Sam 18 Apr, 2015 9:32 pm
Ca sa ai 190CP/4000rpm trebuie sa ai aprox 335Nm la aceiasi turatie (dupa aprox 2500rpm cuplul scade, depinde cat de sus il poti tine in continuare => putere)
Daca, sa spunem, cuplu maxim e de 400Nm la 2500rpm, inseamna ca la turatia asta ai in jur de 142CP, singura valoare care se poate masura este cuplul, puterea e dedusa prin calcule matematice.
PS pentru exemplificare putem lua un motor de la Opel, 1.0 SIDI benzina, in 2 variante de putere
1. 90CP si 170Nm/1800-3700rpm
2. 115CP si 170Nm/1800-4500rpm
Se observa ca au acelasi cuplu motor maxim de 170Nm, dar cel de 115CP il are pana la 4500rpm si il mentine mai sus decat cel de 90CP, de aici si diferenta de putere. Ambele motoare se comporta la fel pana la 3700rpm (acelasi cuplu , aceasi putere), diferenta intervine de acolo in sus, intrucat la cel de-al doilea caderea de cuplu dupa turatia de cuplu maxim e mai mica decat la cel de 90CP. Deci, din joaca cu curba de cuplu se obtine si puterea, cu cat reusesti sa mentii mai sus cuplul spre turatia maxima => putere mai mare.