Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • eduardemil_gheorghe

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Tigra 1995 X14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2014

  • Mesaj Privat
Salutare!

Pe un motor X14XE, an 1995, am urmatoarele erori:

00064 Electronic Spark Timing (EST) Line Coil Cylinder 1+4 Voltage Low Not present
00063 Electronic Spark Timing (EST) Line Coil Cylinder 2+3 Voltage Low Not present

Simptome:
- In urma unei curbe abordata mai "sportiv", dupa niste km, s-a aprins Check Engine. Fara alte simptome imediate.

Apoi a urmat:
- ralantiul uneori fluctueaza intre 1200-500
- masina nu are pierderi de putere, la sarcina maxima(adica in limbaj colocvial, cu pedala la podea) trage linear, nu se gatuie, nu nimic.
- la sarcina partiala, motorul intrerupe. Si cand spun intrerupe, parca mai are un pic si se rupe in doua.

Ce am incercat pana acum:

- am incercat sa vad daca e vreun furtunel de vacuum sarit, toate sunt la locul lor
- cu motorul pornit, am scos pe rand cate o fisa sa vad daca e vreuna defecta, fara niciun rezultat. Toate 4 merg.

Va rog, ajutati-ma. Ma dispera ca nu ii dau de cap. Ma gandesc la vreun senzor ceva sau vreun fir de masa care a plecat de la locul lui, nu stiu. Vreau idei, va rog.

Numai bine,
Eduard

EDIT1: Am verificat si masa bateriei, e la locul ei.
Skip ads

  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
erorile nu-s prezente.. deci s-ar putea sa nu fie de la aprindere
ai circuit de aer secundar sau EGR?
daca ai circuit de aer secundar vezi de supapa, poate nu mai inchide cum trebuie..
  • eduardemil_gheorghe

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Tigra 1995 X14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2014

  • Mesaj Privat
Circuit de aer secundar are sigur, insa nu stiu in ce stare se afla supapa. Cum pot verifica acest lucru ?

Am si EGR, insa nu stiu in ce stare este, nu am umblat la el pana astazi.
  • eduardemil_gheorghe

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Tigra 1995 X14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2014

  • Mesaj Privat
Inca o problema, cand am pus interfata de diagnosticare, cam toate valorile fluctuau foarte repede si intre valori neatinse inainte. Spre exemplu, lambda fluctua intre 0mv-800mv ceea ce mi se pare mult, tinand cont ca masina mergea la ralanti.
Skip ads

  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
poi obtureaza circuitul de aer secundar si vezi cum merge
sigur ai egr?
  • eduardemil_gheorghe

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Tigra 1995 X14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2014

  • Mesaj Privat
Sigur sigur 100%, motorul are EGR.

Circuitul de aer secundar nu are ca rol introducerea de aer in evacuare ? Cum ar putea afecta mersul motorului ? (Nu pun la indoiala cunostinta dumneavoastra, chiar intreb pentru ca nu stiu atat de multe)

Stiu ca am citit ca multi renunta la el fara repercursiuni.
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
circuitul de aer secundar introduce aer (oxigen) in evacuare pana ce motorul atinge temperatura optima de functionare (se reduce astfel continutul de hidrocarburi si implicit CO deoarece cand e rece motorul amestecul e facut sa fie gras...aerul secundar asigura lambda=1).
Dar aerul il ia din admisie... si daca supapa nu inchide bine ajung gaze inapoi in admisie
daca aveti aparat de diagnoza urmariti parametrii in timp real..
totodata e bine sa verificati daca nu sunt strapunse fisele de la bujii.. poate se pierde si pe acolo curent
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
"cand e rece motorul amestecul e facut sa fie gras...aerul secundar asigura lambda=1)." Aerul secundar,nu asigura lambda =1...ci doar efectul de postardere,pentru reducere CO si hidrocarburi.Alt efect benefic este incalzirea rapida a catalizatorului pentru a-si putea incepe rolul. Lambda=1,inseamna amestec ideal(1benzina,cu 14,7 aer),acest lucru fiind tangibil,la un motor in regim termic,nu la unul rece si cu amestec "gras"(bogat).Timpul de lucru al sistemului de aer secundar,este relativ scurt,maxim 90 secunde.Nu sunt deacord nici cu informatia urmatoare, "Dar aerul il ia din admisie..." , admisie,inseamna,tot ce e dupa clapetul de acceleratie,zona unde exista vacuum.Pompa de aer secundar,se racordeaza la aer filtrat,dupa filtrul de aer al motorului,cu scopul de a nu folosi un al doilea filtru de aer,dar asta e cu totul,altceva...
Skip ads

  • petricavlad37

  • Mesaje scrise: 553
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Meriva 2009 x16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Pompa secundara are filtru propiu.
  • eduardemil_gheorghe

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Tigra 1995 X14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2014

  • Mesaj Privat
De acord cu electro, asa stiam si eu, injectia secundara de aer nu are rol in ajustarea AFR-ului, doar in cresterea temperaturii din evacuare la pornirea motorului rece pentru a adduce catalizatorul la temperatura optima de functionare. Dar nu asta e problema. Problema este sa gasim rezolvarea problemei mele Smile

Inca astept o mana de ajutor de la cineva.
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
bineinteles ca oxidarea HC si CO are loc in catalizator.. dar cu aer suplimentar .. incalzindu-se astfel mai iute
poate m-am exprimat gresit.. aerul secundar are rolul de a suplimenta cantit. de oxigen (aer) ca si cand ar fi amestecul stoichiometric (lambda=1)
aerul se ia din carcasa filtrului (deobicei) am adus in discutie sistemul asta ptr. ca daca e neetans atunci influenteaza mersul motorului
  • Augustin73

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2014

  • Mesaj Privat
exact asta am patit la o skoda si a fost de la distributie , se rupsese intinzatorul
Skip ads

  • eduardemil_gheorghe

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Tigra 1995 X14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2014

  • Mesaj Privat
S-a rezolvat! Masa de la bobina de inductie se desfacuse si fura curent. Merge brici acum!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR