- alex_kapeller
- *
- 20 mesaje
- din 30 Mar 2008
- Vectra 2008 Z 1.9 DTL
- Bucuresti
alex_kapeller
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 Z 1.9 DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2008
- Mesaj Privat
- tase
- ****
- 1,985 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,985
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
- Red_dog
- ****
- 1,112 mesaje
- din 10 Mai 2009
- Vectra 2003 z18Xe
- Arges
Red_dog
- Mesaje scrise: 1,112
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2003 z18Xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2009
- Mesaj Privat
Bun, sunt destul de in tema, pentru ca am avut niste prieteni care au inmatriculat masini. conteaza farte mult de CO2, odata, norma eur si vechime, Cu cat masina este mai veche si are euro 4 cu atat taxa scade. La o masina euro 4 din 2004 vei plati mult mai putin taxa decat la o masina cu acelasi motor, cu aceleasi noxe dar din 2007,8 sau 9. Nivelul de CO 2 il gasesti pe mobile.de, cautand masini cu motorizare asemanatoare si in functie de acea valoare poti calculata taxa destul de aproape de adevar cu caslculatorul de aici de pe forum. Daca o lasi pe cea din 2004 pana la anul, si o inmatriculezi in ianuarie o sa fie taxa mai mica pentru ca imbatraneste masina, iar norma euro e una buna respectiv 4. Nivelul de CO2 la un 1.9 cdti cu filtru de particule ar trebui sa fie la 157. Toate cele bune. INmatriculare auto 1.9 cdti euro 4 din 2007 acum 2 luni a costat fx 60 milioane lei vechi. Toate cele bune!
- BogdanCiucur
- *
- 6 mesaje
- din 25 Dec 2014
- Vectra 2006 z19dth
- Gorj
BogdanCiucur
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Gorj
- Masina: Vectra 2006 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Dec 2014
- Mesaj Privat
- micky001
- ****
- 1,318 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,318
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
Nu se ia in calcul anul fabricatiei,ci data primei inmatriculari.De-aia la ANAF ti se cere pe langa Cartea de Identitate si Brief-urile copie plus original si traducerea lor legalizata.In CDI nu se inscrie acea data de prima inmatriculare a autoturismului.Exemplu,an fabricatie 2005 luna mai,prima inmatriculare 2006 luna iunie,ei...se ia ca an 2006-2007(prima inmatriculare,trecut de a IV-a a anului,spre 2007,asa cum apare in certificatul de inmatriculare german ,de exemplu).Apoi se ia in calcul valoarea emisiilor trecuta de RAR in cartea de identitate.Posibil in Brief sa nu gasesti norma trecuta,gen certificat Austria,ori grameCO2/km.RAR-ul insa are..."cataloage".RAR-ul iti stabileste si incadrarea in norma de poluare,nu vorbele si ce citesti pe internet,gen Wikipedia ori barfe intre posesori auto.M-am lovit de problema asta si am vazut negru pe alb doua carti de identitate,aceeasi masina,aceeasi motorizare,acelasi an de fabricatie,provenienta una din Franta,una din Germania,Franta Euro 3,Germania Euro 4.Textul cu "toate CDTI-urile sunt E4" este fals! Textul cu "tot ce este cod motor ce incepe cu Z- ,este E4",fals si asta! Pe Brief gasesti incadrarea in norma de poluare sub diferite forme,D4 nu este definitie pentru Euro4 de exemplu.Daca gasesti un text gen :RL 70/220 i.F 2003/76A,fii sigur ca este Euro3,asa cum acelasi cod daca se termina cu "B",este Euro4.Clar,numai Dumnezeul RAR poate stabili cu exactitate asta si litera de lege ramane ce a stabilit el!Nivelul emisiilor este luat in calcul functie de transmisia si caroseria echiparii cu motorul respectiv si este diferita de la model auto la model.Acelasi motor poate echipa o caroserie mai usoara,automat are un nivel mai mic emisii gCO2/Km fata de un model cu o caroserie mai mare,mai grea.De aceea vei intalni un nivel diferit la doua modele auto diferite dar echipate cu acelasi motor,ori doua modele identice dar cu transmisii diferite.Dar acest lucru este notat deobicei in Brief,ori daca nu,gasesc cei de la RAR incadrarea...!Deobicei samsarii iti arata pe internet acelasi cod motor pe o alta masina mai usoara unde nivelul emisiilor este mai mic,sa te incante calculul,apoi nu-ti mentioneaza data primei inmatriculari,ci cea a fabricatiei,un an conteaza insa la...buzunar.M-am fript deunazi cu un text asemanator si o situatie asemanatoare,care mi-a scos din buzunar aproape 1000 euro mai mult decat eram pregatit.Si da! Este un CDTI ! Si da! Este un cod motor "Z' ! Si da! Este calculat 2007 nu 2005 an fabricatie!Si... nu! Nu este Euro 4 !(...sau cel putin ,asa au catadicsit cei de la RAR sa noteze in carte...)
- danielddd
- ***
- 527 mesaje
- din 26 Nov 2010
- Astra 2002 z16se
- Botosani
danielddd
- Mesaje scrise: 527
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2010
- Mesaj Privat
Spui foarte bine ce spui dar la partea cu poluarea ar trebui sa fie sigur euro 4.Eu am mers personal sa fac pt un prieten RARul la un fiat punto 1.6 benz din 2002 ,convins ca este euro4.Cand imi dau aia cartea...surpriza! euro 3.Vin acasa la om,ii arat cartea si ii zic: asta e,taxa e 800euro la tine.Dezamagit omu,a stat pe ganduri 2-3 zile si a plecat la rar direct la ghiseul unde se elibereaza cartile de identitate si i-a zis doamnei de acolo ca e o greseala,ca motorul lui dupa ce a consultat el pe internet si site-uri din germania,este euro 4.Cucoana i-a luat cartea si actele masinii(era de Italia) si a venit dupa 10 minute cu ea corectata la Observatii cu ceva de genu: COD MOTOR ``BLA BLA`` EURO 4.Am vazut cartea modificata de cei de la RAR cu ochii mei,si a platit omul 1100 ron taxa nu 800 de euro.Pt cine nu crede va pot face rost de poza cartii respective.Fa si tu o incercare si mergi la RAR ,poate a fost si la ei o greseala de data asta,sau poate masina ta e autoutilitara,in cazul asta poate fi euro 3.
- micky001
- ****
- 1,318 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,318
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
Poluez un pic acum topicul... Masina i-am luat-o fetei,un Meriva 1.3 cdti,motor Z13DT,clasa M1,nici pe departe utilitara,la care cota de reducere ar fi fost mult mai mare.RAR-ul si nu numai,(adica oriunde te-ai duce in Europa la un centru acreditat de omologare)nu face incadrarea intr-o norma dupa un anumit cod motor.Incadrarea o face producatorul si o mentioneaza in Certificatul de Conformitate,respectiv COC-ul.Vorbind acum de cod Z13DT,echipeaza mai multe modele,Corsa,Meriva,Tigra,Agila,Combo.Dam o cautare si le vom gasi atat cu valori diferite la emisii CO2,de la 119 g/km la 147 g/km,cat si la incadrare in normele de poluare Euro.Vorbim aici de acelasi motor,acelasi an de fabricatie.Nici filtrul de particole prezent nu-i schimba statutul,cazul meu.Cucoana nu cred ca poate schimba cum vrea ea o norma prestabilita.Crtea este facuta in baza unui certificat completat de un inginer acreditat RAR,orice modificare numai pe baza contestatiei scrise se face,dupa probatoriu.Chiar m-ar interesa procedura la care a apelat colegul respectiv...
In anumite certificate este trecuta norma direct,Euro "X",in altele Directiva CEE,dupa cum urmeaza:
Euro 1 91/441 CE
91/542 CE punctul 6.2.1.A
93/59 CE 01/01/1993
Euro 2 91/542 punctul 6.2.1.B
94/12 CE
96/1 CE
96/44 CE
96/69 CE
98/77 CE 01/01/1997
Euro 3 98/69 CE
98/77 CE rif 98/69 CE A
1999/96 CE A
1999/102 CE rif. 98/69 CE
2001/1 CE rif 98/69 CE
2001/27 CE A
2001/100 CE A
2002/80 CE A
2003/76 CE A 01/01/2001
Euro 4 98/69/CE B
98/77/CE rif. 98/69/CE B
1999/96 CE B
1999/102 CE rif. 98/69/CE B
2001/1 CE rif. 98/69 CE B
2001/27 CE B
2001/100 CE B
2002/80 CE B
2003/76 CE B
2005/55/CE B1
2006/51/CE rif. 2005/55/CE B1 01/01/2006
Ai asa ceva scris,iti face trimitere direct la incadrare in norma respectiva.Are RAR-ul "dubii",intra pe seria masinii,i-i afla COC-ul si-i "vad "incadrarea.Nu va luati dupa ce scrie pe internet,nimic nu are nici cea mai mica valoare in fata RAR,exceptie Certificatul de Conformitate emis de producator,pe care-l emite contra-cost,in cazul GM Romania,135 de euro.Restul sunt vorbe-n vant,gen documentatii copy-paste-print, ori cataloage asa zis oficiale,wikipedia,declaratii Opel GM,carti tehnice,etc.(Vezi Wiki! "Motorul anului 2005,respecta normele Euro4 chiar si fara un filtru de particole,cele mai mici noxe inregistrate pentru clasa lui,bla,bla,bla...!)
Raspunsul celor de la GM Romania,pentru ca si eu am fost credul la "afirmatiile"Opel,au fost evazive,la al 2-lea apel,chiar am purtat o discutie in engleza,incepand-o ei asa,probabil au crezut ca ma vor expedia mai rapid.In functie de gabaritul/masa masinii,motorul poate "raspunde " sub o ...alta norma,cu un alt grad de emisii CO2,evident.Incadrarea intr-o norma nu se face insa numai dupa emisiile CO2,sunt si alte gaze/noxe/criterii.Sa nu mai mentionez ca acelasi cod motor,in speta Z13DT poate fi de 69 ,75,90 cai.Un Z13DT pe Corsa din 2003 este Euro4,emisii 119,pe Meriva din 2006 este Euro3,emisii 135,chiar si cu filtrul de particole prezent.GM Romania nu mi-a putut motiva diferenta,am aflat-o singur.Si toate astea,in ciuda faptului ca sunt si serii tot 2006 Meriva Z13DT incadrate Euro 4.La mine ,acea directiva : RL 70/220 i.F 2003/76A are la sfarsit litera "A",ceea ce o face Euro 3.Daca avea "B",era Euro4 (urmareste mai sus diferentele).Si cu toate ca directiva a inceput a fi pusa in aplicatie/respectata privind notificarea "A'/ "B" din 2007,m-am ales cu 1000 de Euro mancarimi in palma dreapta...
Am mentionat,m-am fript,nu am auzit la un prieten,m-am documentat de pot da orice relatie in acest sens acum,poate sunt mai in tema decat inginerii de la RAR,care la inceput nu au putut determina norma,(nici macar nu stiau unde sa caute seria motor;n-au gasit-o ,trecand in carte "nu poate fi citita/poansonata) apeland la "specialistii"RAR Bucuresti.
Nu contest faptul ca motorul din subiectul topicului este Euro4 indifernt de an ori echipare,doar atrag atentia faptului ca "deobicei "nu este musai regula incontestabila.Regulile le face RAR-ul.Si greu ,tare greu sa-i faci pe acei ZEI sa recunoasca o asa zis-a greseala...
In anumite certificate este trecuta norma direct,Euro "X",in altele Directiva CEE,dupa cum urmeaza:
Euro 1 91/441 CE
91/542 CE punctul 6.2.1.A
93/59 CE 01/01/1993
Euro 2 91/542 punctul 6.2.1.B
94/12 CE
96/1 CE
96/44 CE
96/69 CE
98/77 CE 01/01/1997
Euro 3 98/69 CE
98/77 CE rif 98/69 CE A
1999/96 CE A
1999/102 CE rif. 98/69 CE
2001/1 CE rif 98/69 CE
2001/27 CE A
2001/100 CE A
2002/80 CE A
2003/76 CE A 01/01/2001
Euro 4 98/69/CE B
98/77/CE rif. 98/69/CE B
1999/96 CE B
1999/102 CE rif. 98/69/CE B
2001/1 CE rif. 98/69 CE B
2001/27 CE B
2001/100 CE B
2002/80 CE B
2003/76 CE B
2005/55/CE B1
2006/51/CE rif. 2005/55/CE B1 01/01/2006
Ai asa ceva scris,iti face trimitere direct la incadrare in norma respectiva.Are RAR-ul "dubii",intra pe seria masinii,i-i afla COC-ul si-i "vad "incadrarea.Nu va luati dupa ce scrie pe internet,nimic nu are nici cea mai mica valoare in fata RAR,exceptie Certificatul de Conformitate emis de producator,pe care-l emite contra-cost,in cazul GM Romania,135 de euro.Restul sunt vorbe-n vant,gen documentatii copy-paste-print, ori cataloage asa zis oficiale,wikipedia,declaratii Opel GM,carti tehnice,etc.(Vezi Wiki! "Motorul anului 2005,respecta normele Euro4 chiar si fara un filtru de particole,cele mai mici noxe inregistrate pentru clasa lui,bla,bla,bla...!)
Raspunsul celor de la GM Romania,pentru ca si eu am fost credul la "afirmatiile"Opel,au fost evazive,la al 2-lea apel,chiar am purtat o discutie in engleza,incepand-o ei asa,probabil au crezut ca ma vor expedia mai rapid.In functie de gabaritul/masa masinii,motorul poate "raspunde " sub o ...alta norma,cu un alt grad de emisii CO2,evident.Incadrarea intr-o norma nu se face insa numai dupa emisiile CO2,sunt si alte gaze/noxe/criterii.Sa nu mai mentionez ca acelasi cod motor,in speta Z13DT poate fi de 69 ,75,90 cai.Un Z13DT pe Corsa din 2003 este Euro4,emisii 119,pe Meriva din 2006 este Euro3,emisii 135,chiar si cu filtrul de particole prezent.GM Romania nu mi-a putut motiva diferenta,am aflat-o singur.Si toate astea,in ciuda faptului ca sunt si serii tot 2006 Meriva Z13DT incadrate Euro 4.La mine ,acea directiva : RL 70/220 i.F 2003/76A are la sfarsit litera "A",ceea ce o face Euro 3.Daca avea "B",era Euro4 (urmareste mai sus diferentele).Si cu toate ca directiva a inceput a fi pusa in aplicatie/respectata privind notificarea "A'/ "B" din 2007,m-am ales cu 1000 de Euro mancarimi in palma dreapta...
Am mentionat,m-am fript,nu am auzit la un prieten,m-am documentat de pot da orice relatie in acest sens acum,poate sunt mai in tema decat inginerii de la RAR,care la inceput nu au putut determina norma,(nici macar nu stiau unde sa caute seria motor;n-au gasit-o ,trecand in carte "nu poate fi citita/poansonata) apeland la "specialistii"RAR Bucuresti.
Nu contest faptul ca motorul din subiectul topicului este Euro4 indifernt de an ori echipare,doar atrag atentia faptului ca "deobicei "nu este musai regula incontestabila.Regulile le face RAR-ul.Si greu ,tare greu sa-i faci pe acei ZEI sa recunoasca o asa zis-a greseala...
andarez
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2008
- Mesaj Privat