Intr-o frumoasa dupa-amiaza s-a rupt cureaua de distributie, binenteles ca nu am avut norocul sa scap numai cu distributia si a trebuit sa schimb destule, ce-i drept, dupa ce a murit motorul i-am mai dat la cheie de vreo 2 sau 3 ori, s-a intamplat intr-o curba, aveam vreo 20km/h, nu a tacanit nimic, nu s-a simntit nimic ciudat inainte
...
Consecintele: 14 din 16 supape strambe, garnitura de chiuloasa, garnitura de capac, suruburi chiuloasa, kit distributie, ulei, filtru, antigel, etc. Pentru cine este curios ~1500lei piesele + 1500lei manopera (reparat la service-ul unui prieten 750lei). Morala este, schimbati distributia la timp. Intre timp ... dupa vreo 3 zile de stat in service am reparat masina, urmeaza o toba intermediara care a crapat cand a miscat de ea ...
Partea buna ... motorul meu are undeva la 190.000km, la test nu iasa ca ar fi km dati in spate dar am gasit acuma vreo 3 ani o hartiuta pe la motor cu distributie schimbata la 300.000km ... sa zicem ca masina ar avea vreo 400.000 km acuma, dar am vazut motorul desfacut si arata ca nou, nu stiu din ce cauza (nu manca mai mult de 200ml/ulei schimb) dar nu are nici un fel de uzura pe camerele pistoanelor, pana si mecanicii se uitau mirati si au ajuns la concluzia ca este imposibil si ca ii mint eu ca nu consuma ulei
![Smile](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Recomandari... ca si ulei am mers vreo 2-3 ani cu Aral 5w/40 si cam aceasi perioada cu ceva ulei GM 5w/40, tot timpul am schimbat uleiul undeva pe la 12.000 km, cred ca o singura data am schimbat pe la 6000km, cand eram proaspat proprietar. Tura asta, in Timisoara ulei GM 5w/40 (4l) + filtru ulei mann = 100 lei
![Smile](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)