Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • MihneaB

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Astazi, dupa ce am schimbat bateria, am pornit-o si am lasat-o cam 10-15 minute mergand la relantiu, bun totul normal, bateria buna (80ah) iar cand m-am urcat in ea, am turat-o putin cam pe la 3.500, 4.000, dar atunci cand revenea, pur si simplu motorul murea.
Incep sa cred ca este din ce in ce pe duca senzorul de turatie, mai am simptome din partea lui la rece turatia motorului oscileaza destul de mult, sa fie si problema ce am experimentat-o astazi tot de la senzor ?

Si inca o chestie, si vara, dar si acum pornesc motorul, totul bine si frumos, dar edc-ul ramane aprins, si se stinge deabea dupa ceva timp dupa ce motorul se incalzeste, ce ar putea fii ?
Skip ads

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Ce erori ai ?
  • MihneaB

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2012

  • Mesaj Privat
P0380. Adineaurea am verificat o bujie, punand un multi-metru pe mufa iar pentru 3 secunde am avut tensiunea de 12 volti, dupa am auzit un releu in cutia aceeea si a revenit la 0v.
Principal acum ma intereseaza sa rezolv problema cu bujiile, dar sa aflu si daca chestia cu turatia tine de senzor.
De unde ar trebuii sa incep verificarea cu bujiile ?
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Daca ai pus multimetrul pe fisa, ai verificat doar releul de bujii.
Pune multimetrul pe capul bujiei si masa, treci pe ohmi, ar trebui sa ai intre 5-9 ohmi pe fiecare, daca nu ai continuitate, bujia respectiva e arsa.
Citeste cu Opcom turatia motorului ca sa verifici senzorul de turatie.
Eu cred ca ai mai degraba o problema cu debitul motorina, senzorul de turatie da eroare cand e defect.
Skip ads

  • MihneaB

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Dar daca o bujie e arsa, nu mai functioneaza celelalte ?
Turatia fluctueaza, intre 800-900, si auditiv, dar si vizual pe ceas, senzorul stiu ca e pe duca, e facet pana la urma, si urmeaza sa il schimb, dar cum am zis deocamdata vreau sa rezolv cu bujiile, sa ies cu succes din iarna asta...
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Cat timp ai curent pe fise, bujiile bune lucreaza.
Problema e alta. O bujie arsa, cu timpul se blocheaza in chiulasa pt. ca nu arde calamina de pe varf. Daca nu ai schimbat bujiile in ultimii 3 ani, schimba-le pe toate, asa o sa fi sigur ca sunt bune.
Schimba si senzorul daca nu e original.
  • MihneaB

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Pai bun, dar pentru 3 secunde cat am tensiune, asa de putin ?
  • MihneaB

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Un ajutor ceva? M-a lamurit autodata cu cateva masurari ce o sa le fac maine pe releul de la bujii (glowplug relay) dar daca puteti sa ma scutiti de cateva degete inghetate, uitati din nou cateva detalii
1.Am tensiune pe fisa decat 3 secunde
2.Motorul porneste greu incepand de la -1 grad, deci logic ca bujiile nu au timp in alea 3 secunde sa incalzeasca oricat de beru ar fii
3. Toate 4 nu trec de 4ohmi, deci sunt bune.
4.Am desfacut releul de la bujii de care vorbeam(dupa un tutorial) si totul pare in regula in el, tranzistorul si mosfetul sunt in parametrii, si nimic innegrit, condensatorul la fel.

Deci ?
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Releul e ok, dar la temeperatura sub 0, trebuie sa ai curent pe fise cel putin 6-7 sec.
Sonda de temperatura e ok ?
Bujiile le-ai schimbat in ultimii 3 ani ? Chiar daca nu sunt arse se inlocuiesc la 60.000 km din cate stiu.
  • Gilica

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2011 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Buna seara,am un Opel Astra 1,7 110 CP 2011 Diesel si va intreb daca stiti ce reprezinta COD 21 in computerul de bord?
  • MihneaB

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2012

  • Mesaj Privat
E ok sonda, am schimbat-o recent chiar, am avut probleme cu ea Smile
Atata timp cat rezistenta la fiecare bujie in parte nu sare de 5ohmi, nu vad problema la ele.
Cred ca incep sa-mi dau raspunsul singur....ecu cumva?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR