Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • vyo81_speed

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2007

  • Mesaj Privat
AdamOpel a scris:@danutzvectra poti folosi alte butoane...nici eu nu le folosesc pe cele originale

ai nevoie de 4 butoane,2 setare ceas, 2 pt BC.
Pt bc folosesc butoanele de pe maneta stergatorului iar pt ceas am pus 2 miniintrerupatoare sub plastic si cu un ac il reglez
vezi linkul

Citind ce ai zis tu aici,ti-am copiat idea cu maneta stergatorului de parbriz tind cont ca eu am stergator pe spate care ori cum l-am anulat .mercii.
Skip ads

  • zntavy

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1991 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2007

  • Mesaj Privat
sall si felicitari pt acest topic.Si eu mi-am cuparat o calibra care initial nu a avut BC,dar fostul proprietar i-a montat.acum problema este ca nu a pus si butonul de langa cele de geamuri si vad ca imi este afisat un F pe ecran,asta insemna ca nu este conectat si la ECU? butonul inca nu l-am gasit si cred ca pana la urma voi improviza eu ceva,dar problema este cu F-ul acela...trebuie sa trag eu un fir de la ecu la BC? deci consumul instant afisat acum este total eronat?la relanti imi arata 1-1.1 L/h,iar la 120 in a 5-a am 5.4 la turatie constanta..motor c20xe motronic 2.5,urmeaza sa verific mufa de la ecu si cea de la buton si voi revenii cu detalii. va salut
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
consumul la relantin se incadreaza in limite 0.8...2.x L/H depinde de temperatura exterioara si a motorului. la ce turatie ai 5.4l?(consumul instant!..nu?consumul mediu poate sa varieze cu 1...2l sau mai mult depinde de stiul de condus!dar niciodata nui aceeasi cu consumul instant!(mai incetinesti,depasesti...opresti).
5.4L poate sa fie adevarat(asta dupa ce ai atins viteza respectiva si o ti constant) trebuie sa verifici daca a fost de pe aceeasi motor ca si cel pe care il ai(daca nu atuncea il modifici cu tech1)...simplu de verificat,ti apasat cele 2 butoane de la bc.vezi mai sus am facut o descriere cum sa verifici.
Fpoate sati apara din 2 motive
1. daca ai vreao eroare stocata in memorie.
2. daca bcul nu este conectat la interfata de diagnosticare!

in legatura cu butonul poti utiliza orice fel de butoane fara retinere(dintrun radio casetofon vechi)...mai greu este sal faci estetic...
eu am umblat pe la dezmebrari si amgasit bc dar butoane .... nu parca veneau masinile cu bc si fara buton.
  • zntavy

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1991 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2007

  • Mesaj Privat
iti multumesc pentru raspuns,consumul de 5.4 il am intre 2500-3000 ,la relanti turatia este de 1200(trebuie curatat LFR cel putin asa mi-a spus mecanicul).astazi am desfacut consola de la frana de mana si am mufa galbena,am facut si mufa unde trebuie sa intre butonu BC,acum intrebarea mea este urmatoarea,acea mufa are 4 fire,cum pot sa le combin pentru a trece pe consumul mediu?si pt a seta ora?am citit ce scrie mai la incepututl topicului,dar acolo se vbeste de o mufa mult mai mare 26 de pini(sper sa nu gresesc) daca aceea este mufa care este legata la BC ar fi super simplu sa ii montez alte butoane...va salut si CRACIUN FERICIT!
Skip ads

  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
foarte simplu! daca nu ai buton poti sal folosesti si fara! faci un jumper(iei un fir ce intra in mufa si il indoi in forma de 'U'(gen agrafa), capetele sa fie dezizolate iar acesta il folosesti pe post de intrerupator) in mod normal 5 fire trebuie sa fie adica urmatoarele:

- firul comun(ii masa)
- setare BC
- reset BC
- setare ora
- setare minute
In momentul intreruperii trebuie sal duci spre masa(1sec).
iei aparatul de masura si masori pe care dintre fire ai masa(-12V).

PS. nu stiu cum ii mufa originala de la vectra/calibra dar neaparat trebuie sa aiba 5pini.
pt a ca intodeana sa nu ai de introdus in ambele parti ale mufei acel jumper(pt cel comun si pt o optiune)poti sal 'legi' de cel comun(sa fie permanent conectat la cel comun) iar cand schimbi doar atingi 1 sg pin.
  • zntavy

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1991 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2007

  • Mesaj Privat
deci aia e mufa cu care trebuie sa ma joc...daca nu are cineva o schema sau macar ordinea butonelor in functie de culorile firelor, o sa o iau babeste :d,tu prin masa te referi la care fir are +12v pe el? adica comunul plus?daca da insemna k iau plusul si il ating cu fiecare fir din mufa si vad ce se intampla si pe urma notez ce face fiecare...cred ca problema asta e ca si rezolvata(ps un buton la dezmembrari e 50 ron) ramane intrebarea legata de F-ul de langa ceas....care am inteles ca trebuie conectat la un pin de la ECU?daca da...dc nu este gata conectat daca am instalatia buna...
  • zntavy

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1991 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2007

  • Mesaj Privat
back from za car :d.gata i-am dat de cap,acum voi umbla la setari fara sa mai dau jos consola de la frana de mana.deci mufa butonului are 5 fire asezate pe 2 coloane.in coloana din dreapta se afla firul comun,iar in coloana din stg sunt 4 fire,incepand de sus:Intrerupator BC /Intrerupator BC (setare minute) /Intrerupator BC (selectarea functiilor pt afisare) /Intrerupator BC (setare ora) (asa imi mai amintesc, k era bezna si nu am notat,oriqm important e firul comun,ca la restu e foarte usor).mi-am setat ora,am dat pe consum mediu...imi indica 15/100...acum problema e urmatoarea ,dupa ce am setata astea trebuia sa mai apas pe Intrerupator BC?ora mi-a ramas cea setata...cu toate ca punctele "clipesc",iar consumul neschimbat(la ala stiu k in timp se schimba)...
Am reusit sa aflu si detaliile despre BC :sus 42,jos EE:02 ,iar k numar de impulsuri 8603 cum aflu daca este okei pt motorul meu SFI?
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
referitor la masa = '-'.
Dupa ce setezi ora trebuie sa apesi butonul de BC(oricare) doar asa iti va prelua setarile pt ora,altfel va sta!punctele nu trebuie sa clipeasca.
Consumul mediu nu se va schimba peste "noapte" doar dupa ce mergi mai mult cu ea si in diferite medi,adica ex acuma ai umblat mai mult in oras sau doar oras, iesi afara la un drum mai lung si se va schimba.ori resetezi BC cu butonul de reset.

42 - reprezinta codul
EE - este codul de tara pt care a fost facut BCul,limba,culoarea interfetei(Italiana/spaniola)
:02 - reprezinta versiunea.
numarul de impulsuri 8603.

iti trebuie urmatoarele date: Tipul masini..motorului(versiune sistemului de injectie), anul fabricatie,dimensiunile cauciucurilor!
Pana acuma acestea sunt datele despre masina ta:
- calibra
- motor c20xe (motronic 2.5)
- anul fabricatiei?
- dimensiunile cauciucurilor

pe tine te intereseaza ca masina sa aiba aceeasi cod motor si senzor de impulsuri cu cel al BCului!

Ps. undeva pe forum am postat aceste date pt toate tipurile de motoare 88-95 dar nu stiu pe unde!
daca imi dai detalii am sa ma intorc cu raspunsul..momentan nu am timp si trebuie sami caut fisierele ca nu stiu pe unde leam pus.
Skip ads

  • zntavy

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1991 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2007

  • Mesaj Privat
anul fabricatiei 91,cauciucuri omologate 195/50 R15, original avea 195/60 R15,o sa mai caut si eu pe forum poate gasesc datele respective.ps cum dau reset?
  • zntavy

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1991 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2007

  • Mesaj Privat
traiasca google:D uite ce am gasit

si codurile corespund :d mai ramane F-ul de langa ceas care nustiu cum sa-l rezolv...
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
pt masina ta din 91 am gasit:

Codul: 42
Motor:20XEJ, C20XE
VSS: 8603
Cauciucuri: 175/70 R14; 195/60 R15 si 205/55 R15


  • zntavy

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1991 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2007

  • Mesaj Privat
deci e bun BC pt masina mea...iti multumesc pt raspunsuri si poate cand esti mai liber imi dai si un sfat cum sa fac cu F-ul acela si conectarea la ECU ca parca asta am inteles ca trebuie facut...cu toate ca mi se pare ciudat...daca am instalatia facuta dc sa mai trebuiasca un fir sa cv de genu...
Skip ads

  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
pe forum ai sa gasesti ordianea mufei de diagnosticare tot un post al meu!da o cautare..nu stiu cum se numeste,iar in acet topic gasesti ordinea mufei de pe display.si cum sa o conectezi.
  • zntavy

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1991 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2007

  • Mesaj Privat
AdamOpel a scris:pe forum ai sa gasesti ordianea mufei de diagnosticare tot un post al meu!da o cautare..nu stiu cum se numeste,iar in acet topic gasesti ordinea mufei de pe display.si cum sa o conectezi.

deci k sa inteleg si eu Very Happy ECU este cel de langa pragul stang si mai am treaba si cu mufa BC? mufa BC este cea cu 26 pini?daca da,atunci pinul 6 trebuie conectat la pinul 37 de la ECU,problema mea e urmatoarea..trebuie sa trag eu un fir sau exista pe instalatie?mi s-ar parea stupid sa nu fie in instalatie acest fir gata tras...daca instalatia este facuta pt BC....
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
da!nu stiu daca ai fir tras verifica...da jos bcul si eventul plasticul de pe ecu sa vezi daca se intalnesc firele.
sal
spor la treaba
  • zntavy

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1991 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2007

  • Mesaj Privat
AdamOpel a scris:da!nu stiu daca ai fir tras verifica...da jos bcul si eventul plasticul de pe ecu sa vezi daca se intalnesc firele.
sal
spor la treaba

okei ms
salutare
  • zntavy

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1991 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2007

  • Mesaj Privat
off am uitat ceva...pt reset scot borna bateriei?sau cum?ca maine ies din bucuresti si vreau sa vad ce iese Very Happy.ms si sry de stress
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
nu!(si asa poti rezolva)dar ii mai simplu sa utilizezi butonul de reset(unul dintre cele 2 butoane ce lucreaza pt BC)
  • zntavy

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1991 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2007

  • Mesaj Privat
AdamOpel a scris:nu!(si asa poti rezolva)dar ii mai simplu sa utilizezi butonul de reset(unul dintre cele 2 butoane ce lucreaza pt BC)

am gasit ms mult...primul pin din stg sus tinut mai mult apasat si s-a resetat...ceasu merge toate bune...am facut un drum sunt pe la 11.8 in bucuresti,iar daca stau pe loc imi creste,si tre sa merg destul dem ult ca sa scada...deci mi se pare cam eronat dar asa este conceput...
  • LucC
  • *
  • 42 mesaje
  • din 04 Jul 2006
  • Vectra 1992 C16NZ
  • Piatra Neamt
  • LucC

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Piatra Neamt
  • Masina: Vectra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Am si eu o intrebare.
Mufa din imagine http://www.99poze.ro/Mufa_vectra_a/ nu e cumva mufa pentru butonul de comandat BCul?
Si daca e cum se poate sa am mufa pentru buton si sa nu am mufa cea galbena cu 26 de pini?
Am cautat-o sub tot bordul. Ar putea fi sub mocheta?
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR