ska a scris:Cauzele pentru motoarele duse sunt mai multe, dupa parerea mea, dupa cum am mai scris ( cred ca si pe aici ):
DPF langa motor ( logica pentru amplasare este ca ajunge mai repede la temperatura de curatare si regenearea ar dura mai putin ) desi poate efectele secundare pot fi si altele. Totusi, sunt masini cu peste 300-400.000km cu filtu de particule care merg fara probleme.
Doi la mana uleiul GM, care mi se pare prost calitativ.
Trei la mana, schimbul de ulei care afara de face la 30.000km, ceea ce mi se pare ENORM, chiar si pentru un ulei FOARTE BUN, si chiar si pentru o masina care probabil face 70-80% din acesti km pe autostrazi.
Problema cu oringul si DPF-ul, cel putin in Romania, cred ca este in prima faza faptul ca masinile circula 70-80% urban, unde regenerarile ori nu sunt efectuate in mod corespunzator, ori intrerupte, ori etc. De aici si cresterea nivelului uleiului in baie, si amestecat cu motorina, care posibil sa distruga proprietatile acelui oring.
Deci, parerea mea e ca motoarele se duc dintr-un cumul de factori, nu doar unul singur.
Ce trebuie urmarit?
1) ulei bun
2) schimb ulei la max 10.000 pt km majoritari urbani, si max/da max! 15.000 pt km majoritari extraurban
3) urmarirea si efectuarea regenerarilor ca la carte, si daca se poate facute in extraurban, cand motorul si DPF-ul se poate raci in consecinta dupa regenerare.
4) schimb oring preventiv ( odata la 4-5 ani ) sau 100-150.000km, depinzand si de nr de km anuali si utilizare ( urban/extraurban )
Cele de mai sus sunt doar o parere personala.
nu este o pareare și chiar o realitatea și eu am aceași pãrere.Aici in zonã sint insigni care au luat foc din cauza filtrului de particule poziționarea a fost prost gindita.cred cã dacã îi puneau mai jos adicã sub pedalier nu le mai esau norma Euro 5.si injecția ptr dpf îl fact aceleași injectoare dar în fazã de evacuare ,ceva motorina ajunge in baia de ulei dar niciunul nu controleaza cu atenție nivelul uleiului