Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • andrei.dnu

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2014

  • Mesaj Privat
Vreau sa cumpar un egr nou dar nu stiu care ar fi cel mai potrivit,GM,Pierburg,SWAG...
Skip ads

  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
S-a incercat curatarea si testarea celui vechi? Poate mai are o sansa daca nu e defect electric.
Cel mai potrivit e cel original GM dar e si cel mai scump...
Nu ai postat la sectiunea potrivita...roaga un moderator sa mute postul unde trebuie.
  • andrei.dnu

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2014

  • Mesaj Privat
A fost curatat,dar degeaba,nu functioneaza,da eroare si pe tester si mi s-a spus ca e un defect la partea electrica. Imi oscileaza turometrul,da sa moara,se tureaza singura,apoi isi revine. Au fost verificate toate cablurile,nu au probleme. Pana la urma a ramas ca din cauza egr-ului e problema. Si vreau sa i-l cumpar pe cel mai potrivit. Dau 600 de lei pe GM,aia e,macar sa tina.
  • cont-sters-23186

  • Mesaje scrise: 126
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Eu am tot incercat sa il curat si degeaba.mergea vreo luna doua apoi iar facea prb.am cumparat nou GM si am scapad de prb.Daca esti interesat iti pot da EGR meu vechi sa faci o proba sa vezi ce fel merge problema.numai bine
Skip ads

  • Marius T.

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z 16 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2005

  • Mesaj Privat
Daca masina papa ulei o sa cumpei la egr-uri pana te plictisesti. De ce nu il blochezi, mai ales ca cei de la opel au scos acea piesa de blocare care este in jur de 50 lei. Eu merg cu el blocat de cel putin 80000 km si ok.
  • andrei.dnu

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2014

  • Mesaj Privat
Nu mananca ulei,cel putin asa mi-a zis fostul propietar,care imi este si prieten. De la un schimb la altul a zis ca a completat cu vreo 250-300 de ml. Sa-l anulez....nu m-as incumeta,pt ca nu am incredere ca apoi nu afecteaza si alte piese,catalizatorul sau sonda lambda de exemplu.
  • Marius T.

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z 16 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2005

  • Mesaj Privat
Atunci daca masina nu consuma ulei, catalizatorul este ok ( cam greu dupa atatia ani si km) poti merge si pe o varianta mai ieftina de EGR. Totusi eu ti-as recomanda sa faci rost de unul ok (sh) sa vezi daca mai apar erorile, nu este asa ieftin un EGR nou chiar daca nu este GM. Eu am gasit blocat egr-ul cu bucati de ceramic din catalizator si de atunci l-am anulat, in plus daca era o problema asa mare nu cred ca cei de la Opel scoteau acea garniture de blocare.
  • gabytzuxxl

  • Mesaje scrise: 833
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Cum a ajuns ceramica din catalizator pana la egr ?
Skip ads

  • Marius T.

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z 16 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2005

  • Mesaj Privat
Sincer habar nu am dar cand am demontat EGR- ul ca sa-l curat l-am gasit blocat cu bucatele mici de ceramic.
  • calciu_radu

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2013

  • Mesaj Privat
Aceeasi dilema am si eu tot pentru z16xe. Am primit niste oferte de pret: Pierburg - 470 lei, Sidat - 420 lei, Delphi - 420 si QWP - 370 lei. Astea sunt variantele din partea de jos a range-ului de pret, iar in partea de sus preturile o cam iau razna, gen Hella - 700 lei si pe original GM - 1100 lei, astea sunt doar 2 exemple, mai sunt o multitudine de variante la preturi mari. De curatat valva nu e o solutie. In cazul meu, o curat, masina merge acceptabil aproximativ 800-900 km dupa care valva se blocheaza si motorul moare, de regula pe un pod sau intr-un pasaj, atunci cand trec de 3000 de ture si fix in locuri in care nu vrei sa ramai in drum, nu zic ca n-ai incredere in masina sa pleci cu ea la drum lung. De anulat valva mi se pare o prostie (pentru cei al caror motor mananca ulei probabil ca nu e) pentru ca EGR-ul este actionat electric, adica ECU cand deschide si inchide valva EGR mai ia si alte decizii pe la alimentare si rezultatul este ca probabil pierzi putere, iti creste consumul, motorul merge neregulat etc. Am inteles ca la masinile la care valva EGR este actionata vacumatic (adica nu e deschisa si inchisa de ECU, ci de presiunea de pe furtunasul de vacum) ar fi o solutie cu anulalea supapei. Revenind la subiect, poate ne spune si noua cineva care si-a schimbat EGR-ul si l-a folosit cat de cat, daca ia facut sau nu probleme si ce marca e. Marcile astea care, pentru noi, au preturile astea acceptabile sunt de fapt cele mai ieftine posibil si sunt convins ca unele sunt naspa si o sa faca probleme.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Cautati la dezmembrari unde are mai multe EGR-uri pentru Z16XE (sa ai de unde alege)
si il montezi pe loc si faci o proba (Test drive) daca merge.
- Nu este mare filosofie schimbarea EGR-ului
- Mai degraba cu mufa este ompic mai mare bataie de cap pana te prinzi cum se desface.

Eu am dat 200 RON pe unul SH (Probat si testat)
De resul cumparati discuri sau altceva la masina eu spun ca merita (daca este cumparat cu cap.)

Puteti intreba.
ToniStorm
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=43375
florianu flr19
https://www.clubopel.com/pro...rofile&u=4236
Poate va gaseste unul bun.

Scule necesare pentru montare/demontare.
- O surubenita dreapta potrivita. (pentru mufa.)
- Cap Torx T40
Si ceva rabdare.
http://www.youtube.com/watch?v=qGCZN2oj1DQ

Eu unul am invatat un lucru (nu neaparat daca lucreaza pistonasul la EGR, Gata este bun.)
Probati inainte sa cumparati. (Test drive)

Sper sa va ajute.
  • calciu_radu

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2013

  • Mesaj Privat
Si ce fac? Dau 200 in loc de 400-500 lei pe un EGR care are peste 100 de mii de km si ma rog la dumnezeu sa nu se strice? Apropo de asta, masina mea are 135 mii de km si EGR-ul original e pa. Masinile de la dezmembrari nu mai sunt fete mari, iar problema cu EGR-urile la z16xe e cunoscuta, asta e buba lor. Deci nici o masina nu scapa fara EGR schimbat, si asta le include si pe alea care stau in parcurile de dezmembrari.
Skip ads

  • andrei.dnu

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2014

  • Mesaj Privat
De la dezmembrari am laut si eu unul,tot la 200 de lei,probat acolo si masina a mers normal pana acasa. A 2-a zi a murit la semafor si nu a mai vrut sa porneasca,am dus-o pe trotuar,i-am scos mufa de la egr,pt ca cu egr-ul ei cand ii scoteam mufa mergea,cu asta de la dezmembrari deloc. Abia am reusit sa o pornesc ,dar nu statea turata,murea in trafic. Pana la urma i-am pus egr-ul ei (care e blocat pe inchis) si i-am scos mufa iar,masina merge. Deci nu e buna solutia cu sh-ul. A,egr-ul sh l-am dus inapoi si mi-am luat doar 100 de lei inapoi,dupa o tiganeala cu patronul care vroia sa-mi dea alt egr sau alte piese in valoare de 200 de lei. Nici acum nu i-am cumparat alt egr,merg cu mufa scoasa pana cand o sa-i iau unul si nu face probleme. Imediat dupa ce porneste am vazut ca-i scade turatia un pic sub 500,ca si cum ar da sa moara dar isi revine imediat.
  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,491
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Recomand anulat din soft si apoi blindat ; asa nu mai ai treaba toata viata cu egr-ul.
  • calciu_radu

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2013

  • Mesaj Privat
Corect, asta ziceam si eu, ce a patit Andrei.dnu. E riscul mult prea mare la o piesa asa delicata, recunoscuta ca fiind problema frecventa la z16xe. Eu m-am hotarat sa cumpar valva EGR noua, Pierburg la 470 lei (dupa o cautare mai ampla, pretul la Pierburg la prima privire e in jur de 550 lei). Pierburg e o companie nemteasca care e specializata numai in mecanisme de genul asta. Asta e descrierea lor oficiala: Pierburg is a specialist manufacturer of automotive parts focussing on emission control, air supply, throttle valves and solenoid valves. Pierburg form part of Allparts’ extensive engine management range of products as well as parts for fuelling systems. Ce pot sa mai zic, pret decent, nemtesc, si de la o companie care nu mai face si bucsi si amortizoare pe langa. Specializati fix pe problema, tare mi-e ca piesa pe GM originala care e 1100 lei e de fapt Pierburg. Dupa cercetarea problemei si a pietei, asta e rezultatul cel mai bun: pret decent si de la cine trebuie, nu marca penala, nici extrem de scump.
  • gabytzuxxl

  • Mesaje scrise: 833
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2009

  • Mesaj Privat
La motoarele sub 150cai mai mult rau face panarama aia de piesa. Dar cine vrea sa aibe frecvent de mesterit pe la masina sa schimbe egr-uri. De obicei la opel sunt consumabile si egr-ul, alternatorul s.a.m.d...
  • calciu_radu

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2013

  • Mesaj Privat
Si daca masina mea a mers bine mersi 135 de mii km pana acum cand s-a stricat EGR-ul si eu il schimb cu unul nou si mai merg macar inca 50-60 mii km, masina mea nemancand gram de ulei, ce are? Tocmai de-aia il iau nou, ca nu-mi place sa am de mesterit la ea toata ziua.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Ce este nou este nou.
Uite ca la chestia cu km nu m-am gandit, asta este mai invatam.
  • calciu_radu

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2013

  • Mesaj Privat
Am luat supapa EGR noua, Pierburg la 470 lei si problema s-a rezolvat: nu mai merge in suturi la cald, porneste cum trebuie si la cald si la rece (inainte dadeam la automat vreo 2-3 secunde pana o lua, acum o ia instant) si, cel mai important, masina trage calumea cu clima pornita (inainte ii opream clima ca sa fac o depasire). Ea la ralanti fluctua inainte, si am atribuit problema EGR-ului, dupa schimbare se pare ca fluctueaza in continuare, cu oscilatii mai mici de data asta, in cazul asta, cel mai probabil este clapeta de acceleratie care va necesita o curatare. O concluzie mai sanatoasa ar fi dupa macar 1 an de utilizare, dar eu merg cu incredere pe Pierburg avand in vedere cu ce se ocupa compania, sau, mai exact, cu ce nu se ocupa, bucsi, bascule, amortizoare etc. cum e cazul lui Delphi sau a multor alte variante de branduri care produc si EGR-uri.
  • andrei.dnu

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2014

  • Mesaj Privat
Ai cumparat-o dintr-un magazin anume? Sau ai facut comanda online ? Pt ca vreau sa-i iau si eu tot de la Pierburg.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR