Ai uitat parola?


  • glontzu84

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra Z14XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Aug 2013

  • Garaj Mesaj Privat
salutare tuturor opelistilor! sunt nou in randul opelistilor si am avut neplacerea de a-mi achizitiona un opel astra g combi din 2001 cu motor Z14XE. spun neplacerea deoarece dupa 3 luni de la achizitionare mi-au crapat din senin doua pistoane.
Intrebarea mea pentru cei ce se pricep foarte bine la aceste motare este urmatoarea: POT SA MONTEZ PE MASINA UN MOTOR DE 1.4 16V COD X14XE SI SA MEARGA?
Mentionez ca intentionez sa schimb si toti senzorii de pe x14xe sa-i pun pe cei de la z14xe.
O sa functioneze?
astept raspunsuri.
Multumesc!
  • danielddd

  • Mesaje scrise: 600
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra z16se din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Nov 2010

  • Garaj Mesaj Privat
tu dai jos motor euro 4 ca sa pui euro 2? nu crred ca merge si nici nu e indicat sa pui altceva pe masina decat ce avea ea.A ta e euro 4 iar x14xe e euro 2
  • CSN

  • Mesaje scrise: 663
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra X12XE din 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Nov 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Merge, DAR nu o sa poti omologa niciodata acel motor. Daca aveazi x14xe si puneai z14xe era altceva. Trebuie sa aiba minim aceeasi norma de poluare cu cel avut anterior.
  • jE

  • Mesaje scrise: 9,602
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Z18XE din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Omu' intreaba altceva
Nu vrea sa faca regres la x14xe, ci sa foloseasca un x14xe (partea de bloc motor, pistoane, etc) ca baza pentru a-si repara motorul.
Stiu ca la motorul de 1.6 blocul motor e acelasi de la C16NZ pana la Z16XE. Difera chiulasa, admisie, evacuare, etc.
Acuma intrebarea e de ce ti-au crapat cele 2 pistoane? Sunt afectati cilindrii? Daca nu sunt afectati cilindrii eu iti recomand mai degraba sa mergi la un mecanic competent, sa faceti motorul bucatele si sa inlocuiti piesele defecte (pistoane, biele, ce o fi bulit pe acolo).
  • glontzu84

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra Z14XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Aug 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Pistoanele au crapat din cauza benzinei foarte proaste si probabil a fost cu aditiv de plumb in ea cred mai multi mecanici. Eu am mers linistit cu ea, nu am alergat-o.
de afectat nu a afectat rau cilindrii, adica pot sa-i mai folosesc. Ma intereseaza daca se potrivesc pistoanele din x14xe pe z14xe si chiulasa
m-ar interesa pistoanele cu tot cu biele daca se potrivesc pe arborele meu.
Multumesc.


am desfacut amandoua motoarele si am observat ca nu sunt compatibile nici ca bloc si nici ca si chiulasa.... sunt cateva diferente majore care nu-mi da voie sa folosesc nici macar una din piese fara cealalta, adica nu pot sa folosesc doar chiulasa fara bloc si invers.
Dca vreau sa folosesc tot motoru ar trebui sa schimb senzorul impuls arbore cotit si nu pot deoarece arborii sunt diferiti ca si sistem de citire ai senzorilor...
Blocul motor ca si prinderi fixare este identic dar trebuie schimbat arborele si nu-mi dau seama daca se poate....
Chiulasa de la x14xe nu are partea cu EGR-ul deci este diferita, ma gandeam sa schimb doar axele de pe ea....
Deci in concluzie nu am decat sa folosesc pistonele de pe x pe z, dar nu stiu daca se potrivesc la prinderea cuzinet pe arbore...
Voi ce ziceti pot sa-l fac din bucati sa mearga?...
  • jE

  • Mesaje scrise: 9,602
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Z18XE din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
glontule, nu mai posta consecutiv
Eu iti recomand sa inlocuiesti cu piese noi.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,102
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra Y20TDH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Dec 2006

  • Garaj Mesaj Privat
doar piese noi altfel bagi bani degeaba si poate e mai rentabil sa cumperi cu totul un motor second ca al tau si sa il pui sa iti faci RAR si gata
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 1,927
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra Z14XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Oct 2011

  • Garaj Mesaj Privat
au dreptate colegii... daca refaci motorul original scapi de o gramada de probleme...norma poluare, omologare....
un piston original e vreo 60 Euro.. daca tot schimbi.. schimba-le pe toate...
  • gab1

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra x 16 xel din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Nov 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Salut,eu am trecut prin problema asta, stiu ca te ambitionezi sa ti cu dintii de motoru asta,,insa te sfatuiesc sa cumperi un motor sh,(eu am investit in motor aproape 600 e,si dupa 3-4 luni a crapat,,iar 550e motor+500e manopera,etc=1600 e)
  • opelg2002

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Astra din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Aug 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Din cate stiu eu nu iti trebuie sa faci omologare la RAR pentru motor,poate ma insel dar acum motoarele sunt trecute la consumabile si nu mai esti nevoit sa faci RAR.Un motor pentru a mea Z16SE costa la dezmembrari 1000 de lei de exemplu asa ca ce rost are sa te complici cand poti sa iei acelasi timp de motor sa il pui si atat!
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,679
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Aug 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Nu si in Romanica. La noi trebuie omologare daca schimbi motorul.
@glontzu84, asta e cea mai buna perla pe care am auzit-o Smile cum mama naibii sa crape pistoanele de la benzina proasta? o benzina proasta nu dezvolta suficienta putere, dar de acolo pana la temperaturi inalte/knock e cale lunga. Sigur motorul era in regula? Pune niste poze cu pistoanele stricate.

Parerea mea, e sa iei un set de pistoane. Fie noi, fie SH si pui segmenti si cuzineti noi pe ele, dar este foarte important ca toate pistoanele sa provina din acelasi motor.
  • glontzu84

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra Z14XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Aug 2013

  • Garaj Mesaj Privat
motorul din cate stiu eu era ok....functiona perfect pana in momentul cand am alimentat de la un OMW pe autostrada soarelui la circa 60 km de Constanta. Dupa ce am alimentat de acolo la vreo 15 km nu a mai vrut sa mearga. am desfacut EGR-ul si am vazut bucati de metal care imi blocau EGR-ul pe deschis.L-am curatat si l-am anulat pana am ajuns acasa ,mentionez ca motorul a mers foarte bine dupa operatiunea asta,apoi am desfacut admisia si nu am vazut nimic....Am mai facut un drum pana la Arad si nu am mai avut probleme. Dupa un drum de 60 de km masina s-a oprit fara niciun fel de zgomot si nu a mai vrut sa mai porneasca. Cand am desfacut motorul am vazut ce va arat in urmatoarele poze.
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 1,927
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra Z14XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Oct 2011

  • Garaj Mesaj Privat
nu se vede prea clar dar cred ca ai rupte buzele pistoanelor la cilindrul 2 si 3
  • glontzu84

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra Z14XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Aug 2013

  • Garaj Mesaj Privat
da asa este si segmentii rupti
  • gab1

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra x 16 xel din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Nov 2013

  • Garaj Mesaj Privat
A mai fost desfacut motoru?
De cand ai masina?
Opelg2002 ,sa schimbi motoru i-ti trebuie urmatoare-le:
-motor cu factura (de unde il cumperi)
-factura de la service ,unde il montezi (service autorizat RAR)
Daca nu ai acte-le de mai sus RAR te respinge,fara drept de apel
Motor la 1000 ron cu factura+garantie gasesti in germania Very Happy,,in nici un caz in romania,un motor bun pleaca de la 300-400 euro fara anexe
Anu trecut am cumparat un motor 1.4 sh de skoda fabia cu 550 euro,fara anexe(cu factura+3 luni garantie),motoare mai ieftine gaseam pe toate drumuri-le dar nimeni nu i-mi oferea nici macar 1 zi garantie,si fara chitanta. (NETU e plin de tepe)
Gluntzu84 in cazu tau,banuiesc ca ai avut masina ``rujata ``pentru vanzare,
  • glontzu84

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra Z14XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Aug 2013

  • Garaj Mesaj Privat
masina este opel astra g 2001....motorul nu a mai fost desfacut din cate am vazut eu. am masina de 5 luni si am luat-o din italia nu cred ca a fost facuta pt vanzare
  • dcn
  • Membru bebe
  • 1 mesaje
  • din 12 Nov 2010
  • Locatie: Arges
  • dcn

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Arges
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Nov 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Buna ziua.
Aceeasi problema la motor de 1.6 X16XE. A tras frate-meu de el pana a spart pistonul nr.3. Cilindrul este ciupit. A zis mecanicul ca e mai bine sa schimbam blocul motor.
Intrebarea este daca se poate pune bloc motor de Euro 2, nu stiu daca 8V sau 16V, si sa pun chiulasa si anexe.
Sper ca ati inteles intrebarea.
Multumesc.
  • trifionut31alin

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Mar 2018

  • Garaj Mesaj Privat
salut!
eu am un opel astra g cu motor 1.2 16V , pot sa il inlocuiesc cu un motor 1.6 16v? sau legislatia in vigoare nu accepta sa inlocuiesti un motor de o anumita capacitate cilindrica cu un altul cu o capacitate mai mare?
  • trifionut31alin

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Mar 2018

  • Garaj Mesaj Privat
salut!
eu am un opel astra g cu motor 1.2 16V , pot sa il inlocuiesc cu un motor 1.6 16v? sau legislatia in vigoare nu accepta sa inlocuiesti un motor de o anumita capacitate cilindrica cu un altul cu o capacitate mai mare? De asemenea am montat un body kit IRMSHER...pt asta trebuie sa trec prin R.A.R pt omologare?
stima!
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,102
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra Y20TDH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Dec 2006

  • Garaj Mesaj Privat
legislatia permite din cate stiu eu sa inlocuiesti motorul tau cu un alt motor care a fost pus pe respectivul model de masina si in aceasi perioada de viata a modelului. Pentru asta insa iti trebuie motor cu acte in regula, operatiunea facuta in service autorizat RAR cu factura si tot ce trebuie si apoi mergi si faci omologare la RAR. Daca totul a fost facut ok si iasa gazele si masina este ok iti da omologarea si este trecut in CIV. Ca si costuri sunt ceva, acum totul tine de cum te descurci sa gasesti motorul si service-ul care sa faca toata operatiunea. La RAR cred ca gasesti pe site tarifele pentru omologare. Poti chiar si sa intrebi la RAR legat de asta si vezi ce raspunsuri primesti.
legat de motor cred ca cel mai ieftin iesi cumparand o masina cu totul si atunci ai actele si iti raman si piese...

Discutii similare

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata