Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • [Sly]

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Salutare,

Va scriu in legatura cu noxele euro2 pentru motorul x16xel pe Vectra B. Din pacate a picat la emisile CO dupa cum a zis inginerul. Mai jos aveti valorile masurate:

CO %vol 0.49
CO2 %vol 8.2
HC ppm vol. 91
O2 %vol 0.80
LAMBDA 1.03
CO corr. %vol 0.85
AFR (BNZ) 15.24
Turatie 2100
Temp. C 80

CO %vol 0.39
CO2 %vol 8.2
HC ppm vol. 138
O2 %vol 0.80
LAMBDA 1.03
CO corr. %vol 0.68
AFR (BNZ) 15.24
Turatie 800
Temp. C 80

Motorul are 240310 de km pe bord la la 196000 km am facut reparatie capitala: pistoane, segmenti supape ghiduri de supape noi, blocul motor si chiuolasa rectificata. Nu consuma un ulei deloc.
La 240000 am schimbat uleiul, filtrul de aer,sonda lamba cu o sonda NTK nou nout.
Modului de inductie e bun, fisele sunt de 1 an marca TESLA, bujiile sunt NGK BKR5EK rulate ~40000km, dar mai am si un set de NGK BKR5EIX cu iridiu rulate 15000km. Testul de noxe am facut cu BKR5EK.

Cu cele de sus noxele au fost varza de tot... HC-ul a fost peste 200 ppm, miracolul a venit dupa ce am bagat in rezervor STP Injector Cleaner, dupa 1 zi ce am bagat lichidul de curatare n-am mai simtit miros urat dupa masina.

Masina nu trage aer fals (am astupat teava de dupa filtrul de aer si era sa moare motorul daca tineam mai mult de 5 secunde) si evacuarea nu e gaurita. Catalizatorul fizic arata impecabil, n-are bucati rupte, gauri astupate, nu e neagra, masina trage liniar foarte bine pana la ~6600 RPM (testat in a treia 140km@6600RPM)

Masina a fost incalzita ca lumea inainte de test, am fost cu benzina de 95 de la MOL cu STP Injector Cleaner in rezervor.

Si acuma intrebarile:

Va rog daca aveti un tabel cu valorile admise pentru euro2 (preferabil in formatul masuratorilor) sa postati in topic.
Oare arderea incompleta (emisia CO) e din cauza aditivului care mai lasa reziduri dupa ardere? Ce benzina recomandati pentru inca un test?
Masina la relati merge un pic neregulat, varieaza de la 700 la 900 RPM, in momentul cand varieaza se aude (in spatele masinii) la teava si o usoara ezitare de zici ca face misfire o bujie (in jur de 3-4 ori in 10 secunde). Face la fel cu ambele seturi de bujii testat si cu o bobina de inductie suplimentara luat de la un prieten. Oare e ECU de vina?
Ce parere aveti despre restul valorilor de mai sus? Sunt bune?
Stiti pe cineva din BV care sa fie expert in rezolvarea problemelor cu noxele?
Skip ads

  • [Sly]

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2011

  • Mesaj Privat
UPDATE: Am incercat cu bujiile NGK iridiu si HC-ul e ridicat. Ce spuneti.... sa incerc un set de bujii noi? Ce recomandati?
  • deleted-21201

  • Mesaje scrise: 272
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2008

  • Mesaj Privat
stiu eu cine te poate ajuta: Aurel Vlaicu , e pe hartia de cinci zeci de lei Smile)
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
asta zic si eu...
la 240000 km catalizatorul si-a cam dat duhul
Skip ads

  • [Sly]

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Revin cu problemele, din nou am HC-uri ridicate (se simte la fum). Catalizatorul va rezolva monoxidul de carbon dar nu si HC-urile extrem de ridicate. Am mirosit si alte x16xel-uri care nu mai au catalizator si nu pute de benzina nearsa.

Ma gandesc ca aditivul a dizolvat alte depuneri din rezervor care sau oprit in injectoare. Oare am injectoare infundate? Mentionez ca motorul se porneste la sfert si la rece si la cald. Unde pot sa fac o curatare de injectoare pe benzina in Brasov sau in zona?

Mai e o problema la motor care nu stiu daca afecteaza nivelul de HC, bat tacheti. Oare nu deschide suficient supapele de admisie?
  • vlad-OPC

  • Mesaje scrise: 1,080
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Lasa injectoarele in pace , daca erau infundate mergea masina ca draqu ! Relantii instabil , tragea ca o cizma ! Folosesc de ani buni soluti de curatat injectoare, nu am avut neplaceri deloc !
Amestecul nu e bogat ? sonda lucreaza e ok ?
  • [Sly]

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Amestecul indicat de OP-COM e pe Lean la relantii si cumuta pe scurt timp pe Rich cand cresct turatia brusc. Amestecul indicat e 14.6 aproape de ceea ideala 14.7. Si sonda veche si sonda noua ntk lucreaza la fel, deseneaza frumos sinusoida in opel scanner.
  • vlad-OPC

  • Mesaje scrise: 1,080
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Atunci poate fi Catalizatorul - vezi in ce stare e
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR