Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
cititi cu rabdare, este preluat de pe un forum de motociclisti.

Te urci in masina gandindu-te la o mie si una de chestii. Ai avut o zi proasta la serviciu, meetingul ala a fost de toata groaza. Sau poate ca de-abia astepti sa ajungi acasa la sotie si la o cada cu apa fierbinte, si tot ce-ti doresti este sa se miste odata traficul in care mai mult stai decat mergi.

Astepti pe prima banda, prima masina de la stop, bagi semnal dreapta, se face in sfarsit verde, si dai sa pleci. Oricat de tare ai dat muzica in masina, zgomotul infundat al unei busituri violente in portiera din spate dreapta si zgaltaiala masinii te fac sa franezi a panica. Nici nu-ti dai seama ce s-a intamplat, doar intre tine si trotuar nu mai era nicio masina, iar ala cu Matizul din spate de-abia a apucat sa se miste. Te dai jos, si vezi o silueta zacand intr-o balta de sange, cu o casca de plastic crapata, un motor imprastiat pe jos si portiera ta din spate facuta varza. Welcome to hell, my friend!

Esti fericita. Banditul GSF 650 de sub tine e stabil, solid si sprinten, numai bun pentru al patrulea an de dat cu motorul prin Bucuresti. I-ai spus ca vei fi acolo la ora sase, si te uiti ingrijorata la ceas. Da-l incolo, mai poate astepta inca 10 minute. Bine ca ai luat motorul azi, traficul e ingrozitor. Iarasi stau fraierii astia la stop, este incredibil, coloana are cel putin 100 de metri! Ah, un pic mai la stanga, sa nu-i iei astuia oglinda... Acum la dreapta, asa..., bine ca ai experienta, te poti strecura printre conserve. In sfarsit e mai liber pe dreapta, au strans astia gunoaiele de langa bordura, ai pe unde merge, o sa se puna verde imediat. Daca accelerezi un pic, vei lua fata tuturor fara sa apuce ei sa plece. O sa fie bine, o sa ajungi la timp de data asta. Acum!... ?! ... Ce face ala?!?!? ...

Scenariul de mai sus este pura fictiune. Cu toate acestea, el se intampla cel putin o data pe saptamana, fie in Bucuresti, fie in alta localitate din tara. Si, culmea, e mereu acelasi: autoturism care nu s-a asigurat la schimbarea directiei de mers, motociclist care a venit cu viteza excesiva, depasind de multe ori prin dreapta, si gata, tu, soferul de masina, stai si te uiti prosteste cum masina ta e de-abia botita, iar calaretul de pe motor se zbate intre viata si moarte, urland de durere.

Si uite asa pica peste tine cerurile, dosarele penale, tribunalele si mustrarile de constiinta. Serviciul, meetingul cel naspa, baia de seara, sotia si copiii trebuie sa astepte. Tocmai ai ranit grav un om, sau poate chiar l-ai bagat in mormant. Esti the bad guy. Esti cretinul cu conserva care nu s-a asigurat la timp ca sa-si dea seama ca va lovi un motociclist. Esti piaza rea, inconstientul la volan. Esti un criminal. Esti o statistica.

Iar daca ai fost pe motor, ii vei multumi lui Dumnezeu daca ai scapat doar cu fracturi, maini julite sau coaste rupte si cinci luni de spital. Asta daca ai avut echipamentul pe tine. Daca nu, posibil sa nu mai citesti niciun articol despre motoare, care sa te enerveze cum o va face acesta. In definitiv, n-ai fi singura persoana care moare stupid, din lipsa echipamentului. Sau a prevederii. Atat a ta, cat si a celuilalt. Si daca nu te-ai fi grabit degeaba, ai fi ajuns cu un minut mai tarziu. O adevarata tragedie.

Am numarat nu mai putin de 120 de accidente de motocicleta pe forumul motociclism.ro, la subiectul dedicat acestora. Posibil sa-mi fi scapat unul, doua. Citind discutiile aprinse de pe forumurile auto si moto cu privire la 'Cine e de vina', am remarcat deloc surprins ca motociclistii sustin ca 80% din accidente sunt provocate de automobilisti. Iar automobilistii, viceversa. Curiozitatea m-a impins mai departe, si am stat sa pun fiecare accident relatat acolo intr-una din cele doua categorii. 64 de accidente au fost produse intr-adevar de neatentia soferilor, care au schimbat directia de mers (intoarcere, depasire, viraj simplu) fara sa se asigure suficient. 47 de accidente au fost insa provocate strict de motociclistii insisi. Viteza excesiva, neasigurarea suficienta, manevre riscante. In fine, 9 accidente au fost provocate de inamicii comuni: pietonii neatenti, carutasii, tractoristii, gropile imense din drumuri.

Asadar, a cazut un mit. Nu, nu 80% dintre accidentele care implica o motocicleta sunt provocate de automobilisti. Ci undeva la 60%. Si asta luand in calcul doar o statistica facuta chiar de motociclistii insisi. Insa aceasta impartire a vinei arata altceva: ca toata lumea e de vina. Si ca in loc sa-si arunce dispretuitori vina unii in carca altora, atat soferii cat si motociclistii ar trebui sa inteleaga un lucru foarte simplu: impartim aceleasi drumuri. Proaste, bune, nu asta conteaza. Ideea e ca suntem cu totii acolo. Iar diferenta dintre viata si moarte o pot face doar doua lucruri: intelegerea celuilalt, si respectarea regulilor de circulatie.

Esti sofer? Vrei sa ajungi linistit acasa, la sotie si copii? Gandeste-te de acum incolo si la motociclisti, nu doar la masini. Nu mai vira fara sa te asiguri. Motociclistii nu pot anticipa suficient de repede schimbarile tale de directie, si ii vei acrosa. Vezi ca un motociclist este departe de tine? Nu te grabi sa faci manevra. Mai mult ca sigur ca va ajunge langa tine mai repede decat te astepti. Si va crede ca il vei astepta, motiv pentru care va intra din plin in tine. Ai rabdare doua secunde, n-o sa mori din asta. Vrei sa schimbi banda? Verifica-ti si unghiul mort. S-ar putea sa ai surprize motorizate tasnind pe langa tine. Sau ai un individ pe scuter in fata ta? Lasa-l sa traiasca, omule. Nu-l claxona, nu-l grabi, ocoleste-l atent. Respecta-l. Ai vrea sa-l omori ca merge asa incet, dar crede-ma, nu merita. Decat sa te enervezi ca tu stai in trafic iar ei se strecoara printre masini, incearca sa te pui in costumul lor. Tu ai sta in coloana la stop, daca ai avea motor? Si nu in ultimul rand: incepe sa accepti ca motociclistii SUNT pe drum. Nu poti scapa de ei. Nu le poti dicta ce sa faca. Nu le poti impune respect doar pentru ca tu ai patru roti si esti mai mare si mai tare. Ei vor presupune ca-i respecti ca pe participanti egali la trafic, si-si vor pierde viata din cauza asta. Sau mai bine ii feresti tu. Asta este, live with it. Ei sunt aici ca sa ramana, vorba americanului. Si atunci si tu, si ei, va veti vedea linistiti de drum. Si nu vei mai privi bruneta aia care agonizeaza intre viata si moarte, pentru ca nu te-ai asigurat de doua ori inainte de a face manevra spre dreapta. Da, pare excesiv sa te asiguri de doua ori. Da' ce te costa?

Esti motociclist? Te crezi cumva zeu? Crezi ca daca ti-au crescut doua roti sub fund ai deodata si capacitati supranaturale, care iti permit sa dictezi in trafic asa cum o face Ghost Rider, unul dintre cei mai cretini criminali pe doua roti nascuti in Europa ? Atunci da un ochi pe topicul de accidente de motor, de pe forumul specializat. Iti recomandam cu caldura si ogrish.com. In primul rand, daca vrei sa te bucuri de motorul tau, ia-ti echipament. Casca, da, si manusi, da, si combinezon special. Nu stramba din nas, ca tu te descurci in blugi, adidasi si casca, pentru ca atat cat dai pe protectia ta, atat iti valorezi si viata aia proprie si personala. Nu dispretui conservarii. Or sta ei ca niste sardine in masini, dar ei asculta muzica, le e cald si bine, motaie pe ei si le umbla mintea la cu totul alte lucruri decat un semizeu pe roti care vine cu viteza prin dreapta lor. Sunt obisnuiti sa se asigure cu doua-trei secunde inainte sa faca o manevra, si pentru ca tu esti inca departe, o vor si face. Prin fata ta. Nu-i mai condamna atat ca nu se asigura. Se asigura, destui dintre ei se asigura. Chiar si cei care provoaca accidente. Doar ca nu stau cu ochii beliti non-stop in oglinzile retrovizoare, pentru ca au si altele de facut. N-o mai lua prin dreapta. Stim, nu poti merge pe centrul benzii de circulatiei, ca aluneci pe petele de ulei de la masini. Stim, ti-ai luat motor ca sa te strecori liber prin trafic, sa fii primul la stop, nu sa stai in rand cu conservarii. Stim, poti accelera mult mai repede decat tot sirul de masini, si de multe ori iti pui increderea in asta atunci cand treci in viteza pe langa coloana abia pusa in miscare. Dar nu uita: conservarii sunt aparati de carcasele in care isi duc penibila existenta. Ei se misca mai incet, si sunt preocupati sa ocoleasca gropile, nu sa se uite in oglinda sa te vada pe tine gonind nebuneste. Ei schimba vitezele cu ajutorul unei manivele, si au trei pedale pe care trebuie sa apese. E complicat. Unora le ocupa tot IQ-ul. Tocmai din cauza asta, daca ei nu au grija de viata ta - pentru ca nu s-au obisnuit cu prezenta ta pe strazi, pentru ca in masina stau confortabili si adormiti, si pentru ca frustrarea poate atinge cote maxime acolo - atunci macar tu ai grija de viata ta. Stai si tu un stop, daca nu poti depasi incet prin stanga. N-ai sa mori tu din atat. Porneste si tu mai incet de la stop, sa nu te calce vreun zevzec trecut pe rosu. Aprinde si tu lumina in permanenta, sa fii mai vizibil. A, si mai ales, dar mai ales: respecta-i pe conservari. Daca vrei si tu ca ei sa te respecte pe tine. Daca esti mai rapid ca ei, nu inseamna ca esti si mai destept. Te poate costa viata, si nu vrei asta, nu?

Mai este o chestie care duce la accidente, asta mai ales in afara oraselor. Pe acelasi forum de motoare, un sondaj arata o realitate foarte simpla: Daca un motor nou de 8000 de euro poate prinde 220km/h (masinile capabile de asa ceva incep de la 16000 euro de obicei...), atunci si motociclistul il va duce la acea viteza. Mai precis, 14% dintre motociclisti au admis ca au circulat cu peste 300 km/h, 23.4% au trecut de 200 km/h, si circa 20% au ajuns la 200 km/h. Iar 29.4% au mers cu viteze intre 100-150km/h.

Cu alte cuvinte, circa 37% dintre amicii nostri pe doua roti au depasit 200km/h... Comparati asta de exemplu cu cei circa 15% dintre conducatorii de Opeluri care au depasit 200 km/h, si veti intelege unde sta problema (nu ne cereti sa o comparam doar cu posesorii de BMW, ca acestia sunt o specie aparte in Romania...).

Stim ca va place sa fiti liberi. Si noua ne place sa fim liberi. Daca ne pica pe mana o masina 'supertare', o luam pe A2 si ii dam la blana, macar doua-trei minute, sa nu fim ipocriti. Numai ca la 180km/h, daca ea intalneste o pata de ulei, o piatra sau o rafala de vant, va merge mai departe, nici nu va simti asta. Voi, in general, nu. Si oricum, daca traficul pe patru roti se misca cu 130 km/h, este oare neaparat necesar sa mergeti cu 200 la ora? Iarasi, este oare necesar sa ne spargeti urechile accelerand puternic in interiorul orasului? Stim ca vreti sa fiti respectati, si aveti dreptate. Mor prea multi dintre voi din cauza nepasarii soferilor - si unul singur si este prea mult. Insa daca vreti sa transam o data pentru totdeauna chestiunea cu 'cine e de vina', ostracizati-i si pe aceia dintre voi care nu respecta regulile jocului. Iar regulile astea au si un nume, Codul Rutier mai precis. Si atunci poate ca ne va fi tuturor mai bine.

Ghost Rider isi va face probabil de cap si de acum inainte. Daca moare el sau e arestat, o sa-i ia altii locul, caci nebuni sunt peste tot. Noi ceilalti am face bine sa ne miscam fundurile inspre si de la serviciu cu capul pe umeri. Si atunci nu va mai muri nimeni, caci nu motoarele omoara, nu masinile omoara, nu viteza omoara, ci doar prostia. Si din asta, din pacate, se moare prea des.

Asfalt uscat si drum fara peripetii, asadar, prieteni!

Sursa: necunoscuta
Skip ads

  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 602
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
true ... Crying or Very sad

cumnatul meu era sa-l bage pe unul in spital asa ... e tirist...statea la un semafor...o venit un copil cu scuterul si s-a gandit sa depaseasca masina din fata TIR-ului prin fata lui (nu avea loc sa treaca prin dreapta, asa ca a zis ca ocoleste masina prin spate si o depaseste prin stanga)...nu a avut loc, si a ramas intre tir si masina din fata asteptand sa se faca verde...nu a fost atent cand s-a schimbat culoarea la semafor si nu a plecat imediat...cumnatu-meu o pornit, fiind mult mai sus si relativ aproape de masina din fata pur si simplu nu l-a vazut pe ala cu scuterul intre tir si masina din fata... s-a facut verde, masina din fata a pornit, a pornit si TIR-ul....peste copil Sad
o scapat usor copilul ca a cazut sub tir intre roti, nu a trecut cu rotile peste el, si au inceput masinile de langa sa claxoneze, iar ala din fata cu masina a vazut faza in retrovizoare si a franat ca sa-l oblige si pe cumnatu-meu sa opreasca... nici nu stia cumnatu-meu ce s-a intamplat... in fine, a scapat doar cu permisul luat si ceva amenda ca nu s-a asigurat si nu a lasat distanta mai mare intre el si masina din fata fiindca copilu' nu o avut nimic rupt, doar ceva zgarieturi, cucuie si o sperietura zdravana, dupa care o luat si o bataie sanatoasa de la ai lui Twisted Evil ... putea fi mult mai rau...a avut noroc copilul ca asta o mers drept inainte la semafor, daca trebuia sa faca dreapta sau stanga era nasol, trecea peste el cu rotile....

si sunt o groaza de copii care reusesc sa-si convinga parintii scuter ca e "cool" si oricum nu le trebuie permis... iar ei nu au nici cea mai vaga urma de discernamant si experienta in circulatia pe drumurile publice... sincer as introduce examen de "carnet" si ptr biciclisti si "scuteristi" ... sunt foarte multe accidente provocate de acestia...

numai bine va doresc!
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
intr-adevar, vina accidentelor e comuna. Si articoul e scris cu mult bun simt. Tot respectul pentru cel care l-a scris.
Acum vreo 2 ani, pe DN1, dupa ce se fac 2 benzi pe sens, m-am trezit, dupa depasirea unui tir, cu o gramada de motociclisti zburand pe langa mine. eu, la 120, pe banda a 2-a. Credeti-ma, mi-a inghetat inima in mine, nu am indraznit sa accelerez, nu am indraznit sa franez, nu am indraznit sa trec pe banda 1, cand am vazut ca astia numai ca nu imi iau retrovizoarele. Am incercat sa merg la aceeasi aliniere cu dungile de demarcatie, si la aceeasi viteza, ca sa devin, pentru ei, o constanta, sa fiu usor de evitat. Credeti-ma, a fost o experienta terifianta... prin natura ei, si prin faptul ca a durat vreo 4 minute. Nici cand mi-au iesit 2 tiruri in fata, facand liniuta, pe Valea Oltului, nu am avut atatea emotii... Aveam sentimentul ca daca misc de volan stanga-dreapta doar nitel, dobor cel putin 5.... si daca eram capos si miscam de volan? ce iesea?

nu va povestesc asta ca sa vedeti cat am fost eu de corect... singurul motiv la momentul respectiv ca sa nu fiu capsoman, ca raspuns la inconstienta lor, a fost imaginea unui motociclist zburand peste masina mea, ai apoi a mea ducand o viata populata de dungi verticale. La chestia asta m-am gandit tot timpul, ca sa nu incep sa ii matur...
  • ktapet

  • Mesaje scrise: 485
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Zafira 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2005

  • Mesaj Privat
@jE de ce sa fi ajuns tu in zeghe in situatia aia, daca omorai pe vreunul? mie unuia nu imi e prea clara legea in cazul asta. daca lovesti un motociclist dar fara a depasi vreuna din liniile de demaratie ale benzii pe care mergi, esti vinovat? scrie undeva ca motociclistul are voie sa te depaseasca pe banda ta?
Skip ads

  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
@ktapet, asta e o intrebare la care nu iti pot raspunde, pentru ca nu stiu cum functioneaza mintea unui politist. Se puteau lega de conducere preventiva (acum 2 ani aveam alt cod rutier), daca il plezneam incercand sa ajung inapoi pe banda 1 (ca sa le fac loc) puteau zice ca am schimbat banda fara sa ma asigur... multe. Si chiar daca, sa zicem, as fi scapat nevinovat, sa omori un om in realitate nu e ca in quake, sau in carmaghedon... te marcheaza.
  • dani27

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2006

  • Mesaj Privat
aici problema e ca nu poti dovedi exact cum si unde l-ai lovit si cine, intr-adevar, a fost de vina
@je, cred ca motoristii te respecta pt ce ai facut, sunt multi soferi care chiar daca ii ocolesti intra in tine intentionat ti-o spun din proprie experienta

Parerea mea in legatura cu accidentele e ca soferii ar trebui sa constientizeze ca exista si motoristi in trafic si ar fi frumos sa ii respecte mai mult. Eu pot spune ca sunt destul de calm pe 2 roti si numai io stiu pe cati dobitoci era sa ma urc (extrem de multi, oameni care se gandesc asa:"da-l in ... ce e jmecher ca are motor si io am dacie..."), iar cand sunt cu masina nu am nimic de pierdut sa evit sau sa fac loc unui motorist(fie el pe scuter sau pe vitezanca)oricum el se misca mai repede decat tine in trafic cat ai vrea tu sa-l incomodezi
E asa greu sa ne respectam intre noi? eu nu cred, privind situatia din ambele sensuri

ps: una e sa sifonezi o tabla pe care o repari, alta e sa sifonezi o persoana si sa ramai marcat. Sifonarea tablei nu stiu cat de dureroasa e dar sifonarea unui om va pot spune
  • al3xz

  • Mesaje scrise: 329
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2006

  • Mesaj Privat
"E asa greu sa ne respectam intre noi?"

pai hai sa respectam legea, si automat ne respectam si intre noi
  • dani27

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2006

  • Mesaj Privat
@al3xz nu-i suficient. Daca am fi oameni putin mai buni poate s-ar mai schimba ceva. Dupa parerea mea legea nu va fii niciodata respectata 100% oricat am incerca si cred ca esti de acord cu mine

PS: tin sa precizez ca motoreta mi-am luat-o din pasiune si nu ca sa ma dau mare, iar aici am spus ce simt si vad
Skip ads

  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,832
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
da, trebuie sa NE respectam in trafic. nu doar unii sa respecte pe altii.
sunt convins ca sunt multi soferi care nu merita sa aiba permis. DAR, sunt foarte multi motociclisti care ar trebui lasati pe jos.
exemplu. la stop, logan visiniu pe prima banda cu semnal pt dreapta. se face verde. coloana pleaca. pe spatiul dintre bordura si masini ( max jumate de metru) vine un motociclist. loganul face dreapta. motociclistul loveste cu forta loganul in stalpul din dreapta si sare peste masina. dupa careva secunde, motociclistul se dezmeticeste, ia motorul si fuge.


Cine e vinovat aici...????

nu mai zic cate am patit in trafic cu motociclisti. slalom printre masini si alte alea...
ca ma enervez eu nu-i problema, dar mor oameni si asta e pacat. ca mor din prostia unora...
  • dani27

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Ai mare dreptate, nu am spus ca motoristii sunt de pus la icoana, multi si-au luat motor ca sa fie mai "jmecheri" si sunt adevarati kamikaze, dar crede-ma ca nu toti sunt asa
Si eu fac slalom printre masini dar ma asigur si nu exagerez, fac acolo unde se poate. Tocmai d-asta spuneam mai sus ca multi soferi sunt super iritati de faptul ca un motorist se strecoara mult mai usor decat ei si fac multe gesturi in defavoarea motoristului, intentionat.
Cand ziceam ca cei cu masini sa respecte mai mult motoristii era vorba de faptul ca trebe mai multa atentie, un motor e vazut mult mai greu decat o masina chiar daca are viteza legala nu prea aproximezi la fel distanta daca vine o masina sau daca vine un far
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,832
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
dar cati motociclisti au viteza legala...?
poate doar cand stau la semafor...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Cei cu motociclete si scuter sunt numai buni de batut !
Eu am avut o experienta cu ei si stiu ce vorbesc....
Majoritatea sunt copii sub 18 ani, un scuter ca nu costa mult, fara casca etc. si pericolul pe strada este asigurat.
Curios este ca politia nu face mai nimic, exact ca si in in cazul carutelor, seful de post te opreste pe tine sa te intrebe de sanatate si pe ei nu !
Skip ads

  • ealex

  • Mesaje scrise: 166
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1990 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Daniel a scris:dar cati motociclisti au viteza legala...?
poate doar cand stau la semafor...


eu, si foarte multi care au si 2 roti mergem 99% regulamentar. da, la stop ma bag usor cu 10kmh in 1-a printre masini, si cu ochii in 14 sa nu deschida vreunu usa sau sa scoata un taximetrist mana pe geam.
tin sa zic ca pe 4 roti stiu mult mai multi nebuni ca pe 2.
recunosc ca noapte cand era gol i-am mai dat in oras. dar si cu masina daca prind noapte gol ii dau. deci nu vad diferenta. imi asum riscul si raspunderea.

cui nu crede ca si masinile merg tare sau "ca nebunii" prin bucuresti ii propun sa se plimbe o seara caldutza prin centru.
asta cu motociclistii si viteza e un stereotip propagat de niste minti incuiate rau si de stirile de la ora 5.

normal ca exista si motociclisti nebuni. in acelasi raport cum exista si soferi nebuni. prin nebuni nu ma refer la vitezomani, ci la inconstienti, nesimtzitzi, ignoranti, etc. astea sunt cauzele adevarate ale accidentelor.

articolu e mai demult si il stiam. e scris cu talent, ce sa zic.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
dani27 a scris:... Si eu fac slalom printre masini dar ma asigur si nu exagerez, fac acolo unde se poate. ...


Nu te supara ca te intreb, dar esti cumva nepot de-al mamei Omida? pentru ca, ca sa se poata sa faci slalom printre masini, si sa depasesti prin dreapta, trebuie sa stii si ce va face cel cu masina, din fata ta. poate bate soarele, si nu ii vezi semnalizarea. sau poate vrea sa evite o groapa, cand pleaca de pe loc. si uite asa te implanti in el....
nu inteleg, de ce e obligatoriu ca cei pe 2 roti sa se strecoare?
  • dani27

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2006

  • Mesaj Privat
@je nu ma supar, dar nenea cu masina cand ocoleste groapa tre sa se asigure. Referitor la depasire prin dreapta: daca ai unu pe banda 3 care merge mai incet ca tine si pe banda 2 ai loc, nu-l depasesti prin dreapta? parerea mea ca tot ce tre sa stiu despre cel cu masina pe care il depasesc e faptul ca ma asigur ca a dat vreun semnal ceva restul depinde de el(faza cu daca bate soarele nu e un argument prea bun,nu vezi nu te bagi ca doar nu vrei sa te sinucizi).
Acum daca vrem sa gasim argumente de genul asta pt a ne contrazice o putem face la nesfarzit dar nu e cazul, aici doar spunem ce vedem si simtim pe pielea noastra pt a reduce nr accidentelor

"nu inteleg, de ce e obligatoriu ca cei pe 2 roti sa se strecoare?"
Nu a zis nimeni ca e obligatoriu, dar de exemplu sunt cazuri cand cu motoreta ma pot strecura fara sa incomodez pe nimeni iar nu masina n-as putea.Oare de ce omu cu masina tre sa fie invidios pe acest aspect? Ce poti spune de cazurile cand stau la semafor vine un bou cu masina langa mine si ma impinge cu usa incercand sa ma darame, ce poti spune despre cei ce se asigura superficial si apoi vireaza brusc (venea cu viteza si nu l-am vazut, rahat mergeam regulamentar dar o motoreta e mai usor de scapat din vedere decat o masina), ce poti spune de unu cu masina care in mers vireaza spre tine si apoi revine doar sa te sperie fara sa gandeasca faptul ca te poti dezechilibra si ..doamne fereste si multe altele nu stau acum sa le insir(vezi si accidentul de acu 2 weekenduri din fata spitalului colentina si cate si mai cate). Eu vad asta ca pe o rautate,inconstienta si ignoranta dupa cum am spus si mai sus nu neg faptul ca sunt si motoristi doar pt fite si inconstienti la maxim, dar pt asta nu tre sa-i bagi pe toti in aceesi oala

PS: n-am nici o treaba cu mama omida si nici nu mi-as dori. As vrea sa am treaba cu cineva de sus sa-L rog sa ne dea mai multa minte, calm si bunavointa
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Ideea e ca din toti conducatorii din trafic foarte putini sunt atenti la circulatie, si multi au oglinzile pentru alte chestii.
Pe de alta parte, si motociclistii fac niste chestii pe care nu o sa le inteleg.....gen GSX-R 750 cu viteze de peste 150 (si nu glumesc aici) trecand prin dreapta pe banda pe care se mai afla o masina si sarind peste canale si mai stiu eu ce prostii. Uscaturi sunt de ambele parti, important este ca cei care citesc acest articol sa inteleaga ca mai sunt si parti bune:cum sunt oamenii care respecta regulile de circulatie si merg prudent asa sunt si motociclisti care merg prudent.
  • foca montana

  • Mesaje scrise: 855
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Touching articol....

Dupa ce am citit tot ce s-a vorbit aici despre respectarea legii, respectarea reciproca etc vreau sa pun cateva intrebari motociclistilor si nu numai:
1. Unde anume in acel cod rutier este precizat faptul ca este permisa depasirea coloanei oprita la semafor?
2. Unde este scris in acelasi cod rutier ca unui vehicul ii este permis sa depaseasca alt vehicul in limitele unei singure benzi de circulatie?
3. Unde scrie in cod ca motociclistii au drepturi diferite fata de "conservari"?
4. Unde scrie ca eu daca sunt cu "conserva" la semafor pe banda din dreapta si semnalizez ca schimb directia de mers spre dreapta trebuie sa ma asigur ca nu este un inconstient pe banda cu mine?

Eu stiam ca un om isi ia motor pentru a simti vantul, pentru a se simti liber si neinconjurat de tabla "conservei", etc.....

PS: pentru evitarea traficului a construit ceausescu metrou....

Peace.
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Articolul e scris bine... putin tendetios (a fost scris pt un site de motocliclisti) - vezi exprimarea "conservari" cum bine a subliniat foca montana...

Pe banda mea de sens pot sa fac stanga-dreapta cat vreau daca nu ies din liniile de demarcatie. Daca se intampla un accident nu sunt de vina.

Trebuie sa fim mai atenti cand ne asiguram si in timp numarul accidentelor va scadea... util cred ar fi ca toti cei care fac manevre la limita legalitatii sa mearga cu farurile aprinse pt a fi vazuti mai usor...

@foca montana: bune intrebari...
la 4 am ceva dubii... la regulament spune sa te "asiguri" si e un cuvant asa de larg ca daca s-a intamplat ceva inseamna ca nu te-ai "asigurat", indiferent ca ala mergea legal sau nu...
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
@chiciuc:
a- suntem asigurati. Unii sunt asigurati de 2 ori (CASCO) Cool
b- revenind la un ton mai serios: depasirea prin dreapta e permisa doar in cateva cazuri, stipulate in regulament (tramvai, masini care asteapta sa vireze la stanga). In rest e ilegala.
5- (ca sa continui liniutele lui foca) ar fi interesant de studiat, daca motocicletele se inscriu la categoria "miscatoare motorizate", chiar daca sunt mai inguste decat conservele, legea nu le obliga sa ocupe un loc pe banda? pentru ca, daca eu, cu conserva fiind, stau pe o banda, locul ala (pe latime intre liniile de demarcatie, pe lungime cat masina) e "al meu" si daca vine unul pe cealalta banda cu viteza mai mare, si, evitand o groapa, imi ia vopseaua/oglinda/portiera, cat e el de asigurat, el va fi divin. nu jE.
  • dani27

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2006

  • Mesaj Privat
@foca montana
"1.Unde anume in acel cod rutier este precizat faptul ca este permisa depasirea coloanei oprita la semafor?
2. Unde este scris in acelasi cod rutier ca unui vehicul ii este permis sa depaseasca alt vehicul in limitele unei singure benzi de circulatie?"

R: nicaieri, dar unde scrie ca daca trec pe langa o masina fara sa depasesc linia despartitoare a benzilor (fie chiar masini oprite la semafor) e depasire? (Art. 45. - (1) Depãºirea este manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul ori pe lângã un obstacol, aflat pe acelaºi sens de circulaþie, prin schimbarea direcþiei de mers ºi ieºirea de pe banda de circulaþie sau din ºirul de vehicule în care s-a aflat iniþial.)
Am si eu o intrebare: daca pe aceeasi banda sunt in paralel o motoreta si o masina cum imi poate dovedi cineva care pe care "depaseste"?
Un exemplu, tu mergi linistit pe banda ta cum spui ca intre cele doua bezi despartitoare faci ce vrei, si in paralel cu tine apare o motoreta, prin absurd nu te asiguri tragi de volan dai peste el si-l darami dar nu iesi din marcajul benzilor despartitoare. Crezi ca esti nevinovat? cum demonstrezi ca nu era motoreta inati acolo si tu te-ai bagat langa ea? oricum aici nu e vorba de depasire. Parerea mea ca tre sa fim toti (motoristi si soferi cu masini) cu ochii in 14 sa ne asiguram si respectam reciproc, lasand la o parte teribilistii, tembelii si sinucigasii

"3. Unde scrie in cod ca motociclistii au drepturi diferite fata de "conservari"?
4. Unde scrie ca eu daca sunt cu "conserva" la semafor pe banda din dreapta si semnalizez ca schimb directia de mers spre dreapta trebuie sa ma asigur ca nu este un inconstient pe banda cu mine?"

R: nu stiu daca scrie undeva ce intrebi tu mai sus, dar un lucru e cert, la orice schimbare a directiei tre sa te asiguri indiferent ca ocolesti o groapa de 10 cm sau faci viraj indiferent ca iti depasesti marcajul benzii ori nu. O intrebare prieteneasca: ai ceva impotriva prevenirii evenimentelor neplacute? Tampiti sunt peste tot fie ca sunt pietoni biciclisti sau conducatori moto/auto. Daca avem diferite motive si nu avem chef sa ne asiguram doar "respectand" legea.. atunci poate ai dreptate, hai cu metroul.
Ca sa inchei, motoristi nu au drepturi diferite fata de conducatorii auto dar pot face multe manevre in plus neincalcand legea, ca d-aia au 2 roti si nu 4


PS: rog ca ce am scris sa nu fie luat in nume de rau, incerc doar sa spun cum se reduce totul, in plus de lege, la bun simt si omenie intre noi participanti la trafic si nu numai la respectarea legii pt ca nu suntem robotei
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR