Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • spasski

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Salut!

Am urmatoarea problema: masina (Opel Astra F 1998 16XEL 1.6 benzina 16v) cu cheia scoasa (deci "doarme" in parcare) are un consum de 1.1A (ampermetru digital inseriat pe partea de masa - intre borna de MINUS si conectorul circuitului masinii). Dupa scoaterea sigurantei care cupleaza circuitul de avarie (deci prin apasarea butonului de avarie, cu siguranta scoasa, nu se mai aprind becurile, doar becul info verde <> din bord), consumul ajunge la normal (cam 20mA).
Evident ca bateria mi-e aproape terminata in cateva ceasuri (cu siguranta pusa, tensiunea la borne dupa 9 ore parking e la 11.458V si scade continuu cu cate approx 1mV/10sec). Pornirea electromotorului se face in final din a 2-a cheie dupa 3 sec cand zici ca-si da duhul de fapt. Bateria am golit-o complet acu 3 sapt dupa 6 chei consecutive (pauze 2 min intre ele) in incercarea de a aduce benzina (in panta fiind) dupa o pana a prostului. A pornit doar cu curent primit de la altcineva, si drumuri in afara nu mai fac de 2 luni, doar de 3 ori/ sapt cam 15 min + 15 min acasa-servici, deci bateria nu mai e incarcata complet de multa vreme. Alternatorul e boboc, scoate pe la 14.7 pe bornele bateriei la relanti. Dupa ce opresc motorul dupa 15 min de mers, tensiunea e la 12.68 deci perfect (ceva BOSCH la 72Ah, are vreo 2-3-4 ani nu am de unde sa stiu ca e second luata masina).

Daca maine (ca azi am scos siguranta si am mers vreo 2-3 km in oras) pornesc relativ ok cu electromotorul si tensiunea de dinainte e peste 12,xy V, deduc finalmente ca doar acel circuit al avariei este problema.

Intrebarea mea: de unde ar putea veni scurgerea de curent? Din butonul de avarie? Din cauza ca becul de semnalizare aripa dreapta nu are fire conectate (nu stiu unde sunt sub aripa, urma sa dau jos aripa de noroi sa vad, dar prin gaura de bec sarmele nu se vad) si e posibil ca izoloatia din varful lor (presupun c-ar exista) sa se fi topit de la caldura si sa atinga carcasa sau intre ele un pic? Sa fie din panoul de sigurante ceva? Aici am o nota cam importanta de adaugat: siguranta de la ventilatorul de interior a puscat la 30A, la 25A (ca n-am avut altceva sa schimb), si cu ultima de 30A s-a topit plasticul (ventilatia la pozitia 3/4 cu freon cu tot) cu fum si a ramas un piciorus metalic din siguranta in lamelele din panou...deci n-am ventilatie, si nici aici nu stiu ce sa fac dupa ce pun iar o siguranta...astept sa-mi ia foc? Siguranta de ventilatie NU este langa cea de avarie, ci la vreo 4 cm distanta).

In prima faza vreau sa stiu cum aflu curentul supt de circuitul de avarie, aveti careva vreo idee? O sa citesc si schema electrica in curand, nush ce-o sa pricep de-acolo exact.
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Daca nu te pricepi cit de cit,eu recomand sa te adresezi unui specialist,deoarece siguranta respectiva(nr. 24),alimenteaza o sumedenie de consumatori(aproximativ 11,depinde de echipare).Posibil sa te descurci,dar am indoieli...!
  • spasski

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Merci de info. Mai astept niste pareri...
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
@spasski ai gasit cauza...
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
N-a gasit specialistul...,care sa-i depisteze cauza...!
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Butonul de avarie. (apasa de mai multe ori pe el si masoara, vezi daca mai apare consumul.)
Daca gasesti o baterie numai de proba, poate bateria nu tine curent, sau ai un consumator ascuns.

Siguranta nr. 24 20A:
- Motor antena
- Lumina interioara.
- Ceas
- Semnalizatoare
- Sistem de alarma
- Sistem de Diagnosticare
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR