Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • auras112

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Salut ! Astazi am chemat la mine un prieten care are tester pentru masina si am bagat testerul pe masina mea pentru ca am probleme si la pornire si fluctuatii in relantiu la rece.Am Opel Astra G 2001 motor 1.6 16v Z16XE.Imi poate spune si mie cineva care sunt parametri normali la toate valorile masurate ? (exemplu Senzor 1 pedala acceleratie,senzor 2,potentiometru 1 clapeta,potentiometru 2,pozitie clapeta relantii,MAP,senzor O1,raport aer/combustibil,senzor O2,corectie amester termen lung si scurt,unghi Dwell,timp de injectie,unghi de aprindere,defect total de aprindere) si mai sunt multe de enumerat.Dar astea ma cam intereseaza care sunt valorile normale pentru motorul Z16XE la RELANTIU.
Skip ads

  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
par toate in regula... un pic cam mica tensiunea .. ar trebui sa fie peste 13V
si la lambda 2 cam mica tensiunea .. ar trebuia sa fie pe la 0,4V.. dar n-ar trebui sa fie probleme...
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Din ce vad cum zice colegul Alternatorul nu incarca bateria.
Cu motorul porni la borne ar trebui sa ai intre 13.8..-14 si ceva. (daca bateri nu se incarca pot aparea erori eronate cred)

Aprinde farurile si daca luminile isi pierd din intensitate (fluctuati) cam acolo este problema nu strica sa cureti si bornele bateriei poate sunt oxidari contacte imperfecte.


Ultima modificare facuta de T.ion la Vin 03 Oct, 2014 6:26 pm, modificat de 2 ori in total
  • auras112

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Pe mine ma nelinisteste ca motorul nu merge rotund,si am "defect total de aprindere 2 "
Skip ads

  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Pai aprinderea la buji de unde isi ea curent, si daca baterie este slabita, ca nu este incarcata de alternator cum vrei sa mearga rotund.
(daca bateria nu se incarca pot aparea erori eronate la diagnoza cred)
Verifica bornele (curatele) daca la borne este bine. vezi ce are alternatorul.

Daca ai umblat de curand pe undeva, verifica toate firele sa fie prinse la locul lor.
Posibi si o bujie arsa daca nu merge rotund
(adica face ca dracu de nu poti merge, ai senzatia ca sare motorul din masina merge in 3 pistoane ), dar problema cu bateria si alternatorul va ramane.


Ultima modificare facuta de T.ion la Vin 03 Oct, 2014 6:42 pm, modificat de 8 ori in total
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
verifica bobina(modulul) sa nu fie strapunsa izolatia.. sa nu faca scurt cu masa..
ce eroare e aia "defect total de aprindere 2"? Nu era "lipsa aprindere cilindru 2"?
  • auras112

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Bobina de inductie este cumparata nou Mobiltron de aproximativ 2 luni.Mi s-a mai spus ca este prea mica valoarea la "tensiune baterie" tinand cont ca motorul este pornit.Dar este posibil ca din cauza alternatorului sa nu mearga motorul rotund ? bujiile am Bosch (1 singur electrod masa),cu astea am luat masina,si am cumparat dupa Renault (2 electrozi masa) si tot asa merge.
  • auras112

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Problema cu "mersul motorului in 3 pistoane" am avut-o pana sa schimb bobina de inductie.Dupa ce am schimbat-o nu a mai facut asa motorul,dar tot nu mergea rotund.Bateria este cumparata de 6luni de cand am luat masina.Precizez ca motorul porneste cam greu,adica invarte de cateva ori pana o ia.Si la rece face figuri cu pornirea,dar la cald o ia mult mai greu.Si uneori in mers pe la 50-60km/h merge in suturi,indiferent de treapta (3-4-5).
Skip ads

  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Alternatorul vezi de ce nu incarca bateria.
Si pregateste si bani, cred ca alternatorul trebuie reparat (scump de reparat) sau altul SH la fel.
Citeste tot de sus, fa un rezumat si ea o decizie.

Alternator - incarcare/carbuni/diode/releu/cabluri/bateria
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Incarcarea se masoara cu voltmetru . Nu cred ca din tensiunea de alimentare face asa .Mie niciodata nu imi indica in opcom mai mult de 13 , 8 dar daca masor cu voltmetrul indica 14,2-14,4 V . Aparatul (multimetrul) este Fluke , nu unul la 10 lei din targ , deci masoara bine. Mie mi se pare cam mare presiunea aia de 47 kpa pt relanti , la mine e sub 35... (asta ar insemna ca trage un pic de aer "fals" in admisie) . Daca ar fi masina mea , eu as curata EGR si clapeta de accelaratie si apoi as lua presiunea din rampa de injectie .

Numai bine !
  • auras112

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Marius multumesc pentru sfaturi.O sa incerc sa masor si eu tensiunea la borne.Clapeta de acceleratie este curatata,chiar azi am curatat-o.EGR este curatat de 2 luni dar nu am facut cum scriau colegii in tutoriale,eu l-am curatat dar foarte putin,fara impuls si alte prostii.O sa incerc sa-l curat cap-coada.Si aer fals pe unde sa traga ?Precizez ca filtrele nu sunt schimbate,trebuie sa schimb si uleiul si toate filtrele.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Ai fost la masina sa vezi cum fac farurile.
Skip ads

  • auras112

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Nu am problema cu farurile.Doar luminile de la bord se cunosc atunci cand pornesc motorul.Si dupa pornire nu am probleme.Si vreau sa iti zic ca eu am tinut casetofonul masinii pornit si cate 6-7 ore fara sa pornesc masina.La pornire nu am avut probleme cu bateria.
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Ca sa-i demonstrez unui prieten ca are EGR-ul stricat i-am pus un blind facut repede dintr-o cutie de bere . Inainte masina ii smucea cateodata si mereu ii pornea greu , rezultatul a fost un mers ok . Nu poti spune fix "e de la piesa x" , sunt simptome asemanatoare ... Eu am motorul Z16SE , nu imi aduc aminte exact-exact fiecare detaliu de la admisia lui Z16XE , asta referitor la locurile pe unde ar putea trage aer fals.
Si e importanta si presiunea din rampa, sa fie exact cat trebuie .
EGR trebuie actionat si curatat bine cu solutie .


  • auras112

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2014

  • Mesaj Privat
cum pot verifica presiunea din rampa ?
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Cu un manometru . Pe rampa ai un ventil ca cel de la roata.
  • auras112

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2014

  • Mesaj Privat
o sa incerc sa fac rost azi de manometru,si ati putea sa-mi spuneti cam ce valoare trebuie sa aiba presiunea din rampa ?
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Ti-am aratat in "print screen"-ul de mai sus , trebuie sa aiba 3.8 bar , conform Autodata. Daca nu ai atat , trebuie vazut de ce . Daca e cat trebuie , trebuie cercetat mai departe .
Bafta !
  • auras112

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2014

  • Mesaj Privat
revin.nu am facut rost de manometru astazi.dar am incercat sa pornesc masina cu mufa alternatorului scoasa.se simte o mica diferenta dar tot nu merge rotund motorul.si vreau sa va spun ca am masurat tensiunea la borne fara baterie conectata si fluctueaza foarte mult,doar pe durate foarte mici de timp,aproximativ o secunda,cand scade tensiunea nici motorul nu merge uniform.Se poate ca alternatorul sa fluctueze din cauza ca nu merge motorul uniform,sau motorul nu merge uniform din cauza ca alternatorul fluctueaza ? si vreau sa va spun ca masina porneste ingrozitor de greu.Trebuie s-o ajut si putin din acceleratie.
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Umbli dupa cai verzi pe pereti, motorul merge bine si la 12V. Mai cauta, compresie, aprindere, bujii, injectoare si eventual ecu, catalizator, pompa benzina, filtru benzina, filtru aer, supapa vapori rezervor, canistra carbon.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR