Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A
  • Profu_0

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A28NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Va salut si va doresc Sarbatori fericite !
La mine nu prea au fost asa Evil or Very Mad
Am o Insignia 4x4, 260 CP, 44000 km. Problemele au inceput acum 1 luna, cand, la plecare de pe loc cu viraj, am crezut ca se rupe masina in doua. Un zgomot puternic la mijlocul masinii. Am plecat cu ea si situatia se repeta de fiecare data cand luam viraj, stanga sau dreapta, nu conteaza. M-am dus la service, am urcat-o pe elevator si, ce sa vezi, nu facea nimic. Mecanicului i-a venit ideea sa simuleze sarcina prin accelerare si franare in acelasi timp. Cardanul a inceput sa bata puternic, dadea sa cada. Nu conta daca virai sau nu, bataia aparea de fiecare data cand apasa frana. Concluzia, cutia de transfer. Cu inima indoita (costa 8000 lei) am acceptat si am inlocuit-o. Am desfacut-o pe cea veche si se observau ceva urme de uzura (el a vazut, ca eu nu am vazut nimic).
Ma rog, am luat-o, a montat-o (ma luat inima cand am vazut ca a demontat toata puntea fata pentru asta), am facut proba pe elevator si gata, zgomotul a disparut.
Fericit, iau nevasta si plec la Sibiu. Pe la Ramnicu Valcea, cand sa ies din benzinarie, apare si zgomotul. Acelasi, la virare cu acceleratie usoara, viteza mica. Am zis ca mor. Dupa care m-am gandit ca mai bine il mierlesc pe mecanic, la intoarcere.
Va intreb si pe voi, ati avut problema asta? Din cate am inteles de pe forumuri, Insignia e stiuta cu probleme la cardan (cutie sau grup).
Va sunt recunoscator pentru o sugestie. Ganditi-va ca salvati o viata (a mecanicului, dupa Sarbatori) Laughing
Skip ads

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Nu era mai bine fara cardan ?
Daca ai garantie la lucrare, du-te peste ei s-o faca cum trebuie.
Dupa aia poti sa-l mierlesti pe mecanic, sa nu mai nenoroceasca masinile altora. Evil or Very Mad
P.S. La tampoane motor/cutie s-au uitat ? Cred ca se deplaseaza motorul pe viraj si forteaza cardanul.
Bafta.


Ultima modificare facuta de iulian1971 la Vin 27 Dec, 2013 12:01 pm
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,660
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Putini au Insignia 4x4 deci slabe sanse sa iti raspunde cineva. Cert este ca ai schimbat de pomana cutia de transfer. Nu cumva problema e din diferential. Cel putin prin marea britanie sunt cativa cu problema asta.
Cum se manifesta sunetul pentru ca am gasit ceva legat de o problema de software pe care o are acest sistem adaptiv 4x4? Astia au Vauxhall Insignia, dar tot aia e.

Here is the latest from VX:

All we have available are the details that are provided on the software bullet-in – “If vibration or judder can be detected from rear axle during normal driving conditions and no trouble codes are present"
The problem is caused by a software weakness of the EBCM (Electronic Brake Control Module) which was identified by the Vauxhall / Opel Quality organisation and is a change to the software parameters / logic.

So they now think it is a brake issue - I am pretty sure it is not the brakes!

Site-ul e asta daca vrei sa citesti tot:
http://www.vxronline.co.uk/...r-gearbox-problem
  • Profu_0

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A28NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspunsul rapid. M-am uitat peste link, dar nu cred ca este acelasi lucru.
Oricum, dupa Sarbatori, ma duc la Radacini sa fac o diagnoza.
La mine zgomotul este ca o bataie. De fapt, cand am facut simularea pe elevator, cardanul vibra asa de puternic, incat batea in podea. Se vede si semn in dreptul tamponului inferior.
Da, am si eu sentimentul ca am dat banii de pomana pe cutie.
Stima.
Skip ads

  • yerd

  • Mesaje scrise: 186
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia A20NHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Profu_0, e vechi topicul, dar de curiozitate, cum ai rezolvat problema? Ce s-a intamplat next?

Sper sa fie de bine!
  • Profu_0

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A28NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2013

  • Mesaj Privat
A fost de vina Haldex-ul. O supapa defecta. Am inlocuit-o, impreuna cu filtrul si uleiurile din ambele parti. Acum este ok.
Total costuri - 6000 lei
  • yerd

  • Mesaje scrise: 186
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia A20NHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2014

  • Mesaj Privat
OK, deci 8000 + 6000 RON sau ai reusit sa recuperezi prima investitie in cutia de transfer?

Sper ca totul e bine acum la masina.
  • Profu_0

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A28NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Nu am recuperat nimic. Am o cutie de transfer de rezerva Sad
Skip ads

  • BURZ AVRAM

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Am si eu aceiași problemã. Opel Insignia 4x4 160 Cp, motorina, 70000 km. Când accelerez în treapta a doua sau a treia sau când virez se aude un troncanit puternic, in spate, ca si cum treci peste un obstacol. La viteza mare nu se mai aude. Mecanicul mi a zis ca este o problema la diferential, fãrã sa știe expres ce problema. Am inteles ca sunt 2 supape. Puteti specifica care din ele a fost blocata?

Pretul diferentalului este foarte mare, peste 3000 euro. În plus nu exisã urme de piliturã în uleiul acestuia si nici mesaje de eroare pe bord. Este o probabilitate mare sã fie
in discutie aceiasi supapã si nu vreau sã achit peste 3000 Euro degeaba mai ales ca nu merita masina.

Nu mã prea pricep la mecanicã dar cred cã Haldexul are legãturã cu diferentialul. Stie altcineva de unde ar mai putea proveni zgomotul când accelerezi in treapta a doua, a treia sau când virezi in special la plecarea de pe loc. Initial zgomotul nu era foarte puternic dar dupa un drum lung de 900 km a devenit foar foarte accentuat.
  • Profu_0

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A28NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2013

  • Mesaj Privat
La mine a fost defecta supapa dinspre calculator, dar este identica cu cealalta, care este mult mai ieftina - 2400 lei fata de 8600.
Eu aveam pilitura in interior si mesaj de eroare pe bord, deci s-ar putea sa fie altceva la tine.
Problema s-a rezolvat. Mai da cate un sut ocazional la accelerari puternice, dar s-ar putea sa fie cutia automata care raspunde cu intarziere.
  • BURZ AVRAM

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2014

  • Mesaj Privat
SÃ vedem dupã ce se va desface diferențialul. Poate se va vedea ceva.
Oricum am auzit cã e o problema generala cu diferentialul la 4x4 .
Unii din Germania au schimbat si 3 in garantie unul dupa altul. Este ridicola situatia la asa o masina si la asa putini km.
Sa speram ca se va gasi ceva ,la mine masina nefiind automata.
Multumesc pentru informatie.
  • BURZ AVRAM

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Mai am o intrebare. Cum si a dat seama mecanicul care supapa era stricata? si ca era stricata?Erau ceva semne ?
Skip ads

  • Profu_0

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A28NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2013

  • Mesaj Privat
A demontat diferentialul si Haldexul in bucati. Se observa uzura pe capul supapei. Nu inchidea complet, permitand uleiului sa treaca.
Nu este procedura Opel. Conform manualului de reparatii, se inlocuieste tot ansamblul.
  • deleted-32350

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Salut,
problema similara la un tourer 4x4 din 2011, A20DTH.Zgomot si "agata" la viraj , in principal la rece dar si la cald.Plus ca uneori si in linie dreapta. Nu intotdeauna face la fel , uneori este mai puterniza "agatarea" si alteori abia sesizabila.
Am fost prin iulie 2014 la Radacini cu problema ( EDS nu a tiu ce sa faca !) si au constata ca uleiul de comanda nu ma era , trecuse in zona de deff mecanic. OK- am cautata, exista buletin Opel cu recomandare de inlocuire niste garnituri.Efectuat reparatia- toate bune si frumoase , nu mai erau probleme.
Am folosit masina , mai mult prin oras, vreo 3000 de km dupa care 2 luni ( sept-oct) a stat parcata ( delegatii+ alta masina folosita)
In Nov ma duc sa schimb anvelopele si surpriza! la prima intersectie , virez si ma sperii! masina vibra puternic pe spate .
Ma duc la Radacini Bd Timisoara ( ei au facut reparatia) si spun problema - situatie de garantie pt ca reparatia din iulie era facuta de ei. Dar cum este un director nou de service ( ca asa se rotesc cadrele) se da mai mult vina pe "ala vechi"- ca nu trebuie reparatia facuta ci schimbat diff cu totul- un mizilic de aprox 20.000 RON + manopera .Dupa niste discutii si dupa ce ajungem pe la 16500 RON cu totul cer sa vb cu cineva de la Opel. In fine vine un reprezentant, testeaza , decupleaza Haldexul electronic ( scoate o siguranta din blocul din aripa stanga spate- Radacini nu a stiut cum sa faca asta ) si masina merge fara 4x4 dar nu mai face zgomot.Se pare ( pt ca nu sunt sigur ) ca reparatia facuta initial de dealer a fost la diff propriuzis si acum e problema de haldex dar experienta mea ( si pasiunea ) + facultate mecanica spun ca pura abureala ca sa nu le cer garantie pentru lucrare .

Cum timpeniile sunt la ele acasa in service-urile de marca , nu exista alta solutie ( la Opel Romania) decat schimbarea diff cu totul.Am cautat pe net, am discutat pe la alte reprezentante pe afara : problema cunoscuta cu Haldex( comanda electronica de distributie de forta prin electrovalve) si in general schimbata in garantie ( tot ansamblul). Numai ca eu nu mai am garantie !

Pentru Profu_0: unde ai facut reparatia ? ca vreau si eu un mecanic bun care sa desfaca diff -ul!Pina ma cert cu OPEL vreau sa stiu ce alternativa am , mai ales ca vor sa faca 50-50 costurile cu mine ( Smile ) pentru diff si manopera - dar tot ajung pe la 8-9 000 lei.Sau sa iau un diff second si sa-l verific bine si pe asta sa-l pastrez de rezerva ( eventual reparat-) ca nu se stie cine si cum are nevoie .
In mod sigur este ceva cu electrovalvele pt ca problema a revenit ( mai grav) dupa o perioada de 2 luni de parcare- probabil gripare pe una din supape.Poti sa-mi dai un PM ca sa vb direct ?

pt Admin: poate schimbam titlul topicului in "Probleme diferential / Haldex Insignia " pentru ca sigur mai apar clienti Smile , am vazut niste masini similare cu nr rosii sau de DE prin oras si modelele 4x4 din 2009- 2012 au cam toate problema asta de diff !

pentru alti posesori de Insignia 4x4 model anterior 2012 : daca sesizati vibratii/zgomote la viraj sau in mers masina pare ca "sare" peste denivelari ( cand acestea nu sunt) atunci urgent la service .De asemenea este posibil sa fie acest defect si daca cutia automata smuceste prea tare la schimbare sau are intarzieri in schimbare de trepte ( intarziere de raspuns de la haldex) Daca zgometele sunt puternice preferabil decuplati Haldex prin scoaterea unei sigurante din panoul din aripa spate stanga , siguranta rosie de 10A aflata pe pozitia cu nr 33 ( NU cea de pe pozitia 31!).Apare o eroare pe bord , nimic grav, dar nu mai aveti haldexul cuplat si macar nu se deterioreaza mai tare ( sunt multe detalii si explicatii de dat pt "de ce sa fac asta"). Ca sa testati puteti scoate siguranta de la Haldex si vedeti cum simtiti masina fata de situatia anterioara . Este posibil ca la anumite turatii sa aveti vibratii date de lipsa de cuplaj a haldexului ( nu se simt cand este cuplat in sarcina dar pe liber pot sa apara) mai ales daca masina are ceva rulaj. Daca masina merge mai lin fara spate cuplat atunci verificati diff - acesta nu trebuie sa se simta fata de tractiune fata .
  • lbanias

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2009 A20NHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Pe masina mea mi s-a spus(mecanic reprezentanta) ca nu exista diferential spate = eLSD (fiind optionala achizitia), care ar distribui cuplul intre rotile spate stinga-dreapta. Pentru siguranta mai mare ar fi fost de dorit sa-l am. Insa, acelasi om a zis ca e de dorit sa nu am eLSD, o gramada de defecte fiind inregistrate de la asta. Ma gindesc ca e normal sa existe diferential central, care distribuie cuplul intre axele fata-spate. Intrebarea ar fi: pe puntea fata exista obligatoriu diferential sau rotile se invirt egal , la Haldex 4? Ori doar pe spate e posibil? Pina la urma cum e cu invirtirea rotilor in curba inegal (de dorit) vs egal (nedorit, uzura cauciuc...).Pe fata ma gindesc ca nu e asa necesar deoarece poti schimba traiectoria din volan conform directiei curbei, dar pe spate ?
  • yerd

  • Mesaje scrise: 186
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia A20NHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Din cate am inteles, pe Insignia 4x4 si rotile din spate pot avea viteze diferite de rotatie in functie de necesitate/cum e actionat volanul.

Am inteles asta din urmatorul video: http://youtube.com/watch?v=iV6nUx_CQho


N-am auzit pana acum de sub-optiuni diferite pentru 4x4 - din ce am inteles toate sunt la fel pe Insignia in ceea ce priveste diferentialul/tehnologia.
  • lbanias

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2009 A20NHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Uitindu-se sub masina a zis ca nu exista acel diferential. Acum, la cit de laudati sint cei de la Opel TM... dar omul parea ca stie ce zice. Iar in citirea dotarilor din VIN nu reiese ca am eLSD, doar ceva gen ''chassis all wheel drive'' apare.

Aici am citit de optional eLSD :
http://www.netcarshow.com/opel/2009-insignia/
  • lbanias

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2009 A20NHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Wow, astea sint adinci tare:
http://auditttuning.org/201...lf-study-program/
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
@Ibanias, orice masina are diferential pe puntea/puntile motoare, altfel rotile s-ar invarti cu aceiasi turatie indiferent ca mergi drept, in curba...
Insignia 4x4 are diferential fata care e incorporat in cutia de viteze (ca la orice masina cu motor fata si tractiune fata), o priza de putere care angreneaza arborele cardanic, un cuplaj Haldex care transfera cuplul si catre puntea spate in anumite conditii de pierdere a aderentei de catre puntea fata (Torque on Demand) si un diferential spate care poate fi liber/clasic sau e-LSD (cu alunecare limitata) care transmite diferentiat cuplul intre rotile aceleiasi punti.
  • calin1945

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2005 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2008

  • Mesaj Privat
lbanias a scris:Pe masina mea mi s-a spus(mecanic reprezentanta) ca nu exista diferential spate = eLSD (fiind optionala achizitia), care ar distribui cuplul intre rotile spate stinga-dreapta. Pentru siguranta mai mare ar fi fost de dorit sa-l am. Insa, acelasi om a zis ca e de dorit sa nu am eLSD, o gramada de defecte fiind inregistrate de la asta. Ma gindesc ca e normal sa existe diferential central, care distribuie cuplul intre axele fata-spate. Intrebarea ar fi: pe puntea fata exista obligatoriu diferential sau rotile se invirt egal , la Haldex 4? Ori doar pe spate e posibil? Pina la urma cum e cu invirtirea rotilor in curba inegal (de dorit) vs egal (nedorit, uzura cauciuc...).Pe fata ma gindesc ca nu e asa necesar deoarece poti schimba traiectoria din volan conform directiei curbei, dar pe spate ?


Buna, orice cutie de viteze contine un diferential, care permite viteza diferita de rotatie a rotilor, altfel nu ai putea vira, deloc.
Cat despre transmiterea cuplului la rotile unei punti spate, si acolo exista un diferential ( macar basic ) si noile variante care pot imparti cuplul pana la 100 - 0 stanga - dreapta (vezi Hummer), care poate rula doar 1 roata din 4... Smile
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR