Ai uitat parola?


  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 1,579
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra x16xel din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Jan 2007

O piesa destul de putin bagata in seama de marea majoritate a posesorilor de autovehicule ,dar si mai grav de mecanici.Motivul ?daca nu fierbe motorul,si avem ceva caldura in habitaclu...e totul ok de ce sa o mai verificam din cand in cand. Pe timp rece ideal ar fi ca motorul masinii sa ajunga la temperatura de regim cat mai repede posibil, iar la un rulaj in oras daca mai e si aglomerat foarte usor nu se sesizeaza functionarea defectuoasa a termostatului. Nemtii ca de obicei au facut un studiu pe mai multe parcuri auto,voluntari,teste in institutii de profil si a rezultat un grafic interesant in care pe o coordonata era diferenta de temperatura fata de regimul normal si pe cealalta uzura motorului fata de normal.
Pentru 5 grade aprox de 3 ori uzura normala, 10 grade aprox. 7 si tot asa la peste 40 de grade diferenta uzura de aprox.14 ori mai mult.
Daca multi trec peste confortul termic,faptul ca pe vreme foarte umeda aerul insuficient de cald din aeroterma nu usuca geamurile,macar un consum mai mic e adevarat nu cu mult, argumentul ca distrugem motoarele tinindu-le la regimuri termice sub cel normal vor convinge cat mai multi posesori de autovehicule sa-si verifice neinsemnatul termostat.
Investitia nu e mare aprox.700.000 - 1.500.000 functie de masina normal sunt si modele mult mai scumpe...dar avantajele nu se discuta.
Subiectul l-am deschis vazand ca sunt oameni dispusi sa dea banii pe tot felul de aditivi,solutii etc. in speranta ca vor lungi viata motorului,cand o piesa atat de discreta poate face foarte foarte mult in acest sens.
Daca exista pareri pro sau contra le astept,pana atunci maine dimineata ,porniti motorul,dupa aprox 5 min verificati furtunul de iesire din motor spre radiator cat mai aproape de acesta...daca e cald tocmai ati descoperit ca termostatul masinii dvs incepe sa dea semne de oboseala.
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,687
  • Locatie: IASI
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Jun 2006

Bravo colegul ai pus punctul pe I. Sper sa citeasca cat mai multi acest topic.
  • 50 cent

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra z16se din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Apr 2004

Temperatura in regim normal este 90 grade C ?

Thumbs up pentru topic !


Ultima modificare facuta de catre 50 cent la Mie 18 Jul, 2007 1:38 pm, modificat 1 data in total
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 1,579
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra x16xel din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Jan 2007

Temperatura optima de functionare e fiecarui motor in parte este data in cartea tehnica a acestuia si difera nu mult de la un model la altul.
90grade poate fi temperatura optima ,dar cel mai bine e sa afli din documentatia motorului nu de altceva dar nu vreau sa te informez gresit ,cand aflu exact o valoare promit sa o scriu.Problema mare este ca atunci cand se face o diagnoza motorul deja merge de ceva timp, masina este in stationare,poate mecanicul nu are timp sa astepte prea mult indicii despre cum lucreaza termostatul ..si mai grav nu apare in erori stocate.
Metoda cea mai buna este putina rabdare ,cateva informatii despre ce trebuie facut..si vointa.
  • boditza

  • Mesaje scrise: 904
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Sep 2006

La mine e problema cu chestia asta... cand am luat masina in 2000 totul bun si frumos. In 2004 am observat k daca mergeam cu 100km/h vara apa atingea 95grade. Am schimbat chetsia aia de da drumul la termocupla sa porneasca o idee mai devreme. Acum a inceput sa faca aceeasi problema. Cum depasesc 100 a sarit apa de 95 iar mai grav acum cand e timpul rece se incalzeste muuult mai greu decat inainte. Nu mai spun daca merg cu 140-150 mai mult de 2 km raman fara apa in motor Sad.
  • Ubiioana

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina: Astra x16sz din 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Feb 2007

Am si eu un Astra caravan 96 motor x16sz si am constatat urmatoarele:
-in mod normal temperatura indicata in bord este in jurul valorii de 90 grade
-in conditiile unui trafic aglomerat, cu mers incet si multe porniri si opriri temperatura la bord creste spre 95-98 grade
- termocupla porneste ventilatorul in apropierea temperaturii la bord de 100 grade, functioneaza pana temperatura scade la 95, s.a.m.d
Poate reuseste cineva sa-mi spuna daca este normal si daca nu ce trebuie sa fac. Poate afecta acest lucru functionarea motorului in timpul verii cand afara sunt 30 - 40 grade ?
  • Vios40

  • Mesaje scrise: 430
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Rekord 2.3D LS din 1987
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Apr 2007

mecaNIK a scris:O piesa destul de putin bagata in seama de marea majoritate a posesorilor de autovehicule ,dar si mai grav de mecanici.Motivul ?daca nu fierbe motorul,si avem ceva caldura in habitaclu...e totul ok de ce sa o mai verificam din cand in cand. Pe timp rece ideal ar fi ca motorul masinii sa ajunga la temperatura de regim cat mai repede posibil, iar la un rulaj in oras daca mai e si aglomerat foarte usor nu se sesizeaza functionarea defectuoasa a termostatului. Nemtii ca de obicei au facut un studiu pe mai multe parcuri auto,voluntari,teste in institutii de profil si a rezultat un grafic interesant in care pe o coordonata era diferenta de temperatura fata de regimul normal si pe cealalta uzura motorului fata de normal.
Pentru 5 grade aprox de 3 ori uzura normala, 10 grade aprox. 7 si tot asa la peste 40 de grade diferenta uzura de aprox.14 ori mai mult.
Daca multi trec peste confortul termic,faptul ca pe vreme foarte umeda aerul insuficient de cald din aeroterma nu usuca geamurile,macar un consum mai mic e adevarat nu cu mult, argumentul ca distrugem motoarele tinindu-le la regimuri termice sub cel normal vor convinge cat mai multi posesori de autovehicule sa-si verifice neinsemnatul termostat.
Investitia nu e mare aprox.700.000 - 1.500.000 functie de masina normal sunt si modele mult mai scumpe...dar avantajele nu se discuta.
Subiectul l-am deschis vazand ca sunt oameni dispusi sa dea banii pe tot felul de aditivi,solutii etc. in speranta ca vor lungi viata motorului,cand o piesa atat de discreta poate face foarte foarte mult in acest sens.
Daca exista pareri pro sau contra le astept,pana atunci maine dimineata ,porniti motorul,dupa aprox 5 min verificati furtunul de iesire din motor spre radiator cat mai aproape de acesta...daca e cald tocmai ati descoperit ca termostatul masinii dvs incepe sa dea semne de oboseala.


Sa sti ca ai dreptate si asta o scriu nu numai din fraternitate dar este adevarat. 90% din oboseala motorului o da o racire incorecta si termostatul este inima acesteia. Fratilor a fi sofer este o calitate ce o poate dobandi oricine dar soferia este o arta. Dupa parerea mea soferul trebuie sa fie primul constatator al motorului asa ca multumesc acestui sofer pentru pasiunea de care da dovada. Felicitari!Smile
  • brink

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y17DT din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Mai 2008

Mi s-a intamplat, iarna, sa imi scada temperatura la motor pana aproape de racire, asta la drum intins. Ca sa creasca din nou temperatura, opream caldura si mergeam mai incet. Mai incet de 70KM/h. Imi poate spune cineva de la ce ar putea fi? Va multumesc!
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,273
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra A20DT din 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Nov 2007

termostat blocat deschis. Confused
  • brink

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y17DT din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Mai 2008

Da dar, apoi pur si simplu si-a revenit?! Trebuie sa-l schimb?!
  • lulutza

  • Mesaje scrise: 186
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y20DTH din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Apr 2008

dap, trebuie sa l schimbi
  • Robby_sec

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra c16nz din 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Jul 2009

salut, am si eu aceeasi problema cu termostatul blocat pe deschis ... imi poate spune cineva daca aceasta problema influenteaza si consumul ?
  • irinadavel

  • Mesaje scrise: 277
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra X18XE1 din 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Jan 2009

Vine iarna si o sa se agraveze problemele.Pe langa amvelope,ulei adecvat,antigel masurat,termostatul este parte foarte importanta.
mecaNIK spunea intre 700.000-1.500.000 dar la mine, motor X18E1 este intre 3.500.000 si 5.500.000 asa ca am montat de dacia direct pe furtun.Rezultatul 90-92 de grade in timp destul de scurt.
  • Robby_sec

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra c16nz din 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Jul 2009

dar stiti daca din cauza termostatului poate sa imi dea si trepidatii ale masini ? nu stiu ce sa ii mai fac am dus-o cam la toti mecanici din severin si nu stie nimeni ce sa ii faca si stau si ma uit la ea Sad poate ma poate ajuta si pe mine cineva Sad nu trepideaza decat in mers si nu tot timpul Sad
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 647
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Mar 2009

Sigur trepidatiile alea nu apar cand ajunge temperatura motorului la 98-100 grade, concomitent cu pornirea ventilatorului? La mine cand porneste, se aude ca si cum as tura-o la 2500-3000ture desi sunt la relanti.
  • ionutxxl

  • Mesaje scrise: 1,382
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra y20dth din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Apr 2008

Acest termostat mi-a dat foarte mare bataie de cap iarna cu consumul...temperatura ajungea foarte greu maxim 80 si nu mi-am dat seama de ce consuma atat de mult masina 11-12 in oras Shocked l-am schimbat si vreau sa spun ca consumul a scazut si a ajuns in limite normale atat vara cat si iarna
Multi spuneau e frig si nu urca apa de aia dar am constatat ca apa trebuie sa stea la 92 de grade la acest tip de motor y20dth indiferent de vreme si temperatura... mai scade putin cand deschide si iar urca si tot asavariaza intre 87-92 si asa e normal..
-Cand am dat jos termostatul el functiona dar scaunul pe care etanseaza avea uzura si nu mai retine apa pana ajungea la temperatura optima asa ca acest termostat creaza mari probleme mai ales la masinile cu ecu la care calculatorul comanda injectia bagand o cantitate mai mare de motorina astfel rezultand un consum mare
  • Vasyi86

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Zafira Y20DTH din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Nov 2008

Salu, am un opel zafira din 2005 (modelul pana in 2005) si m-i s-a blocat termostatul pe deschis, sau probabil nu areca de cand am luat masina, maine face un an , tot greu se incalzea si cand pun mana pe radiator in 5 minute este cald, ceea ce inseamna ca termostatul ori este blocat pe deschis ori nu este deloc, am fost safac comanda si costa apoximativ 200 de lei, ceea ce mi se pare cam mult, am vazut pe aici pe forum ca au pus si termostate de dacie care deschid la 86 de grade, cel de la zafira deschide la 92, sa-r intampla ceva adac as pune de dacie, tosi e de 10 ori mai ieftin.
  • ionutxxl

  • Mesaje scrise: 1,382
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra y20dth din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Apr 2008

Nu ai sa poti pune de dacie deoarece nu se potriveste..el vine cu tot cu corpul lui Sad nu se poate lua separat .e pe blocul motor prins la y20 dth ce ai tu..eu am dat 180 ron pe el Sad asta e doar daca vrei sa tai furtunul sa faci modificari ai putea pune de dacie ,dar nu ti-as recomanda ..
  • Vasyi86

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Zafira Y20DTH din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Nov 2008

nu tai nimik, cel de dacie are un guler, eu il scot pe cel original si asta de dacie vine momtat pe furtun
  • ionutxxl

  • Mesaje scrise: 1,382
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra y20dth din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Apr 2008

Ok daca merge asa pune o poza dupa ce il schimbi Very Happy sa vedem cum se pune si cum arata

Discutii similare

Intra si tu in Club!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata