Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • andrei borbely

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 2010 xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Salutare! imi cer scuze ca am postat inainte de a cauta daca exista un topic asemanator,insa imi vine sa urlu de nervi.daca exista un topic asemanator rog ca aceasta postare sa fie mutata. si acum sa va povestesc problema mea: acum ceva timp,mai exact prin vara,mi-am remapat zafira mea diesel z 1.9 dt 88kw. toate bune si frumoase,masina trage de rupe.am facut prostia si i-am dat masina unui prieten sa faca o liniuta cu un vectra c gts,pe care l-a batut bineinteles. de atunci am auzit o usoara bataie ca de tachet la motor.precizez ca aveam in motor ulei liqui molli 5w30.in fine,nu prea am bagat in seama acea bataie deoarece masina mergea foarte bine si bataia aceea nu era chiar atat de pronuntata,decat daca stateam atent sa ascult reuseam sa o aud.am plecat cu masina in Germania si m-am intors acum in tara.in Germania, intr-o zi cand am plecat cu ea a inceput sa se auda ca un motor de 2.5 la accelerare.parca era Dacia lui bunicu" cand ii batea avansul.ma gandeam" o fi de la ulei" si m-am pus si l-am schimbat( gm dexos2 5w30). o perioada isi mai revenise,dupa care a inceput din nou.in urma cu vreo doua luni, am avut racitorul de ulei spart pe care l-am schimbat,deci am schimbat din nou si uleiul.treaba e ca bataia aceea ca de avans s-a accentuat. la inceput credeam ca e bataie de injector,dar am pus masina pe tester si mi s-a spus ca nu e de acolo chiar daca am un injector putin mai obosit. ieri m-am pus sa demontez capacul de la chiulasa. am gasit o pastila blocata pe unul din tacheti si ceea ce mi se pare foate ciudat e ca axul cu came are luciu doar pe varful camelor,in rest e negru ca si cum nu ar fi intrat deloc in contact cu tachetii.pe langa asta,cand cama este in sus pot ridica tachetul aproximativ un milimetru. este normal asa ceva? tachetii la motoarele astea sunt hidraulici sau sunt doar paharele cu pastile? la golf 2 stiu ca sunt doar paharele dar la alte masini am intalnit si tacheti asemanatori dar hidraulici. e posibil ca de la un tachet daramat (dezamorsat) sa se dezamorseze si ceilalti? pt ca toti aveau acea distanta de un milimetru cand cama este orientata in sus. astept sfaturile voastre. tin sa spun ca ma cam macina problema asta pt ca in ianuarie trebuie sa plec inapoi in Germania si am mai patit-o o data cu un stilo jtd ca am ramas in pana pe autostrada din cauza turbinei. am doi copii mici si acum chiar ca nu imi permit sa mai trec o data prin asa o experienta de a ramane in pana pe autostrada.
Skip ads

  • danielddd

  • Mesaje scrise: 527
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2002 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2010

  • Mesaj Privat
1mm e prea mult,prea mare joc intre cama si tachet.In functie de supapa(Admisie sau evcuare) trebuie reglat jocul tachetilor,iar daca sunt hidraulici ar trebui sa stea mereu lipiti de axul cu came,sub nici o forma joc de 1mm.Fa rost de niste lere si masoara mai exact jocul ala.
  • andrei borbely

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 2010 xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Cand cama e in sus ii pot ridica aprox 1mm daca nu mai mult. si camele axului au luciu doar la varf in rest sunt negre fara urma de contact. de aceea vroiam sa stiu daca sunt hidraulici ca ma gandesc ca poate sunt dezamorsati
  • nika_xs

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2012

  • Mesaj Privat
...oare sa fi daunat din cauza remaparii? iata ca nu ar fi atat de "normala" o remapare, gandindu-ma serios sa fac si eu acesta operatiune prin primavara...
Skip ads

  • vlad-OPC

  • Mesaje scrise: 1,080
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2011

  • Mesaj Privat
@ nika_xs - daca omu spune - " sa faca o liniuta cu un vectra c gts " - de la ce remapare sa fie problema ? Daca problema e intre scaun si volan ... poate i-a dat blana cu motor rece , si iata rezultatele
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
asta e
unu strica,altu repara
  • andrei borbely

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 2010 xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mar 2009

  • Mesaj Privat
da remaparea dauneaza grav pompei de inalte si injectoarelor si am fost constient de asta cand am facut-o. acum treaba e ca nu stiu daca se aude vreun injector sau vreun tachet. tin sa spun inca o data cand camele sunt in sus se pot ridica tachetii aproximativ un mm in sus pana sa atinga cama, practic cama are luciu numai pe varf. de asta intreb daca acesti tacheti sunt hidraulici sau nu. e posibil sa se fi dezamorsat.voi incerca zilele urmatoare sa bag ceva solutie de curatat injectoare metabond si revin.
  • alexx1402

  • Mesaje scrise: 1,753
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2017 B16DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Doar la versiunile cu 16 valve au tacheti hidraulici (Z19DTH si Z19DTJ).
Z19DT si Z19DTL (8V) au tacheti mecanici.
Skip ads

  • andrei borbely

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 2010 xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Doar la versiunile cu 16 valve au tacheti hidraulici (Z19DTH si Z19DTJ).
Z19DT si Z19DTL (8V) au tacheti mecanici.

si atunci de ce se poate ridica tachetul mai mult de un mm cand cama axului este orientata in sus ?
  • danielddd

  • Mesaje scrise: 527
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2002 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Daca sunt tacheti mecanici,exista o toleranta pt tacheti,lasata chiar de fabricant.trebuie sa te interesezi sa vezi cat trebuie sa fie pt admisie si cat pt evacuare. 1 mm e oricum ft mult.
  • andrei borbely

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 2010 xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mar 2009

  • Mesaj Privat
ieri am fost la un prieten care e specialist in motoare fiat,si mi-a spus ca tachetii desi au pastila totusi sunt hidraulici la tpul meu de motor (z1.9dt),dar,surpriza .... bataia e de injector si nu de tachet.mi a explicat ca din cauza remaparii s-au modificat timpii de injectie si presiunea si cica asta ar fi cauza. m-a sfatuit sa imi pun inapoi softul original si e posibil sa scap de acea bataie daca injectorul respectiv nu e daramat de tot.un alt prieten,tot mecanic mi-a zis sa nu fac prostia sa pun softul inapoi ca o sa mearga mai prost decat merge acum fiindca injectorul respectiv si-a facut o anumita uzura si e foarte probabil sa trebuiasca sa-l schimb. treaba nasoala e ca in ianuarie trebuie sa plec inapoi in Germania. acolo va trebui sa fac TUV-ul si din cate am inteles de la cel cu motoarele de fiat,e posibil sa nu trec de TUV cu ea remapata fiindca cica nu s-ar mai baga sonda aia batraneasca in teava de esapament ca sa masoare ci se conecteaza direct la mufa obd fiind masina de generatie mai noua. si daca se conecteaza la obd din start nu trece tuv-ul pt ca se vor citi alte valori decat cele normale.voi ce parere aveti? sa pun inapoi hartile originale sau nu? exista intradevar posibilitatea sa mearga mai rau ? sau exista posibilitatea sa isi revina la normal?
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
andrei, ai scris aici o poveste lunga si... ilizibila, din care am retinut doar ca:
- habar nu ai ce e ala remap
- umbli la tot felul de mecanici care au invatat ca suruburile se desfileteaza invartindu-le invers decat ceasul (ca daca le zici de sens trigonometric i-ai pierdut)
- te-ai bucurat ca ai gasit remapper care sa iti tuneze masina cu 10 lei, fara sa te gandesti ca ala atata meserie si stie
- si acuma te plangi ca iti moare injectorul... bineinteles, din cauza remaparii

Fara suparare, da' cam asta e...
Skip ads

  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
andrei borbely dau dreptate colegului je
daca mecanicu tau zica ca ai tacheti hidraulici si au si pastila pe ei,sfatu meu,cat tiar fi de prieten/ruda,lasal si fugi ca mai rau iti face la masina
arata si mie unde este supapa hidraulica pe tachet
aici ai reglaju la tachetii motorului tau,intelege si un copil de clasa a 3 a
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=94465
  • andrei borbely

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 2010 xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mar 2009

  • Mesaj Privat
remaparea am facut-o in cel mai bun service auto din oras (nu dau nume ca nu vreau sa se creada ca fac reclama proasta) si nu am dat doar 10 lei ci 250 de euro. acum asta e. nu zic ca in toate cazurile o fi la fel dar de cele mai multe ori asta se intampla. daca te bati cu pumnii in piept ca se pot modifica parametrii de fabrica adica acei parametrii facuti si ganditi de prostii aia care au proiectat motorul asta,fara sa existe vreun risc de a strica vreun injector sau alte componente,atunci de ce nici o firma care face remap (si aici vorbim de firme tari cu renume) nu ofera garantie pe remap daca motorul e trecut de 200000km? stai linistit ca m-am documentat destul inainte de a face tampenia,doar ca m-a cam luat valul cu puterea si viteza si am ajuns sa fac prostia aia de remapare.in orice caz raman la parerea mea ca nu ai cum sa ceri de la o zafira sa mearga ca un avion. si cat despre remapare nu de prosti au facut italienii de la fiat motorul in 16 valve de 150 de cai practic cat am obtinut si eu la cel de 120 de cai in urma remaparii.stima!

merci mult de poze nicunicu. am inteles eu gresit de la cel cu fiat-urile. a zis ca cel in 16 valve are hidraulici iar cel in 8 valve are mecanici exact cum a scris colegul mai sus.in orice caz bataia s-a dovedit a fi de la injector. urmeaza sa pun la loc softul original si sa bag niste metabond. acum oricum nu mai am nimic de pierdut,daca e sa pice acum dupa ce bag solutia sau pica mai incolo tot aia e.
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
daca nici dupa ce se pune softu original nu-ti place cum merge motoru cauti altu si-l schimbi pe masina,asta daca mai vrei sa tii masina
sau cauti doar injectoarele si le schimbi pe toate,daca motoru nu face galagie la functionare
  • ianc sergiu

  • Mesaje scrise: 478
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2004 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Nu te supara vectra aia gts ce motor avea? off topic
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
@andrei borbely. Fara nici o ofensa , dat vad ca te scalzi in folclor alaturi de niste ,,mecanici,, din zona ta .

Faptul ca ai dat masina altuia pentru o liniuta mi se pare o prostie cat casa si nu ,,se leaga,, nicicum de disperarea ce razbate dintre randurile tale , cu cei 2 copilasi ai tai ( sa-ti traiasca ! ) si cu TUV-ul ! Dar chiar si asa , ce-a putut face amicul tau la linita cu masina ta decat sa calce ca si animalul pe pedala ?

Remapul daca nu era in regula , nu-ti mergea masina din vara pana acum atat de ok si nu-ti tragea. Si remapul nu-i o prostie ....ci faptul ca dupa remap omu' are senzatia ca se afla la mansa intr-un F16 si incepe sa forteze masina imbatat de niste false senzatii.

Si eu am remap si majoritatea dintre noi de aici cu diesel avem remap ...da , am simtit diferente dupa schimbarea softului doar ca , poate , am stiut pana unde sa calcam pedala ca sa nu ne punem motorul pe butuci.

Si de altfel un motor poti sa-l strici fix in aceleasi conditii si fara remap ...adica ,,varsand,, combustibil in el fara simt si asteptand sa te inalte de la sol.

Toata povestea ta ? Ti-a cazut un injector si atat. Restul sint povestioare. Daca vrei , il schimbi doar pe acela , daca poti , ar fi bine toate.
In nici un caz nu schimba softuri si motoare si mai ales , pana rezolvi problema nu umbla cu ,,adaosuri,, gen Metabond. Lasa motorina curata , remediaza problemele si apoi poti continua cu experimentele.
  • tase

  • Mesaje scrise: 1,985
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Am si eu o intrebare...voi sigur reglati tachetii?Nu cumva reglati culbutorii?Poate gresesc eu si sunt de moda mai veche!
  • andrei borbely

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 2010 xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mar 2009

  • Mesaj Privat
solutia cu metabondul este o solutie provizorie in caz ca incepe sa bata mai tare pe drum catre Germania. am o distanta de 1700 km de parcurs si trebuie sa recunosc ca imi este frica. De ce? in urma cu vreo 5 ani aveam un stilo 1.9 jtd cu care am plecat pana in Germania.toate bune si frumoase pana am ajuns in Ungaria pe autostrada. tin minte ca ploua de turna cu galeata si am depasit un tir care a ridicat toata apa de pe asfaltsi mi-a bagat-o in filtrul de aer,acesta avand carcasa sparta fara ca eu sa stiu(nevasta-mea are si ea permis Smile) ). apa din filtru ajunsa in debitmetrul de aer a facut turbina sa se opreasca si astfel ca indiferent de cat de mult calcam acceleratia masina nu mai mergea mai tare de 120 km/h. si tot asa pana am ajuns la 80 de km/h si atunci am setat navigatia sa ma duca doar pe drumuri nationale fiindca ma depaseau camioanele pe autostrada. am apucat sa ajung pana in slovacia la vreo 10km distanta de Bratislava unde s-a oprit de tot. am stat o noapte in frig nu era nici un hotel acolo,bani prea multi nu aveam la mine,norocul meu a fost ca pe vremea aia mai aveam un golf 3 care mi-a fost adus pe platforma ca sa pot pleca mai departe.la un moment dat a inceput sa ninga, pana a ajuns platforma stratul de zapada a ajuns la 30 de cm. de asta imi e frica . cand aud bataia aia de injector, tot ce imi trece prin minte este intamplarea cu fiatul si credeti-ma ca nu as dori la nimeni sa treaca prin asa ceva. la scurt timp din cauza racelii pe care am tras-o stand in masina fara sa pot porni motorul,si condensul curgand pe geamuri ,am facut pneumotorax( mi s-a rupt pleura la plaman din cauza tusei) . acum draga colegule bh 13 ncu gandeste-te ce faceam daca aveam si copiii atunci cu mine ( 2 si 4 ani). tu cum ai reactiona in locul meu? vad ca esti in cunostiinta de cauza in domeniul remap-ului,poate te si ocupi cu asta nu am de unde sa stiu. cert e ca daca intradevar te ocupi cu asta,nu am postat tot ce am postat pe forumul asta ca sa iti alung clientii tie sau altor colegi care se ocupa cu remap-uri. este un forum unde ne postam problemele si rezolvarea lor in caz ca ai uitat. iar cat despre rezolvare in cazul meu este una provizorie ca sa pot ajunge in siguranta si fara peripetii inapoi in Germania cu doi copii de 2 si respectiv 4 ani pe care nu imi permit sa ii tin in frig atatea ore. sunt constient ca injectorul ala va trebui sa il schimb si poate si alte piese pe langa. numai bine !
  • GFreeFire

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2023

  • Mesaj Privat
Salut baieti , respect mecanicilor de pe club, am si eu o problema , am scos tot de pe motor pentru ami schimba supape, tacheti, garnitura chiloasa, suruburi harnitura chiloasa, distributie, etc , dar am intampinat o problema la care nu m-am gandit inainte : am schos tachetii fara sa respecr ordinea lor numerica si nu stiam ca au pastile o anumita dimensiune pentru reglaj. Ma poate ajuta cineva cu un manual de instructiuni cat este admisa rezonanta de la pastila pana in axul cu came ? Multumesc frumos .
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR