Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • C.Romeo

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Multumesc gyzmo pentru raspuns.
Electrovalva nu este aceasi care mi-au spua cei de la buzau sa o schimb? Cod piesa GM 851017. Si cu variabila am sa vad cand ajung la service. Turbina are si un fluierat mai accentuat "dupa parerea mea".Din spusele unui mecanic ar fi normal la insignia fluieratul acela.
Ce am uitat sa mentionez in primul post "astazi la service-ul care mi-au spus ca este turbina dusa, au desfacut furtunul de la admisie sa vada daca are joc in ax (nu avea) au verificat daca se invarte usor (se invartea usor) asta doar pe partea de admisie (si la admisie turbina si pe capatul furtunului ce vine de la filtru de aer era putin ulei)

Multumesc.
Skip ads

  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Aia e electrovalva, e vreo 300 lei.
Putin ulei e normal sa fie pe partea de admisie a turbinei, sunt vapori de ulei care vin de pe recirculare...
Turbina poate avea un usor joc radial, dar nu axial.
In prima faza, ar trebui data jos turbina si curatate platoul si aripioarele geometriei variabile care sunt pe partea de evacuare. Apoi, e bine sa ii faci si o reinvatare a actuatorului turbinei.
  • C.Romeo

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Astazi schimb electrocalva..sa vedem dupa..in legatuta cu fluieratul de la turbo ( are un fluierat mai accentuat asa in treapa 1, 2 si 3 dupa se aude mai fin).. asa sunt motoarele de pe insignia? Am mers si cu audi si skoda diesel dar parca nu se auzea asa.

Multumesc !
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Nu trebuie sa fluiere.
Skip ads

  • C.Romeo

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Ii schimb si uleiul acum..ca este pe 2% life..este posibil sa fie si de la uleiul foarte uzat?
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Nu.
  • C.Romeo

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Dupa schimbare electrovalva nu mai imi da eroarea reapectiva "service vehicle soon" chiar daca ii dau kickdown. Sa speram ca am scapat ieftin..
dar cum o problema nu vine singura "dupa schimbul de ulei si filtru am constatat ca nivelul in vasul de apa este scazut ( dupa atentionarea din bord ), am facut completare aseara. Dimineata am plecat cu masina totul bine. Acum cand sa vad ca iar imi da nivel scazut la apa. Deschid capota ma uit si constat ca nivelul este iar scazut cam cu "2 degete" sub nivelul normal. Pana sa fac schimbul de ulei nu ama avut problema asta am mers cu masina 2000 km.Aceasta problema a aparut imediat dupa schimbarea ulei-ului dupa 5km la plecarea din service.
Am deschis capota, m-am uitat sa vad daca am pierderi pe undeva..nu vad strop de apa nici pe langa vas, nici sub vas.

Multumesc!
  • C.Romeo

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Mda..am cobit cand am spus ca an scapat ieftin Smile)..tot imi da eroare in bord "servicd vehicle soon"..sa vedem urmatorul pas care este "din ce am citit pe forum cred ca am sa verific mai amanuntit furtunul de la intercooler si dupa o desfacere turbo" incep sa imi pierd din elanul care il aveam cand am ales masina (electronica asta).
Inca o problema si nu am gasit nimic asemanator pe forum si imi cer scuze daca postez aici.
La temperaturi mari daca masina sta in soare nu mai imi merge panoul de comanda de la clima "in germania mi-a facut la fel ai mi-au schimbat releu si siguranta si a mers"..ieri pe la ora 17:00 am plecat cu masina care a stat in parcare in soare +35grd nu mergea deloc. M-am dus la un film si cand am plecat la ora 23:00 ma urc in masina, pun contactul si mergea (masina asta a fost facuta de ingineri sau de studenti).

O parere ceva?
Va multumesc.
Skip ads

  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Ce cod de eroare iti da la diagnoza? Verifica furtunul si geometria turbinei...
Problema cu apa nu are cum sa fie de la schimbul de ulei, probabil a fost o coincidenta, verifica daca ai pierderi pe undeva, mai ales pe la carcasa racitorului EGR.
Incearca si o resoftare a modulului de clima. Acum cativa ani mi-a cazut si mie iluminatul pe consola climei, ledurile de pe butoane(clima functiona)... dupa oprire/repornire motor isi revenea, apoi am fost sa imi faca resoftare.
  • C.Romeo

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Am gasit un filmulet.
Fluieratul este asemanator cu cel din link-ul urmator.
youtube
  • C.Romeo

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Multumesc Clau pentru raspuns.

M-am tot uitat am stat cred ca 30 min cu capul la motor sa vad daca pierde pe undeva ( nici strop de apa) am sa reverific nivelul in vas acum cand plec cu masina si revin cu date noi.
Cu clima mi se pare foarte ciudat "sa nu iti mearga nimic, nu se aprinde consola, nu baga nici ventilatie macar, nu functioneaza nici un buton de pe consola, poti considera ca nu este acolo si ventilatie trebuie sa faci doar prin deschiderea geamurilor". Spun ca mi se pare ciudat ca face doar daca sta masina prea mult in soare si acumuleaza temperaturi ridicate, de ce nu imi face si cand este motorul in functionare fiind diesel temperatura de sub capota (unde se afla panoul de sigurante ) este foarte ridicata. Am sa vad daca imi pot face o programare la reprezentanta si pentru o resoftare (problema este ca in zona unde stau eu GL- BR nu este decat Radacini, si dupa cum stim ei nu se ocupa numai de Opel, si este foarte greu sa prind loc liber zilele viitoare mai ales ca este perioada concediilor". Sper sa fie ok daca mai merg asa cu ea 2-3 zile.

Multumesc !
  • C.Romeo

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Salutari!
Problema cu SVS era de la turbina, respectiv variabila indoita si agata, iar fluieratul provenea de la 2 pale deteriorate pe partea de evacuare.
Dupa reconditionare imi pare mai lenesa.
Skip ads

  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Verifica si galeria de admisie, sigur ti-a zburat vreo bucata de clapeta care ti-a deteriorat partea de evacuare de la turbina.
  • C.Romeo

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Daca stiam asta inainte, faceam operatiunea cat timp am avut turbina data jos Sad.
Dar daca acele clapete nu sunt intregi nu ar trebui sa se manifeste si motorul intr-un fel? Banuiesc ca si acele clapete influenteaza cu ceva functionarea corecta. Daca o pun pe test nu ar trebui sa iasa ceva ca nefiind in parametrii?
Intreb ca o varianta.
Dupa cum spuneam am efectuat reconditionare turbosuflanta, cu pasii recomandati dupa reconditionare (schimbat filtre, ulei "Motul Specific 5w30" + spalare motor de uleiul vechi). Motorul trage bine dar "parca" il simt mai lenes si urcarea in turatii o face mai greu (o senzatia de vid sau nu stiu cum sa o numesc) sau "m-am tampit eu Smile)"

Multumesc!
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Operatiunea poti sa o faci si acum, galeria de admisie nu are legatura cu turbina...
Distrugerea turbinei pe partea de evacuare se datoreaza desprinderii unor bucati din clapetele de pe galeria de admisie, care au trecut prin cilindru... au iesit si au lovit palele turbinei... Nu iese nimic la diagnoza daca ai clapete sparte...
Turbina reconditionata e cea care ai avut-o pe masina sau ai luat una gata reconditionata?
  • C.Romeo

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Am sa ma interesez la un service sa vad cam cat ma costa operatiunea.
Turbina este aceasi care am avut-o pe masina inainte de reconditionare.
Am stat 3 zile fara masina. Daca era inlocuita ma tinea 2 zile fara masina.

Si daca gasesc clapeta sau clapete incomplete? Ce urmeaza, banuiesc ca bucatile alea sunt pe undeva prin motor sau nu stiu pe unde.
  • C.Romeo

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2015

  • Mesaj Privat
La ce am spus mai sus as vrea sa mai intreb daca este posibil ca sa fi primit o turbina de 130cp, dar din ce stiu eu sunt identice (difera oare reglajul valvei care actioneaza variabila?)
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Clapetele se scot, se elimina... sau se schimba galeria. Daca a ajuns in turbina, putin probabil sa mai fi ramas in cilindru vreo bucatica... si daca a ramas s-a infipt in piston sau chiulasa. Daca nu ti-a produs pagube in motor (cum a produs altora), las-o asa.
La inlocuirea/schimbarea turbinei e bine sa se faca reinvatarea actuatorului care citeste pozitia geometriei variabile care e comandata de electrovalva turbo.
Poti citi codul de pe turbina care e pe corpul turbinei spre motor.
  • deleted-102588

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2015

  • Mesaj Privat
Salut , scum 2 saptamani eram prin Militari spre autostrada cand.....surpriza....la 3000 de ture sa plafonat si nu a mai tras motorul.....a aparut service soon si nu se mai tura peste 3000 deloc . Am mers asa vreo cativa km pe autostrada ....dupa care am oprit motorul si cand am pus contactul dupa ce si-a facut verificarea ....iar ..service soon .........am plecat ...am fortat-o si surpriza ...a trecut de 3000 si am mers normal....asta cativa km pt ca dupa aia iar a aparut service soon si iar s-a plafonat la 3000 si nu mai avea vlaga in motor ....In fine am ajuns la service ...surpriza...9 erori ......Au fost sterse cele 9 erori ....a fost verificata turbosuflanta ...merge in parametrii ....a disparut si service sonn insa furtunul de la turbo era plin de ulei......mecanicul a spus ca asta e defectul ( furtun turbo fisurat ) si sa nu o turez mai mult de 2500 . In fine azi dupa o saptamana de mers in oras cu 2000 de ture a aparut iar service sonn . Deci trebue sa schimb furtun turbo . Intrebarea mea este ....sa iau GM original sau aftermarket ...? .....pt ca am observat din discutii ca furtunul asta chiar si original este prost din fabrica .
  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,753
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Cel nou nu este "prost", este doar mai scump...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR