Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • ncl.cosmin

  • Mesaje scrise: 161
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2007 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Salutare...

Ma tot intreb daca se merita sau nu sa montez tempomat pe Astra H z14xep...cineva imi spunea ca nu se merita (intelegeti voi....drumuri proaste si distante mici in care il poti folosi)....posesorii de H cu motorul de 1.4 care au montat tempomat sunt rugati sa ma lamureasca si pe mine...scade sau nu consumul.....care e viteza la care aveti consumul cel mai mic (cu tempomatul activat)?!?

numai bine...
Skip ads

  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,062
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Consumul nu scade, sau poate scade dar nu semnificativ, spre exemplu, daca cobori o panta si lasi masina sa curga la vale, fara sa mai apesi acceleratia, consumul instant va fi 0/100, daca in schimb vei avea tempomatul activat, masina va arata un oarecare consum instant >0, din experienta mea, daca vreau sa merg la consum, pe autostrada, sute de km, merg fara tempomat, tempomatul este pentru confort si eu pentru asta il folosesc nu ca sa-mi scada consumul...depinde de tine daca se merita sau nu...este vorba de o maneta si un switch, plus activarea care se poate face si cu un OpCom, treaba de vreo 250 RON. Merge folosit si pe drumurile noastre, mai ales in localitati unde ai limita de viteza, il setezi la 60 km/h si stai linistit...daca trebuie sa reduci viteza sau sa franezi, ai pe maneta buton cu care poti reveni la viteza setata initial...
  • george_eu25

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A1.7 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Sorine zi-mi si mie cum fac asta " daca trebuie sa reduci viteza sau sa franezi, ai pe maneta buton cu care poti reveni la viteza setata initial... "
Nu de alta dar eu mereu o pun pe 60km/h si de cate ori franez trebuie sa accelerez iar pana la 60 ca sa apas iar butonul....Chiar mi-ar fi util,dar eu nu am vazut cum!La focus aveam un buton separat pe care scria "res" si apasai pe ala si era cum zici tu da la opel in afara de +,- si butonul ala mare pentru dezactivare altul nu am vazut!
  • blue ray

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2008

  • Mesaj Privat
De acord cu sorindf2000, principalul avantaj al tempomatului e sporirea confortului la volan, nu scãderea consumului. Scãderea condumului vine ca și consecințã a mersului constant, la o turație potrivitã, al motorului. Cred, totuși, cã singurul loc în care tempomatul e util e autostrada, unde mergi întins. În oraș nu vãd ca utilitatea tempomatului (tre sã frânezi frecvent). Mai e o chestie, având tempomatu activat relaxezi picioarele (personal, io pt asta îl folosesc, la drumurile lungi), le așezi oarecum impropriu apãsãrii urgente a pedalelor, mãcar pentru o perioadã scurtã. Pe drumurile f aglomerate ori în localitãți, chestia asta (relaxarea picioarelor) poate fi fatalã.

@george_eu25
Revenirea la ultima vitezã memoratã se face prin apãsarea butonului de reducere a vitezei (cel de jos), atunci când tempomatul este dezactivat.
Skip ads

  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,062
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
@George, faci in felul urmator...cand reduci viteza, apesi intai butonul mare de pe maneta, cel din spatele celor doua butoane cu care cresti sau reduci viteza, masina va face in felul asta frana de motor si va incetini, ca sa revi la viteza initial setatat, apesi butonu mic de jos. Daca trebuie sa franezi, aici este o smecherie, intai apasa abreiajul si apoi frana, stiu ca este cam nasol pentru ca folosesti excesiv ambreiajul, dar, daca apesi direct doar frana, masina nu va mai revenii la viteza setata prin apasarea butonului mic de jos, de pe maneta. Un alt mod ar fi sa anticipezi frana si sa apesi inainte butonul mare de pe maneta ca sa dezactivezi tempomatul...daca faci asa, la apasarea butonului mic de jos...masina revine la viteza initial setata...cam asta ar fi...exerseaza un pic si te prinzi imediat de schema si chiar devine usor de facut. Ideea este sa nu dezactivezi tempomatul doar cu pedala de frana, ori intai abreiaj si apoi frana ori butonul mare de pe maneta si apoi frana sau schimbi vitezele...sau...combinatii de ele...
  • ncl.cosmin

  • Mesaje scrise: 161
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2007 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2011

  • Mesaj Privat
dap...interesant ce spuneti voi...am inteles ca nu voi face economie de combustibil....ramane doar partea de comfort....sa vedem...
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
sorindf2000 a scris:.....Daca trebuie sa franezi, aici este o smecherie, intai apasa abreiajul si apoi frana, stiu ca este cam nasol pentru ca folosesti excesiv ambreiajul, dar, daca apesi direct doar frana, masina nu va mai revenii la viteza setata prin apasarea butonului mic de jos, de pe maneta....


Dimineata o sa verific teoria asta, eu tin minte ca in concediu masina relua frumos viteaza de croaziera dupa cate o frana pe autostrada... fara sa fie nevoie sa fac nustiuce inginerie din pedale.
  • catalinpav66

  • Mesaje scrise: 759
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 z30dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2008

  • Mesaj Privat
DECI, daca apesi ambreiajul inainte ca sa apesi pedala de frana pentru a pastra viteza in memoria calculatorului trebuie sa apesi in acelasi timp butonul de la portbagaj si sa deschizi pe jumatate trapa, in acest fel se va produce o extorsiune a unui degajament ,intr-o apa simasina va reveni la viteza anterioara dar mergand cu spatele. FOARTE SIMPLU ! Laughing
Skip ads

  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Si in acelasi timp sa tii o mana pe nas si un picior pe geam...

Deci, am verificat, viteza memorata se "pierde" doar la oprirea motorului sau la activarea functiei de tempomat apasand butonul "de sus", adica cel care iti permite sa cresti viteza in momentul in care mergi "pe tempomat"
  • george_eu25

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A1.7 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Asta trebuia adaugat la "Stiati ca...""!Eu unul habar-nan avut ca se poate si doamne ce nasol mai era sa tot ma uit la ceasuri ca sa fiu fix pe 60km/h mai ales cand am drumuri multe prin tara si tot trec prin localitati!
Oricum foarte util!Multumesc mult!
  • blue ray

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2008

  • Mesaj Privat
E o chestie cu frana, da, evident, nu la aia se referea sorindf2000:

”Ca mãsurã de siguranțã, funcția control al vitezei de croazierã poate fi activatã numai dupã o acționare prealabilã a pedalei de frânã.”
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Daca merita pilot automat? depinde de piciorul fiecarui sofer, de exemplu eu am piciorul categoria pana si pot tine o viteza constanta 100-200 km fara nici o problema, dar daca e sa luam in calcul piciorul mamei care e la categoria ciocan se cam schimba povestea(tine constanta viteza dar mai scapa din cand in cand urat de tot (in loc de 55-60 baga pana in 65-75)). dar acum cu pilotul e alta viata, cea mai scurta distanta pe care am folosit pilotul au fost in jur de 25 metri
Concluzie: daca esti sofer care stie sa dea un ochi pe ceas si are piciorul usor nu merita investitia, in caz contrar isi face toti banii(pe saracia nu face nici un ban)
Skip ads

  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,062
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
jE a scris:
sorindf2000 a scris:.....Daca trebuie sa franezi, aici este o smecherie, intai apasa abreiajul si apoi frana, stiu ca este cam nasol pentru ca folosesti excesiv ambreiajul, dar, daca apesi direct doar frana, masina nu va mai revenii la viteza setata prin apasarea butonului mic de jos, de pe maneta....


Dimineata o sa verific teoria asta, eu tin minte ca in concediu masina relua frumos viteaza de croaziera dupa cate o frana pe autostrada... fara sa fie nevoie sa fac nustiuce inginerie din pedale.


...am verificat si eu astazi...si merge si doar cu frana, am stat si m-am gandit eu...asa...mergand pe autostrada, la 5 dimineata, pe jumatate adormit Very Happy , ce naiba de teorie am facut eu de trebuie sa apas 100 de pedale in combinatie ca sa revina tempomatul, si...s-a intamplat minunea de mergea...vorbesc serios cand spun ca pana acum, nu mi-a reusit faza, e posibil sa am switch-ul de la pedala de frana defect sau reglat aiurea?...uneori nu-mi cupleaza tempomatul si pana nu ating frana, nu merge sa-l activez...? Am vreo sansa sa verific switch-ul asta ca functioneaza corect fara OpCom?
  • blue ray

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2008

  • Mesaj Privat
sorindf2000 a scris: uneori nu-mi cupleaza tempomatul si pana nu ating frana, nu merge sa-l activez


Si la mine tot așa e; personal o consider o manifestare normalã, dat fiind faptul cã am regãsit asta în cartea tehnicã (am scris și mai sus): ”Ca mãsurã de siguranțã, funcția control al vitezei de croazierã poate fi activatã numai dupã o acționare prealabilã a pedalei de frânã.”
  • ncl.cosmin

  • Mesaje scrise: 161
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2007 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2011

  • Mesaj Privat
sunt din ce in ce mai curios sa vad cum e cu tempomat....
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
sorine:
1- ca sa poti folosi tempomatul trebuie sa calci frana dupa ce ai pornit motorul. Motivul e simplu, calculatorul vrea sa vada ca switch-ul de la pedala de frana e OK, altfel iti inchipui ce iese daca tu calci fana (incetinesti) si ECU incearca sa te readuca la viteza setata anterior.
2- posibil ca tu pana acuma sa fi apasat, pentru reluarea vitezei, butonul gresit (de exemplu cel de sus, nu cel de jos) caz in care viteza memorata anterior se pierde... E o ipoteza probabila.
  • marmotix

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Da, merita! Iar in legatura cu consumul, acesta va scadea dar sa nu foarte mult. Eu am avut (la z17dth) o scadere de consum de aproximativ 0.2-0.3 l. Oricum confortul la un drum lung este nepretuit!
  • ador13

  • Mesaje scrise: 294
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2009

  • Mesaj Privat
La mine dimpotriva, consumul creste (foarte putin) cu tempomatul activat.
Am testat pe 300 km de autostrada; la intoarcere de la Pitesti am avut un consum mai mic decat la dus (cu tempomat), in acelasi regim de viteza.
Oricum, si chiar si pentru cativa km de drum extraurban eu activez tempomatul, daca am posibilitatea.
Nu conteaza consumul, bucuria piciorului meu drept care sta relaxat este nemarginita Smile
Pentru toate astea exista tempomat.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
folosirea tempomatului in oras e cam riscanta. In cazul unei neprevazute (pieton care iti sare in fata masinii, etc) timpul de reactie (ca sa muti piciorul din pozitia de repaos, care e IN FATA pedalei de acceleratie, nu langa ea, ca nu-ti incape langa decat daca porti 36 la pantofi, pe frana) e foarte mare. Pentru ca trebuie sa muti toata laba piciorului, nu doar sa pivotezi pe calcai. Vorbesc din experienta
Drept, daca mergi pe ditai bulevardul cu tz benzi, si esti pe banda a 2-a, esti safe.
In rest, drumuri bune si tempomat functional.
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
eu folosesc tempomatul si in cartier, de asta ziceam cea mai scurta distanta 25 de metri, bine eu port 41-42 si tin piciorul drept dreasupra pedalei de frana, dar cand ies din cartier si sunt pe bulevard e o placere sa apas bumbul si job done, dar e mai melancolic fara pilot, + cu pilotul creste timpul de reactie oriunde ai avea piciorul pus, asa ca, daca nu ai vederea periferica foarte buna ai de ales: bani+tempomat=accident => -bani, fara tempomat=oboseala piciorului=carcel=accident => -bani, nici cum nu e bine nu? parerea mea este ca nu merita investitia, daca vine masina echipata cu maneta de ce nu...
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR