Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • pmstelian

  • Mesaje scrise: 523
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Astra 2006 Z19DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Aug 2009

  • Mesaj Privat
C.Razvan a scris:Azi in timp ce ma intorceam in CJ,am observat ca pe o distanta de 35km acul de la ceasul apei nu s-a ridicat deloc si caldura dadea foarte putin.Plus ca mersul motorului nu era parca unul normal!E posibil daca termostatul sa fie defect ca mersul masinii sa se schimbe?Mentionez ca masina este un Astra G diesel de 1,7DTI.Cam cat ar costa piesa?multumesc


prea putin si daca ar fi sa se schimbe parametri functionali ai motorului,cu siguranta tu ca sofer nu ai sesiza asta !
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Mai ales la diesel unul din parametrii pentru functionarea corecta a motorului este ...temperatura in primul rand deoarece motorina se aprinde prin compresie nu are sursa de aprindere precum benzina si la motoarele modele mai noi scaderea de temperatura este interpretata gresit de ECU si face corectii de imbogatie care duc la consum ridicat,noxe,uzuri.Asadar termostatul este o piesa foarte importanta din motor...pe care nu prea o baga nimeni in seama decat cand apar si alte efecte cum ar fi lipsa caldurii.....
  • C.Razvan

  • Mesaje scrise: 129
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Da intr-adevar am observat in ultima vreme un consum mai mare de combustibil si un mers de avarie a motorului....maine am sa il schimb cu unu nou.Imi puteti spune o marca mai buna de termostat sau toate sunt la fel?
  • darius 15

  • Mesaje scrise: 720
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2001 y1.7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Am si eu tot o Astra G y1.7dti,am observat ca acul la temperatura apei nu se ridica ,am pus un carton in fata radiatorului si l-am lasat sa mearga 10 min. la relanti iar furtul de la radiator (cel gros ce vine de la motor )era caldut,am tinut-o la 2000-2500 de ture 5 min.apa ajungind la 87 gr. cu caldura inchisa.Am deschis caldura dupa un minut temperatura a scazut aproape de tot.
Ma poate cineva lamuri va rog?E TERMOSTATUL?
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Motorul asta se incalzeste foarte greu dar in acelasi timp si termostatele o iau razna in timp si deschid anapoda ori se blocheaza deschise si gata ,verifica dupa 10min de mers pe loc furtunul de sus care intra in radiator ala trebuie sa fie rece cand acul e la minim daca e cald este o pierdere de caldura acolo,plus ce se mai piede prin incalzirea habitaclului abia prin martie-aprilie veti mai vedea acul ridicat de la minim....ceea ce este extrem de daunator motorului si confortului in masina.
  • tavi.

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2011

  • Mesaj Privat
mecaNIK a scris:Primesc si o medalie daca spun ca sigur DA ? rostul termostatului este de a permite apei sa circule din circuitul mic (motor+calorifer aeroterma) in circuitul mare(motor+aeroterma+radiator) numai peste limita la care a fost calibrat sa deschida oricum peste 80.gr deci logic orice scadere in functionare in regim demonstreaza faptul ca termostatul ramane intredeschis.In regim urban cu opriri deci fara ventilarea si implicit racirea radiatorului e normal sa urce temperatura pana cand va porni electroventilatorul ,acestea fiind stadiile de racire ale unui motor.Ca sa fiu sigur ca nu-mi ia altul premiul Laughing si pentru linistea ta maine la pornire dupa 3-5 min.deschide capota si pune mana pe furtunul cel mai de sus la tine cel din stanga motorului sus care merge in radiator...acesta este mai mult ca sigur caldut deci ai pierderi de caldura pe acolo.Nu este nici un pericol imediat,va consuma mai mult,va da noxe mai multe ,se va uza mai repede...iar cand vei da drumu la ventilatie pe timp rece si umed la drum lung vei fi nevoit sa stergi geamurile cu carpa ca la dacii pe vremuri deoarece intre 80 si 90 de grade e diferenta de la senzatia de caldura la nivelul la care aeroterma face cald si usuca si aerul ....sincer la asta chiar nu te asteptai Smile

  • adryian26

  • Mesaje scrise: 100
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Salut
Acum cateva zile am schibat si eu termostatul cu tot cu capac(capacul era fisurat=180ron pe original) ,dar problema e ca imi tot zamuieste pe langa capac .Am pus silicon ce rezista la 350grade, si nu inteleg de ce tot imi apar picuri de apa pe langa capacul de la termoostat.Daca ma poate ajuta cineva cu un sfat.
Este vb de un opel astra 1.7 dti din 2000.Va multumesc anticipat.
  • rider1

  • Mesaje scrise: 707
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Ai avut garnitura la termostatul nou ? De ce a trebuit sa pui silicon ? Ai curatat locul unde ai pus termostatul?
Skip ads

  • adryian26

  • Mesaje scrise: 100
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Salut
Da , am avut garnitura la termostat si am curatat locul respectiv.Am pus silicon ,pt ca asa mi-a recomandat
mai multe persoane.
  • AAndy22

  • Mesaje scrise: 355
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2011 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2009

  • Mesaj Privat
buna seara! ma adresez colegilor cu o intrebare (oarecum de "noob", dar vreau sa fiu sigur). este de vina termostatul daca temperatura indicata in bord este 100grade C si radiatorul este rece?
  • rider1

  • Mesaje scrise: 707
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Mai erau bune niste detalii, cam cat a functionat motorul ? Radiatorul este rece tot sau partial. Poate fi si termostatul blocat pe deschis.
  • AAndy22

  • Mesaje scrise: 355
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2011 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2009

  • Mesaj Privat
motorul a functionat cam 15 km (10 minute). radiatorul este rece pe toata suprafata(in limita posibilitatilor de verificare)
Skip ads

  • iulian.ciobotaru

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Cum se numeste piesa de plastic (stut) de pe termostat (vezi foto)? Se poate achizitiona separat de termostat? Se prinde prin infiletare? Are garnituri?


  • MaxDDM

  • Mesaje scrise: 709
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 2008 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Salut dragi colegi,

De cateva zile am observat ca temperatura motorului in oras nu creste mai mult de 60-70 de grade iar in afara orasului chiar scade sub acea temperatura.
Mentionez faptul ca baga caldura in habitaclu chiar la 3 minute dupa pornirea motorului.
Unde sa fie buba?
Sa fie oare acel termostat de care tot vorbiti voi?
Unde se afla acest termostat la Vectra C 2.2 DTI 125 cp y22dtr?
Va multumesc.
  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
desfaci capacul cu ECOTEC si in stanga o sa vezi furtun mare si gros. Ca sa desfaci carcasa ai nevoie de crichet prelungitor si tubulare torx, 3 suruburi ai de desfacut

In carcasa e termostatul, cumpara cu tot cu carcasa, problema la ele e ca nu mai etanseaza pe scaunul carcasei , se toceste ca e din aluminiu.
Pregateste 130 de ron pentru unul Wahler.

PS la logan e 15 ron si am schimbat eu recent , ca sa ai cu ce sa compari
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Drogas- Pai din 2008 si schimbam termostatul .Hai sa traiesti si Sarbatori Fericite!


Ultima modificare facuta de gabiopel la Sam 22 Dec, 2012 10:39 pm
  • MaxDDM

  • Mesaje scrise: 709
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 2008 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Multumesc mult Drogas.
Chiar acumm-am uitat pe Autokarma si am gasit Whaler la 188 Ron.
Cred ca am sa-l iau urgent.
Spune-mi te rog e nevoie sa cumpar si 2 L de antigel GM?
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,539
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Ai robinet in partea dreapta a radiatorului. Improvizezi dintr-un pet de 5 l o tavita de colectare. daca scoti 5 l din instalatie...nu are ce sa iti mai curga pe la termostat. Eventual pt completari 0,5-1 l.
  • MaxDDM

  • Mesaje scrise: 709
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 2008 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Livcro iti multumesc pentru sfat.
Eu ma tot gandesc daca sa scot si sa colectez tot lichidul de racire sau sa inlocuiesc 2 L din el si sa completez cu apa distilata tinand cont ca de 9 ani nu cred ca s-a schimbat antigelul la masina mea.
Cel putin nu din informatiile pe care le am eu de la fostul posesor.
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,539
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Daca e neschimbat, ar trebui inlocuit tot. Dupa aprox 5 ani, antigelul isi pastreaza partial proprietatile antiinghet, dar le pierde pe cele de lubrifiere si cele anticorozive....
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR