Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A
  • jax
  • OP
  • 24 mesaje
  • din 01 Jul 2013
  • Insignia 2010 Y20DTJ
  • Dolj
  • jax

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Insignia 2010 Y20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2013

  • Mesaj Privat
Salut !
Exista vreo diferenta intre aer si azot la umflarea pneurilor, in ceea ce priveste amortizarea.
Cand dau in gropi, denivelari, suspensile sau amortizoarele scot un pic sunet, ma gandeam sa bag azot in toate, poate se schimba ceva...

Multumesc !
Skip ads

  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,753
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Componentele principale ale aerului sunt azotul, 78 la sutã, ºi oxigenul – 21 la sutã. Molecula de azot (N2) are dimensiuni mai mari decât molecula de oxigen. Per total, aerul din cauciucuri este compus din azot, oxigen ºi aburi. Scurgerea de „gaz” din pneuri ºi micºorarea presiunii este cauzatã de oxigen ºi aburi, moleculele cãrora trec mai uºor prin pereþii pneurilor. Un alt factor negativ al aerului este proprietatea de oxidare a oxigenului. Acesta oxideazã elementele componente ale pneului ºi, totodatã, are un efect negativ asupra rezistenþei acestuia ºi asupra siguranþei autoturismului.

Într-un pneu umplut cu aer comprimat, pierderile de „gaz” vor constitui 0,08 atmosfere/lunã. Oxigenul trece prin pereþii cauciucului cu 30-40 la sutã mai repede decât azotul. Scurgerea de oxigen va continua pânã la o presiune minimã în pneu. A fost determinat, pe cale experimentalã, cã dacã cantitatea de oxigen în pneurile autoturismelor nu va depãºi 5 la sutã, iar în pneurile camioanelor 2,5 la sutã, atunci raportul presiunii gazului din interiorul ºi exteriorul pneului se va echilibra ºi scurgerea nu va mai avea loc. Un asemenea efect poate fi obþinut în cazul în care „cauciucul” este umplut cu azot.

Atelierele auto specializate, unde este folosit azotul pentru umflarea pneurilor, utilizeazã generatoare speciale de producere a azotului. Aceste generatoare transformã amestecul de aer în azot. Pentru a obþine azotul, amestecul de aer trece prin câteva etape de prelucrare:

Are loc introducerea în sistem a 8 atmosfere de aer comprimat;

Are loc filtrarea aerului, care se desfãºoarã în mai multe etape;

Aerul filtrat este trecut prin membrane speciale pentru a separa moleculele de azot.

Dupã tot ciclul de prelucrare a aerului, la ieºirea din sistemã se obþine azot de o concentraþie de 95 la sutã. Din câte cunoaºtem, o astfel de concentraþie este optimã pentru pneurile unui autoturism.

Avantajele utilizãrii azotului în pneurile autoturismului:

1. Evitarea proceselor de oxidare a elementelor pneurilor;

2. Diminuarea scurgerilor prin microfisurile cauciucului;

3. Diminuarea gradului de uzurã a pneurilor;

4. Creºterea gradului de eficienþã a pneurilor în cazul supraîncãrcãrii autoturismului ºi în cazul temperaturilor atmosferice ridicate;

5. Îmbunãtãþirea gradului de amortizare a roþilor ºi diminuarea gradului de tensiune asupra suspensiei;

6. Creºterea aderenþei cu carosabilul ºi diminuarea „drumului de frânare”;

7. Creºterea stabilitãþii autoturismului în timpul manevrãrii în curbe;

8. Diminuarea vibraþiilor ºi sunetelor rezultate de la contactul pneurilor cu carosabilul.

Sursa: http://www.flux.md/articole/2964/

Sper sa te ajute...
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,660
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Dl Gyzmo puneti sursa, ca altfel e plagiat. Smile
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Practic poate doar la F1 conteaza. Muritorii de pe clubopel pot pune linistiti aer ca-i acelasi lucru.
Skip ads

  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,753
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Scuze dl.Ponta...ne-a invatat.
Preluat de aici:http://www.flux.md/articole/2964/

Si inca un aspect important,presiunea ramane constanta la diferente de temperatura(valabil pentru azot). Respect!
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
si eu am cauciucurile atat cele de iarna cat si cele de vara cu azot si sustine tot ce este scris acolo mai sus. Eu sunt foarte multumit si intradevar de cand le-am umflat nu am nici o pierdere de aer si sunt umflate de vreo 3 luni cele de iarna si de vreo 7 cele de vara...
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Standardul de umplere presupune o puritate a azotului de aprox. 98%, iar o umplere cu azot atata timp cat in anvelopa mai ai aer nu este eficienta. Asta ar presupune o vidare (care e putin posibila) si o umplere cu azot. Asa ca, pentru a face o umplere eficienta cu azot e nevoie de 3-4 goliri/reumpleri cu azot, ceea ce nimeni nu prea face la vulcanizarile noastre.
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Cauciucurile de vara au fost cu aer si nu a scazut deloc presiunea toata vara, si mergeam cam la o luna la vulcanizare.
Skip ads

  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,415
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Cu azot se micsoreaza sansa de explozie a cauciucului deoarece volumul nu se schimba.
Deasemenea se protejeaza atat janta cat si anvelopa la interior datorita absentei oxigenului, lucru care va evita oxidarea acestora.
  • cont-sters-27243

  • Mesaje scrise: 1,320
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Hai ma nu zau, arata-mi si mie unde scrie ca volumul nu se schimba.
Da-mi un raspuns la asta si apoi mai dezvoltam subiectul "minune" azot in opinci.
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Nemtii de la ADAC spun ca nu e nici o diferenta cu azot in loc de aer ,ADAC.de (dati translate la pagina), si ca ar fi beneficii doar la masinile de curse si la trenul de rulare de la avioane.
Ma batea si pe mine gandul dupa ce am citit pe forum, deocamdata zic pas.
  • Giulestina

  • Mesaje scrise: 183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Antara 2014 Z22
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Sa-ar simtii o diferenta intre azot si oxigen doar daca cei de la vulcanizari ar avea aparatura necesara. Pana acum in Romania nu am vazut, doar in Ungaria si alte tari...
Trebuie un aparat special de azot care mai intai videaza pneul, adica scote tot aerul existen in roata dabia apoi umple cu azot. Cam toate vulcanizarile de la noi baga azot peste oxigen, e de ajuns putin oxigen si e vax totul...
Skip ads

  • sever iulian

  • Mesaje scrise: 1,325
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2017 B20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2006

  • Mesaj Privat
eu nu am observat nici o diferenta. acum am azot, in alea de vara am avut aer, la fel am oscilat si inainte. in afara de capacelele verzi de la rotile umflate cu azot nu am vazut/simtit nici o diferenta. costa cu 20 lei mai mult cand fac schimbul de anvelope daca pun azot in loc de aer.(80 lei aer, 100 lei azot, echilibrare toate rotile)
  • cont-sters-27243

  • Mesaje scrise: 1,320
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2008

  • Mesaj Privat
costa cu 20 lei mai mult

Da, cam asta ar fi singura diferenta notabila. Restul e un mare fasssss........
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Giulestina a scris:Sa-ar simtii o diferenta intre azot si oxigen doar daca cei de la vulcanizari ar avea aparatura necesara. Pana acum in Romania nu am vazut, doar in Ungaria si alte tari...
Trebuie un aparat special de azot care mai intai videaza pneul, adica scote tot aerul existen in roata dabia apoi umple cu azot. Cam toate vulcanizarile de la noi baga azot peste oxigen, e de ajuns putin oxigen si e vax totul...


la vulcanizarea unde am facut eu umplerea cu azot au aparat special pentru asa ceva unde indica si procentul de azot iar umplerea se face in felul urmator:
se pune cauciucul pe janta, se umfla normal ca sa se aseze bine pe janta apoi se scoate aerul complet si se pune pe instalatia de umflat care face intai o vidare cu -1 sau -2 ceva de genul de se trange cauciucul pe janta mototol apoi se umple cu azot la presiunea dorita. Eu din septembrie de cand le-am umplut nu am completat deloc si le verific odata la 2 saptamani acasa cu manometru digital.
Ce am remarcat eu ca si un plus este ca la denivelari nu mai este asa de galagios cauciucul si ca nu se simte (cel putin la cauciucurile de iarna) diferenta intre temperatura negativa si cea pozitiva in conditiile in care cand aveam doar aer si era temperatura pozitiva erau cauciucurile putin mai moi si se simtea asta...
Eu nu fac reclama si nici nu spus sa mergeti sa va puneti acum toti azot doar ca eu sunt multumit.
Volumul nu are de-a face cu nimic fata de umplerea cu aer...
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,415
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
mikyboy cat cantareste un balon cu azot si cat cantareste unul cu aer tinand cont de aceleasi conditii atmosferice?
  • cont-sters-27243

  • Mesaje scrise: 1,320
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2008

  • Mesaj Privat
cangri, in conditii normale de temperatura si presiune, 1 m3 de azot cantareste 1,250 Kgrame iar acelasi m3 de aer cantareste 1,293 Kgrame. Daca ne referim la volumul total al gazului dintr-o anvelopa diferentele sunt insesizabile, vorbim de diferente de zeci de grame.

mikyboy, ce spui tu despre temperatura exterioara si presiunea din pneuri contrazice flagrant legile fizicii. Moleculele de azot si de oxigen sunt mici si nepolare, cercetarile experimentale au demonstrate ca ambele se comporta ca un gaz ideal.
Acum, ecuatia de stare a gazelor spune ca:
pV = nRT
p, este presiunea în sistem,
V este volumul sistemului, care este constant
n este numãrul de moli (cantitatea de substanțã) din sistem, constant de asemenea
R este constanta universalã a gazelor
T este temperatura absolutã a sistemului. care variaza in functie de conditiile exterioare
Asa ca din ecuatie rezulta ca presiunea sistemului creste odata cu cresterea temperaturii. In perioada de iarna, presiunea tinde sa scada cu scaderea temperaturii.
Sunt chimist de profesie, am 24 de ani experienta in petrol si gaze, asa ca va spun, toate "beneficiile" azotului in anvelope nu reprezinta decat un marketing ordinar facut sa scoata niste banuti mai multi din buzunarul vostru.
Instalatiile de azot din vulcanizari consta dintr-un compresor de aer, o baterie de site moleculare si un rezervor de stocare, sunt relative ieftine si azotul produs de acestea nu va avea niciodata o puritate mai mare de 98% daca Dorel de la vulcanizare stie sa lucreze corespunzator cu instalatia respectiva.
Oricum, cel mai mult m-am distrat cand am citit ca molecula de oxigen fuge prin porii cauciucului si aia de azot sta cuminte acolo si nu zice nimic. Ba mai amortizeaza si socurile a naibii molecula.
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Multumim pentru ora de chimie forbidden27, desi nu prea ne era dor Smile . Lasa oamenii sa isi bage azot in pneuri ca e la moda si.......trebuie sa tinem pasul (sa nu se supere nimeni, nu ma refer la cineva anume). Cum am mai spus si intr-un post anterior; e testat ca nu e nici o diferenta intre azot vs aer in roti. Acum fiecare e liber sa faca ce vrea.
  • ionut.balasa

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa OPC 2012 A16LES
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2014

  • Mesaj Privat
O sincera parere...azot vs aer este doar un efect placebo!
Nu schimba performatenle masinii fie ca vb de o masina de 100cp sau una de 300cp nici consumul nu se va schimba sa nu mai zic de amortizarea gropilor...totul este la fel, poate ca nu trebuie sa mai verifici atat de des presiunea dar nu va recomand sa va bazati pe acest lucru.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
stau si ma intreb daca tot nu are nici un efect de ce in formula 1 doar cauciucuri umflate cu azot au cand ar putea sa puna doar aer si nici nu trebuie sa se mai chinuie atata sa le tina la o anumita temperatura ca doar se incalzesc cand fac tura de incalzire si daca ar fi aer oricum nu ar mai conta...
cat despre trecutul aerului prin peretii cauciucului poate ca este destul de etans sa nu treaca nici aerul si condensul si nici azotul dar la imbinarile cu janta oare e tot asa?... respectiv la valva cu janta?...
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR