Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • EmiTG

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 1997 X17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Salut ! Am un opel vectra 1.7 TD si de curand am intampinat o problema Confused Intr-o seara am pus o frana mai brusca si mi-a sarit din viteza ( era in a-2 a) . Cand am vrut sa plec am bagat-o in viteza , dar cand am luat piciorul de pe ambreiaj nu s-a miscat deloc. Intra in orice viteza fara sa apas ambreiajul ( si pornita si oprita ) . Vreau sa mentionez ca nu se aude niciun zgomot , si nici in seara aceea. A fost ca si cum as fi scos-o din viteza si n-a mai vrut sa ,,cupleze,,. Ambreiajul e normal ( ma refer la rigiditate ) . Va rog sa ma ajutati . Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
EmiTG a scris:Cand am vrut sa plec am bagat-o in viteza , dar cand am luat piciorul de pe ambreiaj nu s-a miscat deloc...
Dupa ce ai lasat ambreiajul, s-a turat motorul in gol sau ti-a murit motorul ?
  • EmiTG

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 1997 X17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Oct 2014

  • Mesaj Privat
s-a turat in gol
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Doua cauze le vad eu : ambreiajul, sau cutia de viteze. Va trebui sa desfaci acolo, dar nu inainte de a te uita daca la miscarea manetei in fiecare din treptele de viteza asta se traduce si prin miscarea selectorului cutiei de viteze (cu masina oprita, cineva baga in viteza si tu te uiti in compartimentul motor daca selectorul de pe cutie culiseaza si el). E ca o furca si are o maneta atasata de el printr-un surub de prindere.

Daca trebuie sa desfaci si ajungi la concluzia ca e defecta cutia, am eu una de vanzare. Am demontat-o de curand, complet functionala, vezi link-ul de aici (pretul cutiei, fara rulment de presiune, ramane acelasi cu cel pe care l-am platit eu pe cutia actuala). Cu ocazia asta vezi si ce implica demontarea cutiei, cat costa sau cat e de lucru pentru aceasta operatiune.
Skip ads

  • cmarius53

  • Mesaje scrise: 454
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Inainte sa demontezi pe acolo verifica planetarele.S ar putea sa ai o surpriza.Eu asa am patit intra in viteza fara sa calc ambreiajul cu motorul pornit,planetara stg rupta,spor.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Oh, da... e posibil si asta. Asa s-ar explica si de ce nu poate pleca cu masina de pe loc (din cauza la diferentialul din cutie, si e normal sa fie asa daca una din planetare e rupta). Ridica masina pe cric, pe rand cu fiecare roata din fata, cu motorul oprit bagi in viteza a 5-a si vezi apoi daca poti invarti motorul din roata folosind ambele mâni (se simte la mâna cand acesta se opune). Daca poti invarti si motorul se opune, planetara respectiva e buna.
  • Blackburn21

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Salut baieti am si eu o problema cu 1.4 z14xep al meu: pleaca perfect de pe loc dar in mers daca incetinesc si bag din treapta 2a in prima treapta nu intra,trebuie sa o fortez sau sa pun frana pana se opreste de tot. masina e din 2005, eu am cumparat-o in mai 2015 si ma gandeasc ca poate am uzat-o eu f tare avand in vedere ca sunt conducator auto incepator.
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,660
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Treapta 1 nu este sincronizata. La toate masinile cu cutie manuala nu poti sa treci din 2 in 1 decat pe loc sau cand masina se misca foarte foarte incet. Inainte nu ai sesizat treaba asta sau acum cu zapada ai inceput sa faci si tu frana de motor?
Skip ads

  • Blackburn21

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Bun deci nu este o defectiune tehnica a masinii,este ceva normal sa inteleg. Nu circul foarte des cu masina si da, din toamna am inceput sa folosesc frana de motor pt a ma obisnui cu ea pana vine iarna. si legat de asta frana de motor afecteaza motorul?adica o pot folosi ori de cate ori pot?
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,660
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Normal. E bine sa o folosesti atat vara cat mai ales iarna in conditii de carosabil alunecos. Reduci consumul, protejezi sistemul de franare. Consumul este 0 in frana de motor, sau aproape 0.
  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Treapta 1 este sincronizata,la fel ca si 2,3,4 si 5.Singura treapta nesincronizata este mersul inapoi R.
  • Blackburn21

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Ce inseamna ca este sau nu este sincronizata?pana la urma e normal sau nu sa nu intre din a 2a in treapta 1 in mers?
Skip ads

  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
O treapta sincronizata este cea care are montata pe pinionul de pe trenul mobil un sincron.Sincroanele folosesc la egalizarea vitezei de rotatie intre trenul fix si cel mobil,realizand o cuplare usoara si rapida a treptelor de viteza.Eu zic sa nu ti faci nici un fel de griji ca nu intra 1 a in miscare.Este normal ceea ce se intampla!
  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
O treapta sincronizata este cea care are montata pe pinionul de pe trenul mobil un sincron.Sincroanele folosesc la egalizarea vitezei de rotatie intre trenul fix si cel mobil,realizand o cuplare usoara si rapida a treptelor de viteza.Eu zic sa nu ti faci nici un fel de griji ca nu intra 1 a in miscare.Este normal ceea ce se intampla!
P.S:Scuze de post dublu,netul meu e varza!
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,660
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Ai dreptate are si treapta 1 inel sincron. Asta nu inseamna ca poti schimba din 4 in 1 la 50 de km/h asa cum faci din 4 in 2. E complicat de explicat intr-un post scurt care e treaba cu inelele sincron, cu egalizarea vitezelor intre trenul fix si cel mobil.
Cert este ca nu are o problema la masina. Eu cand am vazut o cutie de Dacia explodata acum 20 de ani mi s-a parut o super inginerie...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR