Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum
  • d3ath_sm0k3

  • Mesaje scrise: 176
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Salut, am observat astazi ca placutele de pe partea stanga spate sunt mult mai tocite decat cele de pe dreapta. Am verificat pentru ca in mers se auzea un usor scartait. Cand am oprit am observat ca discul de la stanga e mai fierbinte decat cel de la dreapta si am vrut sa verific ce e.
Ceea ce am observat este ca daca desfaceam surubul de aerisire discul se invartea usor dar daca apasam din nou frana sau trageam frana de mana se bloca din nou.
Eu ma gandesc ca ar fi de vina furtunul care vine la etrier. ( celelalte roti sunt toate ok).
Ce parere aveti?
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
De obicei se incepe cu verificat cablul,apoi etrierul,furtunul lasa-l la urma.
  • maryusyk_9526

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jan 2013

  • Mesaj Privat
pistonul de la etrier
este blocat
  • d3ath_sm0k3

  • Mesaje scrise: 176
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Daca desfac surubul de aerisire si iese putin ulei atunci se deblocheaza. Deci pistonul cred ca functioneaza. Eu am presupus ca furtunul poate e infundat si lichidul de frana nu iese inapoi din etrier/piston .....presiunea ramane si de aceea ramane blocat.
Skip ads

  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Poate fi problema din pompa de frana pana la etrier.
Poate fi si cablul de la frana de mana.
Cel mai bine verifici scotans etrierul de pe disc si sa vezi daca pistonasul e curat.
Dupa care verifici si cablul de la frana de mana sa nu fie blocat...
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Mai mult ca sigur pistonas blocat.
  • d3ath_sm0k3

  • Mesaje scrise: 176
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Eu nu inteleg la ce anume va referiti cand ziceti ca e pistonul blocat. Am zis mai sus ca daca desfac surubul de aerisire pistonul se retrage fara sa il fortez in vreun fel. Poate nu inteleg eu exact cum functioneaza acel piston....dar presupun ca daca se retrage cand eliberez presiunea de pe instalatie nu este blocat.
  • viorel_bce

  • Mesaje scrise: 458
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Pistonul nu este blocat ,daca revine cind eliberezi presiunea, problema este de la pompa de frina pina la etrier,verifica furtunul sa nu fie exfoliat pe interior,sau conducta sa nu fie strangulata.Daca totul este in regula pina aici, ramine pompa de frina.
Skip ads

  • johnnyliv

  • Mesaje scrise: 601
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Faci o verificare la service.
Exista set reparatie etrier...care sa contina culise de etrier si garnituri.
  • d3ath_sm0k3

  • Mesaje scrise: 176
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Problema rezolvata ,la prima vedere. Ramane sa vad in zilele urmatoare cum se comporta.
Am desfacut etrierul si am curatat totul pe acolo: pistonul si ce tine de etrier. Aveam ceva mizerie la cauciucul de protectie insa pistonul era destul de curat. Am observat ca era mizerie pe canalul pe care culisa placuta exterioara (asta era cea mai tocita).
Am pierdut si lichid de frana si acum frana imi tine putin mai jos.
Inainte aveam lichid de frana pana aproape de dopul bidonasului. Ar fi putut acest lucru sa imi cauzeze problema? Adica in sensul ca s-ar fi mentinut o presiune prea mare in circuit daca e prea mult lichid de frana in bidon?
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Probabil a tras aer cand ai umblat la furtunele hidraulice.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
dupã pãrerea mea nu prea...
presiunea mare în piston înseamna ca pe undeva nu se face "returul" înspre pompa...
în capacul de la bidon e un fel de valva care permite surplusului sa iasã afara dar și aerului sa intre.

ca idee, la mine lichidul de frânã e cam la 80% fata de gura bidonului.
când am schimbat plãcutele pe fata am presat la maxim pistonul și a ieșit ceva lichid de frâna din bidon
dupã câteva pedale a scãzut câțiva mm.
am zis ca dacã e peste jumãtate nu se merita sa completez, mai ales ca nu știu exact ce soi de lichid e acolo și nu vreau sa-l schimb pe tot.
frâna funcționeazã la fel ca înainte, doar ca lichidul nu e pana în buza rezervorului, ci e putin mai jos
de câteva luni merg asa și nu a scãzut deloc (am pus un semn cu un marker pe bidon).
Skip ads

  • d3ath_sm0k3

  • Mesaje scrise: 176
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Va multumesc pentru raspunsuri. Am comandat placute sa le schimb si o sa vad pe viitor cum se comporta.
  • d3ath_sm0k3

  • Mesaje scrise: 176
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Revin cu completari. Astazi am observat ca tot se blocheaza etrierul stanga spate. Am desfacut din nou si am ajuns la concluzia ca pistonul se blocheaza dar intr-un singur punct.....adica unde e acum Sad. Am scos garnitura din interior si pistonul se insurubeaza ok, fara probleme. Pistonul este neted nu are nici un defect. E o solutie sa schimb garnitura aia? Sau ar trebui sa schimb etrierul?
  • d3ath_sm0k3

  • Mesaje scrise: 176
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Dupa cateva luni in care am schimbat garniturile, apoi am schimbat pistonul + garnituri +siguranta etrier si azi am schimbat etrierul cu totul am aceeasi problema. Dupa ce am schimbat pistonul+garnituri placutele m-au tinut aproximativ 10k. Ce sa mai schimb? E posibil se fie de la suruburile acelea 2 in care se prinde etrierul de suport? De furtunul acela ce sa zic.....cand fac aerisirea vine lichid ok....deci m-am gandit ca nu ar fi de ala.

Ceva idei?
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Daca pistonul lucreaza bine,

Verifica discul sa nu fie ovalizat.
(mergi usor cu 40-50 km/h , si tine apasata frana de picior cat sa frece pe disc daca simti hopuri in frana ai discul ovalizat
(daca discul este ovalizat partea ovalizata care il atinge ii trage niste ciocane de il intepeneste.)
https://www.clubopel.com/vie...p=1685247#1685247
https://www.clubopel.com/vie...p=1737554#1737554

- Verifica conducta mergi pe traseu si vezi unde este buba cum a spus si colegul aici.
https://www.clubopel.com/vie...p=1663024#1663024
- Daca Cablul de frana este OK.
https://www.clubopel.com/vie...p=1662689#1662689
- Posibil ca pompa de frana sa fie defecta.

Este numai o parere de bebe.
  • d3ath_sm0k3

  • Mesaje scrise: 176
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2010

  • Mesaj Privat
In legatura cu discul, nu am nici-o bataie in pedala la franari usoare.
In legatura cu conducta...."Verifica conducta mergi pe traseu si vezi unde este buba" cum sa fac exact asta?
Cablul de la frana de mana....am tras de el cu mana si se trage usor.Plus ca pe etrier e un arc care trage de cablu si care intodeauna revine la pozitia initiala.
In legatura cu pompa...poate fi defecta numai un traseu? unde e situata si cum pot verifica?

Multumesc!
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Pompa de frana e langa motor.
Undeva sub vasul de expansiune.
Nu stiu exact cum sunt garniturile in pompa dar e posibil sa fie circuit individual pentru fiecare roata...
Adica, fiecare roata sa aiba ostonasul propriu in interiorul pompei.
Se mai si poate sa fie vreun arc rupt in pompa si de acolo sa vina problema, pompa sa nu mai revina la starea de dinaintea apasarii pedalei de frana...
Daca zici ca ai schimbat etrierul, discul nu e ovalizat (cu toate ca metoda cu frana usoara nu prea functioneaza pe puntea spate din cauza repartitorului) ce mai ramane de verificat e pompa sau tevile de la frana sa nu fie vreuna strangulata sau infndata cu resturi de pe la garnituri
  • d3ath_sm0k3

  • Mesaje scrise: 176
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2010

  • Mesaj Privat
O sa incerc sa verific discul mai bine...si dupa aceea o sa verific circuitul si pompa (asta as cam lasa-o la urma). Multumesc de raspunsuri si sper sa o rezolv.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Posibil sa fie.
https://www.clubopel.com/vie...p=1703926#1703926

https://www.clubopel.com/vie...p=1699847#1699847 (inceputuri)
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR