Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • kamikaze202002

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1993 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am un vectra a din 93, c16nz si de o saptamana se aprinde becul galben check engine si clipeste in mers si masina nu vrea sa se mai accelereze. Abia dupa 3-4 pedale pot pleca de pe loc. Dupa 5 minute de "mers" asa becul ramane aprins , apoi iar incepe. Nu stiu ce sa mai fac . Poate puteti sa-mai dati un sfat. Mentionez ca nu-mi da nici un cod de eroare si ca am inlocuit injectorul, modulul de aprindere si senzorul de temperatura. Astept orice sfat ca nu stiu ce sa ma mai fac. Multumesc anticipat.
Skip ads

  • kamikaze202002

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1993 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Nu a intampinat nimeni asa ceva? Nu stie nimeni de ce palpaie becul?
  • Geo30

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2012

  • Mesaj Privat
incearca de la cineva sa imprumuti fisele sa vezi cum mberge ,daca tot nu vrea incearca si cu bobina . Acum d acatot este intuneric deschide capota si vezi daca nu face scintei la fise(in momentul in care este dusa o fisa va scoate scintei la bujie sau delco), asa poti vedea daca este de la fise.Era sa uit porneste motorul!
  • kamikaze202002

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1993 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Fisele sunt noi. Le-am schimbat asta vara si bobina am inlocuit-o si pe ea de la un amic,care e plecat. Nu mai stiu ce sa-i fac. A mai ramas calculatorul, dar nu am gasit dupa codul meu sa o verific. Masina porneste fb. Alta dilema si asta. Poate mai are cineva vreo idee sunt dispus sa incerc.
Skip ads

  • Geo30

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Acum 5 ani am avut un opel vectra cu motor de 1800 an 1992 ,un tanc nu masina, am fost mai multumit de el decat de ce am acum (vectra din 2001). In general n- am auzit pe cineva sa-l lase alculatorul , nu prea au picat astea decat prajite din greseala .Incearca si cu alte bujii,fisele chiar daca sunt schimbate dar... calitatea.. mai lasa de dorit ,incearca metoda "intunericului"poate descoperi ceva .Ar mai putea safie de la filtrul de benzina sau chiar sorbul de la pompa din rezervor .Cunosc un caz la un prieten era de la capacul delco fisurat ( si la el aplica metoda intunericului ca mai da roade ).Bafta!
  • kamikaze202002

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1993 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Filtru e nou. Daca ar fura cirent curent fisele si capacul delcou ar trebui sa ma piste cind pun mana pe ele dar nu se intampla asta. Si cu sorbul nu ar trebui sa-mi afecteze presiunea dar ar fi infundat?, de 2 saptamani aproape stau cu manometru pe tur si nici o schimbare la presiune cand palpaie sau nu becul - 8 bar cu aproximatie. Ce alceva poate sa fie si de ce nu-mi memoreaza nici un cod de eroare?
  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Meriva 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Salut ...daca se aprinde check engine musai trebuie sa fie eroare memorata ,cum ai citit prin metoda agrafa sau pe tester , cu agrafa se poate sa nu poti citi eroarea. 8bar presiune din cate stiu este mare aprox.4bar este corect poate manometru nu indica bine.Verifica si catalizatorul sa nu fie infundat,sant multe cauze fara a citi eroarea inebunesti verificand ba una ba alta
  • kamikaze202002

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1993 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Scuze ca dormeam cind am scris mesajul era 0.8 bar, in namual este trecut intre 0.6 - 0.9bar. Cu agrafa nu memoreaza decat cod 42 dar nici asta nu prea stiu ce inseamna. Catalizatorul nu cred ca este infundat ca are un presiune cand tin mana la spate si o turez.
Skip ads

  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Meriva 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
cod 42- Amplifier control signal, cylinders 1 and 4 (Direct Ignition System (DIS))..... verifica fise , contacte decou oxidate,
  • kamikaze202002

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1993 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Alta parere nu are nimeni
  • kamikaze202002

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1993 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Nu are nimeni nici o idee..... Nu stiu ce sa mai fac. Am curatat mufele cu spray contact. Nu inteleg de ce nu memoreaza nici un cod de eroare in afara de cel 42 la care se aprinde becul si atat. Nu stie nimeni de ce poate clipi becul la check engine, macar asa o chestie poate a auzit la cineva. Sau daca stie cineva in Iasi pe cineva cu tester pentru c16nz cu mufa adaptor ALDL. Astept
un raspuns, ca orice sfat e binevenit. ASTEPT
  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,069
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Schimba boboina din delco. Daca ai fi avut modul e aprindere defect nu ti-ar mai merge deloc motorul. Mai mult ca sigur firele din delcou coapte si trebuiesc schimbate.
Skip ads

  • kamikaze202002

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1993 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Buna ziua din nou. Am revenit la fel de necajit. Am inlocuit bobina din delcou plus firele.Nimic. Am constatat ca egr e spart si cand am scos furtunul de vaccum din corpul clapetei era un de la benzina - e bine asa? Am curatat catalizatorul - se vedea luminita daca pot sa spun asa. La fel se comporta palpaie becul de la ecu si merge intrerupt si consuma de ma rupe am pus de 50 lei noi si am mers 35 de km mult tare... Acuma nu ramane decat sa apelez la bunavointa voastra si daca este cineva din IASI cu o masina ca a mea vectra a 1993 c16nz si vrea sa ma ajute cu ECU de proba ca tind sa cred ca asta a mai ramas si daca stiti pe cineva cu tester pentru modelul meu sa aiba mufa aldl. Astept cu nerabdare un ajutor si va multumesc anticipat si va urez La Multi Ani 2014!
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
mariustintea a scris:cod 42- Amplifier control signal, cylinders 1 and 4 (Direct Ignition System (DIS))..... verifica fise , contacte decou oxidate,
La acest cod de eroare,se verifica existenta semnalelor date de calculator pentru modulul amplificator.Daca exista semnalele corect,se va inlocui modulul amplificator,daca nu...,se verifica instalatia pina la calculator si in final calculatorul.Nu are rost,inlocuirea bobinei(senzor de pozitie vilbroken) din distribuitorul de scinteie(delco),deoarece aceasta este buna atita timp cit cilindrii 2 si 3 primesc scinteie corect.
  • kamikaze202002

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1993 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns.
Am sa mai verific inca o data firele. Eu am verificat firele pe cate le indica autodata pentru cod.eroare 42 si erau in regula. Dar cum se verifica semnalul dat de calculator catre modulul amplificator? Nu trebuie pe tester ?
  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,069
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
big_electro61 a scris:
mariustintea a scris:cod 42- Amplifier control signal, cylinders 1 and 4 (Direct Ignition System (DIS))..... verifica fise , contacte decou oxidate,
La acest cod de eroare,se verifica existenta semnalelor date de calculator pentru modulul amplificator.Daca exista semnalele corect,se va inlocui modulul amplificator,daca nu...,se verifica instalatia pina la calculator si in final calculatorul.Nu are rost,inlocuirea bobinei(senzor de pozitie vilbroken)

Modulul de aprindere daca este defect nu-ti mai merge in veci motorul. Am patit lucru asta si stiu ce vorbesc. Bobina sau senzorul HALL se afla pozitinata pe axul delcoului care este rotit de axul cu came. Pe vibrochen la acest tip de motorizare nu exista nici un fel de senzor.
@mariustintea daca spui ca martorul avarie motor iti palpaie in timpul mersului, eu cred ca ai facut testul agrafa si ai uitat sa scoti strapul din mufa.
E normal ca in acest mod(asa se regleaza avnsul) motorul sa consume mai mult carburant
  • Flavius11

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Eu am unn opel astra g an 2001, 101 cai, bujia 3,4 sunt ude, am schimbat aprinderea ca asa zicea mecanicul, a mea era dusa deja ca sa aprins masinuta cu cheitza si mirosea a ars la me a cazut cap din bujie in cap la piston, si masina nu mai are putere , se aprinde becul la motor ca nu merge cum trebuie, la turatie de peste 2500 de ture masina vibreaza incredibil motorul este de 1,6 benzina, a fost gresala mea ca nu am schimbat bujiile la timp, poate trebuie sa desfac motoru, si senzorul de la motor palpaie in timpul mersului contnuu si fara oprire,

ATENTIE:

MOTORUL FUNCTIONEAZA DACA APRINDEREA ESTE DEFECTA NUMAI LA 1,2 PISTOANE ASA AM PATIT SI EU , DAR NU LA PARAMETRII NORMALI, CRESTE FOARTE MULT CONSUMUL DE CARBURANT, MAM PUTUT DEPLASA PANA LA SERVICE
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Tiaz a scris:
Modulul de aprindere daca este defect nu-ti mai merge in veci motorul. Am patit lucru asta si stiu ce vorbesc. Bobina sau senzorul HALL se afla pozitinata pe axul delcoului care este rotit de axul cu came. Pe vibrochen la acest tip de motorizare nu exista nici un fel de senzor.
Un modul poate fi bun,defect partial(partea de intrare semnale) sau defect total.Bobina sau senzor Hall,este o denumire generica,la fel cum am spune,BEC.Nu cunosc germana,dar traducerea in engleza a denumirii senzorului din delco(conform AUTODATA),este CKP(crankshaft position sensor),adica senzor de pozitie vilbrochen,denumire ce nu-i data de locul montarii,este data de rol sau functie.Pentru a ne putea intelege si a vorbi despre acelasi lucru,e bine sa folosim pe cit posibil denumirile din documentatiile tehnice. Referitor la fleshurile martorului din bord,cred ca sunt avertizari ale faptului ca este in pericol,catalizatorul,ca urmare a combustibilului nears ce ajunge in el,deoarece aprinderea este defectuoasa pe doi cilindrii(1 si 4).
  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,069
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Eu stiu ca acest senzor se numeste camshaft position senzor.
Teroria este bine venita sa o inveti si sa o aplici asa cum trebuie. In manualul de reparatie pentru acest tip de masina gasesti toate explicatiile de care ai nevoie ca sa repari un astfel de motor inclusiv ce se intampla atunci cand clipeste martorul in continuu....si ce trebuie sa faci atunci.

1. Modulul de apridere in 100% din cazuri garantat nu da cod de eroare decat atunci cand bobina este defecta. In rest se arde si nu mai merge deloc.
2. Sunt ferm convins ca nu ai avut de a face cu astfel de probleme, apreciez ca-ti place sa fi documentat, dar in cazul de fata teroria nu bate cu practica.
  • kamikaze202002

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1993 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Modulul de aprindere nu este defect la mine caci ,am pus unul nou si masina se comporta la fel. Din ce spui tu sa inteleg ca centrala e cu probleme caci ea e cea ce da drumul la benzina mai multa si uda bujia la unu si patru?
Eu ma obisnuisem cu acest cod caci nu era permanent, ci cand avea el chef si nu se simtea o diferenta prea mare la mersul rotund al masinii,dar era. Cel mai nasol e cu clipitul becului in mers , la asta nu-i dau de cap si as fi foarte recunoscator daca m-ati putea ajuta.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR