Salut,
problema similara la un tourer 4x4 din 2011, A20DTH.Zgomot si "agata" la viraj , in principal la rece dar si la cald.Plus ca uneori si in linie dreapta. Nu intotdeauna face la fel , uneori este mai puterniza "agatarea" si alteori abia sesizabila.
Am fost prin iulie 2014 la Radacini cu problema ( EDS nu a tiu ce sa faca !) si au constata ca uleiul de comanda nu ma era , trecuse in zona de deff mecanic. OK- am cautata, exista buletin Opel cu recomandare de inlocuire niste garnituri.Efectuat reparatia- toate bune si frumoase , nu mai erau probleme.
Am folosit masina , mai mult prin oras, vreo 3000 de km dupa care 2 luni ( sept-oct) a stat parcata ( delegatii+ alta masina folosita)
In Nov ma duc sa schimb anvelopele si surpriza! la prima intersectie , virez si ma sperii! masina vibra puternic pe spate .
Ma duc la Radacini Bd Timisoara ( ei au facut reparatia) si spun problema - situatie de garantie pt ca reparatia din iulie era facuta de ei. Dar cum este un director nou de service ( ca asa se rotesc cadrele) se da mai mult vina pe "ala vechi"- ca nu trebuie reparatia facuta ci schimbat diff cu totul- un mizilic de aprox 20.000 RON + manopera .Dupa niste discutii si dupa ce ajungem pe la 16500 RON cu totul cer sa vb cu cineva de la Opel. In fine vine un reprezentant, testeaza , decupleaza Haldexul electronic ( scoate o siguranta din blocul din aripa stanga spate- Radacini nu a stiut cum sa faca asta ) si masina merge fara 4x4 dar nu mai face zgomot.Se pare ( pt ca nu sunt sigur ) ca reparatia facuta initial de dealer a fost la diff propriuzis si acum e problema de haldex dar experienta mea ( si pasiunea ) + facultate mecanica spun ca pura abureala ca sa nu le cer garantie pentru lucrare .
Cum timpeniile sunt la ele acasa in service-urile de marca , nu exista alta solutie ( la Opel Romania) decat schimbarea diff cu totul.Am cautat pe net, am discutat pe la alte reprezentante pe afara : problema cunoscuta cu Haldex( comanda electronica de distributie de forta prin electrovalve) si in general schimbata in garantie ( tot ansamblul). Numai ca eu nu mai am garantie !
Pentru Profu_0: unde ai facut reparatia ? ca vreau si eu un mecanic bun care sa desfaca diff -ul!Pina ma cert cu OPEL vreau sa stiu ce alternativa am , mai ales ca vor sa faca 50-50 costurile cu mine (
![Smile](//www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
) pentru diff si manopera - dar tot ajung pe la 8-9 000 lei.Sau sa iau un diff second si sa-l verific bine si pe asta sa-l pastrez de rezerva ( eventual reparat-) ca nu se stie cine si cum are nevoie .
In mod sigur este ceva cu electrovalvele pt ca problema a revenit ( mai grav) dupa o perioada de 2 luni de parcare- probabil gripare pe una din supape.Poti sa-mi dai un PM ca sa vb direct ?
pt Admin: poate schimbam titlul topicului in "Probleme diferential / Haldex Insignia " pentru ca sigur mai apar clienti
![Smile](//www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
, am vazut niste masini similare cu nr rosii sau de DE prin oras si modelele 4x4 din 2009- 2012 au cam toate problema asta de diff !
pentru alti posesori de Insignia 4x4 model anterior 2012 : daca sesizati vibratii/zgomote la viraj sau in mers masina pare ca "sare" peste denivelari ( cand acestea nu sunt) atunci urgent la service .De asemenea este posibil sa fie acest defect si daca cutia automata smuceste prea tare la schimbare sau are intarzieri in schimbare de trepte ( intarziere de raspuns de la haldex) Daca zgometele sunt puternice preferabil decuplati Haldex prin scoaterea unei sigurante din panoul din aripa spate stanga , siguranta rosie de 10A aflata pe pozitia cu nr 33 ( NU cea de pe pozitia 31!).Apare o eroare pe bord , nimic grav, dar nu mai aveti haldexul cuplat si macar nu se deterioreaza mai tare ( sunt multe detalii si explicatii de dat pt "de ce sa fac asta"). Ca sa testati puteti scoate siguranta de la Haldex si vedeti cum simtiti masina fata de situatia anterioara . Este posibil ca la anumite turatii sa aveti vibratii date de lipsa de cuplaj a haldexului ( nu se simt cand este cuplat in sarcina dar pe liber pot sa apara) mai ales daca masina are ceva rulaj. Daca masina merge mai lin fara spate cuplat atunci verificati diff - acesta nu trebuie sa se simta fata de tractiune fata .