- pirvu_daniel
- ******
- 4,581 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Dolj
pirvu_daniel
- Mesaje scrise: 4,581
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
Masina personala are acum aproape 190.000 de km pe GPL. Compresie peste 14 la toti cilindrii. Nu consuma ulei semnificativ. Toate masinile pe firma le-am tinut 200.000-250.000 de km pe GPL. Nu am avut probleme cu ele.
GPL-ul are avantajul nu numai al costurilor mici care pentru mine conteaza enorm ca sunt masini de promovare si vanzari care fac 500-600 km/zilnic. Ci si al impactului psihologic. E priceless sa te duci sa bagi GPL de 100 RON si sa mergi 500 km.
GPL-ul are avantajul nu numai al costurilor mici care pentru mine conteaza enorm ca sunt masini de promovare si vanzari care fac 500-600 km/zilnic. Ci si al impactului psihologic. E priceless sa te duci sa bagi GPL de 100 RON si sa mergi 500 km.
- Op3l
- ***
- 528 mesaje
- din 20 Dec 2013
- Astra 2006 Z17DTH
- Cluj
Op3l
- Mesaje scrise: 528
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2013
- Mesaj Privat
La romani GPL-ul este asociat cu un nivel social sub medie, mai exact asociaza GPL-ul cu Dacia 1310 acestea fiind primele masini care au utilizat GPL in RO (la nivel mare).
Romanii , in general cei cu un nivel de educatie scazut asociaza GPL-ul cu saracia, dar de fapt ar trebui sa-l asocieze cu eficienta si buna gestionare a bugetului propriu.
1. Esential in utilizarea unei instalatii de GPL o reprezinta reglajul. Daca se merge cu un amestec sarac , bineinteles ca supapele vor avea de suferit + chiulasa , fiind cunoscute efectele distructive ale exploziei unui amestec prea sarac in combustibil.
2 . Daca instalatia este destul de "desteapta" poate fi programata ca la peste 4000 RPM sa sara pe benzina (protejeaza supapele).
3 Un motor pe GPL va avea aceeasi uzura indiferent ca merge pe GPL sau pe benzina. Adica daca crapa ,crapa.poate putin mai repede pe GPL dar nesemnificativ.
Romanii , in general cei cu un nivel de educatie scazut asociaza GPL-ul cu saracia, dar de fapt ar trebui sa-l asocieze cu eficienta si buna gestionare a bugetului propriu.
1. Esential in utilizarea unei instalatii de GPL o reprezinta reglajul. Daca se merge cu un amestec sarac , bineinteles ca supapele vor avea de suferit + chiulasa , fiind cunoscute efectele distructive ale exploziei unui amestec prea sarac in combustibil.
2 . Daca instalatia este destul de "desteapta" poate fi programata ca la peste 4000 RPM sa sara pe benzina (protejeaza supapele).
3 Un motor pe GPL va avea aceeasi uzura indiferent ca merge pe GPL sau pe benzina. Adica daca crapa ,crapa.poate putin mai repede pe GPL dar nesemnificativ.
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
- Ionut.Braila
- *
- 8 mesaje
- din 29 Jul 2015
- Vectra 2001 Z16XE
- Braila
Ionut.Braila
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2015
- Mesaj Privat
Salut dragi colegi opel-isti !Va rog sa ma scuzati daca postez gresit, am cautat dar nu prea am gasit ceva exact ! Deci, as dori sa.mi achizitionez un opel astra h, dupa 2006, cu un pret de pana maxim 20000, cu cat mai multe dotari si navi daca se poate , masina o folosesc pt oras 70-80% (acasa-servici)+ 1 sau2 concedii pe an mare/munteĀ si un drum de 140 km dus intors cam la 2-3 sapt la tara. As vrea sa stiu care e mai rentabil, cu mai putine probleme si mai ieftin la intretinere?! Am 22 de ani nu caut o masina pt plecat primu de la semafor!
Momentan conduc vectra b2(a tatalui meu) cam rar ) benzina 1.6 16v! Tin sa sp ca pt banii astia fac imprumut si as dori cv cat de cat rezistent sa nu ma ingroape in datorii de la inceput! Multumesc ca a.ti avut rabdare sa.mi cititi "romanu' ". Numai bine! Ms anticipat
Momentan conduc vectra b2(a tatalui meu) cam rar ) benzina 1.6 16v! Tin sa sp ca pt banii astia fac imprumut si as dori cv cat de cat rezistent sa nu ma ingroape in datorii de la inceput! Multumesc ca a.ti avut rabdare sa.mi cititi "romanu' ". Numai bine! Ms anticipat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Ionut.Braila
- *
- 8 mesaje
- din 29 Jul 2015
- Vectra 2001 Z16XE
- Braila
Ionut.Braila
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2015
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
XEP este modelul vechi, XER a fost scos dupa, cam aceeasi marie cu palarie noua, are VVT si ceva ponei in plus. La XEP te freaca capacul culbutori cu valva lui peste, la XER au rezolvat problema dar apare alte de la valvele VVT. Asa e tot timpul, scapi de una si dai de alta. Mai bine una mai proaspata chiar daca nu are cine stie ce dotari si cucuri cu ciucuri, scapi de modelul vechi de CIM care pica ca mustele.
- Ionut.Braila
- *
- 8 mesaje
- din 29 Jul 2015
- Vectra 2001 Z16XE
- Braila
Ionut.Braila
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2015
- Mesaj Privat
ICristi
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Arges
- Masina: Astra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2014
- Mesaj Privat
Buna ziua,
Sunt interesat sa imi achizitionez un Opel Astra H pana la finele acestui an. Am condus un Opel Astra H cu motorul de 1.3 si mi-a placut foarte mult. Puterea pe care o dezvolta imi este mai mult decat suficienta pentru stilul meu de condus. Masina actuala este un Peugeot 206 1.1 benzina si fac cam in jur de 15 mii de km pe an din care in jur de 9 mii in oras si 7 mii in afara orasului. Vad ca pe aici oamenii spun sa ma feresc de motorul de 1.3. Pe mine ma incanta ca are distributia pe lant, 6 viteze, consum mic. Ca si suma alocata pentru achizitionare masinii dispun de maxim 4000 euro + taxa. Masina va fi achizitionata personal din Germania. De ce ar trebui sa ma feresc de motorul de 1.3? Si ce motorizare mi-ati recomanda pentru numarul de km pe care il parcurg?
Multumesc!
Sunt interesat sa imi achizitionez un Opel Astra H pana la finele acestui an. Am condus un Opel Astra H cu motorul de 1.3 si mi-a placut foarte mult. Puterea pe care o dezvolta imi este mai mult decat suficienta pentru stilul meu de condus. Masina actuala este un Peugeot 206 1.1 benzina si fac cam in jur de 15 mii de km pe an din care in jur de 9 mii in oras si 7 mii in afara orasului. Vad ca pe aici oamenii spun sa ma feresc de motorul de 1.3. Pe mine ma incanta ca are distributia pe lant, 6 viteze, consum mic. Ca si suma alocata pentru achizitionare masinii dispun de maxim 4000 euro + taxa. Masina va fi achizitionata personal din Germania. De ce ar trebui sa ma feresc de motorul de 1.3? Si ce motorizare mi-ati recomanda pentru numarul de km pe care il parcurg?
Multumesc!
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Op3l
- ***
- 528 mesaje
- din 20 Dec 2013
- Astra 2006 Z17DTH
- Cluj
Op3l
- Mesaje scrise: 528
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2013
- Mesaj Privat
Minusuri Z13DTH
-distributia pe lant. In general prezinta uzura mare dupa 150 000 km, necesitand inlocuire. Sa nu care cumva sa crezi ca este "pe viata" ca la Y20DTH spre ex sau de ce nu ... ca la Dacia 1310. Calitate slaba a intinzatorului, patine... ca pret de inlocuire se invarte la 1100 RON piesele + manopera.
-cutia viteze M32 ( 6 rapoarte) probleme rulmenti.
-electromotor subdimensionat ( doar anii 2005-2006)
- un motor foarte dificil de reparat , multe piese inacesibile iar un mecanic care a mai lucrat la Z13DTH te vad TAXA considerabil.
-in rest probleme specifice oricarui motor diesel modern, volanta, injectoare etc.
P.S. Parere persoanala Z13DTH este un motor lesinat pana in 2000 RPM , trebuie condus sportiv ca sa se "taraie" ca de cat pe drum.Economia de combustibil este 0 raportat la pretul de reparatie/intretinere.
P.S. 2 Ca si diesel pe Astra h recomand doar Z17DTL sau Z17DTH iar ca benzianare cam orice , bineinteles discutabila fiind puterea Z14XEP-ului ...
-distributia pe lant. In general prezinta uzura mare dupa 150 000 km, necesitand inlocuire. Sa nu care cumva sa crezi ca este "pe viata" ca la Y20DTH spre ex sau de ce nu ... ca la Dacia 1310. Calitate slaba a intinzatorului, patine... ca pret de inlocuire se invarte la 1100 RON piesele + manopera.
-cutia viteze M32 ( 6 rapoarte) probleme rulmenti.
-electromotor subdimensionat ( doar anii 2005-2006)
- un motor foarte dificil de reparat , multe piese inacesibile iar un mecanic care a mai lucrat la Z13DTH te vad TAXA considerabil.
-in rest probleme specifice oricarui motor diesel modern, volanta, injectoare etc.
P.S. Parere persoanala Z13DTH este un motor lesinat pana in 2000 RPM , trebuie condus sportiv ca sa se "taraie" ca de cat pe drum.Economia de combustibil este 0 raportat la pretul de reparatie/intretinere.
P.S. 2 Ca si diesel pe Astra h recomand doar Z17DTL sau Z17DTH iar ca benzianare cam orice , bineinteles discutabila fiind puterea Z14XEP-ului ...
- PunctAlbastru
- **
- 293 mesaje
- din 05 Jul 2013
- Corsa 2002 Z12XE
- Bucuresti
PunctAlbastru
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2013
- Mesaj Privat
Ionut.Braila daca o folosesti 70-80% in oras merge si Z14XEP pe Astra H. Nu-ti imagina ca e polizor. Accelereaza decent pana la 60-70 km/h si nu mai zic ca in Braila oricum se merge ... lent. Tare nici nu ai pe unde. E un motor reusit iar consumul evident va fi mai mic decat la 1.6. In plus cred ca majoritatea Astrelor H pe benzina au 1.4, deci ai si de unde alege.
- Ionut.Braila
- *
- 8 mesaje
- din 29 Jul 2015
- Vectra 2001 Z16XE
- Braila
Ionut.Braila
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2015
- Mesaj Privat
- mad2max
- ***
- 795 mesaje
- din 04 Jul 2007
- Astra 2001 y17dt
- Dambovita
mad2max
- Mesaje scrise: 795
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jul 2007
- Mesaj Privat
Singurul cu consum exagerat de ulei este G-ul , 1.6 16v, din cate am inteles sunt niste interne care au fost proiectate gresit.In rest un motor intretinut corect n-o sa-ti pape ulei....eu am un G 1.7 dti care are aproape 15 ani si nu completez ulei de la schimb la schimb, la fel am si un H 1.9 cdti la care nu pun ulei in plus intre schimburi.
- Ionut.Braila
- *
- 8 mesaje
- din 29 Jul 2015
- Vectra 2001 Z16XE
- Braila
Ionut.Braila
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2015
- Mesaj Privat
- increatul
- ****
- 1,636 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2004 Z18XE
- Alta tara
increatul
- Mesaje scrise: 1,636
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
Op3l stie ce zice, asculta la el
Cat despre motor, am avut 1.8, recomand f mult, daca nu mergi tare, consumul mixt e cam 7.5-7.8. Partea buna e ca mereu ai rezerva aia de putere, accelereaza decent. Dar repet, daca mergi pana in 3000rpm consumul poate fi unul f bun.
Dupa 120kmh mie mi se parea usor galagioasa, dar eu nu aveam insonorizant capota (daca conteaza cu ceva).
Cat despre comparatia cu 1.4 de exemplu, eu zic ca nu se compara, 1L-1.5L in plus, dar in schimb ofera totul peste cel de 1.4, mai ales cand iesi din localitate.
Cat despre motor, am avut 1.8, recomand f mult, daca nu mergi tare, consumul mixt e cam 7.5-7.8. Partea buna e ca mereu ai rezerva aia de putere, accelereaza decent. Dar repet, daca mergi pana in 3000rpm consumul poate fi unul f bun.
Dupa 120kmh mie mi se parea usor galagioasa, dar eu nu aveam insonorizant capota (daca conteaza cu ceva).
Cat despre comparatia cu 1.4 de exemplu, eu zic ca nu se compara, 1L-1.5L in plus, dar in schimb ofera totul peste cel de 1.4, mai ales cand iesi din localitate.
- PunctAlbastru
- **
- 293 mesaje
- din 05 Jul 2013
- Corsa 2002 Z12XE
- Bucuresti
PunctAlbastru
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2013
- Mesaj Privat
increatul a scris:
am avut 1.8, recomand f mult, daca nu mergi tare, consumul mixt e...
am avut 1.8, recomand f mult, daca nu mergi tare, consumul mixt e...
Si daca nu mergi deloc e si mai mic, nu ?
Omu zice ca merge 80% in oras si tu ii recomanzi 1.8 ca accelereaza bine la cate o talpa sporadica ?
Pai asa mai bine diesel de 150 de CP, ca ii da fumul oricarui 1.8 pe accelerare, iar din diferenta de bani care ramane din consumul mai mic isi permite si reparatiile mai scumpe, nu ?
- increatul
- ****
- 1,636 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2004 Z18XE
- Alta tara
increatul
- Mesaje scrise: 1,636
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
Pai da ma, da 1.8 consuma cam cu 1L in plus in oras fata de 1.4. Cel putin din pozele facute de useri pe topicul de consum. Eu cu el faceam comparatie.
Degeaba fac comparatie cu 1.9, consuma cam la fel, nu mai putin cum crezi tu. Consumuri date pe forumul asta si pe celalalt. Iar la 1.9 ai probleme mai mari de care sa-ti faci griji, injectoare, volanta, turbina, ambreiaj. Chiar daca ai crede ca consuma mai putin, nu e asa.
Posted 22 June 2007 - 03:48 PM
La mine cam asa:
In Afara: Intre 6.4 - 7.6
In Orash: Intre 9.5 - 11.0
Si cam toti declara pe aici. Na, sa-si ia 1.9 ca merita, ai la dispozitie si o resoftare oricand te plictisesti de ea. Sau 1.8 cel de 140, iarasi cred ca merita din plin.
Daca iti iei 1.4 faci fix un rahat, nu faci avere din litrul ala in minus, dar cu motoare mai potente macar ai in ce baga piciorul.
LE: Vezi ca sunt mai multi care intreaba aici, eu ii raspundeam la ICristi. Baiatul dinainte, Ionut.Braila care vrea sa faca imprumut pt o masina, eu i-as zice sa se mai gandeasca. Poate in cazul lui un 1.4 s-ar preta, dar un imprumut bancar pt o masina e cea mai proasta alegere.
Degeaba fac comparatie cu 1.9, consuma cam la fel, nu mai putin cum crezi tu. Consumuri date pe forumul asta si pe celalalt. Iar la 1.9 ai probleme mai mari de care sa-ti faci griji, injectoare, volanta, turbina, ambreiaj. Chiar daca ai crede ca consuma mai putin, nu e asa.
Posted 22 June 2007 - 03:48 PM
La mine cam asa:
In Afara: Intre 6.4 - 7.6
In Orash: Intre 9.5 - 11.0
Si cam toti declara pe aici. Na, sa-si ia 1.9 ca merita, ai la dispozitie si o resoftare oricand te plictisesti de ea. Sau 1.8 cel de 140, iarasi cred ca merita din plin.
Daca iti iei 1.4 faci fix un rahat, nu faci avere din litrul ala in minus, dar cu motoare mai potente macar ai in ce baga piciorul.
LE: Vezi ca sunt mai multi care intreaba aici, eu ii raspundeam la ICristi. Baiatul dinainte, Ionut.Braila care vrea sa faca imprumut pt o masina, eu i-as zice sa se mai gandeasca. Poate in cazul lui un 1.4 s-ar preta, dar un imprumut bancar pt o masina e cea mai proasta alegere.
- liberlamare
- *****
- 3,539 mesaje
- din 23 Mai 2007
- Zafira 2006 1.9 DT
- Cluj
liberlamare
- Mesaje scrise: 3,539
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2006 1.9 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2007
- Mesaj Privat
- PunctAlbastru
- **
- 293 mesaje
- din 05 Jul 2013
- Corsa 2002 Z12XE
- Bucuresti
PunctAlbastru
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2013
- Mesaj Privat
increatul a scris:Chiar daca ai crede ca consuma mai putin, nu e asa.
Ei nu e asa... Diferenta de randament dintre cdti si 1.8 e MAJORA. La acelasi lucru mecanic util, diferenta de consum e si ea majora. Adica daca mergi cu ele la fel.
Dar majoritatea userilor de diesel le cam calca prin oras. De unde si consumul. E totusi o treaba sa ai 300 de newtoni la 2000 rpm. Excita.
Nu m-am prins ca ii raspundeai lui ICristi.
In fine, orice parere e pana la urma binevenita. Ca de aia e forum, ca omu sa cearna informatia si sa decida.