- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 09 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2004
- Mesaj Privat
- VectraDTI
- OP
- 685 mesaje
- din 10 Dec 2004
- Bucuresti
VectraDTI
- Mesaje scrise: 685
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2004
- Mesaj Privat
- radu
- **
- 342 mesaje
- din 17 Apr 2004
- craiova
radu
- Mesaje scrise: 342
- Locatie: craiova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2004
- Mesaj Privat
- Mircea KDT
- **
- 336 mesaje
- din 11 Jan 2005
- Bucuresti
Mircea KDT
- Mesaje scrise: 336
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2005
- Mesaj Privat
Exemple se pot da multe.
Insa vad aici ca se compara masini care nu sunt din aceeasi clasa, la care motorizarea difera foarte mult.
Si nu numai motorizarea conteaza ci si etajarea cutiei, greutatea , aerodinamica.......
Asa ca nu va mai laudati ca l-ati facut pe unul si pe altul ca nu e asa de relevant......
Insa vad aici ca se compara masini care nu sunt din aceeasi clasa, la care motorizarea difera foarte mult.
Si nu numai motorizarea conteaza ci si etajarea cutiei, greutatea , aerodinamica.......
Asa ca nu va mai laudati ca l-ati facut pe unul si pe altul ca nu e asa de relevant......
- VectraDTI
- OP
- 685 mesaje
- din 10 Dec 2004
- Bucuresti
VectraDTI
- Mesaje scrise: 685
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2004
- Mesaj Privat
@Mircea KDT : Pai asta e toata ideea : practic ai tendinta sa surclasezi un Vectra 2.0 DTI de 1475kg (101cp) in fata unui E46 316 de 1300kg (105cp), care desi e cel mai slab motor de pe seria 3, este altceva. Dar uite ca nu e chiar asa.
@radu : vericule, eu nu pot sa fac lista, ca la motorul meu am putini contracandidati ! Si Vectra mea nu e pentru curse, doar asa in joaca, rar de tot.
@radu : vericule, eu nu pot sa fac lista, ca la motorul meu am putini contracandidati ! Si Vectra mea nu e pentru curse, doar asa in joaca, rar de tot.
- Mircea KDT
- **
- 336 mesaje
- din 11 Jan 2005
- Bucuresti
Mircea KDT
- Mesaje scrise: 336
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2005
- Mesaj Privat
@Vectra DTI
Dupa cum cred ca stii, cuplul este cel care conteaza cel mai mult atunci cand compari 2 masini ( apropiate la CP) la capitolul performante.
Si cred ca stii, ca dieselurile au cuplul maxim la turatii mai joase, deci au un avantaj, din start.
Mai mult, Opelul tau are tractiunea pe fata, iar BMW are tractiunea pe spate.
Masina ta este net superiora, dupa cum se vede in cele ce urmeaza......
Vectra-ul 2.0 DTI
-are un cuplu de 230NM, la 1500 rpm. Iar cei 101CP ii obtii la 4.000 rpm.
BMW 316
-are 165 NM (!!!!!!!!!!) la 2500 rpm. Iar cei 104,4 CP ii obtine la 5300 rpm.
Sper ca sesizezi diferentele.
Dupa cum cred ca stii, cuplul este cel care conteaza cel mai mult atunci cand compari 2 masini ( apropiate la CP) la capitolul performante.
Si cred ca stii, ca dieselurile au cuplul maxim la turatii mai joase, deci au un avantaj, din start.
Mai mult, Opelul tau are tractiunea pe fata, iar BMW are tractiunea pe spate.
Masina ta este net superiora, dupa cum se vede in cele ce urmeaza......
Vectra-ul 2.0 DTI
-are un cuplu de 230NM, la 1500 rpm. Iar cei 101CP ii obtii la 4.000 rpm.
BMW 316
-are 165 NM (!!!!!!!!!!) la 2500 rpm. Iar cei 104,4 CP ii obtine la 5300 rpm.
Sper ca sesizezi diferentele.
- 4EST
- ***
- 686 mesaje
- din 30 Apr 2004
- Brasov
4EST
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2004
- Mesaj Privat
conteaza enorm si soferul
daca benzina nu o turezi pana in ~5000-6000 rpm la liniute, degeaba conduci
Benzinara are un avantaj in plus - schimbi mai rar, deci castigi cateva sutimi si cu asta.
pe de alta parte, daca soferii sunt slabi, diselul e mai usor de condus aproape de limitele sale, fata de benzinara
daca benzina nu o turezi pana in ~5000-6000 rpm la liniute, degeaba conduci
Benzinara are un avantaj in plus - schimbi mai rar, deci castigi cateva sutimi si cu asta.
pe de alta parte, daca soferii sunt slabi, diselul e mai usor de condus aproape de limitele sale, fata de benzinara
- rezare
- **
- 121 mesaje
- din 08 Jul 2004
- Bucuresti
rezare
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2004
- Mesaj Privat
Mircea KDT a scris:@Vectra DTI
1. Dupa cum cred ca stii, cuplul este cel care conteaza cel mai mult atunci cand compari 2 masini ( apropiate la CP) la capitolul performante.
2. Si cred ca stii, ca dieselurile au cuplul maxim la turatii mai joase, deci au un avantaj, din start.
3. Mai mult, Opelul tau are tractiunea pe fata, iar BMW are tractiunea pe spate.
4. Masina ta este net superiora, dupa cum se vede in cele ce urmeaza......
Vectra-ul 2.0 DTI
-are un cuplu de 230NM, la 1500 rpm. Iar cei 101CP ii obtii la 4.000 rpm.
BMW 316
-are 165 NM (!!!!!!!!!!) la 2500 rpm. Iar cei 104,4 CP ii obtine la 5300 rpm.
Sper ca sesizezi diferentele.
1. Dupa cum cred ca stii, cuplul este cel care conteaza cel mai mult atunci cand compari 2 masini ( apropiate la CP) la capitolul performante.
2. Si cred ca stii, ca dieselurile au cuplul maxim la turatii mai joase, deci au un avantaj, din start.
3. Mai mult, Opelul tau are tractiunea pe fata, iar BMW are tractiunea pe spate.
4. Masina ta este net superiora, dupa cum se vede in cele ce urmeaza......
Vectra-ul 2.0 DTI
-are un cuplu de 230NM, la 1500 rpm. Iar cei 101CP ii obtii la 4.000 rpm.
BMW 316
-are 165 NM (!!!!!!!!!!) la 2500 rpm. Iar cei 104,4 CP ii obtine la 5300 rpm.
Sper ca sesizezi diferentele.
1. Da, dar nu cuplul de la motor.
2. Este un avantaj din start si un dezavantaj imediat dupa ce treci de cuplul maxim, pentru ca la diesel panta finala scade foarte repede, pe cand la benzina urca oarecum lin, dar si coboara lin.
3. Pai asta ar trebui sa fie avantaj BMW, nu Opel, cand pleci tare pierzi aderenta daca ai FWD, pe cand la RWD greutatea se lasa pe rotile motoare.
4. Diferentele se estompeaza cand bagam in ecuatie cutia de viteze. Cuplul ala de la motor oricum ajunge altfel jos.
Inclin sa cred ca omul cu BMW ori avea probleme cu masina, ori nu a stiut sau nu a vrut sa scoata untul din ea, altfel cu putere in plus, si RWD si benzina ar fi trebuit sa castige.
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
- Mircea KDT
- **
- 336 mesaje
- din 11 Jan 2005
- Bucuresti
Mircea KDT
- Mesaje scrise: 336
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2005
- Mesaj Privat
@rezare
Imi pare rau, dar negi niste evidente clare. Diferentele sunt mari....
Dieselul este in avantaj ca are cuplu maxim la turatii mici.
Nu are nici o relevanta ca scade repede cuplul, pentru ca nu astepti sa ramai fara putere, ci schimbi viteza atunci cand atingi acest cuplu maxim.
Mai ales ca DTI este turbo, asta conteaza de asemenea mult.
Imi pare rau, dar negi niste evidente clare. Diferentele sunt mari....
Dieselul este in avantaj ca are cuplu maxim la turatii mici.
Nu are nici o relevanta ca scade repede cuplul, pentru ca nu astepti sa ramai fara putere, ci schimbi viteza atunci cand atingi acest cuplu maxim.
Mai ales ca DTI este turbo, asta conteaza de asemenea mult.
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
Mircea KDT a scris:Dieselul este in avantaj ca are cuplu maxim la turatii mici.
Asta aduce consum mic de carburant, nu performante sportive.
De ce in toate sporturile auto se folosesc motoare pe benzina???
Astept cu interes pe schumy sa conduca un ferrari f1 diesel si pe makinen pe un subaru diesel.
- Mircea KDT
- **
- 336 mesaje
- din 11 Jan 2005
- Bucuresti
Mircea KDT
- Mesaje scrise: 336
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2005
- Mesaj Privat
Hai ca ai zis-o!!!!
Eu nu spun ca toate dieselurile sunt mai tari decat benzinarele. NU generaliza, ci refera-te la cazul de fata!!!!!
Eu m-am referit la Vectra DTI de 2.000 de cmc si la un BMW 316 de 1.600 de cmc.
Eu dintre astea DOUA am zis ca dieselul este mai tare!!!!!! Si asa si este!
Daca am fi comparat Vectra DTI de 2.000 cmc cu BMW 320 atunci e cu totul altceva. BMW-ul il lasa cu mult in spate pe Opel.
Eu nu spun ca toate dieselurile sunt mai tari decat benzinarele. NU generaliza, ci refera-te la cazul de fata!!!!!
Eu m-am referit la Vectra DTI de 2.000 de cmc si la un BMW 316 de 1.600 de cmc.
Eu dintre astea DOUA am zis ca dieselul este mai tare!!!!!! Si asa si este!
Daca am fi comparat Vectra DTI de 2.000 cmc cu BMW 320 atunci e cu totul altceva. BMW-ul il lasa cu mult in spate pe Opel.
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 09 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2004
- Mesaj Privat
- VectraDTI
- OP
- 685 mesaje
- din 10 Dec 2004
- Bucuresti
VectraDTI
- Mesaje scrise: 685
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2004
- Mesaj Privat
- Mircea KDT
- **
- 336 mesaje
- din 11 Jan 2005
- Bucuresti
Mircea KDT
- Mesaje scrise: 336
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2005
- Mesaj Privat
din ce an e masina?!
1998-2000 cumva?!
M-am mai documentat un pic...
Cred ca e vorba de varianta aia mai accesibila de BMW. O solutie buna de marketing. masina este pentru cei care vor un BMW mai ieftin. Au pus un motor de conceptie veche, ca sa obtina o masina mai ieftina, cu un consum rezonabil,...DAR totusi un BMW!!! ce-i drept cu peformante scazute...
Este acelasi motor de pe primele Z3 (din 1995), dar de pe care au scos steriozii, adica nu mai e cu 16 valve, evacuarea si cutia sunt normale.
Eu am crezut ca e vorba de motorul de 1600 cmc.
Oricum datele date de mine sunt corecte referitor la putere si cuplu. Explicatia de ce scoate asa putin la cilindreea aia e data mai sus.....
Asta e parerea mea.....Sper ca nu am ofensat pe nimeni.....
Astept pareri contarare bazate pe argumente
- VectraDTI
- OP
- 685 mesaje
- din 10 Dec 2004
- Bucuresti
VectraDTI
- Mesaje scrise: 685
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2004
- Mesaj Privat
Nu prea exista la noi E46 cu motor de 1600cmc! Ultimele motoare de 1600cmc puse pe seria 3 au fost cele de pe e36 (pisicuta) de 102cp parca.
Singurele seria 3 e46 cu motor de 1600 sunt cele cu motor 164e3 (injectie monopunct) si sunt foarte rare pe la noi (din cate am inteles, au fost facute ca sa atace piata din Grecia unde sunt ceva probleme cu legislatia si impozitele la masini cu motor mare).
In plus, rezare are dreptate la faza cu greutatea lasata la ce cele cu RWD.
Calculele tale sunt corecte, si se concretizeaza atunci cand se merge pe o distanta mai mare. Pe o distanta scurta, avantajul ar trebui sa fie net in favoarea BMW-ului. Totul tine de modul in care schimbi vitezele. Problema celui care a condus BMW-ul este nu ca nu i-a dat, ci dimpotriva, ca nu a schimbat la timp si s-a dus cu ea pana in 6500 ture.
Singurele seria 3 e46 cu motor de 1600 sunt cele cu motor 164e3 (injectie monopunct) si sunt foarte rare pe la noi (din cate am inteles, au fost facute ca sa atace piata din Grecia unde sunt ceva probleme cu legislatia si impozitele la masini cu motor mare).
In plus, rezare are dreptate la faza cu greutatea lasata la ce cele cu RWD.
Calculele tale sunt corecte, si se concretizeaza atunci cand se merge pe o distanta mai mare. Pe o distanta scurta, avantajul ar trebui sa fie net in favoarea BMW-ului. Totul tine de modul in care schimbi vitezele. Problema celui care a condus BMW-ul este nu ca nu i-a dat, ci dimpotriva, ca nu a schimbat la timp si s-a dus cu ea pana in 6500 ture.
- rezare
- **
- 121 mesaje
- din 08 Jul 2004
- Bucuresti
rezare
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2004
- Mesaj Privat
Mircea KDT a scris:@rezare
Nu are nici o relevanta ca scade repede cuplul, pentru ca nu astepti sa ramai fara putere, ci schimbi viteza atunci cand atingi acest cuplu maxim.
Nu are nici o relevanta ca scade repede cuplul, pentru ca nu astepti sa ramai fara putere, ci schimbi viteza atunci cand atingi acest cuplu maxim.
Cum sa nu aiba importanta ca scade cuplul??? Iar de schimbat la cuplul maxim cred ca glumesti. Vrei sa spui ca recomanzi ca la diesel sa schimbi la 1800-2500 si la benzina la BMW la 2500??
Mai ales ca DTI este turbo, asta conteaza de asemenea mult.
Okey, la ce anume conteaza foarte mult ca e turbo? Conteaza ce specificatii are si curba de cuplu, nu ca e turbo sau nu.
Btw, nu neg evidente, eu am explicat cum vad eu lucrurile. Daca le vezi altfel, te rog, argumenteaza.
edit: acum am vazut ce a zis Vectra. Intr-adevar, cred ca a exagerat schimband la 6500+ cand el are puterea la 5300. A pierdut mult cuplu si putere urcand pana in 6500.
- Slick
- ****
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
S-au mai discutat astea si s-a stabilit ca benzina accelereaza mai bine...
DA, cuplul MOTOR la diesel e mai mare, dar cuplul LA ROTI este mai mic datorita demultiplicarii cutiei de viteze. Un diesel in treapta a 3-a trage mai prost (chiar si la cuplu maxim) decat o benzinara in treapta a 2-a la aceeasi viteza. Avantajul benzinei e ca se tureaza si tot timpul este intr-o treapta mai mica decat diesel-ul ceea ce il face sa accelereze mai bine.
Cititi si voi topicul :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=2047
DA, cuplul MOTOR la diesel e mai mare, dar cuplul LA ROTI este mai mic datorita demultiplicarii cutiei de viteze. Un diesel in treapta a 3-a trage mai prost (chiar si la cuplu maxim) decat o benzinara in treapta a 2-a la aceeasi viteza. Avantajul benzinei e ca se tureaza si tot timpul este intr-o treapta mai mica decat diesel-ul ceea ce il face sa accelereze mai bine.
Cititi si voi topicul :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=2047
- Mircea KDT
- **
- 336 mesaje
- din 11 Jan 2005
- Bucuresti
Mircea KDT
- Mesaje scrise: 336
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2005
- Mesaj Privat
Da asa e. NU am dreptate pe deplin. Sunt mai mule aspecte pe care nu le-am luat in seama.
Masinile sunt aproape egale, as zice eu...
Oricum suta o ating cam in acelasi timp. E o diferenta doar de 6 zecimi de secunda intre ele.
Insa stiu ca asta nu e asa de relevant pentru ca pe diferite plaje de viteza (adica 0-60km/h sau 60-100 km/h) una poate fi mai rapida, iar datele astea nu le am....
Oricum, mi-a placut disputa ca a fost argumentata....
Masinile sunt aproape egale, as zice eu...
Oricum suta o ating cam in acelasi timp. E o diferenta doar de 6 zecimi de secunda intre ele.
Insa stiu ca asta nu e asa de relevant pentru ca pe diferite plaje de viteza (adica 0-60km/h sau 60-100 km/h) una poate fi mai rapida, iar datele astea nu le am....
Oricum, mi-a placut disputa ca a fost argumentata....
- VectraDTI
- OP
- 685 mesaje
- din 10 Dec 2004
- Bucuresti
VectraDTI
- Mesaje scrise: 685
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2004
- Mesaj Privat