Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • alex_paval

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Va salut ! Am deschis acest topic cu scopul de a cere informatii colegilor care au experimentat aceasta situatie. Am un prieten cu o zafira, 2.2 dti, 125cp, cu turbina variabila, iar problema este ca i-a picat deja a 2-a turbina,in sensul ca i s-a rupt cate-o parte din elicea de pe partea de evacuare, la ambele. Concluzia la care am ajuns amandoi a fost ca prima turbina cand a fost reconditionata de fostul proprietar,nu a fost echilibrata si s-a creat dezechilibru izbind paletii in pereti si s-a produs paguba, iar la a 2-a care o cumparasem second, s-a intamplat aceeasi problema si ne-am dat seama ca samsaru de la dezmembrari ia turbini bulite de la masini si combina piesele ca sa faca din 10 turbine varza, 5 bune. Ce ne gandeam noi, daca exista posibilitatea sa punem o turbina cu geometrie fixa pentru ca este mai ieftina si plus de asta e ft simpla,nu sunt atatea batai de cap cu astea. De asta am rugamintea sa-mi povestiti daca ati mai pus geometrie fixa inlocul celei variabile, sa imi spuneti cum se comporta masina si daca se aprinde check engine. Va multumesc mult !
Skip ads

  • Ciprinhio

  • Mesaje scrise: 465
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
stii cati cai vei avea pe ea pe urma...maxim 100,,,
trebuie sa anulezi electrovalva care actioneaza geometria variabila..nu stiu daca iti va baga aer suficient una fara geometrie..oricum aia e tiganie ce spuneti voi..
eu mi-am reconditionat turbina singur de 4 ani cu piese din bucuresti si azi dupa 80000km merge ca atunci..in a 2-a fluiera rotile fara ambreaj doar din acceleratie...acolo nu sa lucrat cum trebuie..
palele vin echilibrate daca iei ceva calitativ si nu chinezarii ieftine..
o turbina n-are voie sa se uzeze prematur daca toate piesele sunt puse cumsecade, are presiune de ulei si uleiul nu are o uzura peste termenul lui si filtrul de aer este in parametri..ATENTIE CE CUMPARATI..si oricum ce vreti voi sa faceti nu cred ca veti realiza...si chiar de veti realiza aia nu mai e o masina in parametri..SPOR
  • teoboss

  • Mesaje scrise: 193
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Pe vectra b si vectra c cu motor de 2 dti stiu 2 persoare care siau pus turbine de 2.2 si sunt foarte multumiti de mersul lor.Nu stiu daca si invers merge(teoretic ar trebuie sa mearga)
  • Ciprinhio

  • Mesaje scrise: 465
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
nici teoretic nu merge apoi de cum practic...Ecu vede..motorul are 2500rpm iar prin senzorul de presiune in admisie vede presiunea si stie acum trebuie deschise palele la geometrie ca e presiune prea mare sau trebuie inchise.. si prin electrovalva de la turbo jongleaza cu geometria..daca vrei cu tot dinadinsul mergi iti faci o resoftare la ecu pt cai mai putini alte presiuni alte debite la injectie alte smecherii si iti consuma mai putin si merge mai slab..alti fac resoftari pt imbunatatirea timpilor de injectie..consum mai mic si putere mai mare...presiuni mai mari acceptate de Ecu in admisie si cai cu nemiluita dar voi vreti inversul..
Skip ads

  • alex_paval

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Sa va explic dupa ce se ghideaza motorul in momentul injectiei si timpului de raspuns la pedala. Singurul senzor care ghideaza calculatorul sa redea o cantitate de motorina la n parti aer, este debitmetrul. Senzorul de presiune din galeria de admisie este pus degeaba, am avut ocazia sa anulez senzorul de presiune si a mers la fel masina. In schimb debitmetrul daca este defect face masina mai puturoasa, creeaza lag etc.. Cu un soft bun poti sa ai si 150 de cai pe turbina cu geometrie fixa atata timp cat iti creaza o presiune mai mare nu neaparat ca o sa ai 100 de cai. Am cerut sfatul celor care au pus geometrie fixa inlocul celei variabile pentru ca nimanui nu-i convine sa dea 12 mil. pe o turbina cand cea fixa se gaseste si cu 5 mil. care tine pe veci, nu mai zic ca am stat vreo 3 zile sa caut si ft greu am gasit,dar pana la urma s-a dovedit a fi teapa. Acum revenind la subiect, sa presupunem ca montez turbina cu geometrie fixa, voi avea lag banuiesc dar daca incerca sa modific tija de wastegate poate ajung la un echilibru si in felul asta pacalesc calculatorul ca oricum ECU de opel e foarte sensibil la sub-presiune sau supra-presiune si nu poate afecta nimic ca intra in limpmode. Niste cunoscatori in ale domeniului care ma pot ajuta cu niste informatii ? Nu am nevoie de descurajari si presupuneri inexacte, vreau date concrete pentru ca informatiile astea pot ajuta si pe altii. Va multumesc !
  • Ciprinhio

  • Mesaje scrise: 465
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Urs...ai mintea limitata...debitul de motorina il da pompa in funtie de turatie..tie daca nuti merge turbina pompa tot baga motorina in functie de datele din softul calculatorul si pe toba iasa fum negru ca nu are suficient aer. are si el rolul lui normal..dar debitmetrul nui poate comanda daca prin el nu a trecut o anumita cantitate de aer sa bage mai putina motorina...doar daca e defect debitmetrul masina intra in modul de siguranta si merge limitat. si nu-mi povesti mie de turbine fara geometrie si 150 de cai ca spre deosebire de tine stiu cum sta treaba cu turbinele..ca daca erai baiat destept ti-o faceai pe aia a ta la un pret acceptabil si iti mergea bine mult timp.
  • alex_paval

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
In primul rand am specificat ca nu e masina mea, e masina unui prieten. Daca era a mea eu incercam de mult treaba asta si ii dadeam de cap dar era pe banii mei. Prietenul meu nu are asa multi bani ca sa ii arunce pe fereasta daca proiectul esueaza. Sa EXPLIC DIN NOU : prima turbina care era pe masina cand a cumparat-o, stiam ca este reconditionata : s-a defectat, simptome : pale rupte pe evacuare ; concluzia : reconditionare proasta, creat dezechilibru si s-a dus. A 2-a turbina cumparata de la second : nu avea joc deloc,arata superb in interior : s-a defectat, simptome: pale rupte pe evacuare ; cauze : a fost facuta din bucati, deci nu a fost echilibrat axul si s-a declansat dezastrul. Doi la rand, s-a deviat total de la subiect. Acum ca vad ca te dai "baiat destept" si te dai interesant pe forum, cum ti-ai reconditionat tu turbina ? Ai cumparat toate piesele noi si le-ai ansamblat personal fara a mai pune turbina pe un aparat de echilibrat sau ai cumparat miez deja echilibrat numai cat il montezi in carcasa ? Da-mi si mie o idee daca tot te lauzi,cat te-a ajuns toata afacerea? De unde ai cumparat ? Eu cu dezechilibratul turbinei m-am ars, si sincer sa iau piese sa le ansamblez nu as face-o. O turbina reconditionata presupune asta : http://www.youtube.com/watch?v=JieCWoY7VRk.
  • Ciprinhio

  • Mesaje scrise: 465
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
tu te auzi ce spui...nu a fost echilibrat axul...axul nu se echilibreaza..se echilibreaza palele adica turbina cea de pe evacuare si compresorul cel de pe admisie. kitul vine echilibrat daca vrei normal la alt pret sau neechilibrat cum il doresti..pretul la unul echilibrat de buna calitate este 700lei..nu iti trebuie neaparat tot miezul stai linistit asta e in mintea ta..eu nu iti pot spune tot ce fac eu.....la voi problema e alta...te intreb eu acum..de ce nu sau rupt palele pe compresor si de ce tot in evacuare..te las pe tine sa cercetezi ca esti baiat destept..si dupa ce afli anunta-ma..si nu cauta sa pui fara geometrie in loc la una cu geometrie..aia au puso cu cap...si inca ceva..nu am facut doar o turbina..am facut multe dar nu mi-au venit plangeri..poate mai in colo ce stii
Skip ads

  • furtuna adrian

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2004 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jan 2015

  • Mesaj Privat
daca tot te pricepi la turbine spunene de ce s-au rupt palele de la evacuare ar mai fi si alta cauza care poate provoca aceasta defectiune sau doar dezechilibrul?ms
  • Ciprinhio

  • Mesaje scrise: 465
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
tot Bacaul e interesat de turbine? cea mai mare problema care duce la ruperea palelor pe evacuare provine de la geometria variabila..mai departe nu va mai zic nimik..
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Turbina cu geometrie variabila e comandata fix invers fata de una cu geometrie fixa. Duty cycle mare la cea cu geometrie variabila inseamna full boost in timp ce la cea cu geometrie fixa inseamna bypass. Masina aia are cumva soft custom pe ea? mie imi pare a EGT prea mare sau overspin.
  • Ciprinhio

  • Mesaje scrise: 465
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
overspin cu softul original nu cred ca te va lasa niciodata..masina intra in modul de avarie imediat..
Skip ads

  • OBogdan

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2017

  • Mesaj Privat
Salutare! Sunt nou pe aici si am nevoie de cateva sfaturi. Am o Vectra B-CC din 2001 , 2.0 DTI (Y20DTH) si din cate stiu are turbina cu geometrie fixa si acum as vrea sa montez o turbina cu geometrie variabila dar nu stiu de pe ce model ar potrivi, nu stiu ce sa caut. Si daca totusi o gasesc, pe langa turbina ar mai trebui sa modific ceva? Vreau un sfat bun, nu doar pareri! Multumesc anticipat!
  • Ciprinhio

  • Mesaje scrise: 465
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
poi in primul rand nu stiu daca ai electrovalva pe 2l care sa comande geometria...si daca nu o comanda la 3500rpm o sa iti dea overboost
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR