Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • Silviu1393

  • Mesaje scrise: 407
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2013 A17dte
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2013

  • Mesaj Privat
@mihay_only: A mea face asa de cand o am si sincer nu am mai bagat-o in seama. Am mai mers cu una identica si tot la fel facea. Cred ca e o problema comuna si pana acum cam nimeni nu i-a gasit buba.
Noutati : A mea masinuta care a scapat ca prin urechile acului de a-i da foc(glumeam) cred ca s-a cam speriat de amenintarile mele ca acum merge. Am facut ieri vreo 40 de km si oras si extern si mers usor si forja si incins motorul si nu a mai facut nicio figura. Cred ca problemele veneau ori de la izolatorul bujiei ori de la mufa bobinei. Deocamdata am scuipat-o putin sa nu se deoache. Smile))
Sa speram ca nu va mai face probleme!
Sa aveti o saptamana minunata!
Skip ads

  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Pui benzina mai putina si pastrezi bani de o acatista Smile.
Domnul sa te auda...
  • Silviu1393

  • Mesaje scrise: 407
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2013 A17dte
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Nu pun benzina putina @catastefan ca daca mai face figuri sa am cu ce sa-i dau foc Smile)
Sa speram ca va merge,acum ce pot zice......
  • Silviu1393

  • Mesaje scrise: 407
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2013 A17dte
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Din pacate sunt nevoit sa revin aici cu probleme la a mea masinuta, dupa ceva timp. Se pare ca amenintarea mea nu o mai sprie, ca a inceput sa faca iar pe nebuna.
In sensul ca a inceput din nou sa mearga sacadat, nu mai trage decat cand vrea ea, trage balbait, daca o tin in viteza constanta incepe si se balbaie, in frana de motor la fel. Cand i se pune, pana pe la 2800rpm trage cum trage, dupa zici ca da boala in ea si abia urca turometrul. Cand e in momentele bune, parca mananca asfaltul indiferent de turatie. Ce am facut pana acum: Am curatat EGR, am curatat clapeta, am curatat bujiile doarece aveau ceva depunere. Ieri am facut si un test de compresie, deoarece am pus asta pe seama consumului mare de ulei(da, stiu, in viitorul apropiat o voi segmenta) dar a iesit bine,16-17 compresie la cald, doar pe pistonul 3 a iesit 20(?). Masina nu are nicio eroare.
Clapeta se exclude pentru ca am curatat-o. Partea de aprindere o exclud deoarece nu intrerupe, nu merge in 3, doar se imputuroseaza si se balbaie. M-am gandit la pompa de benzina sa fi obosit, dar,zic eu, daca era din ea facea asa mereu.
Ca sa va faceti o ideie, cine stie cum facea Dacia cand avea gunoaie in jigler, asa face a mea acum. M-a cam disperat masina asta, cred ca nu scapa de dat foc.
Skip ads

  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Ai presiune de compresie mare de tot , la z16xe trebuie sa ai 13-15bari (nu mai stiu exact cat dar pot vedea acasa in Autodata), ai depuneri la greu in camera de ardere . Si depunerile alea cred ca mai devin si incandescente + compresia aia mare -> apar detonatii.
Catalizatorul l-ai verificat ? Ar putea fi infundat . Eu zic sa nu mai chinui motorul si sa il repari , il strici mai rau daca nu .
Bafta !
  • Silviu1393

  • Mesaje scrise: 407
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2013 A17dte
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2013

  • Mesaj Privat
La z16xe compresia nominala e 17 bari, cel putin asa scrie in carte. Daca apareau detonatii nu trebuia sa dea erori de detonatie? Adica p03xx? Catalizatorul nu l-am dat jos, dar presupun ca daca are momente cand trage bine, nu e din cauza lui. Ma gandesc ca daca era din el, facea asa mereu. O sa fac si motorul in viitorul apropiat, astept sa se indrepte vremea si sunt pe el. Multumesc!
  • Geo30

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Cu bobina ce-ai rezolvat a ramas cu izolant? la relanti merge bolborosind ? s-ar putea sa fie din injectoare , incearca o curatare , eu asa am rezolvat problema
  • Silviu1393

  • Mesaje scrise: 407
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2013 A17dte
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2013

  • Mesaj Privat
La bobina am pus banda izolatoare de tempratura. Relantiul e ok, doar cateodata mici fluctuatii, dar merge rotund. Mersul e rotund atat in relanti cat si in turatie sau in sarcina. Doar ca ba trage, ba nu trage. Sper ca maine sa nu ploua si sa fac o proba cu alte bujii si alta bobina luate de la un prieten cu aceeasi motorizare sa vedem cum se comporta.
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
14-15,5 este maximul pe care poate un motor cu injectie pe benzina indirecta sa-l aiba ,de la 17-18 ajunge la dieseling cum i se mai spune sau autoaprindere. Am avut motoare de Alfa Romeo 'tunate' care nu se mai opreau dupa ce scoteai cheia din contact 4 carburatoare si mergea pana o opreai din ambreiaj.
Compresiile astea uriase se obtin ori dupa planari facute anapoda,ori depuneri de calamina in urma consumului mare de ulei,ori scurgeri de lichid si acumularea lui (ulei sau antigel)in capul pistonului.
Bobinele sunt cele mai mari probleme la motoarele astea,bujiile daca nu sunt de calitate ca merg foarte incinse si le mananca pe paine,blocarea tachetilor si catalizator,sonde,clapeta ,calculator mai rar.
Si era sa uit...foarte,foarte sensibile la calitatea benzinei mai ales cand se incalzeste motorul.
  • Silviu1393

  • Mesaje scrise: 407
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2013 A17dte
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Pai in carte scrie ca la aceste motoare compresia e 17. Asa mi-a zis si mecanicul care mi-a masurat compresia ca e cam mare, desi producatorul spune altceva(in afara de cel cu 20). Bujiile sunt NGK BKR5EK adica ce recomanda producatorul. Tachet blocat nu face supapa sa ramana deschisa? Ar trebui sa bolboroseasca, sa faca precum o mitraliera. Benzina folosesc Petrom sau OMV 95, uneori si 98/100. Face la fel si cu una si cu alta, nicio diferenta. O sa incerc cu alta bobina si alte bujii si daca face la fel o las asa pana voi desface motorul.
Acum daca tot ai raspuns aici @mecaNIK, stiu ca esti meserias pe Opel, recomanzi schimbarea cuzinetilor daca nu prezinta urme de uzura/zgarieturi? Dar a suruburilor de biela/chiulasa. Cel la care am fost sa-mi masoare compresia mi-a zis ca daca nu au zgarieturi sa las cuzinetii la locul lor, la fel si suruburile daca nu prezinta fisuri/urme pe principiul ca piesele din comert nu mai sunt ca cele originale. Ce parere ai despre asta? Eu le pusesem pe lista de piese de schimb.

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Este o greseala ,eu cel putin pentru X16XEL am valoare de 14,5-15,5 maxim,intervalul de motor bun este 12,5-14,5 suporta maxim 15,5 exista valori maxime de compresie peste care nici macar Opel nu poate trece.
Sant de acord cu mecanicul tau,si eu schimb ce este necesar nu ma dau mare reparator de elicoptere,prezoanele se verifica daca s-au deformat plastic si se inlocuiesc cele defecte in 25 de ani am inlocuit 20 de bucati cu deformari si n-am avut nici un rateu la sute de motoare.
Sa ajunga la asemenea valori vei gasi camera de ardere uda,altfel mici sanse.
  • Silviu1393

  • Mesaje scrise: 407
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2013 A17dte
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Inteleg ca daca gasesc cuzinetii si prezoanele in stare buna nu e nevoie sa le schimb. Pentru mine ar fi un avantaj, dar sincer nu as vrea sa ma trezesc cu vreun surub forfecat la 6000rpm. Era un coleg cu 1.8 cu motor facut in reprezentanta cu surub de biela retezat pe la 170km/h pe autostrada. Nu as vrea sa fac motorul ciorba de suruburi pentru 150 de lei in plus. Intreb pentru ca nu am mai desfacut un motor de Opel si nu as vrea sa am probleme. Multumsc pentru raspunsuri!
Skip ads

  • mihaidarie

  • Mesaje scrise: 521
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Eu as schimba orice surub din motor daca se umbla la el. Un prieten a facut motorul si mecanicul nu i-a schimbat suruburi si cuzineti biela, desi umblase la ele. Nu a mers 1000 km si a prins un joc la un cuzinet, un prezon a inceput sa se deformeze incat capul atingea blocul motor si a facut gaura in bloc, piston spart, biela rupta, etc... Fiecare face ce si cum doreste. Sanatate si km fara probleme!
  • Silviu1393

  • Mesaje scrise: 407
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2013 A17dte
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Am pus azi alte bujii si alta bobina. Nicio schimbare, acelas mers.Ceva idei?
  • Silviu1393

  • Mesaje scrise: 407
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2013 A17dte
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Nu am reusit sa-i dau de cap, asa ca vin si va mai cer ceva informatii.
Ce rol are acest condensator? I-am scos mufa si nu s-a schimbat in niciun fel mersul motorului.

Aceasta electovalva de la vapori cred ca nu functioneaza. Am citit pe aici ca ar trebui sa tacane la intervale regulate in timpul mersului. Am scos tevusca ce iese din ea si merge la clapeta si am incercat sa suflu pe ea si sa trag aer. Supapa inchisa. Am suflat si am tras 4-5 minute si nimic, nicio miscare. Nu se deschide. Am incercat si cu motorul rece si cu el la temperatura de functionare. Daca suflu pe furtunul ce vine de la canistra de vapori si intra in electrovalva, pot sufla la nesfarsit ca nu opune rezistenta.
  • Silviu1393

  • Mesaje scrise: 407
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2013 A17dte
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Nicio parere?
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
"electovalva de la vapori cred ca nu functioneaza"

Daca electovalva/electroventilul - nu functioneaza:
- verifici curentul si masa la mufa (daca are cu contactul pus)
- verifici/testezi electovalva cu curent si masa de pe baterie.
- verifici electovalva/electroventil sa nu fie blocata cu carbuni din canistra vapori.
- verifici conducta care vine de la canistra de vapori spre electovalva/electroventil sa nu fie infundata.
- Desfunzi gaurica la clapeta cu un cui.

- BNRD (maro/rosu) - masa cu comada de la ECU mufa M pin 3 | posibil sa nu vina masa sau electovalva are ceva?
- RDWH (rosu/alb) - curent 11-14v

- Verifica conducta si capatul de cauciuc acela care intra la gauria clapeta (sa nu aibe pori)
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1848736 - cum are colegul aici.
https://www.clubopel.com/rez...pori&sa=Cauta - Canistra vapori spor la citit.

Si curata punctul de masa care merge la bobina (vad ca este oxidat la tine)
https://www.clubopel.com/vie...p=1795661#1795661

Verifici sa ai masa pe carcasa la ECU - sau aduci de la baterie (-) pe caracasa ca proba.

Ca sfat indeparteaza ECU de motor este boala lui Z16XE
Pune "Patura Fibra Ceramica" intre ECU si motor- gasesti la firmele cu semine.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=88390
O sa pun poze cu "Patura Fibra Ceramica" sub ECU cat de curand.

Sunt doar pareri.

Si eu vreau sa stiu ce rol are acel condensator? Laughing
Poate ne ajuta colegi.
  • Silviu1393

  • Mesaje scrise: 407
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2013 A17dte
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Multumesc frumos. Interesante idei. Saptamana viitoare le voi pune in practica. Inca astept pareri. O zi frumoasa!
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Nu-i recomandat sa pui in practica tot ce citesti pe forum,documenteaza-te personal si cind esti pregatit teoretic si practic,poti incepe operatiunea. Acea supapa de purjare a gazelor de combustibil,are un program de functionare,conform caruia,alculatorul comanda supapa. Cu testerul i se pot da comenzi,pentru a o proba. Referitor la informatiile date pe forum,fii mai suspicios si vei avea numai de cistigat...
  • Silviu1393

  • Mesaje scrise: 407
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2013 A17dte
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Nu pun in practica tot ce citesc pe forum, dar recomandarile colegului sunt plauzibile. Adica la firul acela de masa m-am gandit si eu ca nu ar fi rau sa-l verific daca face contact. Cat despre supapa de purjare, nu cred ca e din vina ei deoarece am scos conducta din clapeta si in locul ei am bagat un surub sa nu traga aer fals si am mers cu ea asa, insa nicio schimbare. Vid in rezervor nu face, am mers fara buson la rezervor si nicio schimbare. Ce mi se pare ciudat la valva ca daca suflu pe furtunul ce vine de la canistra la valva nu opune rezistenta, pot sufla la nesfarsit. Cat despre mutarea ECU ma bate gandul de mult timp si cred ca il voi muta cat mai curand daca se poate muta, o sa ma informez.
@T.ion din ce program ai luat imaginea atasata mai sus?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR