Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Tuning
  • marynel15

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2014

  • Mesaj Privat
am un astra g 1.7CDTI 80cp ma bate gandul sa.i pun un filtru sport si as vrea sa stiu daca creste puterea(cam cati caluti?) si daca consumul este acelasi de 5%
Skip ads

  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,415
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
absolut nimic
  • Phantom

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Daca este un filtru "sport" facut pe vapor poti sa castigi praf in motor.
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Castigi o sablare moca a intregului motor, cu tot cu turbina si ulei mai jegos intre schimburi.

Nu mai puneti botul la vrajelile astea cu filtrul sport, evacuare sport. Alea sunt facute sa fie mai permisive pentru masini modificate, care au nevoie de un flow mai bun decat ce permite producatorul. Si nici atunci, filtrul si evacuarea nu creste puterea, ci permite cresterea puterii.
Skip ads

  • bgd92

  • Mesaje scrise: 859
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Nu castigi nimic, indiferent de filtru pe care il pui ; orice filtru / admisie sport ai pune vei pierde cuplu si putere si vei castiga mai mult praf in motor ; la evacuare daca este facuta cu cap si de profesionisti, vei castiga sunetul dorit ; daca nu te vei alege cu zgomot si posibil pierdere de cuplu ; admisiile + evacuarile se fac la motoare potente, turbo, cu modificari interne, care sunt un must have...la o simplu cautare pe goagle : filtru sport gasesti mii de opinii............bafta
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Partea cea mai proasta este ca gasesti mii de opinii in care posesorii considera ca masina lor trage mai bine, desi stim toti ca nu este asa.
  • bgd92

  • Mesaje scrise: 859
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Pai unii dupa ce ca sunt vai mama lor, mai sunt si ipocriti ; s-au facut atatea teste pe dyno, 0-100, etc si s-au vazut rezultatele catastrofale..dar unii nu inteleg...ei cred ca ce facem noi in romanica e mai bine decat ce a gandit fabricantul..asa si cei cu softurile...cred ca ei sunt mai smecheri cu un pc si un "tester"...e adevarat, la turbo scoti putere, dar cine iti face resoftarea si este om serios iti spune din start ( daca il intrebi ) ca ansamblul ambreiaj + volant + turbina va avea o durata mai mica de viata..este la mintea cocosului asta ; deci oricum exista un compromis ; dupa parerea mea merita..dar sa crezi ca tu faci treaba mai bune si o "optimizezi" mai bine decat fabricantul..mi se pare penibil...dar deh..sunt fel si fel de tuneri, care de regula citeste omu de cum a intrat pe usa lui, asa ca multi sunt victime usoare ; la fel si cu filtrele + evacuarile ; intrebati la Pilot cati cap va da o evacuare de inox cap-coada la 1200-1300 lei...va vor spune ca 0 ; pentru CP trebuie modificata toata galeria de evacuare, pus serpisori, anulat catalizator, etc etc..
  • rufusgti

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2014

  • Mesaj Privat
Cea mai buna optiune ar fi un filtru K&N sau BMC de carcasa . Se monteaza in locul celui original. Este mai permisiv(pentru aer ,retine mai bine praful deoarece se unge cu un ulei special) si se poate curata foarte usor.
Skip ads

  • bgd92

  • Mesaje scrise: 859
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Este mai permisiv dar retine mai bine praful, cum vine asta? Nu exista asa ceva, este mai permisiv SI iti baga mai mult praf in motor. Asta e compromisul pt zgomotul filtrului "sport".
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
asa cum zic colegii, filtrul sport se pune pe masina care are modificata toata admisia si evacuarea+ softul. Se foloseste la masini de curse, nu la masinile de zi cu zi.
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
@bgd92, permite-mi sa te contrazic.
Fabricantul face multe compromisuri pentru a avea un soft care sa functioneze si la 0m altitudine, si la 2000m. Pentru a scadea emisiile avansul este micsorat cu buna stiinta in detrimentul puterii/performantei. Si da, se obtin aceleasi rezultate de putere cu consum mai mic doar prin jonglarea cu avansul.
Legat de filtre, da, un filtru sport adevarat, montat direct in carcasa originala este mai bun decat unul stock si chiar este mai permisiv.
  • Kspic

  • Mesaje scrise: 216
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2010

  • Mesaj Privat
bgd92 a scris:Este mai permisiv dar retine mai bine praful, cum vine asta? Nu exista asa ceva, este mai permisiv SI iti baga mai mult praf in motor. Asta e compromisul pt zgomotul filtrului "sport".


Doar filtrul sport conic scoate acel zgomot. Cel care se pune in carcasa originala a masinii nu scoate zgomote.
Skip ads

  • rufusgti

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2014

  • Mesaj Privat
bgd92 a scris:Este mai permisiv dar retine mai bine praful, cum vine asta? Nu exista asa ceva, este mai permisiv SI iti baga mai mult praf in motor. Asta e compromisul pt zgomotul filtrului "sport".

Smile Dupa cum am spus retine mai bine praful deoarece este confectionat dintr-un material uns cu un ulei special. Acest ulei retine mult mai mult praf decat filtrul standard (de hartie). Din acest motiv trebuie verificat mai des si curatat cand este cazul. Orice filtru "sport" de carcasa se cumpara impreuna cu un kit de curatare care contine un detergent special si un spray cu ulei.
  • bgd92

  • Mesaje scrise: 859
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Ok my friends, dati 2-300 lei pe o hartie colorata, caci veti castiga ~10 cp, masina "va respira mai usor" cum va mint toti tiunerii de la colt de bloc, va trage multttttt mai bine si de la turatii joase normal, fiidnca "intra mai mult aer " ( cu toate ca totul este electroinc si amestecul il formeaza ecu indiferent de cantitatea de aer primita ), zgomotul de RACER va fi WOW...de unde veti avea mereu efectul placeboo ca masina trage bine, ce mai, o alta masina ! eu sunt sigur ca fiecare dintre voi stiti cate ceva din auzite, si din reviste si reclamele la K&N, insa in realitate lucrurile se schimba ; incercati pe masinile voastre minunatia asta care reduce chiar si consumul ( DA, asa scrie in reclame parca ) apoi impartasiti experienta voastra si abea apoi sugerati si altora ; va recomand totusi sa schimbati uleiul la 5000 km, fiindca atunci cand se va innegri dupa 3-4000, clar "uleiul a fost prost, contrafacut " , nu filtru de vina, si curatarea la 3-4000 km cand masina veti simti ca se gatuie si consuma mult, dar aici va fi de vina praful din tara noastra, nicidecum filtrul ; daca era asa o afacere cu filtrele astea, le punea si fabricantu daca nu ar fi fost obligat sa dea garantie la motor...deja aveau toti asa ceva, pentru 2-300 lei, atatea beneficii ? pomana curata....
pe bune, unii parca aveti capastru la uochi, oricat ar incerca cineva sa vad deschida ochii voi nu si nu ; s-au facut atatea teste riguroase despre filtrele sport pe un motor stock, intotdeauna s-a constatat pierdere de putere sau in cel mai bun caz la cele foate scumpe ( K&N , pipercross, etc ) un "zgomot" dorit de unii si atat ! toate astea avand ca si compromis mai mult praf in motor ; dintre toti care sustineti beneficiile filtrelor sport, cati ati avut pe masini ca sa puteti sa va sustineti punctul de vedere ? cati aveti acuma ? ......wake up ! lasati masinile asa cum au venit ele din fabrica...ca e mai bine ; si treaba cu softul pe aspirate, cati ati avut ? ca asa sa vorbim din ce promite tunerul X si Y...e usor, si din reclama si spusele lui ;
  • cyberbob

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salutare!

De aprox 40.000 km am pe masina (Z19DTH) filtru K&N in carcasa originala. Singurul lucru pe care l-am simtit, a fost un raspuns mai liniar al turbinei intre 1800-2000 rpm. In rest nimic.

Adi G.
  • rufusgti

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2014

  • Mesaj Privat
La VOLVO am filtru de carcasa BMC. Am facut teste comparative (loguri) si clar motorul a aspirat mai mult aer (272 gr/sec vs 264 cu filtrul stock de hartie). Cum amestecul se face automat in functie de ce citeste MAF-ul mi-a crescut un pic puterea ,nu? Dar vorbesc de un motor turbo benzina de 2300 cm3 cu peste 300Cp si cu mai multe modificari. Din calcule ar rezulta ~ 10Cp ( aprox 3%). Cu siguranta acest 3% depinde foarte mult de configuratia si diametrul intake pipe-ului precum si de caracteristicile tehnice ale compresorului. Probabil la un motor aspirat cu 100Cp cresterea sa nu depaseasca 1% si nu prea se merita investitia de ~ 300Ron. Nu!

In legatura cu softul pe benzinarele aspirate:
Acolo unde este posibil se imbogateste un pic amestecul la turatii ridicate ,fapt ce permite o harta de aprindere mai agresiva (mai mult avans). Cresterea de putere poate ajunge si la 10% dar se recomanda folosirea benzinei de buna calitate. Smile
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
... pentru ca benzina cu cifra octanica mai mare rezista mai bine la detonatii si astfel permite un avans mai mare, altfel fiind limitat de knock, fapt ce reduce avansul, deci fix ce ai nevoie pentru castigul de putere.
  • pika1460

  • Mesaje scrise: 709
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jan 2008

  • Mesaj Privat
https://www.youtube.com/watch?v=gCi2yo4UqPI <- un filtru "sport" face mai nimic spre deloc
  • bgd92

  • Mesaje scrise: 859
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Dupa cum v-am zis, castigati pierdere de putere si cuplu dar nesemnificative pt motoarele mici... cam 1%sau deloc cu un filtru de calitate. Pierderea va fi mai mare cand se va incalzi motorul si va trage aer cald din compartiment ; cand temparatura afara va depasi 25 grade va fi si mai multa senzatie...spor la tiuning !
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Tuning

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR