Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Tigra
  3. Tigra A
  • LLV
  • *
  • 25 mesaje
  • din 18 Jun 2006
  • Vectra 1993 c20 xe
  • Bucuresti
  • LLV

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 c20 xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Fara suparare baieti voi nu faceti altceva decat sa ironizati sau sa comentati ceea ce altii au facut, nu numai au vorbit cum faceti voi.
Fabricantii prefera sa nu scoata tot dintr-un motor pentru ca motoarele sa fie fiabile si pentru ca si firmele de tuning sa traiasca si sa faca la randul lor reclama producatorilor de masini.
Exemplu Honda Civic din 95 motor 1600 FARA TURBO are 3 variante de putere: 90, 126 si 160 de cai pe acelasi motor deci dintr-un motor de 1600 bine gandit si proiectat sa fie mai sportiv scoti usor 160 de cai fara turbo.
Daca o sa gasesc printul de la dyno o sa-l pun pe froum din pacate nu fac parte din categoria pustilor care stau cu hartia in bord sa se laude si sa o arate tuturor.Am facut masina pentru mine si pentru placerea mea de a o conduce.
Apucati-va sa faceti tot ce am facut eu la masina si o sa vedeti daca e adevarat sau nu.
Dar faceti asta pe acelasi tip de motor nu pe modele diferite.
.Sunt o gramada de componente in motor care daca difera pot da o putere mai mare sau mai mica acelui motor.
Depinde foarte mult si de arhitectura motorului pe care il tunezi iar motorul de Tigra 1.6 este un motor care poate fii crescut foarte mult in cai avand niste axe cu came un pic mai "sport" decat ale altor motoare.
Voi aveti idee cat volum in cilindru ocupa gazele de la EGR?Un volum imens iar scotianu-l am putut sa bag in locul gazelor amestec de aer cu benzina ceea ce creste puterea motorului imens.
Iar Unichip nu este un rahat de chip pe care il vand baietii pe la curse si este un alt calculator care controleaza amestecul, avansul poate controla si NOS-ul sau Turbo daca masina are.Regulatorul de presiune de asemeni mareste foarte mult cantitatea de benzina care e injectata la fiecare ciclu.
Inca o data nu vreau sa se supere nimeni dar ar fii mai bine sa venim aici pe forum si sa ne discutam rezultatele obtinute din tuning nu teorii fara valoare. Numai bine.
Skip ads

  • LLV
  • *
  • 25 mesaje
  • din 18 Jun 2006
  • Vectra 1993 c20 xe
  • Bucuresti
  • LLV

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 c20 xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Urmatorul lucru si ultimul pe care vreau sa-l fac este sa-i pun si niste serpisori de inox.
Mai mult nu vreau sa merg pentru ca nu stiu cat pot duce bielele pistoanele cuzinetii motorului asta.Cred ca e de ajuns.
  • Cyclops

  • Mesaje scrise: 243
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Manta 1977 16N
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2007

  • Mesaj Privat
pai hai sa vedem....

106 CP baza de plecare
http://www.unichip.us/technology.asp a scris:On an otherwise stock, normally aspirated gas vehicle, adding the Unichip typically produces a peak power gain of between 5-9% and provides an increase at all rpm.

On a forced induction vehicle or on a modified normally aspirated gas vehicle, adding the Unichip produces a peak gain between 15-20%... sometimes even more.

de aici rezulta un maxim de 11 CP suplimentari

filtrul sport nu-ti aduce nici un castig suplimentar, dar de dragul conversatiei sa punem 3 CP pt efectul placebo

regulatorul de presiune... nu castigi nimic daca nu-i scb injectoarele si nu-i modifici admisia de aer... deci e 0 CP

toba finala directa... nu scoti nimic daca nu treci de la aspirat la turbo... doar zgomot deci 0 CP

Daca scoti catalizatorul cu totul si pui pe direct castigi aproximativ 10 cp

iar cu EGR-ul te cred pe cuvant... 6 CP

Tragem linie si adunam: 106+11+3+10+6 = 136 CP

daca aduci argumente solide sunt dispus sa te cred.. altfel raman la parerea mea... ca de batut cu caramida in piept pot si eu Wink
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Motorul despre care vorbim este probabil X16XE (cele cu C16SEL sunt f. rare). De felul lui este un motor modern ca arhitectura (16V dohc) dar invechit ca management (foloseste MAP nu MAF, sistemul de alimentare e cu retur etc.). Intrebari:
1. Cum ai reusit sa modifici regulatorul de presiune (sau limitatorul de presiune in rampa), si mai ales cum ai masurat valorile, tinand cont ca e o piesa pur mecanica, comandata prin vacuum?
2. Las la o parte ca injectoarele stock n-ar face fata la presiunea aia (probabil nici nu s-ar amorsa), cum si mai ales unde i-ai pus unichip cand ala e compatibil doar cu cateva modele, printre care n-am gasit nici rude indepartate ale Opel (gen Chevrolet Cobalt sau Malibu)?
3. Ca sa pastrezi amestecul aproape de ideal, de unde vine aerul suplimentar? kit de inductie, sau ce? (nu ca ar ajunge oricum...)
Nu spun ca sunt impotriva modificarilor, din contra. Dar trebuie inteles ca nimic nu vine pe gratis iar pe matale domnu' LLV nu te mai cred de loc de cand ai dat exemplul cu Honda: de ce? pt. ca in mintea ta se pare ca motoarele alea sunt la fel cand de fapt ala de 160CP este DOHC, ala intermediar este OHC si are compresie mai mica iar cel mai slab e de fapt 1,5; si astea sunt diferente minore nu? Hai s-o lasam balta...
Skip ads

  • LLV
  • *
  • 25 mesaje
  • din 18 Jun 2006
  • Vectra 1993 c20 xe
  • Bucuresti
  • LLV

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 c20 xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Cyclops gresesti cand enumeri componentele si spui cati cai iti dau fiecare.
Fitru de aer conic nu o sa-ti dea nici un cal, poate chiar o sa-ti scada performantele din cauza ca intra o canitate prea mare de aer,el aduce avantaje cand in combinatie cu el maresti debitul de benzina.Atunci normal ca puterea iti creste.
Ideea e sa gasesti combinatia perfecta dintre mai multe elemente de tuning si ai sa vezi ce rezultate surprinzatoare obtii.
Fiecare piesa care modifica ceva in motor trebuie sa ajute si sa fie ajutata de altele.

Cat despre expertul nostru in tuning INGINERU cu peste 40 de masini tunate la activ Laughing putem spune urmatoarul lucru:
Daca stii sa citesti vei vedea ca vroiam sa demonstrez ca nu conteaza cilindreea ci componentele din motor.Tocmai asta am spus ca pe o cilindree de 1600 dar cu componente diferite se obtin diferente imense de putere.Concentreaza-te si ai sa vezi ce am scris acolo.Ideea era ca un motor de 1600 poate fii adus si la 200 de cai daca ai chef si multi bani fara turbo. In ceea ce priveste regulatorul de presiune,pune mana si intra pe site-urile de tuning si ai sa vezi ca exista regulatoare de presiune universale care vin pe furtunul de retur si au si ceas care iti arata presiunea.Daca aveai ceva masini modificate la actriv cu componente profesionale stiai deja asta dar se pare ca stii doar sa vorbesti si nu sa faci ceva.
Nu te supara dar habar nu ai injectoarele alea rezista la mai mult de 4,5 bari.Repet apuca-te si modifica si tu niste masini(nu in minte ci in realitate) si ai sa vezi din experienta asta.Sau poate vrei adresele celor mai mari firme de tuning Opel si o sa le explici tu lor cum injectoarele nu rezista la 3,5 bari. Laughing
Cat despre Unichip intra la www.mastertuner.ro si spune-le tu lor cum nu pot sa monteze pe Opel.Ai sa-i faci sa rada foarte tare.
Pune mana si citeste cum se monteaza Unichipul si ai sa vezi ca merge si pe Opel si pe 90 la suta din masinile care au injectia gestionata electronic.
Daca tu crezi ma m-am apucat din lipsa de preocupare sa scriu minciuni pe forum te inseli.Eu am vrut doar sa-i raspund baiatului ala care vroia sa mai stoarca ceva cai din Tigra lui.
Lasa teoria ca toti suntem buni la asta si mai pune mana pe fiare sa vezi care e realitatea.


Ultima modificare facuta de LLV la Sam 17 Feb, 2007 12:53 am
  • LLV
  • *
  • 25 mesaje
  • din 18 Jun 2006
  • Vectra 1993 c20 xe
  • Bucuresti
  • LLV

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 c20 xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Regulatorul in cauza.


Nu spune nimeni sa nu ne contrazicem dar se poate si intr-un mod civilizat fara sa ironizam si sa facem misto de munca si realizarile altuia.

  • LLV
  • *
  • 25 mesaje
  • din 18 Jun 2006
  • Vectra 1993 c20 xe
  • Bucuresti
  • LLV

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 c20 xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Serpisorii pe care vreau sa-i montez.
Am inteles de la proprietarul acestei masini din poza ca este o diferenta foarte mare fata de galeria originala de evacuare.
Puteti vedea si la el EGR-ul anulat .




De aceea se scoate ca in locul gazelor care intra in galeria de admisie sa poti suplimenta amestecul.
  • LLV
  • *
  • 25 mesaje
  • din 18 Jun 2006
  • Vectra 1993 c20 xe
  • Bucuresti
  • LLV

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 c20 xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Cam asa arata jucaria cand o cumperi.

Skip ads

  • LLV
  • *
  • 25 mesaje
  • din 18 Jun 2006
  • Vectra 1993 c20 xe
  • Bucuresti
  • LLV

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 c20 xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2006

  • Mesaj Privat
O alta componenta super tare este ram induction pentru tigra dar costa aberant de mult

  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Sa zicem ca tu le stii pe toate si noi (love4cars, cyclops, eu) nimic. Dar de demonstrat cele afirmate...? adica poze cu masina, componentele alea pe masina, eventual print-ul de la dyno...? poze de pe net stiu sa iau si eu sincer. Si bottom line, crede-ma ca stiu unde se poate aduce un motor normal aspirat, dar cu bani multi nu cu 5-600 euro (asta evident daca vrei sa si reziste eventual).
  • ovymme

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Alba Iulia
  • Masina: GT 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2007

  • Mesaj Privat
foarte interesanta discutia asta a voastra baieti dar ati cam deviat de la subiect si cred ca intentia mea nu era sa va fac pe voi sa va contraziceti aiurea pt niste chestii in care oricum fiecare isi sustine punctul d vedere indiferent de argumentele aduse de celalalt.Mersi inca odata LLV pt info tale incet incet o sa le pun in practica

as avea totusi o intrebare.Daca ii scot catalizatorul are vreun efect nefericit asupra functionarii motorului,eu cred ca nu dar am zis sa va intreb si pe voi sa ma conving.
  • LLV
  • *
  • 25 mesaje
  • din 18 Jun 2006
  • Vectra 1993 c20 xe
  • Bucuresti
  • LLV

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 c20 xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2006

  • Mesaj Privat
In afara de faptul ca-i usurezi evacuarea nu are nici un efect negativ.
Am scos si la o vectra si la un bmw pisica si nu a avut nici un efect negativ.
Scoate doar ceramica din el.Faci cu aparatul de sudura o "usa" pe burta lui spargi si scoti toata ceramica afara apoi sudezi la loc bucata.
In momentul in care amestecul din cilindru este mult mai bogat decat cel de fabrica e normala ca si presiunea in evacuare creste datorita exploziei mult mai puternice in camera de ardere.
In general la motoarele modificate se usureaza si evacuarea.De fapt asta a fost scopul initial al tobelor sport.
Acum le mai pune lumea si din alte motive,design sunet etc.
Daca ai pe acasa un catalog de prin 1990-1991 pe vremea cand producatorii de masini scoateau acelasi model cu catalizator sau fara ai sa vezi ca intre versiunea cu catalizator si cea fara e o diferenta de putere care variaza intre 3 si 5-6 cai.
Se spune ca iti cam fura din putere.
Skip ads

  • ovymme

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Alba Iulia
  • Masina: GT 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2007

  • Mesaj Privat
imi place mult masina asta dar totusi cred ca mai bine ar fi sa fac toate chestiile astea pe o calibra as dori niste pareri care din motoare e mai fiabil cel de 1,6 de tigra sau cel de 2,0 de pe calibra dar tigra din 98 si calibra max pana in 95
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Stiu cel putin trei motoare cu cilindreea de 2000 care s-au montat pe Calibra, C20NE - 115 CP ,C20XE- 150 CP, C20LET- 204 CP la care din ele faci referire?
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Din '96 pt. scurt timp pe Calibra s-a folosit si varianta euro2 a motorului 2,0 16V (X20XEV).
  • love4cars

  • Mesaje scrise: 1,440
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2005

  • Mesaj Privat
LLV a scris:In afara de faptul ca-i usurezi evacuarea nu are nici un efect negativ.


Are un efect negativ asupra mediului Exclamation
@ovy este interesant ca pe parcursul acestei discutii aproape ti-ai schimbat optiunile. Vrei calibra, desi ti s-au adus o gramada de argumente cum se poate scoate putere cu bani putini... Very Happy
  • ovymme

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Alba Iulia
  • Masina: GT 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2007

  • Mesaj Privat
love4cars intradevar daca ma gandesc bine sunt in cumpana deoarece ma gandesc ca , cu aceeasi suma poti modifica un motor de calibra de 2000 din care probabil reusesti sa storci mai mult decat din 1,6 pe care il am si in ideea asta as vrea o calibra dar oricum ca si forma imi place mai mult tigra deci sunt intr-o mare dilema.

ps in legatura cu motorul d pe calibra care vrei tu nu are importanta ca inca nu mi-am gasit una sa pot sa iti dau mai multe detalii
  • love4cars

  • Mesaje scrise: 1,440
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Un motor pe care poti sa-l modifici "la nesfarsit" este motorul turbo. Go for it! Wink


Ultima modificare facuta de love4cars la Mie 21 Feb, 2007 3:10 pm
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
ovymme a scris:love4cars intradevar daca ma gandesc bine sunt in cumpana deoarece ma gandesc ca , cu aceeasi suma poti modifica un motor de calibra de 2000 din care probabil reusesti sa storci mai mult decat din 1,6 pe care il am si in ideea asta as vrea o calibra dar oricum ca si forma imi place mai mult tigra deci sunt intr-o mare dilema.

ps in legatura cu motorul d pe calibra care vrei tu nu are importanta ca inca nu mi-am gasit una sa pot sa iti dau mai multe detalii

*
Pai... pune un motor de Calibra pe Tigra Laughing In alta ordine de idei, sunt curios cati din "vitejii" de aici, cu o solida cultura Google si de prospecte de firme de tuning cred ceea ce scriu in "real life"... Laughing Nici un atac personal... Exclamation
  • ovymme

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Alba Iulia
  • Masina: GT 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2007

  • Mesaj Privat
sincer as pune dar nu cred ca se poate nu ineaparat de calibra un motor de 2000 benzina sau eventual 1,8t dar cred ca raman cu pofta ca si asta de 1,6 e super inghesuit sub capota incat nici becurile din far abia i le schimb,ce sa mai zic de unu de 2,0 sau 1,8 oricum o sa ma documentez pe tema asta ca suna interesant.
INTREBARE daca ii schimbi motorul acesta se schimba cu tot cu cutia de viteze.nu?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Tigra
  3. Tigra A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR