Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • dany-dany

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2014

  • Mesaj Privat
problema se pune asa aproximativ14,2V ar trebui sa dea toate alternatoarele,ca sunt de 70A, 80A,100A, 120A, 140A etc. dar o baterie de 60A de exemplu va fi incarcata intr-o perioada de timp sau numar de km. mai mare sau mai mica in functie de alternatorul de pe masina vreau sa zic.(eu ma refer strict la amperaj ,care difera in functie de alternator)de exemplu unul de 70A nu va incarca la fel ca unul de100A in acelas timp si la aceeasi numar de km.in cazul meu 100A cu 120A si aici ma refer la problema mea legata de descarcarea bateriei.deci acea baterie va fi incarcata mai repede cu un alternator mai puternic dupa cate stiu si eu.
Skip ads

  • Floydian

  • Mesaje scrise: 474
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Daca tensiunea la borne este de 14.2v, o baterie de 60A va fi incarcata in aceeasi perioada de timp de un alternator de 70A cat si de unul de 100A. Un amperaj mai mare al unui alternator iti spune doar ca poate livra mai mult curent unui numar mai mare de consumatori, mentinand in acelasi timp o tensiune optima de incarcare a bateriei.
Am vazut ca ai masurat tensiunea la cateva ore dupa ce ai oprit motorul si era 12.55v, deci bateria era incarcata complet.
  • dany-dany

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2014

  • Mesaj Privat
in momentul in care pornesti masina curentul necesar pentru pornire(care difera de la masina la masina in functie de tip de motor si de combustibil folosit) este luat direct din baterie si apoi este refacut de alternator.eu la acest curent ma refer si de aceea spun ca poti merge fara anumiti consumatori pentru a reface curentul respectiv consumat si de aici acest lucru legat de alternator.alternatorul de amperaj mai mare va incarca mai repede bateria avand consumatorii mari opriti ,curentul respectiv fiind directionat doar spre baterie iar in cazul unei folosiri mai rare acest lucru ar fi un avantaj.
  • Floydian

  • Mesaje scrise: 474
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Bateria e incarcata cu curent prin aplicarea la borne a acelei tensiuni de 14.2v, iar rolul acelui regulator de tensiune sau releu de incarcare de pe alternator este sa mentina aceasta tensiune constanta indiferent de cati consumatori sunt si de turatia motorului. Am spus in ultimele 3 posturi la ce se refera amperajul mai mare al alternatorului, ca poate sa duca consumatori mai multi/mari. Un alternator mai mare va aplica tot o tensiune de incarcare a bateriei de 14.2v, indiferent daca ai consumatorii mari opriti sau porniti, nu are treaba cu faptul ca el poate livra mai mult curent catre consumatori decat un alternator mai mic! Am spus si inainte, s-ar impune unul mai mare si ai vedea o diferenta daca cel actual ar fi subdimensionat (sau defect). Si daca ai masurat tensiunea de incarcare cu/fara consumatori si este ok si bateria este incarcata complet dupa ce ai mers cu masina atunci nu este subdimensionat.

Problema la tine este ca ai un consumator care iti descarca bateria atunci cand masina nu e folosita. Nu e de vina alternatorul ca in 24 de ore bateria se descarca cu o jumatate de volt (asta din masuratorile facute de tine). In prezent cum folosesti masina? Cat mergi cu ea? O pornesti mereu cu cabluri dupa ce a stat cateva zile?
Skip ads

  • dany-dany

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2014

  • Mesaj Privat
dupa ce am schimbat consola de clima si am calibrat din nou motorasele de la clapete se pare ca am scapat de consumator(si da doamne asa sa si ramana) si ca ar fi ok arata 0,00 consumator dupa 2ore de stat cu ampermetru pe masina, dar daca o las nepornita 4-5 zile indicatorul bateriei trece din verde in negru , masina porneste acum mai ales ca sa mai incalzit afara iar problemele cele mai mari le-am avut iarna.
Asa ca mi-am indreptat atentia spre partea de incarcare si asa am descoperit ca este o diferenta intre ce este montat ca alternator pe masina si ce este ca si cod de inlocuire dupa serie sasiu si cod motor.
Incep sa banuiesc si bateria din nou mai ales ca inainte de a schimba consola de clima a ramas de cateva ori fara curent mai multe zile si am chemat platforma pe garantie sa-mi dea curent.In fine trebuie vazut acum daca este problema cu alternatorul mai ales ca eu merg mai mult prin oras,sau bateria ar trebui inlocuita din nou.
  • Floydian

  • Mesaje scrise: 474
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Parerea mea este ca nu e absolut nimic in neregula cu alternatorul tau. Intereseaza-te la alti colegi care au masina tot cu motorizarea ta sa vezi ce alternatoare au. Mie mi se pare arhisuficient unul de 100A si valoarea tensiunii de incarcare nu face decat sa sustina lucrul asta. Eu am diesel si alternator de 100A, in conditiile in care de obicei pe diesel se pun alternatoare mai mari. Eu te sfatuiesc sa te concentrezi asupra bateriei si a altor consumatori daca mai apar probleme.
Nu conteaza daca mergi prin oras sau in afara, un alternator care functioneaza in parametri va incarca la fel; conteaza doar cat de mult timp e motorul pornit. Si iarasi nu ar trebui sa te bazezi pe ochiul magic al bateriei, tot multimetrul e cel mai bun. Ar fi interesant de stiut ce tensiune ai in baterie dupa 5 zile de stationare.
  • dany-dany

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2014

  • Mesaj Privat
oscileaza, dar niciodata nu o gasesc cu o teniune aproape de cea cu care am lasat-o ex.o las cu 12,5 si o gasesc cu 12,2.
dar ce ma enerveaza la ea este ca atunci cand o incarc cu redresorul mai multe ore, dupa ce opresc incarcarea si o masor la mai multe ore nu are niciodata mai mult de 12,6. am mai auzit ca bateriile de la GM ar fi foarte proaste.
  • Floydian

  • Mesaje scrise: 474
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Nici eu nu o gasesc cu aceeasi tensiune cu care o las. La 12.6v o baterie este incarcata complet. Din cate stiu eu bateriile GM, cel putin cele mai vechi, erau foarte bune, cu o durata de viata mult peste ce se gaseste acum pe piata de la alti producatori.
Skip ads

  • dany-dany

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2014

  • Mesaj Privat
vad ca ai motor 1.7 diesel te sfatuiesc sa vezi pe seria ta de sasiu si cod de motor ce alternator trebuie sa pui daca il inlocuiesti,pentru ca 100A la tine este cam putin .te sfatuiesc sa "sapi" putin pe net sa nu fi fost si tu tepuit ca mine.
  • Floydian

  • Mesaje scrise: 474
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Pai eu m-am interesat, masina mea nici nu este luata din Romania sa zicem ca sa zicem ca au downgradat componentele doar pt loturile din RO, am prieteni cu Astra H cu acelasi motor si au tot alternatoare de 100A; din ce m-am interesat eu pe net, inclusiv pe forumul acesta aletrnatoare mai mari s-au pus pe modelele diesel dotate cu quick heat, care e un consumator foarte mare. Nu la alternator a fost/este problema.
  • Andrei_JOY

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2008 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2015

  • Mesaj Privat
Salutare,
Cum s-a rezolvat problema?
Am si eu o problema asemanatoare, cu descarcarea bateriei, am pus un voltmetru la bricheta care sta tot timpul aprins, care indica mai mult decat apare in meniul ascuns al masini cu 0,1-0,2 volti, cand opresc masina imi indica 13v, pana ma dau jos din ea si o inchid ajunge pe la 12,88v dupa ce am mers unde am avut treaba, o las sa zicem 2-3 zile si ajunge pe la 12,50v, cateodata, asta se intampla ceva gen 2-3 ori pe luna ajunge pe la 11,9-12, tot la acelasi numar de zile lasata masina, nu am avut probleme sa imi moara bateria sau sa nu porneasca, incarcarea este de 14,1-14,3v, motor de 1,7.
Clima este automata, iar alarma nu am pe ea.
  • dany-dany

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Problema nu am rezolvat-o in totalitate, in continuare in zilele mai friguroase scot borna de (-) de la baterie sa fiu sigur ca pot sa plec cu ea cand am nevoie.
Skip ads

  • Andrei_JOY

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2008 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2015

  • Mesaj Privat
Dar tot nu ai aflat de la ce poate fi, cand ai masurat cu multimetru iti apare in primele secunde un consum mai mare 1, ceva amperi si dupa se stabilizeaza la 0,00? Asa imi apare mie.
  • Andrei_JOY

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2008 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2015

  • Mesaj Privat
Salut,
La mine din cate am observat zile astea ca m-am pus cu multimetrul pe ea, pentru ca aveam in fiecare zi voltajul bateriei sub 12 v, si am masurat si totusi am gasit un consum el fiind de 0,03 A, si am scos voltmetrul de la bricheta si dupa 24 de ore masina are acuma 12,4 v, voi verifica in continuare sa vad daca problema era de acolo.

Verifica si tu sa nu ai un incarcator care il lasi la bricheta si de aici sa plece si consumul.
  • Andrei_JOY

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2008 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2015

  • Mesaj Privat
Tot asa face, descarca bateria.Voltmetrul nu l-am mai folosit, dar verific bateria cu multimetrul.
Am scos bornele de plus si minus pentru 4 zile, nu am folosit masina, bateria avea dupa un drum imediat dupa oprirea motorului 12,75, iar dupa 3 zile avea 12,38, iar in a 4-a zi 12,33.
Are momentele ei cand face.
Ce este de facut ?
Ce sa verific, sau sa deconectez.
  • ovicsb

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2013 A16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2013

  • Mesaj Privat
nu tensiunea bateriei de 12,33 v este problema, am pornit masini (e drept ca benzinare) cu baterie fara 1 element (10V) dar bine incarcata.
Prima verificare incepe cu starea bateriei si trebuie facuta la un tester profesional care sa spuna exact capacitatea ei reala la data testului dupa datele de pe eticheta (profesionistii stiu ce date sa citeasca).Daca este peste 80% mergi mai departe.
Verfica apoi curentul de pornire la demaror cu un ampermetru de calitate tip cleste.Pornirea nu trebuie sa ''suga'' mai mult de 200 A.Daca se depaseste valoarea verifica starea demarorului cabluri, carbuni perii, cleme fixare,masa,etc.
Apoi verifica cu un ampermetru consumul in gol cu masina in starea de parcare, acest curent nu trebuie sa depaseasca 0,03 A.In caz contrar trebuie gasita cauza.Acest tip de consum in stationare este cel responsabil de descaracarea bateriei.Poate fi un bec aprins, un led montat suplimentar ,alarma,etc .Vezi ca si radioul consuma (memoria lui) dar foarte putin.Este cel mai greu de determinat consumatorul responsabil, iar acest lucru se face deconectand diverse elemente electrice suspecte de consum aleeator.
spre exemplu eu folosesc masina rar si sta parcata 6zile si numai a 7 -a o pornesc la un drum scurt ,are 3 ani si bateria este perfecta.Pentru intretinerea bateriei citeste si posturile mele te vor ajuta sigur.
  • Andrei_JOY

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2008 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2015

  • Mesaj Privat
Salut, problema este ca in stand-by când e pus multimetrul apare consum de 0,00 dupa ce si-a încheiat calculatorul treaba.Am pe o benzinara si eu baterie de 8 ani si nu am avut probleme cu ea.
O sa merg totusi la cineva sa-i fac o testare.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Nu uitati ca un voltmetru bagat la bricheta va indica invariabil 0.00 V cu cheia scoasa din contact iar pentru a masura consumul de curent in stand-by trebuie conectat un ampermetru (multimetrul are intr-adevar si aceasta functie) in serie cu restul consumatorilor, adica o borna scoasa si inchis circuitul cu fisele ampermetrului. N-are cum sa fie zero niciodata... Poate la vreo Dacia fara casetofon.
  • Andrei_JOY

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2008 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2015

  • Mesaj Privat
Voltmetrul indica si cu cheia scoasa din contact intre valorile 11,8-13, valori surprinse cand sta masina mai multe zile si dupa ce am mers un drum mai lung gen 50-60 km.
  • Andrei_JOY

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2008 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2015

  • Mesaj Privat
Am mai sapat si am gasit ca cineva a scos sigurantele 35 (20 amperi), 36 (7.5 amperi) de la motor, parca UEC se numeste panoul, ceea ce am vazut ca scoate din uz radioul si sistemul de comenzi ale climei, dupa 24 de ore bateria avea 12,4 V, o mai las o zi si mai masor.
http://www.youtube.com/watch?v=9yb5w1Sn4cA aici in prezentare spune ce si cum a facut.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR