Ai uitat parola?


  • marius_f

  • Mesaje scrise: 579
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra c18nz din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2008

  • Garaj Mesaj Privat
salut
o sa incerc sa fiu cat mai succint in explicatii, insa va trebui sa detaliez cat mai mult pt a se putea intelege, asa ca imi cer scuze pt lungimea mesajului

astra f hatch, 5 usi - inchidere centralizata din fabrica, alarma aftermarket

Azi de dimineata vrand sa plec la servici cu masina, am constatat ca bateria este moarta - motorul nu se mai invartea aproape deloc .
Am coborat din masina si am vrut sa o inchid, sa plec pe jos.

Surpiza - usile nu se mai inchideau - din telecomanda alarmei
Am incercat cu cheia - in usa de la sofer - se inchideau decat 3 usi, in afara celei din stanga spate (spate sofer) - ulterior la cca 2-3 sec se deschideau automat
Am incercat din nou din telecomanda - la fel ca mai sus
Am incercat sa inchid usa din spate, apasand pe siguranta de blocare a usii - nimic, era blocata, parca era inghetata/incremenita, nu vroia in ruptu' capului sa se inchida .
Am incercat sa le inchid cu cheia, din usa pasager - nimic, sigurantele incremenite / inghetate / blocate
Am deconectat bateria, vrand sa le inchid mecanic - nimic, erau la fel de blocate sigurantele usilor
Intr-un final le-am fortat un pic si le-am inchis

Dupa-amiaza m-am apucat de lucru - in ordinea banuielilor
1. Am deconectat total alarma, cu toate ca o am de ani buni si nu mi-a facut probleme
Nici o imbunatatire, usile se inchideau, se deschideau si ramaneau blocate dupa bunul plac, aleator

2. Am desfacut pragul de la sofer pt a verifica conexiunile alarmei - toate firele si legaturile erau la locul lor, frumos izolate, neoxidate ...
Am verificat si cele doua mufe de la prag sofer - totul in ordine, mufele erau ok, papucii erau ok , nu erau largi slabiti ...

3. Am desfacut capiitonaj portiera sofer - nimic deosebit
Am desfacut si mufa rotunda de la usa - toti pinii si papucii erau ok, neoxidati ...

4. Am desfacut si capitonaj usa pasager - nimic deosebit
Am desfacut si mufa rotunda - totul ok

5. Am desfacut si pragul din dreapta de la pasager
Totul ok, curat, uscat ...
Insa nu am dat de acel modul sau releu al inchiderii centralizate
Am gasit decat calculatorul, adica ECU , o mufa ceva mai jos si un releu care nu are nici o legatura cu inchiderea pt ca l-am deconectat si inchiderea functiona la fel de aleator ...
Cred ca este releul pompei de benzina, daca nu ma insel
Am pus si niste poze, pt a se intelege mai usor ...




Eu nu am dat de modulul inchiderii centralizate sau de vreu alt releu

Am montat totul la loc, am tras curent la baterie de la alta masina, am mers ceva timp cu ea (aprox 1h30 min) dupa care am incercat din nou

Acum se inchid decat 3 usi + portbagaj si usita rezervor - dar nu se inchide usa din stanga spate (spate sofer)
Insa o pot inchide cu mana, prin apasarea sigurantei

Ciudatenia pe care insa am observat-o
Daca inchid si deschid consecutiv usile, de cca 7 ori, ulterior nu se mai inchide decat usa de la sofer.
Trebuie sa astept vreo 20-30 sec pt a putea inchide din nou toate usile (adica 3 usi + portbagaj si rezervor)
Repet acest ciclu de inchidere / deschidere - se repeta povestea

Am incercat sa dau jos si capitonajul de la usa din spate - mi-a fost imposibil sa pot desface manerul de la macaraua geamului - nu am gasit nici o clema

Am reusit insa sa dezizolez un pic firele, jos unde intra in portiera - pt a le masura
Sunt 3 fire - unul rosu cu negru, unul galben cu ... , si unul albastru cu ... (nu am retinut culorile)
Masurate intre ele nu dau nici o valoare nici la inchiderea usilor nici la deschiderea lor
Masurate fiecare cu masa de pe caroserie
Cel negru cu rosu imi arata o valoare de cca 5V la inchidere si la deschidere
Cel albastru (cred) - imi arata o valoare de cca 5-6V la inchidere si ) la deschidere
Celalalt fir nu arata nimic


Daca a mai intampinat cineva aceasta ciudatenie (desi nu cred) - il rog sa imi scrie
Oricum, orice idee este binevenita, eu nu mai am nici o idee

Totodata va rog sa imi spuneti si mie cat mai detaliat cum se poate da jos manerul de la macaraua geamului usii din spate - eu am cautat pe forum dar nu am gasit nimic, iar in cartea tehnica este explicat foarte sumar - nu vad nici o clema la acel maner


Sa fie oare actuatorul din usa defect - asa din senin ?

Multumesc anticipat si scuze inca o data pt lungimea postarii

Toate cele bune
  • florin baltatescu

  • Mesaje scrise: 538
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra X16XEL din 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Jan 2011

  • Garaj Mesaj Privat
Manerul se da jos ajutat de o batista (carpa) data dupa el langa capitonaj si tras stanga dreapta pentru a acata si scoate siguranta care il tine fixat. Eu banuesc firele dintre usa si caroserie intrerupte , am avut si eu , am tras mansonul de cauciuc , am lipit si izolat firele fara a da fata de portiera jos.
https://www.google.com/url?q...VDWbDWlnUe2Fc2QoQ
  • marius_f

  • Mesaje scrise: 579
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra c18nz din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2008

  • Garaj Mesaj Privat
salut
tot cam asa banui si eu - o sa verific
Stii cumva cum se poate da jos decat actuatorul (motorasul) din portiera spate ?
In manual am gasit ca trebuie dat jos cu tot cu broasca usii ... Decat sa fac toata operatiunea asta, mai bine anulez firele si o las asa pana cand ...
Mersi
  • marius_f

  • Mesaje scrise: 579
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra c18nz din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2008

  • Garaj Mesaj Privat
mda
ciudatenia persista in continuare
azi am iesit din nou la masina sa vad cum se mai comporta

Masina era inchisa din cheie, portiera din spate inchisa manual, iar borna de la baterie era deconectata (de teama sa nu mi se descarce din nou)
alarma - la fel era si este deconectata
Am deschis usa sofer din cheie (borna baterie decuplata), am saltat capota si am conectat bateria
Am intrat in masina si am pornit-o
La un interval de cca 5-10 sec s-au deschis si celelalte usi (inclusiv usa sofer spate pe care o consider defecta)
Am zis ok, inseamna ca si-a revenit
Am oprit motorul si m-am dat jos pt a o inchide
[u][u]Surpriza, toate sigurantele de blocare a usilor erau incremenite / blocate / inghetate - inclusiv cea de la portiera din spate stanga (eu credeam ca este defecta)
Nu mergea nici cu cheia, nu se invartea in yala nici in ruptul capului
[/u]
Am deconectat din nou bateria - nici vorba, usile nu se mai inchideau si cu asta basta
Am conectat iar bateria, am pornit motorul - nimic
In fine, pana la urma am deconectat mufa din usa sofer - dar cu chiu cu vai am putut apasa siguranta de inchidere a usii.
Am conectat mufa usii la loc - nimic, celelalte sigurante nu vroiau sa se apese in nici un fel.
Am scos iar borna de la baterie, croit sa apas cu putere pe sigurante pt a putea inchide usile .
Surpriza - sigurantele se apasau normal, usor
In acest fel am putut sa inchid masina

Intrebare
Chiar nu stie nimeni unde se afla acel releu sau modul al inchiderii centralizate la astra f ?
Eu nu am dat de el, decat ce am vazut in pozele din prima postare
Multumesc
  • marius_f

  • Mesaje scrise: 579
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra c18nz din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2008

  • Garaj Mesaj Privat
salut
Gata, am reusit sa rezolv problema, destul de simplu
Nu era din cauza motorasului inchiderii din portiera
Pur si simplu cred ca doar se dereglase
Remediu :
In cazul in care se deregleaza inchiderea centralizata a masinii (nu se mai inchid usile / sigurantele raman blocate / se inchid doar anumite usi )
1. Se scoate mufa de la portiera soferului
2. Se apasa si se ridica cu mana (inchide/deschide) siguranta portierei soferului
3. Se conecteaza mufa portierei la loc
Acum ar trebui sa functioneze corect

Releul insa nu l-am gasit
Toate cele bune
  • gionim67

  • Mesaje scrise: 111
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra tc4ee1 din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Jan 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare,
Si la mine a murit inchiderea la usa stanga spate acum vre-o 2 ani si am banuit acuatorul, asta una la mana
Chestia importanta este ca siguranta din portiera stanga fata mergea foarte greu cu mana, ca din telecomanda nu reusea sa se inchida si deschida doar jumatate din cursa, dupa un timp si-a revenit acum intreb:
sa incerc chestia aia cu scosul mufei ?
Din cate stiu, releul si modulul se afla sub plasticul de la picioarele pasagerului din dreapta
  • marius_f

  • Mesaje scrise: 579
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra c18nz din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2008

  • Garaj Mesaj Privat
salut
poti sa incerci fara nici o grija, nu are ce rau sa se intample, la astra f
referitor la releul inchiderii, la fel stiam si eu, ca se afla la pragul din dreapta
ce ai tu acolo in poza, la fel am si eu in pozele de mai sus, insa nu este nici un releu al inchiderii centralizate
Releul acela de culoare violacee nu are nici o legatura cu inchiderea centralizata, intrucat l-am deconectat, iar inchiderea centralizata functiona in continuare.
cred ca este releul pompei de benzina
Mufa aceea neagra, apartine firelor care ies din usa dreapta fata
Mai sus se afla ECU, iar pe langa el nu am observat nimic . Am cautat pe langa el, atat vizual cu o lanterna cat si pe pipaite, dar nu am dat de nimic altceva in afara de ECU .
Nu am mai desfacut insa protectia aceea de tabla de la ECU.
Probabil ca se afla pozitionat ceva mai sus decat ECU, dar eu stiam ca se afla jos in pragul din dreapta
Bafta
  • gionim67

  • Mesaje scrise: 111
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra tc4ee1 din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Jan 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Acesta este modulul care inchide si deschide, sub tabla care nu ai mai desfacut-o.


  • marius_f

  • Mesaje scrise: 579
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra c18nz din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Numa' acolo n-am mai cautat
Am crezut ca acel cauciuc are doar rol de insonorizare nu si de ascundere a releului .
Oricum nu are rost sa il mai deranjez pt ca vad ca merge, dar este bine de stiut
Apropo, ai incercat sa mai scoti mufa de la usa ?
  • gionim67

  • Mesaje scrise: 111
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra tc4ee1 din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Jan 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Nu, numai sanbata am timp de surubarit la masina.
  • Rekxi

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra z16xer din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Nov 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Buna as avea si eu o intrebare, am un astra f din 92, si am avut inchidere centralizata din cheie, si am montat un modul cu telecomanda, inchiderea merge, dar alarma nu suna, adica semnalizarile palpaie dar nu este sunet, de la acumulator in direct soneria merge, . E un modul aftermarket este demontata de pe o alta masina si din cate imi amintesc nu mai mergea nici acolo de un timp sunetul, o fi fost dezactivata? sau in modul s-a stricat ceva? si este un cablu Declansare negativa usi, la fiecare usa trebuie legat la intrerupator? multumesc anticipat
  • gionim67

  • Mesaje scrise: 111
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra tc4ee1 din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Jan 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Buna,

Daca firul la goarna este legat corect( in schema ta nu se distinge ) atunci nu are cum sa nu mearga, daca spui ca legat pe direct suna.
Vezi ca firul sa fie bine legat si sa nu fie intrerupt pe traseu , verifica sa aiba si contact pe - .
Firul negativ ptr dezactivare se leaga la lampa din habitaclu, care se aprinde la fiecare deschidere.
  • Rekxi

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra z16xer din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Nov 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Am avut putin timp sa probez, pe direct merge soneria, dar din modul nu iese semnal pe +, i-am dat - de pe acumalator la soneie dar totusi nimic. In modul se poate stica ceva ? In modul sunt 4 locuri pentru jumper, Primul este TST, aia ce inseamna? sau ce este?
  • Rekxi

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra z16xer din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Nov 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Am masurat, pe firul roz, care merge la sirena, este +, din cate am observat, dar, ninci la inchidere, sau deschidere, dar ninci cand este inchisa si pornesc avariile nu iese ninūci o tensiune , adica nici macar un volt
  • Rekxi

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra z16xer din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Nov 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Dar de la lampa din plafon cum se trage mfir prin caroserie ? imi puteti explica va rog , multumesc
  • gionim67

  • Mesaje scrise: 111
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra tc4ee1 din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Jan 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Da, pe sub plafon, cel mai bine il tragi prin masaca de plastic de la stalpul din fata ( eu am montat modulul sub torpedoul din stanga ) dar vezi ca se leaga la ( - ) -ul lampii, nu la ( +).
Si eu am luat modulul de pe vechea Dacie, montat ce cel de la care am cumparat-o., mai cauta pe forumuri sigur gasesti, eu m-am orientat dupa un tutorial de pe un forum polonez.
Daca nu merge si nu-i dai de capat mergi la un electrician, si ti-o monteaza cu maxin 50 lei.
  • Rekxi

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra z16xer din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Nov 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Am inteles, Multumesc pentru raspuns
  • KAndy

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Jan 2019

  • Garaj Mesaj Privat
sall ma ajuta si pe mine cineva cu o mica problema .. am montat inchiderea centralizata dar nu reusesc sa leg becurile pozitiile atunci cand o inchid sau deschid trebuie sa imi dea si in semnalizarii ? cum trebuie facute legaturile asta m ar interesa ?
multumesc
  • Rekxi

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra z16xer din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Nov 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Buna, o schema eventual poti pune despre modulul montat? te referi la becurile de semnalizare (avarii) nu? , daca imi amintesc bine la butonul de avarie am legat firul marou ce vinea din modul, dar daca ai putea pune a scema sigur te-ar putea ajuta colegii

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata