Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Galeria e din plastic, clapetele din metal.
Skip ads

  • dumitrurazvancosmin

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Aceeasi problema si eu. Doar ce am luat masina SH, o frumusete (2009, 2.0DTH 160 cai). Cand am dat road test cu ea, dupa ce am accelerat-o in cateva reprize, am dat cutia pe modul manual (este automata) si s-au auzit niste zgomote. Initial am crezut ca este o proasta manipulare din partea mea a cutiei, sau din cauza drumului si a rotilor pe 20 cu profil de 35 ca au zornait niste "scule" care erau in portbagaj in locul rotii de rezerva, neprinse in nimic.

Am dus-o in 2 zile la un test la un service, nu s-a observat nicio problema, in afara de un "usor fluierat" la turbina (fapt constatat si de mine, insa considerat acceptabil) asa ca am cumparat-o.

M-am folosit de ea o luna jumatate (~1200 km), bineinteles incantat de "noua masina" nu m-am putut abtine de la accelerari puternice, pt ca masina fuge ce-i drept (sau mai bine zis fugea). Fluierat-ul turbinei s-a agravat as estima cam de 10 ori fata de momentul initial pana in momentul actual, urmat de un zgomot din ce in ce mai "metalic" al motorului in sarcina, in utlima perioada (zgomot pe care nu stiu daca sa il atribui consistentei apoase a uleiului sau a problemei mai grave, descrisa mai jos).

Saptamana trecuta, random, la mers normal, am primit "Service Vehicle Soon" ca si eroare in bord, insotita de o taiere la 20% a puterii as estima eu (plus limitata la 70km/h la care oricum ajungeam cam in 30 de secunde).

Am fost la EDS la 2 zile dupa, s-a constatat pe tester ca eroarea vine de la DPF, s-a sters eroarea, s-a mers cu ea turat vreo 40-50 km, problem solved.

La o analiza mai atenta, s-a observat destul de mult ulei/negreala pe galeria de admisie. Verdict? Clapete trase in motor. Nu stiu cate, nu stiu ce au lovit(in afara de turbina, de unde si fluieratul), nu stiu cat e de rau, urmeaza saptamana viitoare sa aflu pt ca o duc la EDS pt schimb galerie, reconditionat turbina, schimb consumabile (ulei motor, filtru ulei, filtru motorina, filtru aer, filtru polen, ulei cutie automata). Sper eu sa nu aflu lucruri mai nasoale (gen pistoane lovite si ce am mai citit pe acest thread).

Aveam o impresie foarte buna despre Opel Insignia si o consideram o masina fiabila, se pare ca la Euro 5 au facut o treaba de mantuiala cu galeria si DPF-ul. Mi-am schimbat total parerea si acum regret ca bag o groaza de bani intr-o "cauza pierduta" in loc sa-mi fi luat alt model, mai scump, cu specificatii similare, poate chiar un Passat CC(cu tot diesel gate-ul lor cu tot). E mai trist ca doar ce am luat-o de o luna si un pic... Daca se intampla asta dupa 1-2 ani dupa ce ma foloseam de ea, probabil ca nu as fi fost asa de dezamagit si mi s-ar fi parut "ok", ca doar nu e noua, dar nici in halul asta...

Asteptam verdictul si daca intereseaza pe cineva o sa postez rezultatul.
  • buldozer2

  • Mesaje scrise: 738
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Daca tu ai luat o masina cu probleme nu le baga pe toate in aceeasi oala! Tu ai sesizat ceva probleme inca de la road test si totusi ai luat-o, trebuia sa insisti in verificarea ea! De curiozitate, cat ai dat pe masina? Sa stii ca toate marcile de masini au problemele lor specifice asa ca si cu passatul cc (exemplul tau) puteai patii acelasi lucru!
  • dumitrurazvancosmin

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Imi pare rau daca am fost prea agresiv in postul anterior, dar m-a daramat de tot aceasta problema.

Am insistat in verificarea ei:
-verificat VIN la reprezentanta
-verificare mecanica completa + tester + drive test de catre mecanic cu 20 de ani experienta

Asa cum am spus, dupa verificare, nu era urma de ulei, eroare pe tester, sau de sunet "dubios" la motor sau in mers in afara de un usor fluierat pe care il consider normal la o turbina ce a facut 177 000 km.
Nu stiu cat poti sa insisti la o verificare incat sa iti spuna cineva daca s-a tras vreo clapeta sau nu in motor, fara desfacerea galeriei. La momentul acela nici nu stiam ca este o problema cunoscuta la modelele 2009-2011. Asa cum am zis si mai sus, vazand ca sunetul acela (de maruntire a clapetei in turbo) nu s-a mai repetat am considerat ca a fost altceva (specificat mai sus).

Sunt constient ca toate modelele au problemele lor, pt ca in aceeasi perioada ma uitam si la Passat normal si vazusem o abundenta de masini cu probleme cu injectoarele pana in 2008 pana la motoarele common rail, sunt de acord ca aceasta comparatie a fost offtopic. Totusi, nu consider normal ca o masina considerata in clasa limo si un produs oarecum de lux sa fie construit incat sa nu reziste nici pana la 200 000 km. La alte masini la care sunt probleme cunoscute, in cea mai mare parte sunt componente care nu "omoara" tot motorul cand se defecteaza. Ideea de a avea bucatele metalice de-acum in colo prin motor sau posibilitatea de a gasi pistoane lovite sau alte probleme generate de aceasta galerie cu un design prost este mai mult decat dezamagitoare. Cu aceasta reparatie ma apropii de pretul unui motor cu totul de la dezmembrari (care desigur ca poate avea problemele lui, dar totusi...). Sa spuna cineva cu alte cuvinte ca un motor a fost construit pentru a rezista doar 150 000-200 000 km mi se pare o aberatie si nu am facut altceva decat sa merg cu ea. Masina a fost ingrijita inainte si urma sa fie extrem de ingrijita in continuare... acum naiba mai stie daca mai am ce sa ingrijesc.

Pe masina am dat 9400 eur.
Skip ads

  • C.Romeo

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Astazi am recurs si eu la operatiunea de eliminare clapete de pe galerie.
La demontare surpriza ( s-au gasit numai 3 ), stiid de a 4-a ca mi-a indoit inelul geometriei variabile anul trecut. Una din cele 3 mai avea putin si zbura de pe ax, pe ax se invartea complet zici ca era elice , imi facea o turbionare mai buna Smile). Eu am optat sa elimin si axurile aferente clapetelor, in gaura ramasa am pus un surub cu pas fin, iar dupa ce a ajuns la capat sa taiat si polizat cu biaxul.
Operatiunea este destul de ampla si multe elemente ce necesita demontare. Am cutarat tot ce s-a putut curata, Galeria, EGR-ul erau imbacsite. Mecanicul spunea sa merg putin mai turat cu ea dar nu prea am cum avand cutie automata, doar sa merg pe manual sau pe modul sport.

Acum m-am proptit in alta:
- Pinionul pompei de injectie ( inalta ) nu se mai strange,cu cheia dinamometrica la 40Nm pinionul intra mai in interior iar piulita ajunge la capatul filetului si intre pinion si piulita ramane un luft de 5 zecimi "momentul de strangere corect la pinion 50Nm".
- Sa sper ca este doar pinionul si nu este si axul pompei.
- Cod GM 55566016
  • deleted-96864

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Salut, am un Opel Insignia (2009 2.0cdti 130cai) care dupa un drum de cativa km prin Bucuresti, motorul genereaza un ciocanit metalic puternic la peste 1000rot/min uneori si la relanti dar si o scadere a puterii. Suprinzator este faptul ca nu are nici o eroare in bord. Voi face o programare la EDS peste 2 saptamani cu ocazia concediului pentru diagnoza dar doream sa stiu daca acestea sunt semnele unei clapete de admisie rupte plus alte probleme generate de aspirarea acesteia pe care nu le cunosc. Citind pe site am vazut cazuri cu motoare afectate foarte grav. De la ce provine bataia? Multumesc.
  • Kodatu Sep

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2004 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut,

Cumva se aude cam asa?


  • dumitrurazvancosmin

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Salutare, revin dupa aproape 2 ani de ownership. Recomand tuturor care schimba galeria pt ca au plecat clapeti, sa desfaca tot motorul pentru curatare. De ce zic asta? Dupa 8 luni de zile dupa ce am reconditionat turbina + schimbat galeria, mi-a picat iar turbina fiind lovita din nou pe evacuare. Toata lumea a ridicat din umeri nimeni nu si-a asumat nicio garantie si am platit iarasi totul.

In urma cu 3-4 saptamani mi s-au invartit cuzinetii din cauza unei temperaturi ridicate si sustinute de la DPF pe sub cilindrul 3 si 4, astfel ca am desfacut tot motorul. La desfacere s-au gasit mai multe bucati de clapeta infipte in pistoane care ar fi putut pleca oricand din nou prin turbina.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR