Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • Dac

  • Mesaje scrise: 231
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2005

  • Mesaj Privat
maiandrei a scris:Ca posesor de diesel, iti recomand cat se poate de subiectiv un Y20DTH.


poate gresesc dar ai vrut sa zici "obiectiv" sau chiar "subiectiv"?!
Skip ads

  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Laughing Laughing Laughing SUPER observatia ta, dar chiar "subiectiv" am vrut sa zic. Cum pot sa fiu obiectiv cand eu motorul asta il am? Si frate-miu la fel Embarassed
  • Dac

  • Mesaje scrise: 231
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2005

  • Mesaj Privat
avand in vedere ca faceai o recomandare, ma asteptam sa fie una obiectiva, nu subiectiva - o lauda a motorului propriu, sau o parere putin retusata - persoana respectiva, maddan, si altii care citesc, cred ca au nevoie de sfaturi obiective Smile - bazate pe experienta proprie cu aspectele rele si bune ...

recunosc, toti suntem fani/posesori de opel aici si suntem un pic subiectivi cand vine vorba de opel Smile
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Pt. un Vectra B recomand cu caldura versiunea cu motor Z22SE din urmatoarele motive:
- motor puternic, adecvat caroseriei
- are lant de distributie, deci fara probleme din directia asta
- f. robust, este gandit sa functioneze cu benzina pana la CO 91
- sistem de admisie cu MAP, fara debitmetru (si fara problemele specifice)
- termostat calibrat bine (fara problemele de supraincalzire clasice la Vectra B, deschide la 82 grade)
dezavantaje:
- consum ceva mai mare (dar nu cred ca mai mult de 13,5l/100 in oras)
- intretinerea ceva mai scumpa (de ex. "inghite" 5l de ulei, musai 5W40 sau mai bun)
Per total, zic eu, unul din cele mai reusite exemplare Vectra B
Skip ads

  • maddan

  • Mesaje scrise: 320
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Inginerule, io sunt de-abia obisnuit cu cei 11,5-12% din oras (de cand i-am bagat ulei bun consuma mai putina benzina), si tu vrei sa ma bagi la unu' cu 13,5% Very Happy Very Happy Very Happy

Multam de sfat, o sa ma uit atent-atent. Ce sa fac, daca imi plac atat de mult Vectrele... Sad

Ziceam ca s-ar putea sa mai astept un picut, caci am auzit un zvon cum ca din august cade cerinta de Euro 3 si atunci primul meu drum va fi in Germania... Razz problema mea e ca sunt limitat in optiuni pentru ca nu am decat max 7500E, insuficienti pentru a lua o masina buna dintr-un an bun...
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
7500 cu tot cu ce speri sa iei pe "actuala" sau fara?
  • cont-sters-1898

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2006

  • Mesaj Privat
De ieri sunt posesorul unui Opel Vectra A sedan (berlina) varianta cu facelift din 12/1993, tip motor C16NZ de 1598 cmc pe benzina cu 75 cp, km parcursi reali 254.000, optic si tehnic super pentru numarul de km parcusi.
Ca si dotari: inchidere centralizata, geamuri electrice, servo directie, ABS, Jenti Aluminiu de 14 inch in 3 spite cu cauciucuri 185/65/14 in stare buna, radio CD Pioneer DEH-2100R.

1. M-am interesat azi de piese pentru masina: curea de distributie, filtru de ulei, filtru de aer, un rulment de la pompa de apa (suna cam ciudat rulmentu, asa ca il schimb) ma costa 150 ron - eu zic ca nu e mult ca piese noi.
2. Acum vreau sa-mi schimb bateria (am un Rombat de 66 AH si arata cam veche) ce marca recomandati si de cati amperi/ora, 75 AH e bun?
3. Modelul asta de Opel are si filtru de benzina? Daca da unde il gasesc? Sa-l schimb si pe asta!
4. Am acum anvelope de 185/65(120.25mm)/14 ii pot pune 185/70/14? In carte scrie de 175/70(122.5 mm)/14 io cred ca 185/70(129.5mm)/14 nu va fi prea inalt.
5. Ce tip de lichid de frana pun? DOT 4; 5 ??
6. Mi se aprinde becul de la ABS in mers dar masina franeaza bine la viteze pana la 70kmh (mai mult nu am avut unde)– placutele de frana si sabotii sunt noi. Nu am lichid destul de se aprinde becu?
7. Acum o faza foarte haioasa: cand nu am cheia in contact imi merge clacsonul; cand pun contanctu’ nu mai clacsoneaza??! Ce drac de fire au fost inversate??
Acum intrebarile:
1. sa-mi schimb acum cureaua de distributie?
2. sa schimb acum uleiul din cutia de viteze?
3. cat "mai tine" motorul, va duce spre 300.000 km?
4. ce ulei bag in motor? 10W-40 sau ce??
  • maddan

  • Mesaje scrise: 320
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2005

  • Mesaj Privat
7500, indiferent. E vorba de o suma mai mare din care trebuie sa folosesc o parte pentru altceva.

Skywalker, bine ai venit aici! Smile

0. Cat ai dat pe ea?
1. E mai bine sa-ti schimbi cureaua de distributie daca nu esti sigur cand a fost schimbata ultima data
2. N-are rost, daca cutia iti merge bine lasa-l acolo.
3. Duce, evident, depinde cum il ingrijesti si tu.
4. 10W40 musai. Sintetic musai.

Ca sfat general: inainte sa te apuci sa bagi bani in piese, mergi macar 2 saptamani cu ea asa, si vei vedea mai bine ce-ti trebuie neaparat si ce nu.
Poti citi threadul asta d-a fir a par ca sa eviti greselile mele Smile

Despre baterie: nu stiu, nu m-am uitat. Sa fie una buna oricum.
Roti: recomandabil sa pui ce scrie in talon.

Restul, ar fi bine sa pui intrebarile la Probleme tehnice Smile

Multam!
Skip ads

  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
maddan a scris:
4. 10W40 musai. Sintetic musai.



@maddan-nu te supara dar 10W40 esti ulei semisintetic si este recomandat motoarelor cu peste 100.000 de km sau celor care papa.
Sinteticul intr-adevar e mai bun dar daca ajunge sa iti manance 200-300 de ml la 1000 de km e cazul sa treci pe semi Wink
  • maddan

  • Mesaje scrise: 320
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2005

  • Mesaj Privat
florinike, nu ma supar. Vroiam sa spun: nu mineral. Ca d-asta am pus eu (15W40) de la inceput (de fapt mecanicii), si era motoru' plin de jeg de la el.
Acum masinuta merge altfel, de fapt de prin toamna de cand am trecut la 10W40.

Mai subtire intr-adevar s-ar duce...
  • cont-sters-1898

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2006

  • Mesaj Privat
L-am cumparat cu 3.800 euro, 328 ron au fost toate actele inclusiv numere preferentiale de genu' TM 80 PEL sau oricare dintre numere de la 10 la 90 ( 10; 20; 40 sunt luate deja, le-am vazut in Timisoara si arata fain asa). Masina a venit din jud. Mehedinti.
Am observat o ciudatenie la masina: am clacson tot OK, cand pun contactu'... nu mai am clascon!?
Si am observat azi ca am toba finala gaurita dar nu face ca tractoru' tot silentios se aude. Ce tip de toba sa-i pun acum daca tot o schimb, ma gandesc la un pret undeva pe la 100-150 ron.
  • maddan

  • Mesaje scrise: 320
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2005

  • Mesaj Privat
In alta ordine de idei: acum 2 saptamani pusesem 10l de la OMV de langa Billa Titan, de 95fp.

A mers masina ca un tractor, credeam ca a pierdut compresia la motor sau ceva, chiar nu ma puteam gandi ca e de la benzina...

Acum am pus din nou de la Petromul de la Diham, de 99, si masina a redevenit racheta.

Am mai pus de la OMV-uri si n-am avut probleme. Asta inseamna ca nenorocitii aia de acolo traficheaza benzina. N-o sa mai pun niciodata de la ei.
Skip ads

  • maddan

  • Mesaje scrise: 320
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Me again! Smile

Intre timp am mai pus urmatoarele pe masinuta:

1. Un motoras de parbriz nou-nout, Delco, cel vechi se arsese definitiv. 600RON!!!! (Augsburg, my bad... Sad)
2. Un litru ulei Castrol Magnatec 10W40 - exceptional ulei!


Pentru ca am ajuns la 15.000 km (aproape 200k km are masinuta, mai lipseste un pic) cu ea am fost nevoit sa-i mai fac urmatoarele, la prietenii de la DanDon:
Placute frana x2 + discuri frana x2 pentru fata (erau duse totusi...) + rectificare chiulasa + garnitura chiulasa/admisie/evacuare + siemeringuri supape + plin ulei Mobil 10w40 + curea servo ===> total cu manopera inclusa 1290RON.

Cu asta, pana la 25.000km (de cand o am) sper sa nu mai dau banii pe nimic, caci acum absolut tot ce tine de partea tehnica este nou-nout si merge struna.

Cumpararea uneia noi s-a amanat din motive obiective. Wink
  • Iceman

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Dragasani
  • Masina: Vectra 1993 C18NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Salut,

Mai ai masina? Ma interesa daca ai facut ceva la pasajele din spate! Dupa parerea mea asta este cea mai grava problema la vectrele a. Restul sunt mizilicuri. Cumperi piesa noua sau de la dezmembrari, o schimbi si gata, functioneaza. Asta cu pasajele este o adevarata problema. Astept sfaturi de la cineva care a rezolvat problema asta. Am auzit o gramada de propuneri: chit fibra de sticla, sudare in argon, lipire cu plumb sau cositor. Care este mai buna?

P.S. Eu am cumparat motorasul cu tot cu parghii de la dezmembrari cu 500.000sau 50 RON. Nu stiu dar tu cam arunci banii pe fereastra!
  • RedoX

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Abia acum am gasit topicul tau si l-am citit in intregime. Pacat ca te-ai oprit.
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR