Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A
  • cocoady

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Salut!

Stie cineva de pe care pin al bobinei (modelul cu 4 picioare) trebuie sa plece asa-zisul fir verde pentru semnalul turometrului?

Am cautat prin toate cele 19 pagini de threaduri cu privire la Vectra A si am rascolit netul zile intregi si nu am gasit exact de unde se ia semnalul pentru turometru.
Se tot vorbeste de un fir verde care pleaca din bobina, iar eu la vectra nu am niciun fir verde (am 1 maro si 1 negru care merg in delcou si inca unul negru care merge spre magistrala de cabluri catre coltul dinspre pasager).

Toata problema cu turometrul o am de cand am schimbat ECU. Cei de la service au zis ca e normal sa nu mearga ca e pentru Kadett (tot cu motor C16NZ). Am citit ulterior si am aflat ca nu e asa si ca se poate trage fir direct de la bobina de inductie catre mufa de la bord (in mufa de la bord am firul verde de care se vorbeste -- cred ca e pe pozitia 8 ), dar nu imi merge turometrul.


Skip ads

  • cocoady

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Nu stie nimeni?
  • bejenaru_teod

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Vectra 1992 C18NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Dupa poza cu bobina firul Verde vine in dreapta sus iar cel negru in stanga pe mufa ce vine la bobina
  • cocoady

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Mersi frumos. O sa incerc maine sa il leg de acolo sa vad daca merge.
Skip ads

  • cocoady

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Revin dupa o perioada in care am renuntat la turometru. Am gasit zilele astea un bord identic pentru Opelas si tot nu merge turometrul. Pe firul verde ies la relanti 75mA si in ture urca peste 120mA, deci presupun ca impulsurile sunt bune. Problema e ca nu merge cu niciun bord.

Am dus fir un provizoriu de la fiecare pin al bobinei la pinul nr8 din mufa mare de la bord (unde intra firul verde) si nu merge de pe niciunul (la toti pinii indica ~14V constant).

Are cineva idee cum as putea sa il fac sa functioneze?
  • cocoady

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Feb 2014

  • Mesaj Privat
nimeni nu stie?
  • john-nero

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra 1991 16 sv
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2014

  • Mesaj Privat
cate mufe ai legate de bord una sau doua daca ai cum stai la volan mufa din stanga cu fir verde nu ar trebui sa tragi nici un fir suplimentar vezi ce fel de bord ai sunt doua modele se deosebesc la cesurile de chilometraj cu vss si fara vss
  • cocoady

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Am 2 mufe (una mare si una mica) pentru ca am si ABS. In mufa mai mare la pinul nr. 8 am un fir verde. Nu stiu de unde vine firul, dar sigur nu vine de la bobina (unde nu am niciun fir verde).
Am dus pe rand de pe fiecare pin de la bobina un fir pana la pinul cu nr. 8 din mufa de la bord si nu merge (am incercat cu 2 borduri functionale). Este posibil sa fie bobina defecta?
  • john-nero

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra 1991 16 sv
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2014

  • Mesaj Privat
nu ai nevoie de nici un fir ai nevoie de un bord cu vss functional si atat nimic mai mult daca ai avea bobina arsa nuar mai functiona masina
  • cocoady

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Feb 2014

  • Mesaj Privat
In sfarsit am rezolvat problema !

Cineva a care a "mesterit" inaintea mea la masina a legat cablul verde direct de masa (de caroserie), cablu ce trebuia sa porneasca din pinul negativ de la bobina. Astfel tensiunea dintre firul verde (minus) si + era constanta de 12V.
Insa daca firul verde pornea direct din bobina tensiunea intre el si + era variabila (intre 0.9 si 1.5V ).

Motivul pentru care la mine nu a mers de pe niciun pin de la bobina a fost ca eu nu am anulat firul verde care intra in mufa ci duceam doar un fir de la minusul bobinei la bord si tensiunea tot 12V ramanea (firul verde fiind legat si de caroserie), tensiune prea mare pentru turometru si nu functiona.

Intre timp am alta problema pentru care am facut un thread separat. -- https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1744926
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR