Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • Ioana Ines

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Salutare!

Sunt membru nou nout pe acest forum, dar am o problema in legatura cu care doar voi, posesorii de Opel, ma puteti ajuta. Am un Opel Insignia motor 2.0 CDTI, 160 cp, cu 170 000 km ce da niste simptome anormale. Dupa ce am schimbat furtunul turbo fiindca era spart (mi s-a zis ca e o problema frecventa la Insignia) am sesizat un zgomot la schimbarea treptelor de viteza ce dureaza cateva secunde. Sunetul se accentueaza la urcarea in rampa si seamana cu un harjait (ca o piesa de metal ce loveste alta piesa...nu stiu sa descriu mai bine). Am fost la reprezentanta si mi s-a zis ca fie s-a rupt o clapeta de la galeria de admisie si a luat-o prin motor si zdrangane undeva (cica se poate opri fie in catalizator fie in filtrul de particule) fie o problema de geometrie a turbosuflantei datorata depunerilor de calamina.
A mai patit cineva ceva asemanator? Ambele sunt lucrari costisitoare si se pare ca clapetele acelea de plastic sunt si alea o problema frecvent intalnita la Insignia.... Evil or Very Mad Mi se par cam multe probleme la o masina care e destul de scumpa...Multumesc!
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Clapetele alea se pare ca au produs o problema unui coleg de pe acest forum,s-a lasat cu demontare de motor,bine ar fi sa rezolvi cat mai repede pentru ca dauna e cam mare si se adauga la un pret si asa ridicat.....totusi e frumoasa. Very Happy
Ia legatura cu @ maiandrei si afli de la un singur om tot ce tine de reparatie.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
vezi ca aveti reprezentanta Opel West in Cluj din cate stiu si sunt profesionisti deci poti acolo sa verifici ce parare au ei si daca iti spun la fel eu zic sa o rezolvi cat mai repede si sa nu mai umblii asa cu ea ca risti sa distrugi motorul de tot si atunci paguba va fii mult mai mare...
  • Ioana Ines

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mar 2014

  • Mesaj Privat
din pacate nu avem...e doar Polymobile. Ei mi-au dat acest verdict. Oricum par destul de competenti (am schimbat la ei kit distributie si furtun turbo), dar au zis ca nu risc sa distrug motorul fiindca traseul de la Insignia conduce fie la catalizator, fie la filtrul de particule. Vroiam sa mai cer o parere pentru ca oricum costurile sunt f mari si doar ca sa verifice... Sunetul pe care il scoate masina la urcare sau dupa ce schimb vitezele e destul de pronuntat si credeam ca sunt si alti soferi in situatia asta. Mecanicul meu a zis ca e o problema frecventa si la BMW-uri....so nici nu stiu cu ce sa incep
Skip ads

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
intradevar la BMW se desfac acele suruburi care tin clapetele si ajung suruburile in cilindru si de acolo probleme mari...
nu prea inteleg cum adica taseul duce ori la catalizator or la filtrul de particule din moment ce acele clapete sunt pe admisie, de acolo ele pot ajunge in zona supapelor unde in functie de cat de mici sunt bucatelele ajung sa treaca sau nu de supapa si sa pastrunda in camera de ardere adica in cilindru unde daca sunt foarte mici si de plastic se ard si se lipesc fie pe piston fie pe cilindru sau daca nu apuca sa iasa pe supapele de evacuare si abia atunci ajung in catalizator si eventual in filtrul de particule. Deci ce ti-au spus eu consider ca este o poveste de adormit copii mici...
Nu stiu cum sunt clapetele la motorul tau prinse de ax si nici ce fel de sunet ai dar ceva este putred la mijloc....
Daca intradevar este vorba de o clapeta desfacuta atunci tind sa cred ca ea este in zona supapelor si acolo se tot roteste si se agita de la fluxul de aer de admisie si loveste in pereti si in supapa si scoate acel zgomot metalic...
Sfatul meu este sa iti faci un mini concediu de week-end cu programare la Opel West Oradea (ia legatura cu colegul nostru Libra din Oradea ca ii cunoaste bine pe toti de la acea reprezentanta) si vezi ce spun si ei acolo. Cu ocazia asta faci si o baie la Felix si macar nu te duci degeaba pana acolo...
Eu zic sa incerci sa rezolvi cat mai repede si sa incerci sa mergi la turatii nu foarte mari...
  • Ioana Ines

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Am mai aflat de o posibila cauza a zgomotului....baietii destepti cand au schimbat distributia nu au pus bine ceva curea. Am fost ieri la un mecanic "de garaj" Smile si a zis ca se vede cureaua respectiva ca nu e bine centrata. Voi vedea vineri sau luni cand are timp sa se ocupe de masina daca dispare zgomotul si va tin la curent. Mersi mult de sfaturi!
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,660
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Cel mai probabil asa cum zicea si colegul Mikyboy treaba cu clapetele care au trecut prin cilindri si au ajuns pe evacuare e poveste. Daca se intampla asa ceva motorul e pa. Mie acum cativa ani mi s-a spart scaunul de la o supapa. S-a lasat cu motor blocat, piston fisurat. Cand s-a spart scaunul de la supapa motorul era la relanti ca altfel iesea vreo biela prin bloc.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
nu stiu ce sa cred dar de la o curea pusa gresit nu ai zgomot metalic ca doar este totusi din cauciuc. dar sa asteptam sa vedem ce rezolvi si apoi sa ne spui si noua ce a fost daca ai rezolvat...
cat despre clapetele buclucase din cate stiu la opel ele sunt atasate de ax cu nituri nu cu suruburi ca la motoarele BMW unde sunt acele probleme iar probabilitatea sa fie rupte alea este mai rara. Eu am vazut la un motor ca al meu Y20DTH care s-au indoit clapetele de la faptul ca se depusese prea multa calamine si nu mai inchideau corect dar nu s-a rupt nici o clapeta si nici nu se vedea sa fie vreun nit fortat. Si am indreptat clapetele si opuneau o forta considerabila ca erau din tabla de 1 sau 1.5 mm nu mai tin minte exact asa ca putin probabil sa fie de la clapete problema. asteptam oricum deznodamantul...
Skip ads

  • Ioana Ines

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Am fost la mecanic sa verifice problema....si am dat de alta. A trebui sa schimb toate rolele de la cureaua de accesorii (inclusiv cureaua care este plata) si ambreiajul de la alternator. Pe acesta ultimul inca il cauta mecanicul (a gasit doar de la producatori care costa minim 500 ron). Abreiajul si cureaua a zis ca le schimba deodata fiindca cel vechi e intepenit si cureaua doar freaca pe el si o va uza. Cert este ca sunetul care il aud este un sunet de patinat/rasnitat care e mai pregnant la turatiile intre 1500-1800 rpm si se aude din partea dreapta a masinii (dreapta soferului). Am primit macar diagnosticul ca nu e galeria de admisie Very Happy. Astept sa schimb toate aceste piese si sa vad daca sunetul dispare.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
incearca sa cautit la AutoA.ro unde este colegul nostru de forum care are si la sectiunea de publicitate post. Poate iti face o oferta buna si rezolvi problema. bine ca este doar asta insa e dubios sa se fi distrus toate rolele ca na cureaua si ambreiajul de la alternator inteleg dar chiar toate rolele?...
dupa numele de pe forum esti fata si este posibil sa incerce sa te tepuiasca putin Sad
  • Ioana Ines

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mar 2014

  • Mesaj Privat
:p Sunt fata dar iubesc masinile bune si am multa rabdare la mecanic. Nu ma tepuieste ca mi-a dat acasa piesele schimbate si arata tare rau. Rola cu intinzator de la cureaua cu accesorii are o bucata din acel corp metalic descentrata si arata de parca ar fi fost taiata cu flexul. Am gasit pe comanda acea fulie si astazi rezolv. Daca sunetul nu va disparea voi verifica daca distributia a fost schimbata corect si daca intr-advar toate piesele din "kit-ul de distributie" au fost inlocuite conform facturii in reprezentanta. Am un presentiment cu distributia, deoarece dupa ce am schimbat-o a a aparut acest zgomot....
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Pentru colega @ Ioana Ines... tot vine Pastele asa ca remarc cu bucurie...nu trebuie sa ai oua ca sa ai ``oua``. Felicitari!
Daca am face toti asa probabil vor fi nevoiti sa puna mana pe carti de specialitate ...si dupa aia sa te tii ce coada o sa fie pe la service ( nu ca nu ar fi... )
Skip ads

  • Ioana Ines

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Era sa uit sa va impartasesc rezolvarea :p. Intr-adevar era fulia de la alternator cea care genera zgomotul. Nu a fost tocmai ieftina schimbarea tuturor pieselor si rolelor de la cureaua de accesorii, dar in niciun caz nu se apropie de pretul galeriei de admisie. Multumesc de sfaturi Very Happy!
  • marinBBB

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 X20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Buna all, am urmarit discutia de mai sus, se pare (sper)sa fiu pus in situatia Ioanei Ines.
Acum sa va spun povestea mea, am avut o eroare la filrul de particule de nu mai imi pornea masina sau mergea foarte prost de la senzorul de temperatura din filtru de particule imi da temperatura mare in galerie "engine overheated stop engine" asa ca am fost la Opel Radacini Bucuresti pentru o diagnoza, surpriza acum vine dupa diagnoza filtru particule prea plin nimic suspect dar imi zice mecanicul ca am un zgomot ciudat pe care eu sincer nu-l sesizez dar poate nu ma pricep eu in fine acum vine bomba "trebuie schimbata galeria de admisie pentru ca are acel zgomot si pentru ca are 250.000 km, care costa in jur de 3000 ron cu manopera si tot" aceiasi poveste de mai sus cu clapetele respective acum nu stiu ce sa fac. Am uitat sa zic ca am mai facut o diagnoza generala acum o luna pentru un senzor de ABS si nu au zis nimic in legatura cu asta.
Insignia 2009 2000CDTI 160 CP Automata cu 250.000 km
MULTUMESC MULT!
  • Ioana Ines

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Bunã,

Vad ca e un diagnostic frecvent în ceea ce privește galeria de admisie...oricum si dacã s-a rupt o clapetã nu are prea mult rãu ce sa facã fiindcã e din plastic și trece prin niște procese mecanice foarte dure și temperaturi înalte pana sa ajungã în turbo. Lucrarea nu ar trebui sa coste asa mult (galerie 1100 Ron și manopera 700 Ron în reprezentanta). Sunetul care se auzea la mine nu era la ralanti, doar în mișcare când era puțin subturata mașinã. Asculta bine ce se aude...e un sunet de metal care patineazã, e o bãtaie, e șuierat?
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Clapetele de pe galeria de admisie nu sunt din plastic, galeria e din plastic. Daca o clapeta reuseste sa treaca prin cilindru fara sa provoace daune, sigur provoca daune turbinei, dupa care se opreste in DPF. Vezi ce i s-a intamplat unui coleg.

https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1664780

Giulestina a scris:Defectul care a cauzat distrugerea motorului a fost ruperea unei clapete din galeria de admisie care a ajuns pana in motor in pistonul 1. Acolo in final a reusit sa blocheze pistonul fapt care a generat in lant avarierea motorului, supape, cilindru, chiulasa, axa cu came, distributie...etc. Au fost schimbate cam toate piesele, doar chiulasa nu au schimbat ci au rectificat-o.

  • Ioana Ines

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Mie asa mi s-a spus la reprezentanta: ca sunt de plastic și de aceea se rup asa ușor.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Asa arata o galerie, se vad si clapetele.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
traiasca plasticul! (desi asta lucrez si eu in proiectare in industria automotive) galerie de plastic si clapete metalice. Azi maine o sa avem motoare din plastic Smile
oricum se perfectioneaza pe zi ce trece si tot mai multe piese sunt facute din plastic cu forme si configuratii din cele mai diverse si din materiale din ce in ce mai complicate cu proprietati tot mai apropiate de cele ale metalului si chiar peste in unele cazuri...
  • catalin_stoicescu

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Nov 2014

  • Mesaj Privat
Salutare, sunt din metal %
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR