.... am schimbat si bujia
si injectoarele intre ele si tot bujia nr 2 o
uda...si merge la fel in 3 pistoane... acum
va intreb pe voi ce parere aveti? (sunt
supapele? segmentii? pistonul? bobina de
inductie?(dar da curent in toate bujiile).
calculatorul? ) ce altceva ar putea fi? inca
ceva. motorul porneste relativ usor si nu
scoate sunete ciudate.....nu bate, sau alte
chestii....
Skip ads

  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Nu ai pus un tester si facut un test de compresie. Fa-le alea si vedem dupa ce poate fi.
  • ugly1031

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Zafira 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jan 2014

  • Mesaj Privat
Vezi fisa aia si verifica bobina vezi dc scoti fisa cum da scantie
  • Op3l

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Daca ai schimbat injectoarele si bujiile intre ele si problema nu se muta... obligatoriu un test de compresie .Sanse foarte mari ca pe pistonul 2 sa fie o supapa sparta/fisurata. Daca scoti tubulatura admisie pana la clapeta si se aud pufaituri + miros puternic de benzina e supapa pe admisie in caz contrar e pe evacuare. Oricum cel mai sigur e test compresie mai mult de 20-30 lei nu costa.
Skip ads

  • aplesa

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Verifica fisa sau mai bine inlocuieste-o. Apoi incerca testele cu presiunea etc
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Am patit si eu cu Opel Astra G z14xe sa-mi mearga in 3 pistoane dupa ce s-a rupt tija de la butuc in contactul electric
masina a stat fo 2 saptamani nemiscata pana am schimbat butucu si contactul..
Am pus testeru si au aparut p0301 si p0300 deci missfire pe cilindrul 1 si multiple missfire
am dat bujiile jos si am vazut ca pistonul de la cilindrul 2 este umed.. si bujia afumata.. dupa o functionare mai indelungata s-au afumat putin si celelalte bujii
am verificat bobina inductie, bujiile, iinjectoarele, EGR-ul atat eu cat si la service... totul OK/ La service au facut si un test de presiune// totul perfect 11-12 bari la toti cilindrii
Mi-au luat banii si n-au remediat problema.. Au spus ca e de la ECU. L-au desfacut si l-am trimis la Galati la un anumit Alex.. care o zis ca n-are nimica
L-am dus la service l-au pus la loc si m-am dus cu masina acasa. Au spus sa vorbesc cu un electronist...
Am desfacut galeria admisie crezand ca e ceva de acolo...canal EGR , garnitura fisurata .. Totul OK.. Am montat totul cu mare grija.. nimic
Intrebare .. la bobina inductie este + la cheie.. sa nu fie suficient curent? Dat fiind ca am schimbat contactul. Am verificat dosr cu lampa si este..
Parametrii urmariti cu OP-COm .. totul perfect mai putin unghiurile DWell.. (avansu..)
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 699
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Presiunea de compresie sigur nu e mica ? parca sa zic ca trebuie sa fie 13-15 bari. ( daca vrei ma uit in Autodata cand ajung acasa )
edit :
Tot in AutoData o sa ma uit ca sa vad in schema , dar sigur ECUul actioneaza un releu care da +12V la bobina si pompa de benzina .
Later edit 2 :
Ce ai verificat la bobina ? esti sigur ca nu fura scanteie ? nu sunt sigur ca se observa la o verificare vizuala .
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
am verificat bobina vizual dar si cei de la service au spus ca este OK (cica au pus alta)
am schimbat releele intre ele si nici o imbunatatire
sunt 12 V la bobina (la contact cheie).. poate intensitatea curentului nu este suficienta.. desi scanteile par OK
instalatia electrica motor primeste curent din afara doar pe 4 pini (rei + si unu -)
Skip ads

  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
am masurat rezistenta la cele 4 bobine din modulul inductie si a dat 1,3 Ohmi la fiecare. Care este valoarea normala? La + la scanteie la bobina este curent suficient.. vreo 10 A in scurt.
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 699
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Salut .
Sa inteleg ca inca ai p0301 si p0300 ?

AutoData spune ca trebuie sa ai 0.6 ohmi rezistenta bobinei primarului . Cand zici ca ai 1.3 , e rezistenta totala insumand si cablurile de masura ale multimetrului ? Desi cand vorbim de o bobina , cred ca mai importanta e inductanta .
Cand cei de la service au zis ca au pus alta bobina , ce bobina au pus ? noua ? de pe o masina care merge ? Ce bujii ai si ce distanta au ?

Totusi 11-12 bari compresie e putin , uite ce zice autodata :

  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
merci de raspuns
am masurat firele de la multimetru in scurt... 0,6 Ohmi deci 1-2-0,6 este cca 0,6 Ohmi
ideea este ca pe toate cele 4 bobine am cam aceuasi rezistenta..
cum se masoara mai exact bobina? Sunt 6 pini , unu e + la contact, 4 sunt cele 4 bobine si mai este un pin care pare sa nu fie legat nicaieri cred ca ala are rolul de ruptor ca la vechiile dacii
bujiile sunt OK din moment ce scanteiesc
compresia este mica dar este cam egala pe toti cilindrii
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 699
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Bujiile .
Conditiile de testare de afara nu sunt la fel ca atunci cand trebuie sa aprinda amestecul din cilindru. In cilindru ai presiune , ceea ce face sa "opuna rezistenta " formarii scanteilor . E suficient sa rateze 10% din ele ca sa ai probleme ( eroare p030x) .

Bobina .
ECU-ul tine loc de ruptor si distribuitor de scanteie . Ala al 6lea pare ca duce la masa .
Skip ads

  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
adaug aici si un filmuletz cu un test facut de mine
cum sunt scanteile?
http://www.youtube.com/watc...;feature=youtu.be
si pe bujia 1
http://www.youtube.com/watch?v=UfH2cRCsgqk
la service cica au pus o bobina buna si nici o imbunatatire
sa fie de la distributie?
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 699
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Bujiile alea au ceramica coapta .Arata rau .Esti sigur ca nu au fisuri microscopice ? Eu nu .
In al 2lea filmulet pare ca la momentul 0:07 rateaza 2-3 scantei . Totusi , ca idee , cati kilometri au bujiile ?
Bujiile 2 si 4 par afumate .
Distributia decalata cu un dinte - asta ar putea fi un motiv pt care ai compresia aia asa mica .

Later edit
Scanteia in sine pare ok . As zice ca masuratoarile alea sunt cam degeaba . O bobina dusa de regula scapa scanteie , nu se pune in scurt sau se intrerupe .

Later edit2
Daca ar fi masina mea , eu intai as schimba bujiile .Nu pt ca masina merge in 3 , ci pt ca arata rau si probabil sunt neschimbate de ceva vreme . Apoi mi-as indrepta atentia catre compresia aia mica .
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
astea-s bujiile vechi
in motor am alea mai noi... de fo 10000 km care arata bine si care s-au inecat cu benzina dupa test
probleme apar doar la cil. 1 la ceilalti e buna aprinderea deci exclud bujiile
o sa incerc sa gasesc pe cineva cu o bobina buna
parca am sesizat si io un rateu
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 699
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Trebuia sa scoti releul care alimenteaza pompa si injectoarele , astfel nu mai udai bujiile . ( Aparea eroare dar o stergeai cu opcom) .

Ok , daca ai bujii bune incearca cu alta bobina ...
Iar distributia trebuie sa corespunda la semne , (in punctele 7 si 8 ) :
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
distributia a fost schimbata prin mai si masina o mers perfect dupa aia vo 2000 km
m-am uitat la semnele ce le-au facut baietii care au schimbat-o si sunt alineate toate
dupa ce a stat vreo 2 saptamani nemiscata or luat-o dracii
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 699
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Ok, deci mai ramane de probat cu alta bobina.
(sincer nu am incredere în mecanici, zici ca au probat si ei dar parca tot ma încearcã o reținere...)
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
am probat cu alta bobina de la un motor identic... nici o imbunatatire.. di potriva.. parca mergea mai rau cu bobina respectiva
Ca sa verific si ECU trebuie sa dau jos si bobina de pe butuc sau merge numai sa pun transponderu in cheie si sa montez ECU de proba?
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 699
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
"sau merge numai sa pun transponderu in cheie si sa montez ECU de proba?"
...hmmm cred ca imobilizatorul nu o sa iti recunoasca chipul din cheie.Nu am facut teste de genul , dar calea cea mai sigura este sa iei imobilizatorul , chipul din cheie si ECU de pe o masina care merge bine .
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR