Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
tannu a scris:.....Daca o porniti si asteptati 5-15 minute sa se descleieze uleiurile, e ok.


Nu stiu de unde ai scos-o pe asta. Ideal e ca dupa ce ai pornit masina, sa si pornesti la drum.
Skip ads

  • tannu

  • Mesaje scrise: 775
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Ideal pt cine ? Pt tine, sa faci economie de 2 lei cat consumi combustibil la ralanti ?
Gandeste logic, uleiul e rece, antigelul e rece, totul e rece.
Borsy, sfatul meu este ca dupa ce o pornesti si pleci instant, sa ii dai si niste forja, sa se incalzeasca mai repede Smile)
  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,753
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2011

  • Mesaj Privat
În douã zile îi crapã capacul de la EGR..., mai ales acum când temperaturile sunt preponderent negative...
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Tannu, daca nu stii sa folosesti o masina, nu mai scrie prostii pe forum. Nu de alta, dar mai sunt cei care citesc si iau de buni ceea ce scrii.

http://antranik.org/the-myth-of-warming-up-your-engine/
Skip ads

  • tannu

  • Mesaje scrise: 775
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Borsy, se pare ca intre noi e o diferenta, eu scriu prostiile din experienta mea si a celor din jur, nu din parerile altora, care poate nici n-au avut masina, dar scuipa teorie cat cuprinde.
Atata timp cat s-a dovedit a fi bine asa pt toate masinile pe care le-am avut eu si apropiatii mei, nu am de ce sa ascult parerea unora ca tine, pentru care se pare ca gandesc altii.
Asa cum ai gasit linkul ala, o sa gasesti si altele, fiecare spunandu-ti ba ca e bine, ba ca nu e bine. Alegerea finala iti apartine in totalitate, la fel ca si cheltuielile pentru reparatii, daca se dovedeste ca alegerea a fost gresita.
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Mai multi producatori recomanda ca, dupa ce s-a pornit motorul sa se plece imediat de pe loc. Nu intram in detalii tehnice, pentru ca se poate gasi suficienta informatie pe net pentru cine e interesat, sa vada de ce.

Dar ce sa zic, poate stii tu mai multe decat cei ce au proiectat motorul sau specialistii care au facut studii in acest sens! Bafta.
  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,753
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Nu vã mai certați.Producãtorul recomandã plecarea imediat dupã pornirea motorului deoarece în mers motorul se încãlzește mai repede decât la relanti, iar dupã cum foarte bine știți mai sunt și normele de poluare "impuse"...,de aceea au apãrut și instalațiile de tip webasto..., care chiar dacã pleci de pe loc nu se oprește pânã când temperatura agentului de rãcire nu ajunge la 90 grade.
  • Mikki

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 1.6
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Parerea mea:
Producatorii recomanda pornirea imediat pentru ca motorul se incalzeste mai repede, astfel reducandu-se emisiile. Motorul e conceput sa mearga cel putin cat e garantia fie ca pornesti imediat sau astepti sa se incalzesca la ralanti. Ii doare in fund pe producatori daca dupa ce trece garantia motorul mai merge in parametri sau nu. Si asta pentru ca majoritatea celor ce cumpara masini noi (cel putin in Vest) o schimba oricum dupa terminarea garantiei.
Skip ads

  • tannu

  • Mesaje scrise: 775
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Nu ne mai certam pt ca oricum o facem degeaba.
Ideea, oricum, a fost prost inteleasa de la bun inceput si s-a insistat orbeste pe chestii generalizate.
Motorul se incalzeste in mers, intr-adevar. N-a zis nimeni sa stai la ralanti pana iti ajunge apa la 90 de grade, asa cum, probabil, a inteles Borsy spusele mele, ci doar sa acorzi cateva minute uleiului sa se "inmoaie" si sa apuce sa faca o ungere completa, pentru ca urmeaza turatie. Pana la urma, pe producator il doare la bascheti. Cineva i-a dat deja banii pe masina, iar momentul, cand ceva se va strica datorita uzurii, este departe de garantie.
Recomandarea 5-15 min este generalizata si, evident, luata la modul personal, fix cum nu trebuie. Tin sa reamintesc ca si in ziua de azi unii conduc Dacii 1300, iar altii Lamborghini. Pe langa asta, se tine cont de situatii si conditii. Daca ai geamurile bocna si nu vezi nimic prin ele, ce faci ? Nu stai cu motorul pornit sa rezolvi situatia ? Cum pleci imediat cand nu vezi nimic ? Le poti dezgheta/dezaburi fara sa ai motorul pornit ? Cum ? Feon cu baterii ? Iarna nu-i ca vara si nici situatiile identice; nu mereu parchezi in acelasi loc, sa ai aceiasi curenti de aer, sa-ti bata din acelasi sens. Borsy poate are garaj si nu are parte de genul asta de necunoscute.
In fine, fiecare si-o face pe barba lui. Cine vrea sa dea la cheie si in urmatoarea secunda sa plece, sa o faca. Eu prefer sa pornesc motorul, sa-mi dezaburesc parbrizul si apoi sa mi-o iau la galop. Consider ca in cele cateva minute cat dureaza sa dau gheata de pe parbriz si sa il dezaburesc, s-a efectuat o ungere mai buna a motorului, decat daca as fi taiat-o in urmatoarea secunda.
  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,753
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Dacã ai garaj atunci este valabilã teoria cu plecarea imediat dupã pornirea motorului, este și logic intrucat alta este și temperatura din garaj,chiar dacã nu este încãlzit.
Logic ca nu poți pleca imediat din moment ce ai geamul înghețat sau aburit.Chiar zilele trecute,fiind la Întorsura Buzãului, a trebuit sã "dezgheț" mașina bine de tot,altfel nu aveam șanse sã plec.Cred cã a durat aproximativ 20 de minute.Motorul a ajuns la 90 de grade abia dupã 20km parcurși.
Totul este teorie...,normal cã fiecare procedeazã cum considerã el ca este mai bine...,chiar dacã producãtorul recomandã...


Ultima modificare facuta de gyzmo la Dum 04 Jan, 2015 5:52 pm
  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
producatorul vrea binele lui nu al consumatorului, consumatorul e important cat dureaza garantia, chiar si in perioada aceea incearca sa-i puna bete in roate incercand sa scape cu cel mai mic cost posibil si daca e posibil cu un venit cat mai mare. Producatorul e pisicuta inainte si tigrul de dupa vanzare, asta sa nu-i zic hiena.
  • JakeGD

  • Mesaje scrise: 599
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Grandland X 2020
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Deci, pânã la urmã cum este mai bine ? Ca aici vorba de o mașinãrie nu de dat in bobi ... Adevãrul se poate afla cu argumente tehnice.
Skip ads

  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Nu am garaj. Masina sta afara sub cerul liber Smile. A se vedea ce am zis; E ideal sa pleci imediat......ca se face sau nu, e alta problema. Si mie mi se intampla sa o las la pornire mai multe minute, dar incerc sa fie cat mai rare cazurile. In mod normal, pornesc masina si pana ajunge apa la 60 grade nu depasesc 2000 RPM. Daca ai un ulei subtire si de calitate, cu un PP scazut, nu ai nici o problema iarna.....nu trebuie sa astepti nimic......30 sec. si good luck.
  • JakeGD

  • Mesaje scrise: 599
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Grandland X 2020
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2007

  • Mesaj Privat
@borsy: Am vazut ca te pricepi foarte bine la uleiuri. Ce inseamna pentru tine un ulei subtire si de calitate. Eu am acum in ea Castrol Edge 5W30 FST. Oricum, tot asa procedez si eu: astept cam 30 de secunde (daca nu sunt geamurile cu gheata pe ele) si nu depasesc 2000 de ture pana nu ajunge apa la 70 de grade.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Are dreptate @borsy, cu masina nu ai de ce sa stai pe loc in relanti prea mult, decat in cazul in care trebuie sa dai zapada de pe masina, sa dezgheti parbrizul... Zilele trecute la -12grC si eu am stat aproape 10 min pana a inceput sa se inmoaie gheata de pe parbriz, dar daca conditiile iti permit, dupa 30s - 1 min poti pleca de pe loc fara acceleratii bruste sau turatii mari pana motorul ajunge spre temperatura de regim. In felul asta motorul se incalzeste mai repede, ajungi mai repede la destinatie si nu mai arzi gazul de pomana pe loc.
@JakeGD, ai pus-o daca il intrebi pe borsy de Cacastrol sau GM Smile
  • JakeGD

  • Mesaje scrise: 599
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Grandland X 2020
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Mda, e posibil sa si aiba dreptate. M-am hotarat: trec la Liquy Moly 5w30 5L TOP TECH 4600 de la urmatoarea revizie.
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
LM TopTec 4600, ulei medium, e subtire, PP de -36 e prea mic, e ok pt. max. 6k km, dar la banii care ii dai pe el ai variante mai bune......ca ex. la 140 lei Valvo. Xtreme XL III C3 5W30. Vezi in topicul pt schimb ulei ce i-am recomandat unui coleg.....ar mai fi Ravenol Arctic Low 0W30....daca poti sa il procuri din DE.

Clau_70 Smile.


Ultima modificare facuta de borsy la Dum 04 Jan, 2015 7:56 pm
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,660
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Cata discutia s-a aprins. Din experienta mea, ca tot facea cineva aluzie, am putin peste jumatate de mil de km parcursi, cu diverese masini si motoare in general diesel. Nu ma laud...atat s-a strans don '98 incoace.Iarna stau sa dezghet parbrizul ...fara ceas. Daca nu am ce dezgheta dupa cheie si 1 minut plec. Tin motorul la 1800-2000 de ture cat se poate pana se incalzeste. De cele mai multe ori traficul nu permite. Oricum incerc ca timpul sa fie cat mai scurt pana motorul ajunge la temperatura de lucru. Cine stie, cine nu . ..nu. N-am avut niciodata probleme cu motorul. Poate sunt eu norocos.
  • JakeGD

  • Mesaje scrise: 599
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Grandland X 2020
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2007

  • Mesaj Privat
@borsy: multumesc pentru info si scuze de off-topic.
  • Bandreea619

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2023

  • Mesaj Privat
Buna seara, desi este grupul Opel ,am o intrebare despre un Ford Kuga,deoarece nu am gasit al forum.
Am un Kuga 2019 benzina,68k km si de 2 sapt fac cu ea cam 2km pe zi la munca,de l-v . Nu iau un calcul iesirile de la sfarsit de sapt ,deoarece avem doua masini si de multe ori iesim cu a sotului.
Intrebarea este ,se intampla ceva rau cu masina daca o folosesc atat de putin?
Multumesc!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR