Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • Costel mer

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Meriva 2005 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Salut!pentru un opel meriva 2005,1.7 dti;de alaltaieri,cand a fost vremea destul de rece,cand am dat drumul la dezaburire(inclusiv caldura la 24 grade) parbriz si luneta,a ramas blocat chiar de luam cheia din contact...am lasat asa vreo 15 min si mi-a mancat toata bateria de a trebuit s-o imping.acum bateria e ok,dar cum dau drumul la caldura sau dezaburire,ramane blocat si singura sansa e sa decuplez bateria de la borne.ce sanse am sa rezolv problema?multumesc!
Skip ads

  • H1ddeN

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Harghita
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Incerarca sa verifici sigurantele,uite aici un site cu fiercare:http://tirziubogdan.blogspot.ro/2013/10/schema-sigurante-opel-astra-g.html

Sigurantele sunt:35,39,40
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,660
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Pare a fi problema din contact. Vezi ca atunci cand scoti cheia nu mai sare partea aceea din plastic. Dupa ce scoti cheia ajuta un pic cu o surubelnita boltul ala sa sara inapoi. Sper sa nu vorbesc prostii dar asa era la contactele vechi de opel
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Verifica sigurantele principale din compartimentul motor, cele de 30A
R4 - Luneta incalzita.
R15 - Posibil releul acesta sa aibe ceva (si vezi sa nu ai apa/gheata pe acolo.)
Sau butonul defect poate.

Sau contact nu am idee dupa ce scoti cheia, deci putonul este inca functional.
vezi sa nu ai apa/gheata la sigurantele din compartimentul motor alta explicatie nu am.
(daca este asa scoate amandoua bornele)
Sau alt releu dus.

Sunt doar pareri OK.
Skip ads

  • Costel mer

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Meriva 2005 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jan 2015

  • Mesaj Privat
multumesc,tocmai am sunat un electrician si mi-a zis ca e o piesa numita divisor de tensiune...sa vad daca o gasesc.
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
daca nu ai butonul de comanda defect adica blocat pe scurt circuit (verifici prin scoaterea butonului cu o surubelnita) ai releul blocat adica se lipeste lamela la trecerea curentului .schimba releul si gata.
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Releul K27 ,compartiment motor.Este singurul care prin blocare ti-ar da tensiune catre blower.Releul este activat printr-un plus12v contact si inchide circuitul de alimentare plus 12v permanent catre heater/blower(in schema,M28)





Sa uite electricianul de "divizor tensiune"(?) si sa verifice mai intai releul.Daca ai luat contactul ,totusi nu se opreste,este singurul responsabil.Daca ai fi avut contactul cheie defect,ai fi sesizat,pentru ca tot ce este pe contact ar fi ramas activ,nu numai ventilatia.Divizor(?) ,probabil a vrut sa spuna bateria de rezistente-trepte ventilatie.Nici aia nu ar fi functionat fara tensiune aplicata pe releul K29,ori simptoma defectarii ei este alta,mers intr-o singura treapta a ventilatiei,ori o treapta anume nu functioneaza,ori deloc.

Ca sa ajungi la releul respectiv,se demonteaza bratele stergatoarelor, plansa grila de la baza parbrizului,apoi ai sa vezi o cutie neagra in dreapta,in dreptul soferului,unde se afla si BCM-ul.Este inchisa cu 3 holsuruburi,cap torx female,apoi 2 cleme.Cel din dreapta(holsurubul) o sa-ti dea ceva de frca mai mult,pozitia fiind naspa de tot.Apoi in cutie,randul din stanga,releele mari,colt stanga jos.

Daca-ti ramane cuplata numai degivrarea,luneta,oglinzile,atunci ai releul K13 cu problema...Asta ar fi mai simplu,locatia este in habitaclu pe la tablou sigurante.





In schema, K13 -releul alimentare, A20- BCM -ul , R50 -rezistenta luneta ,S24 - butonul activare degivrare/dezaburire
  • Costel mer

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Meriva 2005 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jan 2015

  • Mesaj Privat
intr-adevar a fost divizorul de tensiune existent dupa torpedo,arata ca un fel de ''ace mult mai groase''iar pe spatele acestora erau circuite.s-a putut repara si am avut noroc ca unul nou cica e vreo 600 ron.asta nu mi-a zis numai electricianul.
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat


Nu ai specificat ca ai clima automata.Cand ai scris "24 de grade",trebuia sa-mi fi dat seama...
Asta este regulatorul electronic trepte viteza heater/blower...si se vinde SH la 100 lei.
Mda,intra si el in discutie.
  • Costel mer

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Meriva 2005 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jan 2015

  • Mesaj Privat
ASTA E...ACUM BINE CA AM REZOLVAT;MOTIVUL S-AR PUTEA SA FIE DIN CAUZA VENTILATORULUI,AR FI TREBUIT SA FIE UNS ACUM DAR NU A PUTUT SA-L DESFACA.SPER SA FIE OK ASA.REFERITOR LA PRET,50 LEI MAI MULT SAU MAI PUTIN,NU MAI CONTEAZA.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR