eugenchis
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: baia mare
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2006
- Mesaj Privat
- trami
- **
- 135 mesaje
- din 12 Mar 2005
- Dambovita
trami
- Mesaje scrise: 135
- Locatie: Dambovita
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2005
- Mesaj Privat
- Olah Bela-Levente
- *
- 1 mesaje
- din 25 Nov 2006
- Zafira 2002 Y20DTH
Olah Bela-Levente
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina: Zafira 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2006
- Mesaj Privat
Opel Zafira Y20DTH din 2002,ma opresc in parcare,cand sa plec nu mai am servo la directie.Cu cateva zile inainte de aceasta intamplare parca se auzea ceva cand volanul era intors la limita.Testat cu calculatorul:motorul servo turatie 0 si consum de curent substantial-inteleg ca trebuie schimbat tot ansamblul servo(motor,rezervor de ulei,etc)?!M-ar interesa o sursa de piese second,un pret informativ si un service competent in Covasna sau Brasov.
- alexandrv_b
- **
- 189 mesaje
- din 26 Sep 2006
- Zafira 2003 Y20DTH
- Aiud-Alba
alexandrv_b
- Mesaje scrise: 189
- Locatie: Aiud-Alba
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2006
- Mesaj Privat
- leonard_popescu
- *
- 19 mesaje
- din 26 Dec 2006
- Zafira 2003
- cluj-napoca
leonard_popescu
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: cluj-napoca
- Masina: Zafira 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2006
- Mesaj Privat
- ROSCA DANIEL
- **
- 117 mesaje
- din 23 Oct 2005
- Zafira 2001 y20dth
- Bacau
ROSCA DANIEL
- Mesaje scrise: 117
- Locatie: Bacau
- Masina: Zafira 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2005
- Mesaj Privat
- alexandrv_b
- **
- 189 mesaje
- din 26 Sep 2006
- Zafira 2003 Y20DTH
- Aiud-Alba
alexandrv_b
- Mesaje scrise: 189
- Locatie: Aiud-Alba
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2006
- Mesaj Privat
leonard_popescu a scris:Si eu am aceeasi problema cu servo-ul. Unde anume in compartimentul motor ar trebui sa fie acea siguranta ?
Langa vasul de expansiune. Incerc sa postez o imagine cu pozitia cutiei cu sigurantele respective.
Se pare ca am si reusit. Se scoate acel capac si sub el sunt niste sigurante ca cele din habitaclu insa mai mari. Dupa deconectarea bateriei se scot pe rand si se verifica vizual daca sunt intrerupte ori nu. Cele intrerupte se inlocuiesc. Dupa aceasta operatiune se reconecteaza bateria, se reintroduce codul casetofonului si se reprogrameaza sistemul de ridicare automata a geamurilor. Mare atentie daca nu aveti codul casetofonului, ca va costa cateva zeci de RON-i decodarea.
Daca nu este intrerupta (arsa) nici o siguranta, atunci va reorientati catre pompa mecanismului de servodirectie fiind foarte probabil sa fie defecta ea ori o camponenta a ei.
Bafta!!
P.S: Zgomotul acela la capatul cursei volanului se mai poate auzi si din cauza nivelului scazut al uleiului in mecanismul de servodirectie, deci e bine sa il verificati si pe acesta.
- cousingabi
- *
- 1 mesaje
- din 04 Nov 2006
- Vectra 1993
- Bucuresti
cousingabi
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1993
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2006
- Mesaj Privat
Cand virez stanga sau dreapta se aude de la pompa de servo un huruit ingrozitor (mentionez ca volanul se invarte foarte usor).
Lichid de servo am, dar arata cam "urat" ca un ulei ars si mi se pare ca e si cam vascos. Poate sa fie de la lichidul de servo As vrea sa il schimb dar pe unde ar trebui sa il scurg si cum se aeriseste instalatia?
Multumesc anticipat.
Lichid de servo am, dar arata cam "urat" ca un ulei ars si mi se pare ca e si cam vascos. Poate sa fie de la lichidul de servo As vrea sa il schimb dar pe unde ar trebui sa il scurg si cum se aeriseste instalatia?
Multumesc anticipat.
- marius2006
- *
- 10 mesaje
- din 09 Jan 2007
- Vectra 1994 c18nz
marius2006
- Mesaje scrise: 10
- Locatie:
- Masina: Vectra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2007
- Mesaj Privat
Salut tuturor.
Vectra a 1994-1,8i-c18nz
Imi poate spune cineva cum scot lichidul din servodirectie si cum aerisesc instalatia?Vreau sa schimb lichidul ptr ca are o culoare neagra si parca are si particule in suspensie si servodirectia merge un pic cam greu,sau o fi de la altceva? Din cate stiu uleiul trebuie sa fie curat(sau poate gresesc?).Multumesc
Vectra a 1994-1,8i-c18nz
Imi poate spune cineva cum scot lichidul din servodirectie si cum aerisesc instalatia?Vreau sa schimb lichidul ptr ca are o culoare neagra si parca are si particule in suspensie si servodirectia merge un pic cam greu,sau o fi de la altceva? Din cate stiu uleiul trebuie sa fie curat(sau poate gresesc?).Multumesc
sodo
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2006
- Mesaj Privat
sodo
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2006
- Mesaj Privat
- boditza
- ***
- 765 mesaje
- din 28 Sep 2006
- Dolj
boditza
- Mesaje scrise: 765
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
- Kappy
- **
- 341 mesaje
- din 23 Feb 2005
- Vectra 1993 C20NE
- Bucuresti
Kappy
- Mesaje scrise: 341
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2005
- Mesaj Privat
- Kappy
- **
- 341 mesaje
- din 23 Feb 2005
- Vectra 1993 C20NE
- Bucuresti
Kappy
- Mesaje scrise: 341
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2005
- Mesaj Privat
Cu motorul oprit: desfaci furtunul care e prins cu colier de pompa de servo, lasi sa curga lichidul vechi, pui la loc furtunul si il strangi cu colierul apoi umpli vasul pt lichid. Pornesti motorul si cand inceteaza zgomotul de la pompa de servo (o sa iti dai seama care e) faci cu volanul pe loc de vreo 5 ori rotatii complete stanga dreapta. Ai grija ca intre timp sa nu ramai fara lichid in vas. La sfarsit se umple vasul pana la nivelul specificat. Si gata treaba
- ionutz2008
- **
- 211 mesaje
- din 13 Mai 2006
- Vectra OPC 2005 Z28NET
- Bucuresti
ionutz2008
- Mesaje scrise: 211
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra OPC 2005 Z28NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2006
- Mesaj Privat
- mitluc
- **
- 164 mesaje
- din 12 Sep 2006
- Zafira 2001 Y20DTH
- Bacau
mitluc
- Mesaje scrise: 164
- Locatie: Bacau
- Masina: Zafira 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2006
- Mesaj Privat
- trami
- **
- 135 mesaje
- din 12 Mar 2005
- Dambovita
trami
- Mesaje scrise: 135
- Locatie: Dambovita
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2005
- Mesaj Privat
Ca sa scurgi 'aproape' tot uleiul trebuie sa desfaci si racordurile de la caseta (cel care vine de la pompa si cel care pleaca la rezervor) si sa faci stanga - dreapta de cateva ori. Asa reusesti sa-l scoti si pe cel din caseta, aproape tot. Toata operatiunea cu motorul oprit!
Pentru reumplerea circuitului, de acord cu Kappy.
Pentru faptul ca servodirectia merge greu poate fi vinovata pompa (sa nu faca suficienta presiune), sau caseta (sa aiba uzuri adanci in dreptul segmentilor de pe distribuitor).
Pentru reumplerea circuitului, de acord cu Kappy.
Pentru faptul ca servodirectia merge greu poate fi vinovata pompa (sa nu faca suficienta presiune), sau caseta (sa aiba uzuri adanci in dreptul segmentilor de pe distribuitor).
- pif
- ****
- 1,320 mesaje
- din 04 Nov 2004
- Vectra 2001 z18xe
- Gaesti/Dambovita
pif
- Mesaje scrise: 1,320
- Locatie: Gaesti/Dambovita
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2004
- Mesaj Privat
De schimbat sa mai discutat se desprinde furtunul de la pompa de servo, si furtunele ce vin de la caseta de directie la vasul de ulei pentru servodirectie si se roteste de volan stanga/dreapta de cateva ori, pana curge tot uleiul murdar. Se pun la loc furtunele si se umple vasul si se repeta operatiunea rotirii volanului stanga/dreapta. Se urmareste nivelul lichidului iar daca a scazut se completeaza pana la nivel. Operatiunea se face cu motorul oprit. Daca gresesc rog pe cineva mai cunoscator sa ma corecteze.
nicuviasu
- Mesaje scrise: 75
- Locatie: arad
- Masina: Astra 1993 TC4EE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2006
- Mesaj Privat
Eu zic sa nu-ti faci probleme cu asta. Cel putin la Astrele cu servo la toate care le-am vazut face la fel. Cand rotesti volanul pana in capat scoate un sunet "metalic" foarte enervant. In privinta uleiului trebuie sa fie rosu si se schimba exact asa cum a descris "PIF". Fara nici o siringa ca sa ne pastram simtul umorului
- ionutz2008
- **
- 211 mesaje
- din 13 Mai 2006
- Vectra OPC 2005 Z28NET
- Bucuresti
ionutz2008
- Mesaje scrise: 211
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra OPC 2005 Z28NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2006
- Mesaj Privat
Parerea mea e sa schimbi uleiul operatiunea asta am facut-o eu ieri si chiar se simte diferenta ,in legatura cu culoarea uleiului acesta este de trei feluri din cate stiu si sper sa nu ma insel : rosu,galben,verde , indicat este sa bagi aceeasi culoare cu cel care a fost , daca spui ca este negru ca un ulei ars pune o picatura pe deget si intinde-o si poate ai sa rcunosti culoarea dupa ce inlaturi impuritatile din ulei .