Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Tuning
  • LIVIU RS

  • Mesaje scrise: 256
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Salut membri club opel ! Sunt in postura de a vopsi niste jenti aliaj,dar, variantele care le-am vazut pe net ma pun in postura de a nu putea lua o decizie. Varianta A-sablare cu nisip sau inlocuitori ai acestuia,urmat de vopsire in camp electrostatic+lac la final. Varianta B-curatare chimica pana la materialul de baza,primer in camp electrostatic urmat de vopsea lichida + lac la final.Costuri : 600 ron prima varianta;550 varianta B.Astept pareri de la cunoscatori si eventual si alte recomandari.
Skip ads

  • RD-Woo

  • Mesaje scrise: 157
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2009 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Varianta C: http://www.youtube.com/watch?v=9K80WDNGvbA
  • LIVIU RS

  • Mesaje scrise: 256
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Varianta c este buna atunci cand ai jentile perfecte si vrei sa le schimbi culoarea. La mine trebuie indepartata vopseaua originala.
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Nu stiu cit de eficienta e curatarea chimica dar stiu ca prin sablare ( evident, pe o masina de sablat nu cu jucarii de mana) cureti cu adevarat si maxim + ca uniformizezi si scoti eventuale mici defecte ( gropite, zone atacate de oxizi, zgarieturi, etc)
Eu unul as opta pentru sablare fara nici un dubiu. Nu mai amintesc ca la curatarea chimica uneori merge pe sistemul ,,unde dai si unde crapa,,. Nu stiu cu ce neutralizezi solventul chimic astfel incat sa nu apara reactii cu primerul ce-l vei aplica ulterior.
Skip ads

  • LIVIU RS

  • Mesaje scrise: 256
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Firma cu care am discutat despre curatare chimica au si utilaje de sablat dar nu folosesc aceasta metoda la jentile de aliaj. N-au spus motivul si nici eu n-am insistat sa aflu-probabil secret profesional.
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Nu vad de ce ar prefera cineva solutile chimice in detrimentul sablarii dar nah, ei stiu.
La sablare ai nevoie de material de sabalat care e foarte variat si se foloseste in functie de materialul ce va fi sablat si de o masina cu presiune reglabila a fluxului de aer. Una e sa sablezi la 2 bari si alta la 10.

Avantajul care il vad eu este ca sablarea e o curatare mecanica si controlabila + scoaterea defectelor amintite + ofera o aderenta excelenta oricarui tip de pelicula aplicata ulterior.
Dar poate alti useri sint de alta parere ...
  • LIVIU RS

  • Mesaje scrise: 256
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2009

  • Mesaj Privat
O justificare au avut dar neconcludenta-asa este procedeul in occident.Afara jentile nu se sableaza .N-am inteles nimic.
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Raspunsurile astea ma dispera ! .....da' ce treaba am eu cu ce fac si cum fac altii ? ?

Am o singura explicatie - probabil e mai comod si mai ieftin sa comande de la furnizor 3 flacoane cu chimicale decat sa se omoare cu sablatu' ! Sablarea necesita putina munca si atentie , material de sablat adecvat , aer la presiune , ceva cantitate de sablaj prin cap, pe sub haine sau macar ceva praf tras pe nas ( si cea mai etansa cabina de sablat tot are mici scapari) .....

Puteai sa le spui ca ,,afara,, exista o educatie ceva mai ampla in spiritul ecologic si ca te mira varianta chimica ..... In fine.

PS - concret ! La serviciu avem o masina de sablat. Personal, n-am sablat decat niste jenti de WV Passat de tabla ale unui amic. Dar periodic se sableaza ,,la ciubucareala,, jenti de Al sau aliaj ... aproape ca nu trece saptamana in care sa nu apara vreun sefuletz cu jentile unui prieten care are un prieten si care la randul lui a primit de la un amic jentile in cauza si care ne roaga sa-l ajutam ! Very Happy


Ultima modificare facuta de 13nicu la Dum 27 Apr, 2014 9:28 am
  • LIVIU RS

  • Mesaje scrise: 256
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Nu le mai spun nimic -cred ca o sa optez pentru varianta sablarii.Oricum UE nu mai permite folosire decapantilor pe baxa de solventi ci numai pe baza de apa-cum au facut si cu vopseaua.Multumesc de raspunsuri.
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
....vorbesc din perspectiva celui care vad si pipai jenti de genul asta ( sablate) desi profilul locului de munca nu e unul auto dar ca atelier de proiectare si executie avem niste posibilitati.
Inclusiv jenti de aluminiu a sudat unul din baieti si apoi au fost luate la cota pe CNC iar ulterior evident , sablate.

Bafta !
  • LIVIU RS

  • Mesaje scrise: 256
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Multumesc.Daca erai din Bucuresti.......
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Tuning

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR