Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • tase.razvan

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2014

  • Mesaj Privat
Astept un raspuns exact de la cei care au acest tip de motor, la cate grade le porneste ventilatorul de racire al apei , la mine pleca undeva la peste 113grade si nu stiu cat de in regula este! Unii spun ca tre sa cupleze intre 90 si 100 altii ca peste 110, voi ce parere aveti ? ale voastre benzinare la cate grade cupleaza ?

Multumesc foarte frumos !
Drumuri usoare.
Skip ads

  • Op3l

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2013

  • Mesaj Privat
prima treapta 98
a 2- a 109-110
a 3 a peste 113
Este probleme cunoscuta asta la Z16XEP si nu numai, pe ventilator are un bloc de rezistente (3) ,din cauza ca la cuplarea primei trepte se disipa o mare putere termica in timp aceasta se intrerupe. La fel si cu a 2-a , a 3a nu prea se duce aceasta opunand o rezistenta mica fiind aproape pe direct.
  • tase.razvan

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2014

  • Mesaj Privat
Perfect , atunci de ce mie imi pleca prima treapta la 113 ? am verificat cu opel com si merg pe rand si treapta 1 cat si doi ! probabil la mine prima treapta este la 113 iar a doua pe la 120 grade?
  • Op3l

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Ok , ai facut test pe prima treapta dar ai verificat daca se invarte electroventilatorul ? Pe Op-COm iti zice spre ex cand dai test pe prima treapta Active dar asta nu inseamna ca se si invarte in realitate.
Sunt 2 tipuri de rezistente termice, una cu 3 trepte (neinveliet in ceramica) prezente in general pe Z16XEP Astra G si una cu 2 trepte rezistente invelite in ceramica prezenta pe majoritatea z16xep Astra H ,asta din urma are 2 trepte care pleaca una la 105 grade si una pe la 113 grade. Depinde ce model de rezistente termice ai.
A mai zis in general se intrerupe prima rezistenta (treapta 1 ) datorita puterii termice mari disipate,e normal sa nu mai plece pe prima treapta daca rezistenta este PA. Practic rezistentele astea regleaza turatia ventilatorului in functie de treapta solicitata.
Foarte multe Z16XEP au radiatorul de clima/AC ondulat datorita faptului ca electroventilator (care pe H este unul singur) pleaca pe ultima treapta, adica porneste se opreste si tot asa radiatorul fiind destul de solicitat datorita temperaturii si in ultima faza se sparge.
Skip ads

  • tase.razvan

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2014

  • Mesaj Privat
Da am facut test , deschide pe test pe treapta 1 se invarte, cand da drumu la treapta doua pleca mult mai puternic si se aude si zgomotul mult mAI intens, la un momentdat am turato la peste 3000 de turatii pana a ajuns la 114 grade si cu testerul pe ea am verificat in ce treapta pleaca si surpriza - pleaca in treapta 1, deci ? ce sa cred ? ce sa fie ? este in regula nu este ? am inteles varianta ca asa e scris calculatorul sa plece la 113 grade? adevarat? ... masina merge, nu prezinta probleme doar ca sta mereu colantu la tepmeraturi de peste 100 grade si mi-e frica sa nu dauneze !
  • GTCristinel

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Salut,

O problema asemanatoarea am avut si eu.
Mi-e nu imi pornea ventilatorul decat direct in treapta a 2-a pe la 117 grade.Defect era un rezistor de temperatura care era ruginit si rupt si pe care a trebuit sa il cositoresc pentru ca nu se gaseste sa il cumperi decat daca cumperi tot ventilatorul (o mare tampenie pentru ca asa m-a costat 80 ron decat 600ron). Acum imi porneste si treapta intai pe la 113, iar in mers sta undeva intre 99 si 105, dupa mine tot destul de mare asa ca am fost sa pun o intrebare la Opel iar baietii de acolo mi-au spus ca este ok iar ca acel afisaj nu arata chiar perfect.
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Rezistentele alea termice sa stiti ca se gasesc si costa cativa lei .
Eu am patit in felul urmator:
pleca numai pe ultima treapta am fost la service , a scos rezistenta de acolo mi-a dat-o si a zis mergi la magazinul x si ceri rezistenta termica de nu stiu cat am luat vro 10 cu 14 lei la mine s-au montat 2 si restul a fost manopera.
Trebuie doar ca mecanicul , inginerul sa stie ce trebuie pus acolo.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
tase.razvan a scris:Da am facut test , deschide pe test pe treapta 1 se invarte, cand da drumu la treapta doua pleca mult mai puternic si se aude si zgomotul mult mAI intens, la un momentdat am turato la peste 3000 de turatii pana a ajuns la 114 grade si cu testerul pe ea am verificat in ce treapta pleaca si surpriza - pleaca in treapta 1, deci ? ce sa cred ?
Treptele de turatie ale ventilatorului sunt in regula,daca ele functioneaza la test.Nu am o documentatie la indemina,dar banuiesc ca rezistentele sunt conectate in circuit prin intermediul unor relee,si e bine de verificat daca primesc comanda de la calculator si tot ce tine de buna lor functionare,in momentul realizarii pragurilor de temperatura.
Skip ads

  • GTCristinel

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2014

  • Mesaj Privat
alexx_gan a scris:Rezistentele alea termice sa stiti ca se gasesc si costa cativa lei .
Eu am patit in felul urmator:
pleca numai pe ultima treapta am fost la service , a scos rezistenta de acolo mi-a dat-o si a zis mergi la magazinul x si ceri rezistenta termica de nu stiu cat am luat vro 10 cu 14 lei la mine s-au montat 2 si restul a fost manopera.
Trebuie doar ca mecanicul , inginerul sa stie ce trebuie pus acolo.


Salut,
Se numeste rezistenta preliminara si chiar nu am gasit pe nicaieri decat cu tot cu ventilator.
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Eu am pus termice din alea si a mers acum nu mai stiu ce specificatii avea.Am gasit in Vaslui deci trebuie sa fie si in bucuresti incearca pe Maica Domnului strada aia cu multe magazine cu elelctronice.
E o strada cum iesi de pe Sos. Stefan cel Mare.
  • tase.razvan

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2014

  • Mesaj Privat
Sal ,cunosc foarte bine strada, este cea cu multe magazine de electronice,ideea e ca s-a rezolvat,am pus-o pe tester si de plecat pleaca in toate treptele,numai ca prima o ia undeva de la 113Grade, in rest numai bine si drumuri usoare si masini cat mai boboc !
  • iuly75

  • Mesaje scrise: 164
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2003 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2008

  • Mesaj Privat
alexx_gan a scris:Rezistentele alea termice sa stiti ca se gasesc si costa cativa lei .
Eu am patit in felul urmator:
pleca numai pe ultima treapta am fost la service , a scos rezistenta de acolo mi-a dat-o si a zis mergi la magazinul x si ceri rezistenta termica de nu stiu cat am luat vro 10 cu 14 lei la mine s-au montat 2 si restul a fost manopera.
Trebuie doar ca mecanicul , inginerul sa stie ce trjebuie pus acolo.


Era bine daca stiam valoarea rezistentei termice,
Skip ads

  • Diasxxx

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Nov 2013

  • Mesaj Privat
Salut!

Am o problema cu un Opel Astra G Z16XEP si anume face presiunee prea mare la lichidul de racire! Am observat ca electroventilatorul nu pleaca deloc, nici macar cand dau drumul la AC (conteaza temperatura de afara ca sa plece ventilatorul cand dau drumul la AC?). Am pus-o pe tester si am vazut ca temperatura lichidului de racire ajunge pe la 98 de grade, dar in bord imi arata cam 86- 88....am facut test la electroventilator si imi merge in ambele trepte! Problema este de la sonda de temperatura, sau mai e si altceva? Multumesc!
  • Bobby-H

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Austria
  • Masina: Astra 2007 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Salut!

A reusit cineva sa gaseasca rezistorul cu pricina pe undeva de cumparat?
  • Spydy777

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Salut
Sant nou in club
Dar tocmai ce am descoperit ca nu functioneaza decat treapta 3 la ventilator
Am un astra h break an 2005 1,6 benzina 77 kw
Referitor la intrebarile colegilor cu privire la ce valoare are rezistenta termica de la ventilator: 10 A 250 V 145 Grade
Am uitat sa mentionez
Sant din bucuresti , iar aceasta rezistenta se gaseste pe Maica Domnului la magazinul Conexelectronice si costa pina in 3 lei bucata:))
Sper sa va fi fost de folos . Bafta multa
  • Bobby-H

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Austria
  • Masina: Astra 2007 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2015

  • Mesaj Privat
GTCristinel a scris:Salut,

O problema asemanatoarea am avut si eu.
Mi-e nu imi pornea ventilatorul decat direct in treapta a 2-a pe la 117 grade.Defect era un rezistor de temperatura care era ruginit si rupt si pe care a trebuit sa il cositoresc pentru ca nu se gaseste sa il cumperi decat daca cumperi tot ventilatorul (o mare tampenie pentru ca asa m-a costat 80 ron decat 600ron). Acum imi porneste si treapta intai pe la 113, iar in mers sta undeva intre 99 si 105, dupa mine tot destul de mare asa ca am fost sa pun o intrebare la Opel iar baietii de acolo mi-au spus ca este ok iar ca acel afisaj nu arata chiar perfect.


Salut!

Ai reusit sa cositoresti rezistorul ala spiralat? La mine e rupt / topit si nu prea stiu cu ce sa-l inlocuiesc. Am inteles ca rezistenta termina e 10 A 250 V 145 Grade ?

Multzam anticipat!
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Spydy777 a scris:
Referitor la intrebarile colegilor cu privire la ce valoare are rezistenta termica de la ventilator: 10 A 250 V 145 Grade
`Valorile respective,corespund unei SIGURANTE termice(gresit,rezistenta termica)...,ca valoare ohmica are 0 ohmi...,convingeti-va!
  • Bobby-H

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Austria
  • Masina: Astra 2007 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Multumim de corectura. Totusi.....

Dupa cum se poate observa pe soclul respectiv se gasesc atat o siguranta termica (cu privire la care ai facut valoroasa observatie), cat si un rezistor (care in poza lipseste partial. e rupt / topit). Intrebam daca cineva stie ce valori are aceast rezistor.

Astept in continuare observatii critice, dar mai ales informatii utile.

Cu stima,
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Daca o mica corectie,o consideri critica,apoi...,te las in lumea ta!
  • Bobby-H

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Austria
  • Masina: Astra 2007 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Incercam doar sa gasesc valoarea micii tale corecturi. Am zis "observatie critica" intr-un sens cat se poate de pozitiv. Nu ma mahnesc corecturile, dar in cazul asta.... nu m-a ajutat deloc. Asta cautam: un pic de ajutor.

Cat despre lasat in lumea mea..... nu ti-a cerut nimeni sa ma scoti de acolo....Lumea mea e grozava.

Cele bune!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR