Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J
  • cornel18

  • Mesaje scrise: 541
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2010

  • Mesaj Privat
@clau70 : Nu a tinut reparatia , a avut efect negativ(am pierdut 500 ml in nici 3 zile). Am comandat ieri furtunul si marti ajunge. A fost 170 RON original GM.
Skip ads

  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Asta e, ai incercat!
  • cornel18

  • Mesaje scrise: 541
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Azi am rezolvat problema. Recomand sa va ajute inca o persoana. A durat 4h toata operatia(am schimbat furtunul si cele 2 cleme).




PS: cine poate sa-mi explice ce se intampla cand cuplez pe caldura in masina. Cand am facut aerisirea la instalatia de racire am depistat un harait(Problema e veche de 1 an si ceva. Se manifesta doar cand motorul e cald. Un mecanic a zis ca-i pompa(a fost schimbata si nu e defectul acolo) si altul ca-i compresorul AC) cand am cuplat pe caldura.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Foarte bine ca ai rezolvat. La cuplarea caldurii, exista o clapeta care dirijeaza aerul prin caloriferul din masina (de sub bord) care e tot timpul cald, acolo unde ai bagat tu furtunul (poza 4). Cand dai pe rece clapeta obtureaza traseul aerului prin calorifer si il dirijeaza prin evaporatorul A/C (ala de langa calorifer). Aerisirea se face singura (indiferent ca dai pe rece sau pe cald), pui lichid in vas, lasi masina sa mearga, sa deschida termostatul, iar apoi completezi cu antigel pana la semn. Unde se aude haraitul?
Skip ads

  • cornel18

  • Mesaje scrise: 541
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Pe la cureaua de accesorii . Cu cureaua data jos am rotit diverse piese(alternator, intinzator, pompa de apa, compresor AC) singura piesa care scoate zgomot e compresorul. Daca misc de rotita simt ca opune ceva rezistenta . Si in functie de sensul de rotatie scoate un mic vajait.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Fulia de la compresor se misca liber cand A/C nu e pornit. Cand e pornit, un ambreiaj cupleaza compresorul. Poate fi un rulment sau chiar compresorul. Se aude cand e cuplat sau cand nu e cuplat A/C?
  • cornel18

  • Mesaje scrise: 541
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Cand e cuplat nu se aude( Posibil sa se auda sunetul(dar e mascat de sunet ventilator radiator).)
Pe Astra J exista 2 modele de compresor AC. In cazul meu e cel marcat cu rosu.



Se aude doar cand motorul e cald sau cand baga caldura.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Inseamna ca e un rulment, cel pe care se invarte liber fulia, probabil.
Cand baga caldura, compresorul nu se invarte.
Skip ads

  • cornel18

  • Mesaje scrise: 541
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Se pare ca masina mea e blestemata pe partea de racire Evil or Very Mad. A inceput iar sa piarda antigel. Tot pe la vasul de expansiune partea de tur. Aveti idee ce poate sa fie. Radiator infundat? Am schimbat la ea pana acuma: furtun tur/retur de la vas expansiune, pompa de apa, termostat, buson vas expansiune.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
clau70 a scris:Verifica si stutul care iese din vas, sa nu fie crapat

Poate fi chiar vasul de expansiune fisurat in zona stutului unde se baga furtunul.
  • cornel18

  • Mesaje scrise: 541
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2010

  • Mesaj Privat
@clau70 : Cand ajung acasa o sa re-verific. Sa presupunem ca-i intact(Poate sunt eu chior. Se poate verifica daca e fisurat? Nu vizual). O alta cauza?
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Verifica intai si mai vedem. Daca ai avea o problema pe sistemul de racire, gen radiator infundat, termostat blocat... suprapresiunea ar fi fost eliberata pe la busonul vasului, nu pe la furtune.
A fost o campanie de inlocuire a vasului de expansiune 12-P-015. Eu l-am inlocuit acum vreun an si jumate cu toate ca nu am avut probleme. Verifica la un dealer daca te incadrezi in campanie si daca mai e valabila.
Skip ads

  • cornel18

  • Mesaje scrise: 541
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2010

  • Mesaj Privat
@clau70. Am verificat vasul de expansiune. E intact. Fara urma de crapatura. Am auzit ca exista test de presiune la instalatia de racire(cica as vedea atunci exact pe unde pierde. Desi eu vad clar de unde pierd).

Eu cred ca lichidul de racire fierbe si cauzeaza furtunul sa se dilate. Am primit sugestie sa scot termostatul(desi eu tin minte ca-i capsat in carcasa) si sa vad daca pierd antigel.


Verificat campania 12-P-015 la Autoglobus Timisoara. Se pare ca nu exista pe masina mea.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Daca motorul ar fierbe (radiator infundat, termostat blocat pe inchis, garnitura de chiulasa, pompa de apa...) ar trebui sa ti se ridice temperatura pe ceasul din bord, se ridica? Radiatorul de racire isi face circuitul, furtunele de intrare/iesire sunt fierbinti? Totusi, presiunea ar trebuie sa fie eliberata pe la busonul de la vas, nu pe la furtun, asa cum am mai spus. Ori furtunul nu e strans bine, ori supapa busonului nu functioneaza la presiune si pierde apa pe la imbinarea cea mai slaba. Am inteles ca ai schimbat pompa apa, termostat, capac vas expansiune, undeva e o problema, ia-le la verificat din nou.
  • cornel18

  • Mesaje scrise: 541
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Acul din bord se ridica la 90 si sta acolo. Radiatorul e caldut. Ventilatorul de la radiator merge(cand e cald afara +37 si stau la semafor(il aud)). Futunul care pleaca de la termostat catre radiator oscileaza in timp intre cald si rece(semn ca termostatul merge). Furtunul care pleaca din radiator catre motor e cald tot timpul. Busonul l-am schimbat(am suspectat si eu asta. Insa nici un efect). Pompa de apa a fost schimbata(dar nu a rezolvat nici asta nimic).

Legat de furtun. Nu prea vad cum sa gresesti. Are in interior o denivelare care odata pus pe vasul de expansiune greu il desfaci(s-a chinui mecanicul 5 min sa-l desfaca). Pe furtun e desenat si locul de prindere a clemei metalice. Deci chiar nu vad cum poti sa gresesti.

O ultima intrebare. Are rost sa dau jos radiatorul de pe masina si sa bag apa cu presiune in el(il pot curata? Risc sa-l distrug?).Sau sa-o duc in service. Si sa-i las pe mecanici sa-si bata capul cu ea.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Din ce spui tu, sistemul de racire functioneaza corect, apa isi face circuitul, ventilatoarele pornesc, temperatura nu se ridica... deci OK.
Daca dupa schimbarea furtunului, tot pe acolo iti pierde, inseamna ca acolo e problema si tind sa cred ca ori furtunul nu e strans cum trebuie, ori ai o fisura la vas pe care nu o vezi.
  • cornel18

  • Mesaje scrise: 541
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2010

  • Mesaj Privat
@clau70 : Nu prea ai cum sa strangi clema. Se strange singura pe pozitie(poate nu ma exprim bine. Mecanicul m-a pus sa strang cu o cheie MOX de clema (pentru a slabi clema) pentru a scoate furtunul. Clema a fost schimbata cu una noua). O sa ma pun sa caut un vas de expansiune. Am primit preturi piperate la el. Gen 450 RON. Dar daca nu gasesc alt pret o sa fiu nevoit sa-l cumpar.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Stiu, clema/colierul se strange singur(a) pe furtun. Daca ai posibilitatea incearca cu un vas imprumutat, inainte sa dai banii pe unul nou.
  • cornel18

  • Mesaje scrise: 541
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2010

  • Mesaj Privat
@clau70 : Te rog (daca doresti si tu) sa faci urmatorul lucru. Dupa ce a atins masina 90 de grade , sa desfaci busonul treptat si sa-mi zici daca urca nivelul. Te intreb asta pentru ca la mine urca instantaneu. Am incercat acelasi lucru pe o insignia si cruze(am dat busonul jos de pe vasul de expansiune). Spre surprinderea mea la nici una nu urca nivelul si nici nu fierbea apa(La mine scoate bule). Mersi.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
E normal sa urce nivelul, circuitul e sub presiune. Daca scoti busonul cand motorul e cald, antigelul se ridica in vas si poate da si pe afara.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR