Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • iuly,iuly,iuly

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2013

  • Mesaj Privat
Salutare. Am tot cautat un subiect despre pozitionarea calculatorului ecu la motoru z16se (sau si alte motoare) dar nu am gasit nimic. Cer scuze daca am gresit sectiunea sau daca mai este vre-un topic asemanator. Deci in principal motorul z16se are calculatorul ecu prins direct de motor ceea ce face sa apara frecvent defecte din cauza schimbarilor de temperaturi sau a temperaturilor prea inalte (motorul se infierbanta e si normal). Am deschis topicul in aflarea unor idei, posibilitati de a modifica acest aspect,cum ar fi de a pune un distatier intre ecu si motor, de a muta ecu sau de al prinde de alta componenta a masinii eventual poate se adauga si vreun ventilator. Topicul nu este personal ci este pentru toti cititorii ce au ecu prins direct pe motor.Astept raspunsuri privind rezolvarea acestei probleme, poate salva multe calculatoare ecu, sau poate elimina problemele multor persoane ce le au la temperaturi ridicate sau schimbari bruste de temperaturi.
Skip ads

  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,721
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Ii pui un azbest intre el si motor, am vazut la unii, ii prelungesti TOATE firele si ii schimbi pozitia (poti sa ii numeri pe degetele de la o mana cine s-a incumetat la asa ceva) sau cel mai si cel mai sanatos il lasi in acelasi loc si il bagi intr-o cutie termostata, e adevarat ca poate sa coste cateva sute de lei dar poate asa o duce mai mult ... cutia termostata se folsoeste la unele camere de supraveghere sau dvr-uri instalate pe stalpi iarna porneste o rezistenta de incalzire iar vara niste ventiloatare !

CristianTM.
  • iuly,iuly,iuly

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2013

  • Mesaj Privat
Eu am cerut niste idei realiste. Dac de exemplu bagam niste suruburi lungi cu arcuri pe suruburi sal distanatam de motor? Azbestu incape intre calculator si motor si fara sa-i prelungim firele da cand se infierbanta si azbestu nu-i acelasi lucru? Nu luati in nume de rau topicu , caut idei constructive pentru a elimina unele probleme frecvente. Si eu am avut calculatoru motorului dus, sau mai bine zis a trebuit schimbat gelu de inauntrun ca facea contacte false (gelul vechi se deformase din cauza schimbarilor de temperatura si ecranau firele).
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Salut !
Uite cum am facut eu https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
e pe acolo o poza pusa de mine . Asa cum spune CristianTM , cea mai serioasa metoda e tot mutarea ECU de acolo si prelungirea firelor . Cu metoda mea sta doar cald ECU , inainte frigea de nu puteam sa-l ating dupa un drum prin oras (Craiova) .
Numai bine !
Skip ads

  • iuly,iuly,iuly

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2013

  • Mesaj Privat
Marius Popescu , acceasi chestie vreau s-o fac si eu , adica sa distantez ecu cu suruburi mai lungi , sau sa agat din alta componente alaturate o tabla ceva care sami tina ecu la vreo 4 cm fara sa-l mai agat cu suruburi de admisie , deci ai dovedit ca merge zicand ca nu mai frige atat de tare ci este doar cald, in teorie el este facut sa reziste la temperaturi foarte mari (in practica nu rezista) deci cateva grade in minus ar rezolva problema nu neaparat sa fie rece. un ventilator cred ca s-ar putea prinde de mufe cu niste coliere de plastic, sa trimita aerul intre mufe.
Multumesc pentru raspuns (foarte util).
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Pe a doua pagina in topicul acela eu spun ca am pus si un cooler mai maricel pe ecu , in paralel cu pompa de benzina. Acum , in anotimpurilor mai calde (primavara, vara , toamna) am scos incalzirea clapetei de accelaratie si am pus o teava in locul acela ca sa prind furtunele (doar nu eram tembel sa le astup...). Galeria este mai putin fierbinte . Nu stiu daca am facut bine sau rau , dar eu am facut-o . Impreuna cu o pasla izolatoare pusa pe carcasa filtrului de aer si furtune , parca daca stau bara la bara pe la semafoare si apoi ii dau in gusa cand scap , ramane cu vlaga ca atunci cand e rece . Inainte devenea puturoasa .
Oricum nu-i mai port grija ECU-ului , daca se strica il repar.
Toate cele bune!
  • iuly,iuly,iuly

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2013

  • Mesaj Privat
Marian Popescu multumesc de ideea cu furtunasele de la clapeta de acceleratie.
Cat pentru temperaturile joase(iarna) si crsterea de temperatura cand mergem nu putem decat sa nu-i dam talpa sau sa o lasam vreo 5 minute sa se incalzeasca cat mai lent sa fie treptata schimbarea de temperatura si atunci nu cred c-ar fi probleme , mai ales cu ideea colegului Marian cresterea in temperatura devine si mai lenta si nu apar probleme legate de cresterea tempetaturei in graba (pentru eco). Inca o intrebare , inc azul acestor modificari, la inspectia itp , domni de acolo nu pot stramba din nas ca nu le comvin (poate nici nu observa la cate masini diferite vin la inspectie).
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
In urma cu 2 luni am fost pe la RAR ,autentificare, am trecut-o pe numele tatalui si omologare instalatie GPL , apoi am facut ITP-ul . Nu au fost probleme . Doar o faza comica , nenea care vrea sa verifice gazele se stramba la aparatul din dotare : uitase sa porneasca motorul . "Ma miram de ce arata turatie zero "
Cat despre pornirea la rece , eu procedez asa : pornesc motorul , astept un pic sa-si ia ulei , apoi plec de pe loc si o menajez pana se incalzeste . Prin menajare vreau sa spun ca nu ma las brusc in accelaratie si nu o turez excesiv si ca schimb la o turatie un pic mai mica ca atunci cand e cald . Asteptarea de la pornire si pana la plecare e variabila , nu ma uit la secundar , dar las sa treaca cateva zeci de secunde daca e prima pornire din zi.

later edit
Nu e bine sa stam cu ea pornita pe loc mai mult timp . Se incalzeste mai lent , iar prin cutie nu cred ca se face ungere , uleiul este jos , ungerea se face prin miscarea pinioanelor ; din cate am vazut eu cand am schimbat uleiul la cutie , ungerea incepe cand diferentialul cutiei se roteste/misca, pt ca uleiul este strans jos in baie .
Skip ads

  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Marius Popescu a scris:
Oricum nu-i mai port grija ECU-ului , daca se strica il repar.


Unde, ai recomandari?
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Pai ar fi o provocare interesanta pt mine.
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Si cum lipesti, cica nu merge cositor?
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Sa ajung eu acolo ...(adica sa-l manance in fund pe ECU sa faca figuri) . Materiale necesare se gasesc . Deocamdata nu mi-am pus problema pt ca merge bine masina . Nu stiam ca nu merge cu fludor , dar sigur pe site-urile de specialitate(acelea cu piese si alte chestii pt electronica) se gaseste solutia .
Skip ads

  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,721
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Se poate repara profesional, se scot toti pinii, apoi se inlocuiesc cu altii noi si cu o masina speciala (gen robot) se lipesc. Este o firma in UK care face aceste operatiuni si totul costa ...200-300 euro si se ofera garantie 10 ani !

CristianTM.
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Am gasit la mine in NL pe unii, dar nu pot apela persoane fizice direct la ei, vor prin dealer. Pe mine m-au convins de ce pot. Si folosesc un aparat de lipit cu ultrasunete.


  • iuly,iuly,iuly

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2013

  • Mesaj Privat
eu am platit 600 lei sa-mi schimbe gelul transparent, sami verifice contactele, sami reprogrameze ecu plus cheile, plus cheltuiala cu drumu de la Focsani la Piatra Neamt (m-am dus personal), si garantie 1 an (care a trecut de recent)
  • gigionas

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2004 z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Salut!
Imi puteti spune unde este localizat ECU la Astra G 1,7CDTI motor z17DTL an 2004?
  • gigionas

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2004 z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2013

  • Mesaj Privat
L-am gasit. Este pozitionat in aripa stanga in dreptul lampii de semnalizare , se ajunge la el dupa indepartarea plasticului de la roata.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR