Ai uitat parola?


  1. Home
  2. In-Car Entertainment
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Salutare. Momentan am pe masina un YACC, dar asta prea putin conteaza. Vreau sa-mi fac un alt computer de bord pentru un ecran 16x2 (sau poate pastrez TID-ul, depinde) si cu alte functii decat cele de computer bord.

Ca ecrane de informatii ma gandeam la:
- Tensiune baterie.
- RPM.
- consum instant.
- consum mediu / viteza medie.
-- ultima pornire.
-- ultimii 100km.
-- de la ultimul reset.
- presiune turbo / AFR.
- temperatura lichid racire.
- nivel combustibil.
- viteza.
- timer 0-100 kmph .
- follow me home.
- ridicare geamuri din telecomanda.
- semnalizare cu impuls.
- activarea stergatorului de hayon daca cele din fata sunt pornite si se cupleaza marsarier-ul.
- Interfata pentru comenzi volan Pioneer/Sony, adaptabil pentru orice alt player care face actionarea prin schimbarea rezistentei.
- aprindere automata a farurilor cand masina trece de x kmph.
- inchiderea automata a usilor cand masina trece de x kmph si descuierea lor la oprirea motorului.

Iar ca optiuni in meniul de setari:
- numar impulsuri abs / rotatie
- dimensiune anvelope (pentru calcularea vitezei reale) (va fi o lista de optiuni predefinite)
- corectie consum (%)
- capacitate rezervor (L)
- rezistenta totala litrometru (ohm)
- reset Km parcursi
- reset medie viteza
- reset medie consum

Iar daca nu este foarte mult de munca, de ce nu un tester integrat care sa citeasca codurile de eroare de pe motor si sa le afiseze pe ecran (fara detalii, doar codurile gen P0400)

Microcontrollerul va fi ceva de la atmega. In atmega 8 nu incape tot programul pentru aceste functii, deci poate un atmega 16 sau ceva similar.

Orice alta idee este binevenita.

P.S. Nu intentionez sa vand asa ceva, dar daca voi finaliza proiectul postez aici softul si schema sa-si faca cine doreste Smile
Skip ads

  • UNHleaSHD

  • Mesaje scrise: 1,356
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Chiar sunt curios.
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Salut !
Cred ca pt aplicatia data ,cred e suficient atmega16 , are destui pini , surse de intrerupere , timere , etc si nu e nici scump , iar eu ca sa-l programez am folosit un montaj cu cateva rezistente si diode zenner , un trz...
Lucrez si eu de ceva timp la un calculator de bord in jurul uc atmega32 care sa comunice cu tid . Ma lovesc de simulare , se pare ca proteus-ul meu vers 8.0 /8.1 nu se impaca deloc cu windows7 cred, pt ca se inchide aleatoriu in timpul simularilor . Iar vers 7.4 pe XP merge brici, nu se opreste simularea , numai ca nu merge cu variabile mai mari de 16 biti , desi eu declar variabila unsigned long , cand fac debugging obs ca daca trece de 65535 face overflow... Cum procedezi , faci simulare sau direct hardware cu generatoare de impuls?
Cred ca din lista ai uitat autonomia calculata .
Spor !
Stima ,
Marius P.
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Direct cu NE555 generez impulsuri cu umplere variabila, sau cu alt atmega.
Programator am USBASP, nu ma mai complic cu serial/paralel si ponyprog.... aia faceam acum 5-6 ani Smile

De ce ai folosi variabile mai mari de 16 biti pentru integer? In general pentru astfel de numarari folosesc un buffer + overflow-ul ramas. Nu da gres niciodata daca main loop-ul este facut corect si nu se asteapta dupa instructiuni..

In ce limbaj programezi? C sau Basic? Poate ne ajutam reciproc cu informatii.

Da... range-ul l-am ratat din lista Smile

YACC-ul foloseste Atmega 168 parca... deci tot 16 kbytes de flash.

Am un atmega 16 si multe Atmega 162 acasa, deci daca pot inghesui toata informatia in 16K, why not? Smile
Skip ads

  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Programez in C , codevisionavr.
Am vrut sa am "dexteritate" in masurarea timpului de injectie, am folosit timer 1 care este pe 16 biti pt asta . Semnalul de pe inj il trimit catre placuta mea , printr-un uln2003. La fiecare schimbare de front generez hardware interrupt , daca e pe frontul corespunzator inceperii timpului de inj , memorez valoarea , apoi daca e pe frontul coresp incheieirii alimentarii , scad din valoarea actuala a timerului pe cea veche si obtin timpul de inj . Mi-am dat si eu seama ca m-am complicat prea tare cu rezolutia de 16 biti, era suficienta pe 8 , cred ca o sa refac configuratia si algoritmul ca ma dispera simularea cu proteus 8 si windows 7 , se inchide mereu...
Nu am nevoie momentan de usbasp , am port serial chiar si la laptop (dell latitude e5500) , merge deocamdata.
Desigur ca mi-ar face placere sa ne ajutam cu informatii . Asta e primul proiect mai complex cu Atmel-uri , pana acum eu am lucrat numai cu PIC , cel mai des cu 16F876.
Numai bine !
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Auch, pai trebuie sa vezi si cate impulsuri ai intr-un anumit interval (rpm-ul), ca sa calculezi consumul instant. In orice caz, depinde foarte mult si de tipul motorului. La benzinare, unde presiunea combustibilului este relativ stabila e mai simplu decat la diesel, si mai ales la common rail, unde presiunea poate fi de la 300 la 1400 bari.

Eu programam in Bascom, imi este mai familiar limbajul. Am incercat si WinAvr dar mi s-a parut greoi.
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Pentru consum instant si mediu fac in felul urmator :
_presupun ca debitul injectoarelor este de 175cmc/min, adica un injector daca sta sub tensiune 1 min acesta va "baga" 175 cc . (la mine presiunea e constanta , 3 sau 3.8 , nu mai stiu , nici nu ma pasioneaza sa stiu , atata timp cat e constanta)
_masor durata fiecarei alimentari a motorului cu metoda descrisa mai sus si o adaug in variabila numita timer_inj
_cand variabila timer_inj a ajuns egala cu constanta impuls_pe_centimetru , inseamna ca am mai consumat un centimetru cub , incrementez variabila benzina_consumata_cc
_pt consum instant : pt fiecare 100 m parcursi citesc cata benzina am consumat(centimetri cubi)
_pt consum mediu : impart benzina consumata la distanta .
De RPM nu am nevoie pt calcul consum, ci doar pt a afisa turatia. Bineinteles , daca "," cantitatea de benzina consumata la un plin nu coresp cu cea reala , pot face ajustari pt variabila impuls_pe_centimetru.
Iar pt un calcul corect , trebuie scalate variabilele , de exemplu mie imi trebuie consum de L/100km , nu cmc /m...
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Da, dupa cum spuneam la benzinare e mai usor, la diesel e ceva mai complicat din cauza diferentei de presiune pentru anumita plaja de turatie/load
Skip ads

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
felicitari pentru initiativa si daca se va reusi sa se faca un astfel de computer de bord care sa mearga pe TID sunt si eu interesat... Smile
Mult succes si sa ne tineti la curent cu stadiul conceptului Wink
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
@Marius Popescu, cu scrierea pe EEPROM cum te-ai gandit sa faci? Ai o rutina care scrie de fiecare data la adrese diferite sau? Nu de alta, dar si atmega au o limita de scrieri posibile(~100.000) inainte sa corupa datele. Asta inseamna destul de putin daca se scrie in permanenta date noi.
Bine, se poate atasa un EEPROM extern prin SPI sau chiar un card de memorie pentru stocarea datelor importante, a logurilor de traseu si alte nebunii, limita este cerul si timpul celui care face softul Smile

@mikyboy, multumesc pentru incurajare. Te gandesti si la alte functii de care nu am pomenit?
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Eu ma gandeam ca atunci cand iau contactul sa opresc tensiunea pentru celelalte componente , iar microcontrollerul sa-l pun in sleep /idle / power save...sau cu memorie cu acces serial separata . Deocamdata ma lovesc de refuzul lui proteus 8.1 de a coopera cu windows 7 . Ma astept ca instaland XP sa nu se mai inchida.
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Dar ce faci daca scoti borna la baterie sau se arde siguranta care alimenteaza montajul? tot trebuie ceva backup. Eu initial ma gandeam la un acumulator de bios, si atunci ce zici tu, cu power save e ok. Ar tine cel putin cateva zile atmega in "coma", fara sa piarda informatiile pretioase.
Skip ads

  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Da , varianta cu un acumulator e ok , mai ales ca pot sa iau de la serviciu de exemplu o baterie pentru PLC-uri .Sincer situatia cu scoaterea bornelor bateriei nu am bagat-o in seama , pentru ca de exemplu si in bord kilometrajul mic se pierde , iar in situatia asta pierd si eu km parcursi( am denumit campul "trip" , de exemplu resetez acum kilometri , fac un drum , pana la mare de ex , iar pe ecran apare "trip 507 km") si consumul mediu . Alceva nu stiu daca pierd , pt ca ma mai gandesc daca fac cum ai zis cu parametri setabili , de genul imp_pe _km , etc), eu ziceam sa fac ajustari direct scriind flash-ul ..Dar daca ma gandesc bine , la un computer de bord serios e cu parametri setabili. Si chiar si asa , pot sa memorez doar setarile in eeprom-ul intern si la un eventual "deranjament" la alimentare nu le pierd. Ori nu cred ca fac eu 100 000 de modificari ale parametrilor Smile) .
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,487
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Max ce zici de un cronometru:
1. cu opriri incluse pana la destinatie ( gen semafor, pasaj trecere la nivel cu calea ferata, pauza de cafea, etc);
2. fara opriri ( doar cat timp "se invarte roata").
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
No problem. Asta e cea mai putin solicitanta parte a proiectului Smile
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
De la ultima discutie si pana acum nu am mai reusit nimic . M-am incapatanat sa fac mai intai simulari in proteus si apoi sa fac motajul . Numai ca proteus 7.4 sp3 / 8.0 sp1 / 8.1 sp1 refuza sa coopereze . Se inchide in timpul simularilor, deci renunt la simulari . Montajul este deja realizat in varianta minimala pe o placuta de tip breadboard ,cred ca maine voi programa inca un controller(PIC 16F628A) care sa scoata 2 semnale , unul pt viteza , de exemplu 250 Hz, iar altul pentru a da semnal ce corespunde injectiei cu carburant.
Daca totusi a mai lucrat cineva cu Proteus si i-a mers ,il rog sa-mi zica si mie cum a reusit . In trecut am mai lucrat cu varianta 7.4 sp3 pe windows XP ; am intampinat probl la lucrul cu 32 de biti . Numai ca desi am instalat sambata xp-ul nici 7.4 sp1 n-a vrut sa mearga bine si pace...
Numai bine !
  • nitroshift

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Ai incercat sa faci executabilul de la Proteus sa ruleze in compatibility mode pentru XP?

nitroshift
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
am incercat eu cu noua versiune de proteus si la fel face... crapa dupa cateva minute de utilizare si fara sa faci nimic. Windows 7 64 bit.
Versiunea veche de proteus (cea cu executabile distincte pentru ISIS si ARES) functiona perfect.
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
@nitroshift Am incercat sa-l rulex in XP nativ, Windows 7 pro 32 si 64 de biti , dar tot acelasi rezultat . Am instalat si ultima versiune de driver pt GPU , asa recomanda cineva pe un forum strain . Tot acelasi rezultat .
Multumesc pt sugestie !
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Am pus Proteus 7 si e ok, nu se mai opreste simularea. incearca asa.
Skip ads

  1. Home
  2. In-Car Entertainment

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR