Ai uitat parola?


  • octav74

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra Z14XE din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Sep 2017

  • Garaj Mesaj Privat
Am pus multimetru si cand dau la automat sunt 11v,dar nu porneste.Nu da tensiune cand invart cheia in contact doar cand dau la automat.Am inteles ca a e ceva din ECU.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 589
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira y20dth din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jan 2010

  • Garaj Mesaj Privat
salut

@big electro ti-a zis bine - pune contactul pe pozitia II ( e pozitia de dinainte sa dai la electromotor) si atunci trebuie sa masori la releul pompei de benzina 12V intre piciorusele paralele (pui firele de la aparatul de masura in gaurile unde vin picioarele releului - aparatul trebuie sa arate 12 v). (releul e in compartimentul motor, un releu mov de obicei.)
aia arata ca ai comanda din ECM pentru releul pompei, cel putin pina porneste masina prima data.
apoi trebuie sa vezi daca vine +12 v de forta, pui un fir de la aparat pe gaura unde vine piciorusul 30 de la releu si celalalt fir de la aparat il pui la masa, daca ai plusul asta faci o punte intre 30 si gaura care e perpendiculara pe 30.
daca pompa se aude asa atunci scoti puntea afara si bagi releul. ar trebui sa mearga pompa ( ai comanda si plus de forta) - daca nu merge atunci e releul cu contactele mincate sau ai o intrerupere de la releu pina la pompa.

ai umbalt la ceva inainte sa nu-ti mai mearga sau s-a stricat asa din senin.

poate e ceva pe la distributie, prin alta parte...
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,512
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra Z13DTH din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
octav74 a scris:Am pus puntea,pompa se aude ca merge.
Cu puntea pusa,poti porni motorul...,asta daca porneste! Daca are si alte probleme nu va porni. Chiar daca este alimentata pompa cu 11v in timp ce actionezi electromotorul,motorul ar trebui sa porneasca...! Vezi ce mai e in neregula!
  • octav74

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra Z14XE din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Sep 2017

  • Garaj Mesaj Privat
Pompa se aude ca baga in momentul cand fac punte in cupla releului,intre 87 si 30,dar nu porneste motorul.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,512
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra Z13DTH din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Trebuie diagnosticat si vazut ce probleme mai sunt prezente...! Probabil e nevoie de meserias...!
  • octav74

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra Z14XE din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Sep 2017

  • Garaj Mesaj Privat
La testul agrafa imi arata cod eroare 1230 si 0230.
  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 962
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Z18XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Apr 2009

  • Garaj Mesaj Privat
Repara ECU sau schimba-l.
  • octav74

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra Z14XE din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Sep 2017

  • Garaj Mesaj Privat
Era mufa de la pompa.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,512
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra Z13DTH din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
octav74 a scris:Pompa se aude ca baga in momentul cand fac punte in cupla releului,intre 87 si 30,dar nu porneste motorul.
Vezi ce mult conteaza informatia corecta...?!
  • octav74

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra Z14XE din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Sep 2017

  • Garaj Mesaj Privat
Baga dar cu intermitente,am rezolvat cu un colier de plastic.Nu am descoperit pana nu am montat o pompa noua.
  • CrazyPilot_RO

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra z16xe din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Sep 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Si eu am cam aceeasi problema, dar cu diferenta ca atunci cand suntez pinurile 30 si 87 nu primesc curent la mufa de la pompa. Am 12 volti la pinul 30 dar nu-mi vine la pompa.

E posibil sa fie intrerup firul pe undeva in drum spre pompa?

Va multumesc!
  • octav74

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra Z14XE din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Sep 2017

  • Garaj Mesaj Privat
Masoara la pinii 1 si 2 de la mufa,cand dai la automat,ar trbui sa ai tensiune.Intrerupt doar pe la cupla releului poate.
  • CrazyPilot_RO

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra z16xe din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Sep 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Am masurat, nu am curent. De la pinul 87 de la releu pana la mufa de la pompa de benzina cred ca e intrerupt pe undeva pentru ca nu ajunge curent chiar daca suntez pinii 30 si 87 la releu.

Daca suntez pinii 30 si 87 pompa ar trebui sa primeasca curent mereu, corect?

Nu mai stiu ce sa fac, decat sa demontez interiorul sa ma uit la cablaj!
  • octav74

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra Z14XE din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Sep 2017

  • Garaj Mesaj Privat
Ai masurat la cupla releului,la pinii 85 ,86 sa ai tensiune cand dai la automat,eventual la iesirea de la 87,care duce la pompa sa nu fie acolo ceva contact slabit,daca nu masoara continuitatea circuitului de la iesirea din cupla releului la mufa mama de la pompa.La mine s a largit spatiul acolo si nu mai sta strans in pinatura de la mufa tata,masoara si plusu si masa.Teoretic nu ar avea unde sa se intrerupa cablu pe traseu,tot la terminatii e mai fragil.Siguranta,relee sa fie bune.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 589
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira y20dth din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jan 2010

  • Garaj Mesaj Privat
salut

@CrazyPilot_RO,

rationamentul tau e corect, daca nu ai avut lucrari de reparatie prin masina ca sa lovesti sau sa smulgi fire pe undeva, cablul nu se intrerupe de la sine pe traseu decit fff greu, ciupeste putin firul linga mufa de la pompa si masoara acolo sa vezi daca ai 12v - merge si sa-l intepi cu un ac de cusut si sa masori pe ac daca ai 12v, daca acolo ai 12v inseamna ca nu mai face contact la papucul din cupla si repari acolo - papucul ala cred ca are un blocaj si daca apesi pe el il poti trage afara si-l inlocuiesti.

daca n-ai 12 v pe ac atunci ai probleme la plecarea din mufa releului si repari acolo.
  • CCulcea

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Mar 2019

  • Garaj Mesaj Privat
Unde se află amplasat releul pompei de benzină, la Opel Astra X16SZ, 1,6i, 52 kw?
  • dan costea

  • Mesaje scrise: 375
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra x14xep din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Nov 2010

  • Garaj Mesaj Privat
@gabimilo1 i-mi pare rau dar gresesti.Releul este comandat de ECU prin masa,nu prin plus.Intradevar, la punerea contactului,pe ploturile 30 si 85(nu 87) ale releului. apare tensiune 12V..ECU trimite minus pe plotul de comanda 86,care are ca rezultat anclansarea releului si trimte spre pompa tensiune pe plotul 87.Daca ECU nu primeste impulsuri de la senzorul de turatie (cranckshat) intrerupe alimentarea prin minus dupa aproximativ 4 secunde.Putem verifica integritatea circuitului de alimentarea a pompei realizand un strap intre ploturile 30 si 87 (ploturile de forta),caz in care daca acesta este bun, pompa va porni si se va auzi permanent.Defectul tipic este deteriorarea circuitului de comanda,din ECU (considerand ca s-a verificat continuitatea intre acesta si plotul 86 a releului,si este OK )si impune inlocuirea acestuia.Desigur,se poate pune reieul la masa permanent,dar in acest caz va mentine pompa alimentata tot timpul,avand ca rezultat uzura prematura si deteriorarea acesteia.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 589
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira y20dth din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jan 2010

  • Garaj Mesaj Privat
salut,

@dan costea, eu am rationat pe baza a ceea ce a zis @crazy pilot - ca nu are curent (adica plus, am dedus eu) in cupla pompei de benzina.

am dedus de asemenea ca a masurat cu o lampa de control (eu asa am, am si aparat de masura dar mi-e mai comod cu aia) intre piciorusul din cupla pompei si caroserie.

el nedind multe detalii am considerat ca face lucrurile asa cum le-as face eu - probez pe rind existenta plusului si a minusului cum am zis mai sus.

releul are contactele de forta intre 30 si 87; pe 87 merge plusul din releu pina la pompa de benzina si el acolo a zis ca nu are curent (adica plus...), a zis ca a facut strap (punte) intre 30 si 87 si nu venea curent la pompa.

nu inteleg unde am gresit eu, da-mi mai multe detalii caci chiar imi doresc sa ma corectez.

in rest nu contest ceea ce ai scris, o sa ma uit si eu inca o data pe schema care este la sectiunea astra ... eu din pacate nu am documentatie si ma bazez pe ce gasesc pe aici pe forum.
  • danytm

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra Z16XE din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Oct 2016

  • Garaj Mesaj Privat
CrazyPilot_RO a scris:Am masurat, nu am curent. De la pinul 87 de la releu pana la mufa de la pompa de benzina cred ca e intrerupt pe undeva pentru ca nu ajunge curent chiar daca suntez pinii 30 si 87 la releu.

Daca suntez pinii 30 si 87 pompa ar trebui sa primeasca curent mereu, corect?
CORECT

Nu mai stiu ce sa fac, decat sa demontez interiorul sa ma uit la cablaj!


@dan costea a explicat cel mai bine functionarea releului de la pompa de benzina
adaug si o schema de la Z16XE, releul este K16

La mine cand am avut o problema de genul acesta, adica am masurat mufa cu 4 pini de la intrarea in rezervor (2 fire alimentare pompa si 2 fire senzorul de nivel rezervor) am avut ghinionul sa am masa la senzor si plus la pompa (nu am avut schema ca sa identific exact firele) si am presupus eronat ca am tensiune acolo. Problema la mine a fost ca am avut un soarec care mi-a ros 2 fire chiar sub bancheta, acolo unde este mansonul de cauciuc prin care se face trecerea manunchiului de fire din exteriorul masinii in interior, pana nu am tras de fire nu am observat unde sunt sectionate. Poate ai si tu aceeasi problema.
  • dan costea

  • Mesaje scrise: 375
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra x14xep din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Nov 2010

  • Garaj Mesaj Privat
gabimilo1 a scris:salut
la ala trebuie sa ai comanda din ecu - asta iti comnda cu plus releul - si o masa (astea doua vin pe pinii paralelei ai releului)

Aici este greseala.ECU da comanda la acest releu prin masa nu prin plus.

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata