Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • cyberbob

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Am gasit si eu mai demult un tutorial pe vectra-c.com parca. Dar e destul de complicat, trebuie desfacuta valva iar apoi lipita la loc. Cel mai bine testeaza cu o valva de imprumut.
Skip ads

  • valyvis100

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2007 1,9DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Inainte de asta, curata-i filtrul de la valva, este simplu, treaba de 5 minute, curata senzorul de boost iar in final EGR.
La mine, acelasi motor, dupa aceste operatii s-au diminuat sesizabil simptomele mersului in suturi.
Daca apare odata la o saptamana.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
la
  • seftaka

  • Mesaje scrise: 1,184
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Care ar fi un pret corect pentru o curatare de egr, la un service normal? Am fost azi la cateva sa intreb, eventual sa il curat, dar m-au cam enervat. Nu imi vine sa cred ca mai exista dinastia ce vor sa ma faca pe fata, cu replici ca e sub motor, ca numai demontatul dureaza 2 ore, cand defapt dureaza 5 minute
Skip ads

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
EGR-ul e prins in vreo 6 suruburi la tine. Ce cauti la service ? Nervi si bani aruncati ?
  • seftaka

  • Mesaje scrise: 1,184
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Pai tocmai, eu nu prea ma bag asa, dar mi s-au cerut sume intre 150-300 lei, ultimul a afirmat ca trebuie data inclusiv galeria jos. Dupa ce l-as da jos, cu ce imi recomandati sa il curat, sa nu il stric macar
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Nu trebuie dat jos nimic in afara de EGR.
Se curata f. usor cu WD40 sau spray de frane.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=106139
  • seftaka

  • Mesaje scrise: 1,184
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Mersi frumos
Skip ads

  • alxblade

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2007 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Eu am dat 100 de lei la schimbare egr si la mine chiar ai de demontat caci e in spatele motorului, insa merg mereu la acelasi mecanic si acesta are propriul lui garaj.In service mi-ar fi luat vreo 150-200 de lei sigur. Intai se da jos antigelul, apoi baterie, carcasa baterie, furtun si conducta de la intrarea in galerie impreuna cu clapeta de acceleratie, conducta de racire. Pozitia foarte incomoda si o ora s-a stat numai la un surub blocat. Deci la motorul de 1.9 cdti care din cate stiu e in dreapta galeriei de admisie, la vedere, ar trebui sa dureze putin si constul sa fie scazut - 30-50 de lei.
  • tase

  • Mesaje scrise: 1,985
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Am citti pe net si am desfacut si curat si EGR si clapeta....de citeva ori...e atit de simplu.....vezi pe site ca ai sa gasesti explicat foarte exact...nu mai arunca cu bani ...si apoi stii sigur ca ai facut lucrarea bine
  • Op3l

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2013

  • Mesaj Privat
@alxblade
P0243 Face referire la controlul boost-ului. Cam pe aici incepe meseria celui care pune testerul , deoarece P0243 se imparte in 2 defecte :
1. Boost pressure sensor defect , low/high voltage.
2. Probleme legate de reglajul boost-ului . aici problema fiind mai delicata deoarece in calcul intra : solenoidul ,respectiv actuatorul geometriei variabile, in cazuri mai rare poate fi blocata chiar geometria in sine.
Pentru varianta 1 apare pe tester tipul de P0243 daca face referire la senzor ,se masoara alimentarea daca da bine = senzor busit.
Pentru varianta 2 , se urmareste cat boost cere ECU si cat livreaza. Avand in vedere ca limitarea intervine la 3000 rpm cel mai probabil este vorba de underboost ( adica baga mai putin) se urmaresc eventualelel suieraturi mai exact fisuri in admisie. Se verifica cursa tije geometriei variabile la mana trebuie sa actioneze fata sa agate, dupa aceea se verifica "ciupera" vacuumatica care actioneaza tija , mai exact se verifica daca tine vacuum-ul ( adica daca-si mentine pozitia) . Dupa aceea se verifica furtunul de vacuum pana in electrovalva. In ultima instanta se verifica jocul in axul turbosuflantei respectiv vreo pala indoita etc.
Daca toate astea sunt ok Smile , poti inlocui linistit electrovalva. Se paote incepe prin verificarea electrovalvei dar trebuie o mica pompa de vacuum + 12 V pentru verificarea ei.
P.S. Sa nu carecumva sa bagi compresorul in electrovalva ca ii zboara dracu membranele Smile .
P.S.2 Toate verificarile astea dureaza cam 20 de minute.
  • alxblade

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2007 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc frumos pt indicatii. Am sa merg zilele astea la mecanic sa il rog sa verifice. Imediat ce aflu, postez !
Skip ads

  • suiram1987

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Salutare am revenit cu noi date despre masina mea adica am anulat egr-ul si parca am alta masina adicã nu îmi mai face nici o problema acum nu știu dacã merg cu el asa anulat se poate strica ceva la ea ? Pentru cã egr-ul e nou si e in garantie dar cei de la service au zis ca s-ar putea sa nu-mi schimbe egr-ul pt ca nu îmi da eroare in bord si ei nu pot sa îmi facã captura la bord ca sa justifice firmei producãtoare ca nu e bun 😣 si sincer nu as mai cumpara acum alt egr pt ca îmi e frica sa nu patesc la fel.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
De ce ai vrea sa schimbi EGR-ul daca masina merge bine acum ?
Cat a costat anularea EGR si unde ai facut-o ?
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
suiram1987 a scris: Pentru cã egr-ul e nou si e in garantie dar cei de la service au zis ca s-ar putea sa nu-mi schimbe egr-ul pt ca nu îmi da eroare in bord si ei nu pot sa îmi facã captura la bord ca sa justifice firmei producãtoare ca nu e bun 😣 si sincer nu as mai cumpara acum alt egr pt ca îmi e frica sa nu patesc la fel.
Ai auzit de Protectia Consumatorului...? Nu e treaba ta cum rezolva service-ul problema.E obligat sa o rezolve.Faci o simpla sesizare(cu numar de inregistrare) la protectia consumatorului si de aici e treaba lor sa-ti reprezinte interesele.Nu te astepta ca se rezolva in timp foarte scurt...,inertia e binecunoscuta si mai sunt si termenele legale.Probabil o sa fii surprins ca service-ul nu va mai invoca lipsa capturii,obligatia lui fiind rezolvarea cazului,fara motivatii hazlii(din punctul meu de vedere).O componenta chiar daca e noua,nu va putea functiona daca nu are conditiile de functionare indeplinite(aici e mult de comentat). Atentie la documente! Facturi,garantii,etc.
  • suiram1987

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2014

  • Mesaj Privat
iulian1971 a scris:De ce ai vrea sa schimbi EGR-ul daca masina merge bine acum ?
Cat a costat anularea EGR si unde ai facut-o ?


Pai vreau sa schimb EGR-ul pentru ca ii defect sau nu merge la parametri normali. Cand e montat la motor masina merge cu hopuri la turatii de 2000 sau peste 2000 de ture iar cand e dat jos masina merge bine si am dedus ca el ar fi problema.
EGR-ul a fost aproximativ 500 lei nou.
  • suiram1987

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2014

  • Mesaj Privat
iulian1971 a scris:
suiram1987 a scris:iulian1971
Am a avut o perioada EGR-ul defect si masina a mers bine dar dupa ce l-am schimbat au apãrut si problemele dar cei de la service au zis ca îmi dãdea eroare in bord daca ar fi de la EGR nustiu ce sa mai cred.

Nu intotdeauna da eroare.
Mergi la reprezentanta si spune-le sa-ti puna softul de Turcia. Nu e scump.
@seftaka
Aceeasi solutie e valabila si pt. tine.
Bafta.


Imi poti spune si mie ce avantaje am daca pun softul din Turcia si daca sti cat ar costa aproximativ ? Cool
  • alxblade

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2007 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Suiram1987, cu bonul fiscal de achizitie a Egr-ului, impreuna cu devizul de reparatie/ schimbare a acestuia intr-un service autorizat RAR, vanzatorul este obligat sa il trimita in garantie. Cum a spus un coleg mai sus, te poti adresa OPC-ului, iar in cazul in care service-ul nu ti-a emis deviz, factura si de exemplu nu ti-au permis sa vezi reparatia masinii, sau sesizezi anumite nereguli si manarii, te poti adresa RAR-ului cu o plangere. Dupa parerea mea, Rar-ul cand vine sa sanctioneze o face destul de dur si sanctiunile pot fi pana la suspendarea activitatii service-ului respectiv in cel mai rau caz. Nu te lasa convins asa usor ca nu au ce face, dupa ce dai 500 de lei pe o piesa, ce se dovedeste defecta si pe care ai schimbat-o la recomandarea lor.
Consulta OUG 82/2000 (http://legeaz.net/text-integral/og-82-2000-autorizare-reparatii-vehicule-rutiere), modificat si completat prin Legea 51/2013 (http://www.dreptonline.ro/legislatie/legea_51_2013_modificare_og_82_2000_autorizarea_operatorilor_economici_activitati_reparatii_reglare_modificari_constructive_reconstructie_vehicule_rutiere_dezmembrare.php )

Cat despre acele hopuri, le experimentam si eu la vechiul egr si e de la valva electriva cel mai probabil, ea inchinde si deschide atunci cand o desfaci si o legi la curent, sau atunci cand faci proba cu opcom-ul, insa lucreaza neregulat in timpul functionarii motorului.
  • alxblade

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2007 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Revin, asa cum am promis! Am schimbat electrovalva si totul s-a rezolvat. Insa dupa vreo 500-700 km, cand m-am intors de la drum intins, am sesizat ca in sarcina a aparut din nou acea scrasneala pe aceeasi turatie. Nu mai taie alimentarea, insa scrasneala aia apare cand si cand. Ma dispera si cel mai frumos e ca fix atunci cand ma duc la mecanic, nu mai face. Acum ma gandesc ca poate electrovalva noua incepe sa faca si ea figuri, insa cred ca e putin probabil. Electrovalva e Pierburg.
  • alxblade

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2007 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Revin asa cum am promis. Am schimbat electrovalva de la turbo si pentru 500-700 km nu mi-a mai facut nicio figura. Cand m-am intors de la drum lung unde am mers foarte bine si in ture inalte, am sesizat din nou acea scrasneala / hascaiala ( face ceva gen hâș hâș pe la 2800 ture si se simte cel mai bine in treapta a2-a insa se aude si pe loc cand turezi ) si ma scoate din minti. Am fost la un mecanic si a spus ca ar fi de la turbina, rotorul ala avand joc. Chestia este ca nu se simte intotdeauna ci numai cand si cand. V-ati mai intalnit careva cu aceeasi situatie? Vreau sa spun ca la modul in care incep sa cada toate la opel dupa 150.000, ma gandesc serios sa trec la vw, macar sa mai bag bani si in alta marca !
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR