Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • anotherloony

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Astra G Caravan 2001 Z16XE . Km indicati sunt irelevanti avand in vedere ca masina a mai avut 3 propietari in Romania.(140mii km)
Masina merge ok cat timp indicatorul de temperatura sta putin sub linia de 90. Asta se intampla in majoritatea timpului. Insa in zilele calde si cu drumuri prin Bucuresti cu viteza medie de 10km/h indicatorul de temperatura sare de 90 grade insa nu mult.
Eh si atunci pe caldura aia imi fug caii. Estimat raman vreo 70 caluti sau ponei. Motorul merge in continuare ok fara intreruperi, dara sa se opreasca, sa se innece, ralantiul coboara o ideee ceva mai jos dar trage mai greu mai ales la turatii joase. Oricum consider eu ca acest motor are un cuplu optim pe o plaja foarte ingusta de turatii dar in situatia descrisa de mai sus devine deranjant iar eu trebuie sa calc acceleratia mai tare.
Daca ies la drum lung sau temperatura ambianta scade si indicatorul coboara iar sub 90 grade Herghelia se reuneste si calutii trag cu totii de masina cuminti.
Nu am erori, throttle body e curatat si pare ca lucreaza ok, la fel si egr.

Faza e ca acest fenomen l-am observat si pe celelalte masini pe care le am avut, insa nu de asemenea amploare. Bine nicuna din masinile avute nu a avut sub 100mii km.

Imi poate da si mie cineva o explicatie a fenomenului?
Motor dus? ulei de proata calitate? (GM 5W30)

Multumiri
Skip ads

  • virgil grigoras

  • Mesaje scrise: 358
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2010

  • Mesaj Privat
pai mai lasa si tu calutii sa se odihneasca, mai adapai si tu, iti dai seama ca pe caldura asta se incing si ei si au nevoie de o pauza Very Happy
fenomenul asta l-am observat si eu, cate odata, nu stiu de la ce ar putea fi, combustibil,ulei, vreo componenta care nu lucreaza cum trebuie cand se incinge, nu stiu
ce am mai sesizat eu: daca iei masina usor si lasi sa se incalzeasca motorul in voie, nu apare acest fenomen,daca o iei din prima tare si bagi piciorul in ea, parca nu mai trage cum trebuie
sau o fi doar in capul meu asta, cine stie
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Probabil ca ma aberez (daca e asa, va rog sa ma corectati) dar e posibil ca ECU sa detecteze ca se cam depaseste temperatura normala de functionare, si sa limiteze cantitatea de combustibil debitata de injectoare, pentru a diminua caldura generata de motor. Nu stiu daca e asa sau nu, dar mi se pare ca e o logica buna...
  • virgil grigoras

  • Mesaje scrise: 358
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2010

  • Mesaj Privat
e o posibilitate, dar asta am mai observat-o si la dacie(si dacia n-a auzit de ecu,am si-ntrebat-o)
Skip ads

  • paulista

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Sunt foarte multi care au observat acest fenomen.
Cineva spunea ca ar fii posibil urmatorul lucru: aerul foarte cald
este mai dilatat , iseamna ca are mai putini atomi de oxigen, acelasi lucru si cu benzina, amandoua in camera de ardere produc o ardere ( explozie ) mai mica reducand nr. de cai sau forta lor.
Eu gasesc destul de pertinent fenomenul
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Si ce rezolvare s-ar gasi ?
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Aerul foarte cald are mai putin oxigen. Vezi daca nu cumva ai vreun furtun care aduce aerul in filtru scos si trage aer de sub capota. Cu filtru sport deschis e si mai rau.
Orice motor pierde 1% din putere la fiecare 10 grade celsius in plus. In oras cand mergi incet temperatura in admisie e cu pana la 20 de grade mai mare decat cea de la nivelul asfaltului, care poate ajunge la peste 40 de grade pe caldurile astea. Doar din cauza caldurii si mersului incet in oras pierzi 3-4% din putere.
In acelasi timp aerul cald si temperatura mare a motorului pot produce detonatii, mai ales la un motor care consuma ulei si are depuneri in camera de ardere. ECU reduce avansul si puterea destul de mult in cazul asta. Incearca o benzina mai buna. Recomand petrom 99. Eu asta folosesc vara si ajuta.
Pe caldura mare si aerul conditionat ia mai multa putere si in acelasi timp incalzeste aerul care trece prin radiatorul de racire al motorului.
  • anotherloony

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Scaderea de putere e mai mare de 5%
E peste nivelul pierderii in cazul in care pornesc AC.
Astra trage ca o batrana dacie 13000.

Fenomenul asta apare si la masini cu uzura mai mica? (adica sub 60000km sa zicem)
Skip ads

  • florin70

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Da, am observat fenomenul si cand era noua, explicatia cu aerul cald e foarte pertinenta. Ce e de facut? Nu stiu, poate sa-i punem intercooler? Z16XE nu are MAF (mass air flow) ci doar IAT, de aici imposibilitatea ECU de a regla amestecul corect functie de temperatura aerului
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Intercooler la motor aspirat? Adica racesti aerul tras din fata masinii cu aer tot de acolo?
Si motoarele fara MAF au un senzor care masoara temperatura aerului in admisie.
  • florin70

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
pai asta spun si eu, ai senzor de temp dar nu ai senzor de masa. Cu intercoolerul a fost o gluma, doar la turbo se poate monta.
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Se calculeaza masa folosind senzorul de temperatura, senzorul de presiune absoluta, turatia si deschiderea clapetei de acceleratie.
Faptul ca un motor nu are debitmetru nu e un dezavantaj, din contra, are o piesa sensibila in minus si functioneaza la fel de bine.
http://en.wikipedia.org/wiki/MAP_sensor
Skip ads

  • florin70

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
uite ca nu functioneaza prea bine, fenomenul cu scaderea puterii la temperaturi ridicate nu-l gasim si la motoarele diesel sau alte masini care au MAF. Pe scurt, aste e o masina cu foarte multe probleme, provenite atat din design cat si din cauza calitatii indoielnice a componentelor. Din toate masinile pe care le-am avut , si am avut din 1982- Fiat Argenta pana la GMC Savanna, singura masina care mi-a facut atatea probleme a fost Daewoo Nubira 2. Sunt foarte dezamagit de calitatea "nemteasca" si nici nu vreau sa mai aud de masini germane italiene sau frantuzesti. Mai bine Hyundai sau Kia decat mizeria de Opel.
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Si de unde ai tras concluzia ca fenomenul asta se manifesta la toate motoarele fara MAF?
Ambele masini ale mele au sistemul asta (MAP si senzor de temperatura a aerului din admisie) si nu manifesta problema asta.
Absolut toate motoarele pierd putina putere pe caldura mare, dar pierderea e neglijabila.
  • florin70

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Ei, la Z16XE, se pierde mai mult. Nu stiu de alte masini ca nu am sesizat acest fenomen decat la Astra Z16XE- alte opeluri nu am avut. Si da, pierderi neglijabile au toate motoarele care functioneaza in regim termic ridicat, la Astra nu e deloc neglijabil, e evident si foarte enervant .
  • anotherloony

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Cred ca fantasticele senzatii la cald sunt accentuate si de faptul ca la turatii mai mici motorul asta are un cuplu anemic.
  • florian_ratiu

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Buna seara!
Si eu am un opel vectra b2 din 2001, motor z16xe si am aceleasi probleme. Cand motorul este rece trage foarte bine, pe liber se accelereaza aproape instantaneu la 5000 de ture, dar cand ajunge la 85-90 de grade nu mai trage (de abea pleaca de pe loc, nu pot sa intru in depasiri, pe panta ma depasesc si camioanele, pe autostrada nu a depasit 13o cu acceleratia la blana...), iar pe liber motorul se tureaza cu foarte mare intarziere, fara vlaga.... Acest lucru s-a intamplat acum doua saptamani, si persista, fara a-mi da vreun semn in prealabil. Inainte tragea motorul foarte bine indiferent de temperatura avuta iar pe panta puteam creste viteza cu usurinta, iar in depasiri puteam sa intru fara grija pt ca avea intotdeauna rezerve de putere. De ieri mi se aprinde becul "masina cu cheie" atunci cand motorul este cald si ramane fara putere. La rece nu mi se aprinde acel martor.
  • florian_ratiu

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Prin bunavointa domnilor Dan Cuciureanu de la Iasi si Gabi Feraru (djtaotao) din Sibiu, am scapat de problema de la masina, (p1120, p1122 si 1550). Problema era de la calculatorul masinii, nu dadea o tensiune spre pedala de acceleratie. Gabi, prin iscusinta deosebita de care a dat dovada, a reparat ECU iar problemele aratate in mesajul anterior au disparut. Domnilor, va multumesc din suflet! Cand mi-am cumparat acest Opel, nu ma gandeam ca o sa cunosc oameni atat de cumsecade si saritori in ajutorul unui semen de-al lor, aflat in impas. Va doresc numai bine!
  • berbec

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2001 2 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2008

  • Mesaj Privat
salut,pe toata lumea !am si eu un opel astra 2.0 dth si nu are ,,putere" am tot vazut fel si fel de discutii ....
Mentionez ca :am schimbat-MAF cu unul nou
am curatit EGR
vizualizat retururi injectoare -bune
curatit galerie de admisie
curatit senzor de pe admisie
aditivat motorina
inspectat ,,furtunase"vacum
vacum functional(se simte daca tragi un furtun)
nici o semnalizare pe bord
masina este secand(150.000 km)
la rece are mai multa putere
la tester nimic
aditivat motor cu duralube
PS:sant din TURNU SEVERIN va rog daca ma poate ajuta cineva ;adresa de mail :bunicu_70@yahoo.com
  • sergiu2008

  • Mesaje scrise: 161
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Eu cred ca voi aveti probleme la masinile voastre pe care nu le -ati rezolvat inca, nu stiu de ce va plangeti ca nu mai aveti putere cand se incalzeste ,eu ma refer in speta la z16xe ,eu am masina de 2 ani(140.000km) si o incing zi de zi in oras si peste tot si nu am nici o problema cu puterea fuge de sub mine singura problema care ma deranzeaza la motorul asta e ca se decelereaza neuniform si la turatie mica (sub 1500rpm) tinde sa dea in nas, dar putere are, pe mine nu ma dezamagit in nici odata,Eu cred ca nu e normal sa pirada putere cand se incalzeste (poate prea putin dar insesizabi) ceva nu merge cum trebuie!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR