Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • cornel18

  • Mesaje scrise: 541
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salut,

Sunt posesorul unui opel astra j cu motor de 1.4 benzinar non turbo din anul 2010. As dori sa stiu unde anume se afla pompa de apa de la aceasta masina. Daca se poate adauga si poze, schite tehnice cu locatia ar fi perfect.
Motivul este urmatorul. Masina scoate un harait ce persista din ce in ce mai mult pe masura ce se incalzeste motorul. In vasul de completare lichid de racire nu vad sa curga lichid de racire chiar si dupa un drum de 300 de km. In bordul apare martorul de la temperatura lichidul de racire la 90 de grade(elimin posibilitatea unui termostat blocat). Prin urmare suspectez pompa de apa dusa. Astept orice sfat.

Numai bine,
Cornel
Skip ads

  • xgender8k

  • Mesaje scrise: 153
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2012

  • Mesaj Privat
in stanga motorului, daca ai distributie normala, cureaua de distributie o roteste si pe ea,
daca ai distributie lant, este pe cureaua de accesorii, de obicei cu rola cea mai mare prinsa in cap.

pune o poza cu motoru si iti incercuiesc
  • cornel18

  • Mesaje scrise: 541
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2010

  • Mesaj Privat
@xgender8k : am atasat pozele. Eu stiu ca masina are distributie pe lant.


  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Istoria e cam asa :
X10/12XE -> Z10/12XE -> Z10/12XEP -> Z14XEP ->Z14XER si continua cu seria A14
In poza 3 ai o fulie mare neagra prinsa de pompa cu 3 suruburi, bingo.
Toata seria a mostenit aceeasi treaba, pompa de apa si rola intinzator curea.
Skip ads

  • C.Stefan

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2014

  • Mesaj Privat
din poza 3, rola cea mai de sus e de la pompa de apa, e posibil sa fie pompa sau rulmentul de alternator.
  • cornel18

  • Mesaje scrise: 541
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2010

  • Mesaj Privat
@dancuciureanu , @C.Stefan : Va multumesc mult. Ma pun sa comand pompa si sper sa gasesc un mecanic priceput sa ma ajute cu operatiunea.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Si daca este rola intinzatoare ? Cel mai indicat se da cureaua jos si se invarte la mana tot ce angreneaza cureaua.
  • cornel18

  • Mesaje scrise: 541
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2010

  • Mesaj Privat
@dancuciureanu: Am o intrebare. Daca porneste ventilatorul de la radiator(nu e pornita clima sau ventilatia in interior) , nu trebuie si pompa sa porneasca? Sau te referi ca sunetul poate sa fie provocat de rola intinzatoare?
Skip ads

  • rider1

  • Mesaje scrise: 704
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Cornel18 faci referire la pompa de apa ? Nu are treba ventilatorul cu pompa de apa, ventilatorul porneste cand primeste comanda, pompa de apa functioneaza atata timp cat motorul este pornit. Domnul dancuciuranu are dreptate, rola intinzatoare face urat daca s-a dus, zornaie, uruie etc. Tot el a spus si cum se verifica mai corect, dai cureaua jos si la invarti, vezi daca au joc sau daca scot zgomote suspecte.
  • cornel18

  • Mesaje scrise: 541
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2010

  • Mesaj Privat
@rider1: Poti sa-mi spui daca motorul este pornit automat trebuie sa curga lichid de racire pe retur in vasul de completare?
  • rider1

  • Mesaje scrise: 704
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Da trebuie sa curga. Deci, pornesti motorul, pompa de apa fiind antrenata de una din curele, distributie sau accesorii, incepe sa se invarta. De aici incepe circuitul apei care este impinsa de pompa. Nu baga pompa, se duce motorul pentru ca se incinge. Am gasit o schema a instalatiei de racire, nu e de opel, dar principiul de functionare e cam la fel. Poti sa-ti dai seama de principiul de functionare al pompei de apa.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
da trebuie pe o teava mica care este sus in borcanu unde se pune antigel. este circuitul mic cum se spune si dupa ce se deschide termostatul se face circuitul mare prin radiator.
fac cum au scris colegii pe aici si apoi vezi ce este de vina...
Skip ads

  • cornel18

  • Mesaje scrise: 541
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2010

  • Mesaj Privat
@mikyboy , @rider1: Mersi. Eu merg cu el asa de vreo 3000 de km. O bag la mecanic sapt viitoare. Ciudat ca ramane acul pe 90 .
Sa presupunem ca termostatul e blocat pe inchis . Tot trebuie sa curga lichid de racire pe retur in vasul de completare?
  • rider1

  • Mesaje scrise: 704
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Stai linistit cu presupunerile astea. Daca aveai termostatul blocat pe inchis vedeai deja efectele, in nici un caz nu mai statea apa la 90. Nu ne-ai spus cam de unde se aude zgomotul. Porneste motorul ridica capota si asculta atent.
  • cornel18

  • Mesaje scrise: 541
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2010

  • Mesaj Privat
@rider1 : din zona respectiva(unde se afla cureaua de accesorii.). Cand am facut revizia la reprezentanta OPEL au zis ca nu au idee ce poate sa fie. Unu a zis compresor clima altu a zis alternator. A zis ca masina e in param. buni. Sa revin cand am probleme.
  • rider1

  • Mesaje scrise: 704
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Inteleg ca nu au dat si ei cureaua jos sa verifice rolele alea ?
  • cornel18

  • Mesaje scrise: 541
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2010

  • Mesaj Privat
@rider1 : Nu stiu sa-ti spun. La Autoglobus Timisoara nu te lasa sa intri. Doar am vorbit cu mecanicul si electriceanul dupa ce au terminat treaba si asta e tot ce stiu.
  • rider1

  • Mesaje scrise: 704
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Si de ce nu dai tu cureaua jos ?
  • cornel18

  • Mesaje scrise: 541
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2010

  • Mesaj Privat
@rider1: Nu stiu cum se detensioneaza. Las pe mecanic.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Daca te duci la mecanic ce ne mai intrebi pe noi ?
Intelegem sa ajutam pe cineva care vrea sa faca singur nicidecum mecanici vai de mama lor.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR