Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Am tot cautat pe forum rezolvarea unei situatii ciudate legate de accelerare la y17dt dar n-am gasit nimic asemanator. Chiar daca aveam niste banuieli de ceva vreme , in ultimele zile mi s-au confirmat: pur si simplu masina mea accelereaza cand LAS de pedala ! Shocked

Cu motorul rece masina se comporta normal , merge, trage , totul pare in regula dar odata incalzit se leneveste plus ca apare fenomenul de care va spuneam
La o accelerare fina , normala, totul pare ok dar daca vrei sa o grabesti putin ( nu calcat pedala pana la fund brusc!) calcand pedala 3 - 4 cm doar , practic nu se intampla nimic de parca masina nici nu sesizeaza .......trec 2-3 secunde de liniste suspecta dupa care incepe sa accelereze treptat si in scarba. ......iar daca in timpul linistii suspecte incep sa las de pedala , masina brusc se invioreaza si incepe sa accelereze rapid !

In tot acest timp n-am sesizat fum in spate , in bord nu mi se aprinde nimic , n-am nici erori sau alte cele. Pur si simplu nu ma pot grabi ... sau pot daca LAS de pedala , gest ce parca nu-ti vine sa-l faci cind te afli intr-o depasire.
Daca ma poate ajuta cineva cu vreo sugestie.
Multumesc.
Skip ads

  • Gyo

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Pe tester nu ti-a dat nimic ? Pare a fi senzorul de turatie dar nu ma pronunt pana nu imi arati erorile pe tester.
Si eu am senzorul de turatie dus , se accelereaza in gol , motorul rontaie mai pronuntat si nu isi ia viteza cum se zice si nu am eroare in bord ci doar la tester .O sterg dupa care o memoreaza iarasi ..
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Posibil a fi o problema la realizarea amestecului corect(la cald).E nevoie de tester pentru a urmari parametri MAF,MAP,etc
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
La pompa aia de injectie exista o electrovalva care se tot blocheaza(mare cilindrica montata deasupra)....daca faci o testare s-ar putea sa vezi oscilatiile din valoarea ...cantitate injectata .Ea este responsabila cu motorina injectata si are obiceiul sa adune rugina si alte mizerii in ea,dupa care incep fluctuatii in acceleratie,moare la cald,nu se tureaza...etc, la mine se blocase in 9mg/cursa si am deblocat-o da mergea cand vroia ea,pana la urma s-a lasat cu inlocuire(tot second)si tot busita de toti peretii pana am convins-o sa mearga.
Pune testeru si vezi ce zice despre cantitate injectata...si te lamuresti sigur de unde vine problema.
Skip ads

  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc mult pentru raspunsuri .....sa zic ca mi-am format o idee generala. Totusi, pana ajung la un tester pentru luarea unor valori ( eu nu dispun de sculele in cauza), mai aduc niste simptome suplimentare ....poate cei ce se pricep, chiar si asa in incercarea de a face o diagnosticare ,,la botul calului,, isi vor putea forma o parere mai clara.

- masina asta nu merge de 2 ori la fel dupa 2 porniri de pe loc ! Daca am de parcurs un drum semaforizat cu semafoare sa zicem din 200 in 200 m , si admitem ca le prind pe toate rosii , de la un semafor pleaca tare fasneata , trage, impunge, orice vrei de la ea iar de la urmatorul semafor dupa plecare, abia se taraie !. Adica merge dar in scarba - se tureaza aiurea si parca n-are putere. La celalalte semafoare e loterie , adica nu sti cum va reactiona masina.
Tot ce am incercat intr-un acces de nervi , a fost sa vad pana unde urca in ture. In tr. 3 , am tinut pedala calcata pana a ajuns acul aproape de 5000 ture cind totusi mi s-a facut mila de ea.

- ce am mai sesizat este faptul ca uneori se aud niste rontzituri de sub capota si atunci stiu ca am MigLancer ! Trage cu vana ! ...ciudat, m-as fi asteptat ca in timpul rontaiturilor sa fie invers ! Am ascultat motorul din toate partile si unghiurile si am identificat cumva ,,urechiometric,, 2 surse de zgomot posibile. Stand la volan parca se aude sub capota undeva in dreapta iar stand in fata masinii la 2 m , parca se aud din fata masinii si e un zgomot ca si cum ar rontzai la dacia 1310 lantul de distributie din cauza intinzatorului uzat - niste rontzaituri , nu batai -( n-am cu ce sa-l aseman)
Oricum, un lucru e clar - rontaiturile apar aleatoriu ( acum nu le-am auzit de vreo o saptamana) si n-au legatura cu faza din exemplu cu drumul semaforizat. Ideea era ca pe perioada rontaiturilor ( uneori dureaza pana la prima oprire , alteori toata ziua) masina trage demential.
Cel mai bun exemplu ar fi ca am facut niste teste 0-100km/h ....si cum testele le-am facut in trafic ( pe centura cu 2 benzi pe sens)) sigur ca asta a necesitat citeva porniri/opriri. ( imobilizari pana la 0km/h)
La unul din teste, cu aceeasi masina, in aceleasi conditii , am ajuns suta in 18 secunde ! Se tura , scotea zgomote de masina chinuita de parca patina ambreiajul, dar viteza crestea in scarba. In tr 3 la 80 era deja terminata , abia mai inainta! Plus fenomenul ca accelera cind LASAM de pedala. ...iar 5 minute mai tarziu scotea 12.7 pe 0-100! ! - ( sigur, valorile sint aproximative dar nu asta e ideea acum)

Acum am EGR-ul blindat , parca si-a mai revenit in sensul ca e cu ceva mai prompta dar tot intarzie cu raspunsul la calcarea acceleratiei.
N-am erori stocate ( nah, din ce poti verifica fara tester) iar in bord absolut nimic suspect.

Intreg fenomenul asta probabil a aparut pe nesimtite de vreo 2-3 luni dar abia de vreo 2-3 saptamani am remarcat ca masina are toanele in cauza.

@mecanik - n-am patit sa moara vreodata motorul si nici sa nu se tureze. Da-mi te rog citeva detalii in plus despre electrovalva in cauza ( eventual foto) .....se demonteaza greu , se poate curata simplu sau necesita improvizatii si, mai cu seama cum o verific daca e functionala ?
- aaaaa mi-am mai adus aminte de un fenomen. Daca stai langa masina cu capota deschisa in zona dintre oglinda de pe usa si filtrul de aer ( aripa dreapta) se aude un fasait discret ca si cum ar proveni de la un furtunas de vacum sarit. Este singura pozitie de unde il poti sesiza. Am verificat tot circuitul de vacum , T-uri , electrovalve EGR si turbina , totul e la locul lui. Am stat intr-o zi aproape 3 ore sa depistez sursa sunetului dar n-am reusit. Inclusiv roata am verificat-o gandindu-ma ca poate lasa ea de la un cui, ceva.

@big_electro - dupa pornirea de dimineata , masina se comporta absolut normal. Parca ai pedala pregatita din timp , tu numai sa o calci , trage , urca cu tr 3 lejer pana la 110 - dar nu-mi place sa ma dau la motorul rece , evident. Dupa ce se incalzeste , s-a terminat smecheria.

PS - am vorbit cu tunerul si m-a asigurat clar ca nu are ce sa fie din soft dar daca vreau, putem face o testare. Probabil asta se va intampla intr-una din zilele urmatoare, in functie de cum ne putem potrivi cu programul.
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Eu nu mai inteleg nimic din masina asta ! ..... de 3 zile sint cu ochii pe ea si parca stie, ca s-a linistit. Azi am avut ceva drumuri ( oras/ext) si am tot testat diferite viteze si infigeri. Zici ca-si bate joc de mine ! Merge bine , oricat am oprit sau incetinit cu reluari de plecari , a tras bine .... parca mai bine la cald ca si la rece ! Special am urmarit fenomenul cu acceleratul ...... calc pedala serios, sta buimaca o fractiune de secunda dupa care se duce fara nici o jena. Daca las pedala , automat intra in frana de motor.
Nu stiu, ma gandesc la ultima alimentare care a fost cu Efix .........
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR